Stránka 1 z 2

Napsal: sob 28.05.2011 10:12
od Ogar
Zdravím všechny příznivce bavoráků.
Několik let jsem vlastníkem auta BMW 745d (facelift, 2005, 185t. najeto).
Začínám uvažovat, že se ho chipnu, avšak nevím, zda-li je to dobrý nápad vzhledem k najetým kilometrů (185 tisíc najeto).
Nyní to má výkon maximální 243kW a točák 750Nm. Nabízí se mi možnost chipnuti na 293kW a 960Nm. Poraďte, zda-li jsou najeté kilometry nějakou potíži a zda-li to převodovka rozdýchá ten chip.
Díky všem za příspěvky.
Ogar, F-M

Napsal: sob 28.05.2011 10:19
od vlado42
Nekde jsem cetl ze to neni dobry napad hlavne u 745d kvuli prevodovce. Ten kroutak po chipu je dost velkej a ta prevodvka na to neni delana. Vim ze nekde z fora v USA u 535d odesli 2 prevodovky po chipu.

Napsal: sob 28.05.2011 11:07
od caknakis
tak toto je úplný nesmysl...právě, že převodovka v 745D je konstruovaná až na 1000nm.... A zvládá to úplně bez problémů.

Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.

Napsal: sob 28.05.2011 12:48
od Vlasta
GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf

Napsal: sob 28.05.2011 21:45
od caknakis
no...musím uznat, že je tam těch 750Nm skutečně napsaných...a pochybuji, že by si v tomhle dokumentu někdo vymýšlel.

Pak tedy nechápu, proč mi přímo v BMW tvrdili údaje, které jsem napsal. Známý si pořizoval 745D a měl právě strach z převodovky, protože co si budeme nalhávat, u 730D a 740D ty převodovky kolabují jak na běžícím páse.... neznám prakticky nikoho s touto motorizací, kdo má auto delší dobu, najeto přes 250 000 a ještě nedělal převodovku. Včetně mě. Dostalo se mi odpovědi přímo z BMW AG, že skříň v 745D je konstruovaná až na 1000Nm.... nikoli u českého importéra... tady snad ani nevědí, jaká skříň tam je :(

Napsal: ned 29.05.2011 08:38
od Moribundus
Já mám pocit že převodovka která je dimenzována na výkon 1000Nm je používaná až v posledním modelu sedmy. Je to osmistupňová převodovka která se používá i do jiných aut, nejenom do BMW. Tuším že jí používá i Rols. Samozřejmě výrobce ZF. Podle mě stávající převodovka v E65 nemůže ten čip dlouho vydržet. Myslím že ta kára jede supr i bez čipu. :)

Napsal: ned 29.05.2011 11:25
od vlado42
caknakis píše:tak toto je úplný nesmysl...právě, že převodovka v 745D je konstruovaná až na 1000nm.... A zvládá to úplně bez problémů.

Docela by mě zajímal ten topic na USA fóru, jak jsi psal.... skutečně mi to připadá hodně divné, kor v americe, kde se snad sedma v dieselu ani neprodává. Převodovku co je v 535D nesrovnávat...to je úplně něco jiného.
Pokusim se to najit v historii az se mi vrati pc z reklamace. Ale u ty e65 vsude pisou 750nm jedine napsat primo do ZF. Nebo zariskovat a pak si pripravit na novou skrin neco kolem 8tis dolaru nebo repas

Napsal: ned 29.05.2011 12:13
od Vlasta
BMW TIS je zřejmě víc, jak nějaký US fórum a v TISu píšou jasně 750 Nm

Napsal: ned 29.05.2011 13:50
od vlado42
Vlasta píše:BMW TIS je zřejmě víc, jak nějaký US fórum a v TISu píšou jasně 750 Nm
Urcite ze je ja myslel tu 535d jak jsem psal na zacatku ze menil 2skrine po chipu, ze jsem to tam cetl...

Napsal: ned 29.05.2011 15:20
od caknakis
Zkoušel jsem trošku googlit a našel jsem tento článek, který také zmiňuje "až" 1000Nm... stejnou hodnotu, jaká se dostala ke mě. Ovšem netuším, na kolik je tento článek odborný a nebo sesbíraný z informací na netu, nebo "jedna paní povídala"....

http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html

Napsal: ned 29.05.2011 17:41
od vlado42
caknakis píše:Zkoušel jsem trošku googlit a našel jsem tento článek, který také zmiňuje "až" 1000Nm... stejnou hodnotu, jaká se dostala ke mě. Ovšem netuším, na kolik je tento článek odborný a nebo sesbíraný z informací na netu, nebo "jedna paní povídala"....

http://www.tipcar.cz/jake-je-bmw-745d-z ... -4703.html
http://appsprod01.zf.com/zf.productData ... _2006s.pdf

je tady i tabulka s hodnotama nm

Napsal: stř 08.06.2011 07:54
od JaraX
ja bych do toho nešel, levnější bude pořizeni 760i, než měnit převodovku :)

Napsal: stř 08.06.2011 15:30
od vlado42
JaraX píše:ja bych do toho nešel, levnější bude pořizeni 760i, než měnit převodovku :)
Jj přesne tak :)

Napsal: stř 08.06.2011 16:01
od Darel
Vlasta píše:GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
no konstruovana na max je..ale ne na 750Nm kdyz ten motor ma nyni 750Nm kroutak.. to by znamenalo ze je 100% vytizena coz je blbost... minimalne rezerva 10% tam je....

Napsal: stř 08.06.2011 16:06
od Vlasta
Darel píše:
Vlasta píše:GA6HP32Z v 745d je konstruovaná na max. 750 Nm
http://forums.5series.net/uploads/11621 ... 323991.pdf
no konstruovana na max je..ale ne na 750Nm kdyz ten motor ma nyni 750Nm kroutak.. to by znamenalo ze je 100% vytizena coz je blbost... minimalne rezerva 10% tam je....
Takže nevěříš oficiální dokumentaci ZF a BMW TIS? Máš nějakej důkaz pro tu 10% rezervu?

Napsal: stř 08.06.2011 17:16
od Darel
2Vlasta :
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..

ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek ;)

Napsal: stř 08.06.2011 21:37
od JaraX
to sice jo, ale když spočítám převodovku na 1000nm s rezervou 25 procent, tzn 1250, nemuže se stát že něco nebude uplně dokolany a převodovka bude mít max jen 950 nm ???

Napsal: stř 08.06.2011 22:29
od Darel
nekupujes si prevodovku na dacii logan... v tomhle bych bmw veril ze kdyz napisou ze je na 1000Nm a konstrukcni unosnost je 1250Nm tak ze to tak bude

Napsal: stř 08.06.2011 22:38
od JaraX
jako hlavni kriterium toho čipu bych viděl otázku "když to ta převodovka nevydrží a budu muset koupit druhou, bude mě to srát moc? "

Napsal: sob 11.06.2011 22:01
od caknakis
Darel píše:2Vlasta :
neverim tomu ze nekdo konstruuje prevodku na 750Nm a vykon motoru da aby byla 100% vytizena..

ja napriklad pocitam betonovy konstrukce (tramy,preklady, sloupy) a taky nikdy neni zatizeni ťip ťop aby to uneslo treba strop + strechu.. je tam nakych 25% rezerva pro pripadny extra pritizeni(pisu nejjednodusi priklad, tech soucinitelu spolehlivosti atd je vic.. )

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek ;)
Tohle mi přijde jako naprosto správná úvaha. Vždyť i téměř všechny nové auta, co vylezou z fabriky mají vyšší výkon, než je psáno v papírech. Odebírám spoustu časopisů, kde při přebírání aut do dlouhodobých testů jedou vždycky na brzdu a ve všech případech byl naměřený výkon vyšší, než udávala automobilka. U přeplňovaných motorů ještě více.

To by pak musela chcípnout každá druhá převodovka u 745D, kdyby byla skutečně konstruovaná na papírové maximum krouťáku tohoto auta...