Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

GETRIEBEPROGRAMM e32 730i m60

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Looser
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#1 Příspěvek od Looser »

Zdravím Vás.
Popíšu problém
Auto včera ráno nastartuju a točí 2000,to se nikdy nestalo.Tak jsem jí chvíli nechal a začla pak kolísat mezi 500-1000.Dojedu na půl cesty do práce,shasnu auto,koupím jídlo a chci zase nastartovat a auto shasíná.Nepodařilo se mi nastartovat,klekla baterka.Tak jsem vzal z práce novou,vyměnil a od tý doby auto shasíná,píše pořád getriebe program.Auto řadí od jednotky..mám pocit,rozjíždí se svižně,ale v nízkej jede z poloviny případů ná 5 válců snad a když už jede na všech 8 a přišlápnu plnej plyn ale bez tlačítka,nepodřadí ani o jeden stupeň a naopak si zařadí další,težší stupeň.Po odpojení baterie,vyčištění měniče hlášku auto nepíše ale řadí tak jak jsem to popsal.Pak zmizej z budíku zařazený stupně(D E) a obejví se zas getriebe program.I vlezl sem pod auto a sundal vanu.Z převodovky vytekla uplně neprůhledná šedá sračka,co nemá s olejem do automatu vůbec nic společnýho.Dle vůně je to snad plná sintetika do motoru.Spáleniskem však nesmrdí..Ještě zmíním,že když zařadím,auto jede samo od sebe dopředu i dozadu,nestojí na místě,tak snad nic spečenýho není.Zajímá mě,jestli ta sračka co tam byla nalitá a milionkrát přejetá a nebyl to olej do autmatu může za to,že mi to píše getriebeprogram,špatně to řadí a shasíná mi motor a střílí do sání.Pak mě zajímá kolik litrů oleje patří do převodovky 5hp18.Ještě napíšu,že mi začala svítit kontrolka asc,občas shasne,ale většinou po nastartování pořád svítí,tak mě napadlo,zda-li s tím nemá nějakou spojitost ASC taky..Děkuju předem za rady.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Marten »

Tak v první řadě si dej dopořádku motor aby ti to jelo na všechny válce tak jak to má a potom ti to přestane házet getrieb program. :roll:
V převodovce 5HP18 je zhruba 10-12L. Z vany vypustíš jen 5L. Kup si nový filtr a nejakou plničku pokud si to budeš plnit sám. Podívej se jakou měl ten olej původně barvu. Pokud je ten štítek zelenej tak je tam červenej olej a pokud černej tak je tam žlutej olej ale pokud to už někdo měnil může tam být něco jinýho. Pro výměnu si nachystej 10-11L novýho olejíčku. :wink:
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od T613 »

jakych 10l? kam bys to nacpal? :lol: jsou tam 3 litry, ma tam byt cerveny Dextron III, vyjimecne je tam predepsany ESSO zelene barvy, barva stitku nema s olejem nic spolecneho

olej vypusti klidne z 90% kdyz necha aspon dva dny predek na spalkach (stece z chladice a hadic a menice) v menici ti pak zustanou 2-3 dec, vic ne

uz jsme to resili na ICQ, tady je upecena prevodovka a zadny olej to uz nespasi
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Marten »

Špalkovou metodu neznám tak se ani nepřu, ovšem tvrdit že je tam červenej olej je samozřejmě mimo, jelikož to není pravda. V jedné 5HP18 jsem měl červenej a vdruhé žlutej. Samozřejmě je potřeba pořádně prohlídnout stávající olej a podle toho to dolít/vyměnit.
Mě vyteklo z převodovky do 5l oleje, takže jsem zase doplnil 5l a projel to. Jelikož ten olej byl už taky špatnej tak jsem to vypustil a znovu doplnil dalších 5l a 5+5 je 10 jestli dobře počítám.
Takže klidně můžeš vyzkoušet jak píše Tatrovka nadzvednout předek, ale zbytky oleje ti zustanou mezi lamelama, v kanálcích, chladiči, trubkách, měniči..
Pokud to uděláš nadvakrát jak píšu, tak se ti toto vypláchne.
A jestli jsou tam 3l tak to už je jenom jakože sranda ne? :lol:
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od T613 »

ono je jedno co je mimo nebo ne, precti si tohle a pak se muzem bavit dal, ale tady je problem v tom ze ma pruser v prevodovce, a jednotka automatu odstavuje cely motor (uz jsem to u jednoho auta zazil), chyba neni v motoru

a spalkova metoda funguje, overeno v praxi nevim asi na 8 autech ... z menice ti pak vykape skoro nic ... v kanalcich ti zustane par deci, to mas pravdu ale urcite ne 5l

EDIT: s tema barvama mas recht, uz mi to vecer nemysli a blbe ctu co pises :-) ale z 90% tam bude cerveny

http://www.zf.com/na/content/media/impo ... /5HP18.pdf
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Marten »

Ok, však já se nepřu že by to nevyteklo jen s tím nemám zkušenost. No a jak se ta závada na převodovce dá odstranit, resp. čím to teda bylo?
Looser
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#7 Příspěvek od Looser »

No poridil jsem d III.kdyby byla specena prevodovka,tak se tomu nebude chtit samo od sebe po zarazeni dopredu i dozadu.povolil sem i tu desku vespod,aby to vyteklo i z ni.jinak tam na me cumi asi 8 elektromagnetu,tak je vyzkousim.podle manualu k e32 ma mit napln 3 litry tusim..mozna 3.5,ted nevim.zitra snad klapne diagnostika konecne
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od T613 »

Marten píše:Ok, však já se nepřu že by to nevyteklo jen s tím nemám zkušenost. No a jak se ta závada na převodovce dá odstranit, resp. čím to teda bylo?
byly tam pripecene lamely, ale automat jeste radil a tahl dobre, nebylo to ani poznat .. ale nekdy sam od sebe za jizdy ti zdechl motor, bum getriebprogram ... zastavil, a hned jsi nastartoval a treba jel dalsich 100km a nic a pak zas naraz bum motor zdechl ... ale motor byl naprosto v poradku, proste to shazovala ta jednotka aby "ochranila" automat ... zkousela se i jina jednotka a porad stejne, nakonec repas a jezdi to doted

s tema spalkama si srandu nedelam, ono to vypada smesne, ale funguje to ... zitra budu pulit 5hp24 steptronic a kdybych nebyl liny tak natocim video kolik deci zustane v menici, zadne litry :-) zbytek je vsechno stecene ve vane

a v tom zbytku taky moc neschovas ... tady jsem kuchal ze zvedavosti mrtvou zebrotu a jestli mi vytekl behem kuchani pul litr do hader tak je to moc http://chose007.rajce.idnes.cz/4HP22_M30_E32/
Looser
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#9 Příspěvek od Looser »

No mne nejen ze to motor shasne,strili mi to i do sani a jezdi na par valcu,jak kdy..
Looser
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#10 Příspěvek od Looser »

Kolik litru oleje tam mam teda nalejt?mel sem dole i tu spodni hovadinu s magnety.
Looser
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#11 Příspěvek od Looser »

takže olej novej,filtr taky.Zjistil jsem následující věc-spečený kabely na pravý straně motoru,v tom plastovým krytu vedoucí i od diagnostický zástrčky.Po opravě se změnilo chování auta v tom,že nehapruje s počtem válců.Ale před tím,když byla odpojená jednotka automatu,byly zobrazený dobu zařazený stupně a režim,shaslo to až po době.Teď i s připojenou jednotkou po každým otočením klíčku shasnou zařazený stupně a obeví se getriebe program ale automat řadí!Není v žádným nouzovým režimu.Ale při přidání plynu o víc jak pětinu motor zdechne a střelí do sání.Na kousíček plynu se chová normálně,na kickdown reaguje.
Looser
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#12 Příspěvek od Looser »

Nikdo nic podobnýho neřešil? :lol:
Odpovědět