Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

F01 730d nebo 740i nebo 750I ???

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od Marda »

Začínám se dívat po nějaké pěkné sedmě, F01, kterou bych už rád na léto.
Mám ale dilema, jestli 730d nebo 750i, případně 740i, kterých moc není...
Chci něco s malým nájezdem cca do 30, max. 50tis. km, žádnou starou potvoru.
Pro 730d hovoří jasně dojezd na plnou nádrž (nemluvím o spotřebě ale o dojezdu :wink: ).
Na druhou stranu, i u mírně jetých 750i rychle klesá cena a hlavně jsou převážně úplně jinak vybavený. Takže za stejný peníze je mnohem lepší auto s úplně jinou původní pořizovačkou.
740i je asi něco mezi, slušnej výkon, ale asi si vezme benzínu stejně jako 750i...
Jaký na to máte názor?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

740i bych se vysral, když už benzín tak 750i,
730d bych taky nechtěl kvuli jednomu turbu, turbodíře apod

osobně bych vybiral mezi 740d a 750i, a tam už je na tobě jak moc řešíš spotřebu, spolehlivost bude u obou stejně nahovno.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od Marda »

Díky za odpověď,

myslel jsem, že co se týče spolehlivosti bude na tom 740d hůř než 750i... ta přeplňovaná V8 je poruchová?

Měl jsem teď zase na víkend 730d a ten výkon popravdě na běžné ježdění stačí. Ve vyšších rychlostech sice ztrácí dech, ale na pružné zrychlení je teda díky krouťáku mnohem lepší než moje 630i. Asi bych se s tím výkonem spokojil, ale pořád je poznat, že je to nafta, ta kultivovanost benzínu tam není :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

no od kamarada mechanika v BMW neslyší na tydle motory nic dobrýho, ale nafty sou na tom asi uplně stejně, nicmeně 740D je spolehlivější než 730D,
otázka je o kolik sou dražší než 740d,
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od Marda »

A já myslel, že přeplňovaný benzin V8 je ve spolehlivosti někde jinde, než nafta :(
Pak asi nemá smysl o 750i uvažovat...poloviční dojezd než 730/740d a 400k zas tolik nepotřebuju :?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

každopadně to že do toho budeš haázet peníze lopatou počítej u všech motorizací
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#7 Příspěvek od Filozof »

JaraX píše:každopadně to že do toho budeš haázet peníze lopatou počítej u všech motorizací
u kterejch motoru končila kvalita ? u 4,4ky ?

takže nové motory posledích ...pár let stojí všechny za hou..no ?
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#8 Příspěvek od M4we »

Osobně bych se na celou F01 vys*al. Jako je to moc pěkný auto, ale když ne naftu, kterou nemusím, tak jedině V8 a co jsem kdy slyšel tak ta dvakrát přeplňovaná V8 50i trpí na přehřívání obou turb, následnýho "upečení" oleje a nazdar. Dále natahující se rozvodový řetězy a protékající vstřikovače při vypnutym motoru. Opravte mě někdo, pokud se mylím. Vlastní zkušenosti nemám. Pouze z doslechu. Osobně bych šel spíš do E66 750i ve výbavě za ty prachy. Nevím jestli se F10 dá pořídit s atmosferou R6 3.0i, ale i pokud jo, tak i když je to relativně spolehlivý, tak to nepojede.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#9 Příspěvek od Don »

U F01 mi prijde jako nejrozumnejsi 740D. Je pravda, ze o benzinech jsem zatim neslysel jedine dobre slovo. I slabsi verze jedou celkem slusne diky osmistupnovemu automatu.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od Marda »

Chlapi, díky za rady.
Každopádně předchozí model určitě nechci, tudy cesta nevede. Asi si připlatím a vezmu něco v záruce, nebo Premium selection...
Sedmu jsem původně ani moc nechtěl, vesměs jezdím sám, tak jsem původně uvažoval o nové 6er, ale nějak se mně teď zalíbila sedma vzhledem k pohodlí, prostoru, atd...a popravdě se dá pořídit mnohem levněji.
Nechápu, jak může být současná V8 tak poruchová. To se teda musí srát i v M3, M5,... Je to snad stejný motor?
Jo a atmosféra R6 se do 7er dává, ale ten motor je fakt na 7er slabej.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

tak jsem to z kolegu v BMW vytahl, prej tam maj několik kousků na paletách, po 80tkm motor kaput, žere olej jak svina.
ja bych se osobně na F01 taky vysral, zaprave je draha, aby byla pěkna tak bude stat mega a za dva roky bude stat 400, tedy 600 v prdeli, další věc je ta že ergonomie šla srát, ty opěrky hlavy sou nahovno, řadička taky, stejně jako ovladani sedaček, motory nahovno, jinak je ve všem lepší no.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#12 Příspěvek od Filozof »

Kam ten svět spěje ? ? ?

Co budeme za pár let kupovat ?

To skončím někde přes e38 k e65 a šmitec ....Ta konzumní doba dělá takto nespolehlivé už i benzíny ?
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ
Klubové ID: 3068

#13 Příspěvek od caknakis »

Nedávno jsem četl srovnávací test 740i a 740d a co mi vyrazilo dech - diesel hodnotili ve všech ohledech jako mnohem kultivovanější motor.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

tak tomu zas nevěřím, tydle novy nafty sou min kultivovany než 3.0d 135kw, to byl nejkultivovalnější diesel, jelikož na svuj objem neměl vlastně skoro vykon, čím větší výkon, tím silnější výbuch, tím větší vibrace.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od Marda »

JaraX: dík za rady...asi máš ve všem pravdu, je vidět že do toho vidíš.
Ale představa, že si koupím starší model sedmi mě nějak nesedí. E65 je určitě hodně dobrý auto vzhledem k pořizovací ceně, za jakou se dá sehnat. Ale já chtěl něco novějšího. Nevím, jestli nemám začít hledat ve vodách MB nebo Audi... Ale koncernový auta jsou prý odrbávaný jako prase, takže fakt nevím...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

tam je situace ještě horší, šak si vem tu 740D, nevím co řešíš, ta by měla najet 200k v pohodě, stejně když dáš za auto víc jak mega, tak už oprava za 100k tak moc nebolí ne?
ja bych nikdy přes mega za "obyčejnou limuzinu nedal"
pokud bych měl ted mega navíc tak to vidím na
E66 750iL LPG 400k, M3 E36 300k, E46 325i 150, KTM 300 EXC 80, Yamaha R6 100k,
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#17 Příspěvek od M4we »

Já bych se jakýhokoliv moderního dieselu strašně bál. Nikdo pořádně neví, co mají za nemoci. Jasně, pokud bych si mohl co 150k km koupit nový auto, tak to asi neřeším. Ale pro obyč. lidi to dřív nebo později bude kasička a opravy budou lomcovat rodinným rozpočtem. Za mě benzín s LPG, doufám, že se tu nikdo do mě nebude navážet.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

máš sice pravdu, ale u F01 je diesel skoro stejně složitej jak benzín, tam už si nevybereš, a zaplynovat nejde.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#19 Příspěvek od Filozof »

F01 neřeší člověk co má hluboko do kapsy ...asi tak.

At si koupí co chce ale jak píše jarax 740d pokud je zánovní tahá luxusně a jistě vydrží záruku a 2kila ... a kdyby něco oprava bud v záruce což je nákup v PREMIUM SELECTION nebo i v ČR mám pocit nabízí 2-3roky záruku ještě u těchto zánovních aut.

Stejně to za 2-3roky jde z domu a jede se pro novější... nebo se pletu ?



já řešit 7er jdu rovnou do 760iL v plné palbě ...to je liga 8)

a život má trochu jiné obrátky V12 je jiné kafe.
A ty tady budoucí majitel přeci prachy neřešíš, tak zkus někde 6litr a uvidíš.

ale jak vidím co zde píšeš asi skončíš u 740d ....tak třeba v úpravě alpina by taky nebyla od věci když už to bude nafta.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#20 Příspěvek od Kail »

Tak víš jak,to že má někdo víc peněz ještě neznamená že je bude házet z okna.I když auto jako takový nebude nikdy dobrá investice,ale proč vyhazovat jednou tolik peněz za benzín u V12 když i ta 740d má jistě výkonu až kam... :wink:

Bavíme se teda o skoro novým autě,u něčeho odjetýho už je to ta věčná otázka diesel vs. benzín - na zvážení každýho jedince a navíc i o štěstí...
Odpovědět