Stránka 1 z 1
Napsal: pon 15.09.2008 22:44
od JaraX
tak mi nějak přestává stačit baterka, počítal jsem spotřebiče a je toho už trošku moc, tak mě zajima jeslti mužu zdvojit baterku, místo tam na to je, chtěl bych 2x100 Ah, ted mam jednu, tak bych na nu posadil druhou, otázka zní jak se zapojením, v elektrotechnice nam kladli na srdce že se dvě baterky nesmí propojit paralerně, že se mezi sebou samovybíjí, takže co s tím.
Napsal: pon 15.09.2008 22:48
od T613
to vas tam moc neucili
taky to resim ... respektive proc resit to co uz vyresilo BMW

sezen si svazek na druhou baterku k NT a mas to ale druhou 100Ah tam nedavej protoze musis myslet na dulezitou vec - jak je budes dobijet - alternatorem - a ten jaksi dve 100Ah baterky neutahne, proto BMW davalo pridavny alternator (myslim 35A) a druha baterka byla nejvic 60Ah pokud vim ... ten svzek je jednoduchy je tam je jedno rele v podstate na prepinani. Me se do toho moc nehce porad se bojim o altik jak to zvladne, ma "jen" 140A to asi i tvuj.
Napsal: pon 15.09.2008 22:54
od JaraX
dobře ale když vemu že spotřeba myho auta je třeba 40A a altík dá 50 tak do baterky jde během jízdy 10, pokud budu mít dvě, tak pujde do každe 5 a 5, tudíž podle mě se zdvojením baterky změní jen jedna věc a to doba nabíjení těch baterek bude dvojnasobna.
Napsal: úte 16.09.2008 00:32
od Michelin
Nevidím v tom problem, paralelni zapojení se bezne pouziva v nákladních autech. Kdy si vlastne zdvojnasobis kapacitu, ale zustane ti napeti 12V.
Hlavne to nesmis zapojit seriove-to by ti vzniklo 24V pri stejne kapacite. . .
Napsal: úte 16.09.2008 00:58
od T613
o to tady vubec nejde, to je jasne ze paralelne ale musis uvazovat jak ty baterky dobijet abys neodvaril neco dalsiho nebo abys je stihal dobijet vubec pri provozu ... uvazuj ze druha baterka tm byla z vyroby kvuli NT ktere jelo proto aby vyhralo auto/motor, pak jsi sedl natocil a jel bez NT takze se ta baterka mohla dobit, navic kdyz melo par aut altik navic, jenze pokud do auta naseres 30 srackovych vecic co pouzivas za jizdy nebo ohulis hudbu tak odber je z obou baterek jiny a ten altik ti je nestiha dobijet
nechce se mi to ted hledat ale kazda baterka kdyz ma treba 100Ah ma mit urcity dobijeci proud (1/10?) a tohoto se musis drzet +/- ... ja jsem dosel k tomu ze jsou dve moznosti jak to udelat, bud tam das ten pridavny altik nebo ty baterky budes "spinat" respektive si na kazdou pripojis dane spotrebice a budes ji dobijet dle potreby ale porad zavisi na tom jak moc je budes zatezovat zda by to jeden altik stihal dobijet pri jizde

Napsal: úte 16.09.2008 08:54
od JaraX
jasně, ale altík tím kurvit podle mě nebudeš, jen to prostě nebude tak dobře stíhat.
bych potřeboval benzingenerator nějakej malej

Napsal: úte 16.09.2008 13:53
od normann
JaraX píše:jasně, ale altík tím kurvit podle mě nebudeš, jen to prostě nebude tak dobře stíhat.
bych potřeboval benzingenerator nějakej malej

ano elektrocentrálu do kufru!

A jak to teda mají zapojené E38 750i/L, kde jsou 2 akumulátory 55Ah 12V a 110Ah 12V? Buď pararelně, nebo na tu menší baterii třeba jen to NT/ NV.
Napsal: úte 16.09.2008 14:15
od T613
jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi
viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
Napsal: úte 16.09.2008 16:06
od JaraX
T613 píše:jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi
viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
ale nezkurví se
Napsal: úte 16.09.2008 18:12
od pepus
jakozto cerstvy drzitel titulu bc na fakulte elektrotechniky souhlasim s T613

. ten alternator nemusi davat dostatecnej proud aby obe baterky utahl > nebudou se nabijet > budou se kurvit. a prosimte, co to v tom aute mas, ze ti nestaci 100Ah baterka? lednici a varic?

Napsal: úte 16.09.2008 18:37
od JaraX
jen vinitřni osvětlení je 20 sufitek, což je cca 12A, radio origo + neorigo, NAVI, TV, origo zesík, neorigo zesík, woofer aktivní, lednička, nezavisla ventilace, el kufr, display a par dalších věcí.
Napsal: úte 16.09.2008 19:33
od T613
JaraX píše:T613 píše:jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi
viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
ale nezkurví se
no praveze baterka pujde srat, protoze co je pro ni na hovno jsou vykyvy napeti a spatne dobijeni ...
proto jsem psal ze idealni je spis mit tu druhou jako samotny okruh na par spotrebicu s nejakym udelatkem co bude hlidat hladinu napeti ktere kdyz klesne tak prepne = dobije, protoze zase kdyz nebudes potrebovat stavu z ni a porad bys do ni valil proud z altiku zas to neni good a navic bys nedobij ani tu prvni poradne
radsi se na to vyser, vyhaz z tama picoviny co jsou k nicemu ...
Napsal: úte 16.09.2008 21:21
od Hanz
vymen vsechny sulfitky na ledky a udelej si ledkovy DL svetla

jinak treba 318iS jsem asi mesic provozoval na baterku z motorky (12v), nevim kolik mela Ah, ale zvladla parkrat po sobe nastartovat .-)
Napsal: stř 17.09.2008 10:31
od Snejk
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/449711 tady to řeší. dal tam dvě baterie, každopadně popisuje i ten origo system s dobijecim rele jako měla e32 na druhou baterii. prostě to ma system když maš vyple kličky tak to jede na jednu baterii (spotřebiče)a na start ma tu druhou. to rele pak přepina ktera se bude dobijet. a jako obavu o tvuj odběr mě docela baví, nikdy nepojede všecko naplno a nebude to mít takový odběěr, a i kdyby, nechapu co řešíš, maš 7er s alternatorem jako krava. kdejaky tuzer ma kilovatu audia v kufru a neřeši to, a ten ma odběr že mu za jizdy pohasinaji světla. a baterii to stejně dobiji.. a nekurvi. baterka si veme kolik amper ji zbyde a jen se tim prodlouží doba. ale za jizdy si to stejně bude odebirat všecko z alternatoru a ne z baterie. když za jizdy odpojiš baterii tak ti taky auto nechcipne a nepřestane fungovat pul auta. ja bych se dvou baterii nebal. ale jen s tim přepinacim rele, jinak to nema smysl. ono to i tak nema smysl. v 7er je alternator dostatečně silnej aby všecko utahl. a počítat že tohle žere tolik a tolik. většinou nic dohromady nejede a už vubec ne na špičkovej výkon. sotva si pustiš s vyplym motorem všecky žarovky(ktere po zahřati stejně klesne odběr) telku navi apod a ještě audio naplno aby to mělo konstatnni plnej odběr a lednici a ja nevim co ještě... a za jizdy to taky nebudeš mit všecko puštěne... ta baterie si na dobijeni najde dycky čas.
Napsal: stř 17.09.2008 10:38
od Snejk
baterku to neposere. za jizdy ma stejně všecko vyple a 7er to stihne dobijet a za jizdy to z ni nebude odebirat ani miliamper stejně. si schvalně nastartuj a odpoj ji. a uvidiš pojede to uplně normalně. a jestli to chce kotlit bez motoru na baterku všecko naplno jak vanočni stromek... tak bych tam dal jen ty dvě paralelně. ten alternator se z toho neposere. kdyby toho na něj bylo moc svitila by ti kontorlka že nedobiji, od toho tam je. a to bych chtěl vidět jestli i s tim všim haraburdim co tam maš se za jizdy jen lehce rozsviti i když všecko pustiš. podle mě ani omylem. nemaš šanci z toho těch 140A vyšťavit. nemaš fačko. 1680W ti tam nežere nic

baterka si při dobijeni veme tak 5A
Napsal: stř 17.09.2008 10:39
od Marty_
Zeptej se na autohifi, tam urco budou vedet:) treba Tazzzz ma v policku tady totok..

A nejak to taky musi dobijet ze:) jestli to teda po kazde jizde nepichne do zasuvky:o)
http://www.autohificlub.cz/forum/9/9068 ... 29%29%29/0
Napsal: stř 17.09.2008 13:51
od T613
to jsou moduly baterek co se davaji do el.voziku apod veci a jasne ze se to dobiji externe, ta nabijecka je velka asi jako svarecka, stoji asi jak cele to polo

... tahle "baterka" se pohybuje cenove klidne kolem 50t takze to tipuju ze dela nekdo v podniku kde si to dobiji a baetrku si tam "pujcil

Napsal: stř 17.09.2008 21:14
od normann
Napadlo mě, že hasiči, ZZS a policajti používají majáky a sirény, do toho vysílačky a taky to alternátory utáhnou. Aspoň u nás a to máme většinou starý majáky s žárovkama H1 70W/12V, v majáku jsou 4, pak ještě 2 motorky, co točí s zrcadlama na těch žárovkách, k tomu fňukna, která si taky něco vezme a 2 vozidlový vysílačky- Matra a analog, pokud to auto jede má většinou toto vše zapnutý. Alternátor je původní. To mluvím jen o autech, kde je napětí 12V. U aut s napětím 24V by to mělo být stejný, ale tam si nejsem jist. Stroboskopový majáky tam taky máme, ale jejich příkon je o něčem jiném.
Napsal: čtv 18.09.2008 14:51
od Strosek
T613 píše:..., ta nabijecka je velka asi jako svarecka, stoji asi jak cele to polo

...
No to musí stát víc, protože Polo je mrdka.

Napsal: pát 19.09.2008 08:21
od Snejk
Strosek píše:T613 píše:..., ta nabijecka je velka asi jako svarecka, stoji asi jak cele to polo

...
No to musí stát víc, protože Polo je mrdka.

Yeeah
