Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e38 - 728iA vs 740iA

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#1 Příspěvek od Filozof »

Zajímalo by mě v čem všem je rozdíl krom motoru a brzd.

V reálu při pohodové rychlosti počítám 2-3litry na /100km a jinak silnej 4litr oproti 2,8i která asi moc nepojede ...

Myslím asi takto ... koupím pěknou 728iA a chtěl bych třeba motor 4litr.

Co vše potřebuji krom výměny motoru a jednotky a komplet brzd ?
Automat ZF je stejný ? Stačí ten z 728iA nebo musí bejt jinej ?

Nakolik by to asi přišlo když motor se dá sehnat kolem 7-10tisic.

Díky.

pěkná 740iA pokud se sežene vůbec je cenově někde jinde než bych si představoval nebo je to vražda za pár desítek tisíc ...
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#2 Příspěvek od darklord »

Vzhladom na to ze manualy pre R6 a V8 su ine, tak hadam ze z rovnakeho dovodu budu ine aj automaty.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#3 Příspěvek od Filozof »

je to zatim jen myšlenka v mé hlavě ale musím někde ověřit zda převodovka je v pohodě nebo je tam holt slabej typ co by to dlouho nedával....
Možná je to nesmysl a bud holt jezdit v 728iA nebo pořešit někde 740i či se na to vykašlat uplně. Musím vyřešit zda je to velkej skok mezi e39 a e38 technicky - požitek z jízdy - luxus atd.

Budu mít více poznání co je pro mě ideální a které auto se mi více zamlouvá zda 7er nebo 5er v touringu....
Oboje by mělo uvézt zavazadla co potřebuji i 4lidi v pohodě.
Akorát ta 7ma bude náročnější počítám na údržbu...

Brzdy snad budu mít více jasno co je lepší a co zvolit za auto.

Bojím se že 728iA prostě nepojede jak bych si představoval a rozdíl ve spotřebě vs 740iA bude 1,5-2litry ... :( :)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#4 Příspěvek od Don »

Spis co rozdilne nebude. U takoveho auta je to nesmysl prehazovat. Bude te to stat dve 7er. Uvazoval bych o tom mozna tak u nejake velice zachovale a extremne vybavene E38, jinak ani omylem. Bude to cca 12-15 let stare auto. Budes menit motor, vse okolo nej, kabelove svazky, automat, mozna diff, brzdy. Co vim tak Snejk to delal uz nekolikrat. Cena prace a dilu bude extremni, tyden v dilne a to to bude muset delat nekdo kdo tomu opravdu rozumi.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#5 Příspěvek od Filozof »

DON: ok z této myšlenky jsem tedy ustoupil to předělávat.

Ted už jen poslední věc zda 728iA a 740iA je velkej rozdíl ve spotřebě při běžné jízdě lehce nad limity ...nebo ne.
No a další otázka servis 7er e38 vs e39...

Ano jsem v sekci 7er tak asi chápu kam budou mířit některé reakce ale má tu někdo srovnání 5er vs 7er díly atd ?

vidím jen v DE občas pěknou 740iA.

Musím to promyslet a pak obhájit doma.... pokud je 7er opravdu hodně velkej skok od e39 v běžném provozu a servis není nijak extra drahej asi bych to hodně zvažoval a možná u ní skončil.

Jedinná věc co mě odrazuje je ta že prodat v ČR 7er je prostě trať na velice dlouhý běh ... pak až bych jednoho dne zvažoval prodej - bude jistě problém.

Kdo dnes koupí 4litr ? Jedině blázen nebo fandové značky a to musí bejt hodně našlápnuté auto a v top stavu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#6 Příspěvek od Filozof »

už jsem si to ujasnil.

Byl jsem se na jednu 728iA podívat a je v tak krásném stavu že řešit 4litr vubec nebudu. Stav auta je pro mě důležitější.

Jede mnohem líp než jsem čekal...
A servis a náklady budou taky jinde při mé pohodové jízdě.

Ted jen musím pořešit finance a budu doufám brzy .... ehm nechci to zakřiknout. :) 8)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

nemysly,
E38 má menší naklady než E39 se stejnou motorizací, ale problem je ten že pěkná E39 se dá koupit kolem 70ti, což se o E38 moc říct nedá, ted jsme sice koupili super E38 za 40, ale to byla nejvíc haluz,
728i a 740i se na spotřebě liší hrozně dle jízdy, 728i umí jezdit za 9, ale pokud s tím člověk lítá tak vezme klidně 13, problem je ale výbava, kterou 2,8my moc nedisponujou, další věc je že 728i sou velmi špatně prodejny, viz třeba Thangova, která je fakt pěkná, ale prostě je to 2,8, za to třeba fishmaker prodal 740i z roku 1995 za 2x tolik, ale měl taky jinou vybavu, prostě vybavena 740i v top stavu je v pohodě za 150 prodejná, 728i nikdo nekoupí ani za 100,
ja bych si už třeba nevzal E38 bez EDC, a to v 728i člověk vidí dost malo.

hlavně si nekupuju 740i poFace, ty poface doublevanosy sou strašny kurvy, celkově se vyplatí víc koupit předface, poFAce odchazi webasta, DSC jednotky, apod
kalashnikow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 14.06.2011 00:00

#8 Příspěvek od kalashnikow »

Promiň Jardo, ale to že je ta Fischova za 150 v pohodě prodejná ?

To nesouhlasím, vzhledem k tomu, jak dlouho ji prodával...

Já jsem se 4,4 jezdil i pod deset na dálku bez nějakýho honění, ale ani provoz jsem nebrzdil. S tím podobným se dostaneš i se 728i. Fatální rozdíl ve spotřebě bude ve městě, takže promysli, jak hodně jezdíš město a taky, jakej chceš výkon. 728i je tak na občasný předjetí, na závodění na dálnici určitě ne. Čtyřlitr jede ja pila furt.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

ale prodal ji :)
jeden muj zakaznik ted prodal 740i 2000 za 210, je to prostě o vybavě a stavu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#10 Příspěvek od Filozof »

no jede dobře 728i chápu že 740i pojede mnohem líp ale zase pruměr bude o 2-3litry větší ... pruměr 10 u 728i a 740i počítám kolem 13-14ti.

Chápu že 160km/h 740i pojede za jinou spotřebu jak 728i a při větší rychlosti se začnou spotřeby shodovat ... ale zase pokud pojedu pohodu lehce nad limity a dálnice cca 140-150km/h tak pojede v pohodě taky snad kolem 10-10,5litru.

Zase mít dobrej stav auta - motor , převodovka s vyměněným olejem ...
po servisu ramen , čepů, filtru, oleje v automatické převodovce, nové svíčky atd a cena kolem 100tis nevim přijde mi to plus mínus přiměřené.

Výbava bych řekl střední, M5 volant , krásnej lak, a hlavně prodejce je kousek a pokud budu potřebovat poradí kde co atd.

No ideální by bylo si projít několik 7er a v pěkném stavu aby se lépe rozhodovalo ... ale kde je vzít podle mě jsou na netu z 95procent vraždy bez servisu s pochybným stavem ...

Jaraxi máš nějaké 7er které mohu zkouknout a jsou v pěkném stavu

728ia mi přijde dobrá na levnější servis nebude tolik chtít drahé součástky a nebudou problémy s topením atd. Chápu že 1800kg je váha na tu 2,8mu ale zase když je v perfektním stavu ... jede krásně a stále je svižnější jak 80procent provozu.

jde dodělat rozumně z malé navigace velká nebo naopak nová 16:9 která vypadá stejně ale umí GPS VIDEO DVD a TV a podobně a padne tam jak ulitá ?

Ta jízda v e38 je uplně jiná liga oproti e34 nebo i e39 nedá se to srovnat prostě jinej level....nadchnulo mě to moc.

Ještě že jsem neseděl v 740i to bych to už nedával vůbec ... :)
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#11 Příspěvek od Mafa »

Měl jsem dvě e39 a teď e38 a je to opravdu jinde celkově, zatím jsem nenašel věc ve které by byla e39 lepší :-) Co se týče cen dílů řekl bych že je to podobné, některé jsou dražší některé levnější, u starších dílů se mi zdá že že se prodávají za míň. Chtěl jsem 740i, ale mám 728i, protože se naskytla solidně vybavená v pěkném stavu a musim říct, že 4.4 bych bral pořád radši...ta 2.8 je na velmi klidnou jízdu pohodouvou jízdu, odspoda je to slabé :-) Spotřebu mam město a krátké trasy 12.5l, dlouhodobý průměr 10l, dálky cca 8l, ale dá se jet dálka i za 7l. Když jsem měl pujčenou 740i vanos spotřeba byla cca o 1.5-2l větší než u 2.8, myslim že si takové auto zaslouží V8 víc. Jinak jsem koukal na váhu do tabulek a 728i váží skoro stejně jako e39 tour.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Viky »

Mám za sebou krom jinych BMW e39 528i TipTron, momentálně mám 728i TipTron a k týhle debatě přispěju jen jedním co říkam vždy když dojde na konfrontaci techto dovou modelů...

"e39 je kára .... ale e38 je větší kára, ve všech směrech a ohledech ... "
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

a ten tiptronic jsi tam dostal jak?
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Viky »

Sorry, měl jsem použít výraz "automat". U Bmw je to Step|Tronic.
Thang
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: sob 19.09.2009 00:00

#15 Příspěvek od Thang »

Souhlasim, ze 728i je neprodejna :) Inzeruji ji snad od unora a nic, pritom ji davam velkou peci a troufnu si rict, ze bez velkych investic pojede jeste dlouho.... Obcas se nekdo objevi, co chce hned 15tisic slevu a ceka, ze koupi auto za 50tisic... Jinak 2.8 moc nejede, ber radsi V8, urcite nebudes litovat. Co se tyce jizdy na dalnici, tak 2.8 je akorat tak dobra do mesta, ale na dalnice vubec. Na 1 a 2 rychlostni stupen solidne akceleruje, pak uz ne :) V automatu mam spotrebu 11,5l a to jezdim jenom po Ostrave a vesmes trasy do 10km. Taky me napadla myslenka vymenit motor, ale mechanik mi to hned rozmluvil :) Jinak jsem tedka prenasel zadni dvere, kurnik, vazi snad 20kg, bez skla a vnitrku... Aspon uz vim, kde je ta bezpecnost..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

mě se libi jak mu všichni radi kup si V8,nikdo mu nenapsal kup si radši 2,8 ani ti co ju maj ale on stejně chce 2,8 :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#17 Příspěvek od Filozof »

Ale já nelítám jak vy tady 160 a více ...
A když jezdím z 90procent lehce nad limity což je 140-150km/h dálnice a vedlejší kolem 100-110km/h tak mě ta 2,8 stačí bohatě.
A když jedu ted s 525i tak jsem v pohodě a předjedu kohokoliv kdekoliv a pokud tomu hodně přiložím tak patřím mezi nejrychlejší ...

Nevim proč bych měl živit ještě 2 válce navíc když mi akorát sežerou v průměru o 2-4litry navíc ....

Brzdy a motor je mnohem nákladnější servisovat .... už to někdo psal oproti R6.

V8 má zase krásnej zvuk a teda jede určitě skvěle ale zase to něco stojí ...

Hledám zlatej kompromis a to je luxusní 7er pohodlné auto a bezpečné pro mé dítě a ženu a taky abych měl rozumnej provoz auta. A nasytil radost z jízdy- ktomu slouží sport režim.
Pokud je 728iA v pěkném stavu jede moc dobře.¨

Kupovat krásnej V8 je sice super ale sehnat ho je cena kolem 120-150tis. a pak údržba ... ta je někde jinde.

Ta 2,8i jede dálky co jsem se ptal a zjištoval 130km/h do 7,5litru což je super. V8 pojede počítám za 10l.
Průměrně kolem 10litru a v8 má 13-14litru. to jest cca 40%.
Ja prachy netisknu hoši. :D

2,8i jede líp nebo stejně jak 2,5i co mám a rozdíl cca 100kg .
Pokud potřebuji předjet pár aut nemám problém a jistě i 2,8 předjede v pohodě ...

Ono se to nezdá ale za rok to udělá rozdíl třeba 20-30tis kč a to si raději vymazlím auto hudbou a péčí ...servisem atd. :D

V8 tak na víkend třikrát do měsíce ...a to bych nevydržel jezdit tak málo....

Každá motorizace má své opodstatnění. jen 2,5 nafta byla propadák slabej ...to bylo málo podle mě.

V8 i R6 má své pro a proti.
Thang
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: sob 19.09.2009 00:00

#18 Příspěvek od Thang »

Super Filosofe :) Tak se hned mrkni do sekce ,,prodam'' na moji sedmu a hned si pro ni muzes prijet, tedka je v lakovne :) V utery bude ready :)

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=125072

Mne vsichni doporucovali V8 a stejne jsem sel proti proudu, protoze mne zajimal hlavne technicky stav. A tedka me to sere :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#19 Příspěvek od Filozof »

Thangu jedna věc. Proč chceš kupovat 320d když máš možnost dát LPG a jezdit levněji jak s 320d ?
Někdo je proti to chápu ... no ale zase mít auto v pěkném stavu a prodávat jej to je škoda ne ?

Mám tady jedno auto vyhlídnuté a uvidíme co majitel atd. Zda ho bude chtít prodat a nějak se domluvíme nebo jak to bude.
Vybavené je stejně jako tvoje stav je taky krásný a servis poslední rok byl slušnej takže hodně věcí hotových a vyměněných. Jedinej rozdíl je v barvě interiéru a a pár drobností....těžko se to posuzuje od klávesnice. :)

Nechci porovnávat ted dvě dost podobná a pěkná auta jen s pár rozdíly ...

Nevýhoda vás obou dvou je že nemáte LPG ... ale zato jsou obě krásné a pěkném stavu....

Bejt tebou dám LPG nebo do garáže na 6měsíců....
nebo se tady nedomluvím a dojedu se podívat na tvoje :)

Proč jsi naštvanej ? jezdil jsi v 740i a viděl jsi rozdíly ?
Thang
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: sob 19.09.2009 00:00

#20 Příspěvek od Thang »

Nechtel jsem kupovat, chtel jsem ji vymenit, bo jsme planovali, ze pojedeme autem a zastavime se v par mestech :) A na 320d bych urcite lepe shanel dily ve spanelsku nez na sedmu, kdyby se neco porouchalo a po navratu bych mel prece jenom vetsi sanci prodat 320d nez sedmu 8) Plan padl a radsi jsem si koupil letenku :) Proc jsem nedal LPG a nejel sedmou? Bo tedka nemam prebytecnych 30tisic a radsi ty prachy utratim za vylety atd.. :)

Uz jsem volal Jaraxovi, ze pokud ji neprodam, supnu ji do garaze a po navratu se stavim pro LPG, at muzu spokojene jezdit se spotrebou TDi :roll:

Co se tyce V8, tak me mrzi, ze jsem koupil R6, protoze jako duchodce chci u zapalene fajfky a sklenicky brandy vzpominat nekde na zahradce, jak jsem si pri studiich jezdil s autem, ktere melo poradny motor :)
Odpovědět