Stránka 1 z 2

Napsal: stř 17.04.2013 10:30
od Marda
Začínám se dívat po nějaké pěkné sedmě, F01, kterou bych už rád na léto.
Mám ale dilema, jestli 730d nebo 750i, případně 740i, kterých moc není...
Chci něco s malým nájezdem cca do 30, max. 50tis. km, žádnou starou potvoru.
Pro 730d hovoří jasně dojezd na plnou nádrž (nemluvím o spotřebě ale o dojezdu :wink: ).
Na druhou stranu, i u mírně jetých 750i rychle klesá cena a hlavně jsou převážně úplně jinak vybavený. Takže za stejný peníze je mnohem lepší auto s úplně jinou původní pořizovačkou.
740i je asi něco mezi, slušnej výkon, ale asi si vezme benzínu stejně jako 750i...
Jaký na to máte názor?

Napsal: stř 17.04.2013 10:32
od JaraX
740i bych se vysral, když už benzín tak 750i,
730d bych taky nechtěl kvuli jednomu turbu, turbodíře apod

osobně bych vybiral mezi 740d a 750i, a tam už je na tobě jak moc řešíš spotřebu, spolehlivost bude u obou stejně nahovno.

Napsal: stř 17.04.2013 11:50
od Marda
Díky za odpověď,

myslel jsem, že co se týče spolehlivosti bude na tom 740d hůř než 750i... ta přeplňovaná V8 je poruchová?

Měl jsem teď zase na víkend 730d a ten výkon popravdě na běžné ježdění stačí. Ve vyšších rychlostech sice ztrácí dech, ale na pružné zrychlení je teda díky krouťáku mnohem lepší než moje 630i. Asi bych se s tím výkonem spokojil, ale pořád je poznat, že je to nafta, ta kultivovanost benzínu tam není :(

Napsal: stř 17.04.2013 12:24
od JaraX
no od kamarada mechanika v BMW neslyší na tydle motory nic dobrýho, ale nafty sou na tom asi uplně stejně, nicmeně 740D je spolehlivější než 730D,
otázka je o kolik sou dražší než 740d,

Napsal: pát 19.04.2013 08:56
od Marda
A já myslel, že přeplňovaný benzin V8 je ve spolehlivosti někde jinde, než nafta :(
Pak asi nemá smysl o 750i uvažovat...poloviční dojezd než 730/740d a 400k zas tolik nepotřebuju :?

Napsal: pát 19.04.2013 09:40
od JaraX
každopadně to že do toho budeš haázet peníze lopatou počítej u všech motorizací

Napsal: pát 19.04.2013 12:15
od Filozof
JaraX píše:každopadně to že do toho budeš haázet peníze lopatou počítej u všech motorizací
u kterejch motoru končila kvalita ? u 4,4ky ?

takže nové motory posledích ...pár let stojí všechny za hou..no ?

Napsal: sob 20.04.2013 12:05
od M4we
Osobně bych se na celou F01 vys*al. Jako je to moc pěkný auto, ale když ne naftu, kterou nemusím, tak jedině V8 a co jsem kdy slyšel tak ta dvakrát přeplňovaná V8 50i trpí na přehřívání obou turb, následnýho "upečení" oleje a nazdar. Dále natahující se rozvodový řetězy a protékající vstřikovače při vypnutym motoru. Opravte mě někdo, pokud se mylím. Vlastní zkušenosti nemám. Pouze z doslechu. Osobně bych šel spíš do E66 750i ve výbavě za ty prachy. Nevím jestli se F10 dá pořídit s atmosferou R6 3.0i, ale i pokud jo, tak i když je to relativně spolehlivý, tak to nepojede.

Napsal: sob 20.04.2013 12:42
od Don
U F01 mi prijde jako nejrozumnejsi 740D. Je pravda, ze o benzinech jsem zatim neslysel jedine dobre slovo. I slabsi verze jedou celkem slusne diky osmistupnovemu automatu.

Napsal: sob 20.04.2013 13:08
od Marda
Chlapi, díky za rady.
Každopádně předchozí model určitě nechci, tudy cesta nevede. Asi si připlatím a vezmu něco v záruce, nebo Premium selection...
Sedmu jsem původně ani moc nechtěl, vesměs jezdím sám, tak jsem původně uvažoval o nové 6er, ale nějak se mně teď zalíbila sedma vzhledem k pohodlí, prostoru, atd...a popravdě se dá pořídit mnohem levněji.
Nechápu, jak může být současná V8 tak poruchová. To se teda musí srát i v M3, M5,... Je to snad stejný motor?
Jo a atmosféra R6 se do 7er dává, ale ten motor je fakt na 7er slabej.

Napsal: sob 20.04.2013 20:33
od JaraX
tak jsem to z kolegu v BMW vytahl, prej tam maj několik kousků na paletách, po 80tkm motor kaput, žere olej jak svina.
ja bych se osobně na F01 taky vysral, zaprave je draha, aby byla pěkna tak bude stat mega a za dva roky bude stat 400, tedy 600 v prdeli, další věc je ta že ergonomie šla srát, ty opěrky hlavy sou nahovno, řadička taky, stejně jako ovladani sedaček, motory nahovno, jinak je ve všem lepší no.

Napsal: sob 20.04.2013 21:22
od Filozof
Kam ten svět spěje ? ? ?

Co budeme za pár let kupovat ?

To skončím někde přes e38 k e65 a šmitec ....Ta konzumní doba dělá takto nespolehlivé už i benzíny ?

Napsal: sob 20.04.2013 22:08
od caknakis
Nedávno jsem četl srovnávací test 740i a 740d a co mi vyrazilo dech - diesel hodnotili ve všech ohledech jako mnohem kultivovanější motor.

Napsal: ned 21.04.2013 07:57
od JaraX
tak tomu zas nevěřím, tydle novy nafty sou min kultivovany než 3.0d 135kw, to byl nejkultivovalnější diesel, jelikož na svuj objem neměl vlastně skoro vykon, čím větší výkon, tím silnější výbuch, tím větší vibrace.

Napsal: ned 21.04.2013 08:28
od Marda
JaraX: dík za rady...asi máš ve všem pravdu, je vidět že do toho vidíš.
Ale představa, že si koupím starší model sedmi mě nějak nesedí. E65 je určitě hodně dobrý auto vzhledem k pořizovací ceně, za jakou se dá sehnat. Ale já chtěl něco novějšího. Nevím, jestli nemám začít hledat ve vodách MB nebo Audi... Ale koncernový auta jsou prý odrbávaný jako prase, takže fakt nevím...

Napsal: ned 21.04.2013 08:43
od JaraX
tam je situace ještě horší, šak si vem tu 740D, nevím co řešíš, ta by měla najet 200k v pohodě, stejně když dáš za auto víc jak mega, tak už oprava za 100k tak moc nebolí ne?
ja bych nikdy přes mega za "obyčejnou limuzinu nedal"
pokud bych měl ted mega navíc tak to vidím na
E66 750iL LPG 400k, M3 E36 300k, E46 325i 150, KTM 300 EXC 80, Yamaha R6 100k,

Napsal: ned 21.04.2013 09:48
od M4we
Já bych se jakýhokoliv moderního dieselu strašně bál. Nikdo pořádně neví, co mají za nemoci. Jasně, pokud bych si mohl co 150k km koupit nový auto, tak to asi neřeším. Ale pro obyč. lidi to dřív nebo později bude kasička a opravy budou lomcovat rodinným rozpočtem. Za mě benzín s LPG, doufám, že se tu nikdo do mě nebude navážet.

Napsal: ned 21.04.2013 13:52
od JaraX
máš sice pravdu, ale u F01 je diesel skoro stejně složitej jak benzín, tam už si nevybereš, a zaplynovat nejde.

Napsal: ned 21.04.2013 20:45
od Filozof
F01 neřeší člověk co má hluboko do kapsy ...asi tak.

At si koupí co chce ale jak píše jarax 740d pokud je zánovní tahá luxusně a jistě vydrží záruku a 2kila ... a kdyby něco oprava bud v záruce což je nákup v PREMIUM SELECTION nebo i v ČR mám pocit nabízí 2-3roky záruku ještě u těchto zánovních aut.

Stejně to za 2-3roky jde z domu a jede se pro novější... nebo se pletu ?



já řešit 7er jdu rovnou do 760iL v plné palbě ...to je liga 8)

a život má trochu jiné obrátky V12 je jiné kafe.
A ty tady budoucí majitel přeci prachy neřešíš, tak zkus někde 6litr a uvidíš.

ale jak vidím co zde píšeš asi skončíš u 740d ....tak třeba v úpravě alpina by taky nebyla od věci když už to bude nafta.

Napsal: ned 21.04.2013 21:42
od Kail
Tak víš jak,to že má někdo víc peněz ještě neznamená že je bude házet z okna.I když auto jako takový nebude nikdy dobrá investice,ale proč vyhazovat jednou tolik peněz za benzín u V12 když i ta 740d má jistě výkonu až kam... :wink:

Bavíme se teda o skoro novým autě,u něčeho odjetýho už je to ta věčná otázka diesel vs. benzín - na zvážení každýho jedince a navíc i o štěstí...