Stránka 1 z 1

Napsal: ned 24.08.2008 15:02
od Effa
Zdravím členy klubu,
chtěl sem se zeptat, jestli nemá někdo s tímto zkušenost (nebo nějaké schéma zapojení.. ) jak připojit subwoofer k orig.zesilovači v kufru ?? :?:

Četl sem si několik témat ale nic moc sem na fóru nedohledal.. :?

V mé E38 mám asi standardní audio systém - bez repro za zadníma opěrkama..


Předem díky za zkušenosti.

Napsal: ned 24.08.2008 16:00
od dexter
a jsi si jist,že máš zesilovač,nebo máš je radio a z něj ti jdou kabely do repráků.
:roll:

Napsal: ned 24.08.2008 16:07
od Effa
Nevím uplně přesně ale v kufru za CD changerem mám panel s docela velkým chladičem - velikost je odhadem 2/3 CD changeru..

V případě potřeby to nafotím :? :?:

Napsal: ned 24.08.2008 16:17
od Snejk
á tady bych se mohl něco dovědět. mám taky to zakladní audio bez těch repráků v platu. takže ta střibrna krabice vzadu v podběhu do ktere vedou všechny audio dráty je pouze tuner? že to není zesilovač? zesilovač to teda asi bude mit nějaký integrovaný. kolik má výkon? jak se pozna jestli je to tuner nebo zesilovač? jinak o tom připojení subwooferu, chytnul bych se na kteremkoliv repraku, pokud použiješ na zesilovači ty vysokourovňové vstupy (jsou vysokoimpedanční) takže ti nijak neomezí výkon toho repráku na který se napojíš.. prostě paralelně a tu kabeláž, hledá se to jednoduše jsou to barevné kroucené dvoulinky,, vede to za sedákama, chytnul bych se paralelně kterekoliv z nich ve ktere je signal a je to...

Napsal: ned 24.08.2008 16:30
od Effa
Neodhadnu to na 100% ale na http://www.e38.org bylo uvedeno tohle:

http://www.bmwmobiletradition-online.co ... g/c/11.png


Možná, že nám to tu ještě nekdo upřesní.. :)

Napsal: ned 24.08.2008 18:25
od Snejk
mam navi MK1 4:3 tohle je nějaky schemana obyč radio. to nevadi stejně je postup stejný, n tu instalaci se nejlepe chytit výstupu. vysokoimpedančně. tam neni žádný výstup linkový

Napsal: ned 24.08.2008 18:46
od 3man3
vyresil jsem to celkem jednoduse.... sehnal jsem si 2x cinch rozdvojku a pripojil ji na leve a prave predni repro u zesilovace v kufru..... tim jsem ziskal signal, tez jsem rozdvojil remote +12V a napajeni diky umisteni baterie v kufru bylo tez snadne vyresit....

Napsal: ned 24.08.2008 19:30
od Snejk
to si to vyřešil ale napojil si to na ty vysokoimpedančni vstupy a ne na ty obyč linkový, nebo ne? jinak je to dobrá rada jak ten nový.. i ten zesilovač v autě poslat na onen svět. pouštět silovej signál do linkovejch vstupů to by byla pěkná kravina. no a nebo by to pěkně zkreslovalo

Napsal: ned 24.08.2008 20:23
od dexter
Effa píše:Nevím uplně přesně ale v kufru za CD changerem mám panel s docela velkým chladičem - velikost je odhadem 2/3 CD changeru..

V případě potřeby to nafotím :? :?:
Ty máš zesilovač takže mrknu na piny,ale nevěřím tomu,že by tam byl výstup.
:roll:

Napsal: ned 24.08.2008 20:27
od dexter
Snejk píše:á tady bych se mohl něco dovědět. mám taky to zakladní audio bez těch repráků v platu. takže ta střibrna krabice vzadu v podběhu do ktere vedou všechny audio dráty je pouze tuner? že to není zesilovač?.
Není,není. Je to jen radio.
Snejk píše: jinak o tom připojení subwooferu, chytnul bych se na kteremkoliv repraku, pokud použiješ na zesilovači ty vysokourovňové vstupy (jsou vysokoimpedanční) takže ti nijak neomezí výkon toho repráku na který se napojíš.. prostě paralelně a tu kabeláž, hledá se to jednoduše jsou to barevné kroucené dvoulinky,, vede to za sedákama, chytnul bych se paralelně kterekoliv z nich ve ktere je signal a je to...
odp pro Effa- Jestli to nebude mít extra výstup,tak ti stejně nic jiného nezbyde
:roll:

Napsal: ned 24.08.2008 20:47
od Lolita
Snejk píše:to si to vyřešil ale napojil si to na ty vysokoimpedančni vstupy a ne na ty obyč linkový, nebo ne? jinak je to dobrá rada jak ten nový.. i ten zesilovač v autě poslat na onen svět. pouštět silovej signál do linkovejch vstupů to by byla pěkná kravina. no a nebo by to pěkně zkreslovalo
Skoro kazdej autozesilovac ma dneska uz i hi-input, ne? Teda ja si kupoval onehda magnata za nejakych patnactset a mel to, tak usuzuji, ze to bude mit kazdej :)

Napsal: ned 24.08.2008 20:51
od dexter
Takže takhle vypada ten origo zesík a piny jsou rozepsane o pár řádku níž. Doufám vám to bude stačit.

http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=CuneAAOpbB.JPG


:roll:
A18 Amplifier
Plug connector overview
Number X-pin, colour Description
X605 12-pin, black Plug connector A Amplifier
X606 26-pin, black Plug connector B Amplifier

Pin assignments at plug connector X605
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Terminal 30 Plug connector I

2 E Radio ON/antenna signal Antenna amplifier

3 M Amplifier ground Ground connector

4 Not used

5 A Positive activation, rear right woofer Right rear speaker

6 A Negative activation, rear right woofer Right rear speaker

7 A Positive activation, front left woofer Left front speaker

8 A Negative activation, front left woofer Left front speaker

9 A Positive activation, front right woofer Right front speaker

10 A Negative activation, front right woofer Right front speaker

11 A Positive activation, rear left woofer Left rear speaker

12 A Negative activation, rear left woofer Left rear speaker


Pin assignments at plug connector X606
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Negative activation, rear right loudspeaker Radio

2 E Positive activation, rear right loudspeaker Radio

3 E Positive activation, rear left loudspeaker Radio

4 E Negative activation, rear left loudspeaker Radio

5 Not used

6 Not used

7 Not used

8 A Positive activation, front right medium-range speaker Right front speaker

9 A Negative activation, front right medium-range speaker Right front speaker

10 A Positive activation, rear left tweeter Left rear speaker

11 A Negative activation, rear left tweeter Left rear speaker

12 A Positive activation, rear right tweeter Right rear speaker

13 A Negative activation, rear right tweeter Right rear speaker

14 E Negative activation, front right loudspeaker Radio

15 E Positive activation, front right loudspeaker Radio

16 E Positive activation, front left loudspeaker Radio

17 E Negative activation, front left loudspeaker Radio

18 Not used

19 Not used

20 Not used

21 A Positive activation, front left tweeter Left front speaker

22 A Negative activation, front left tweeter Left front speaker

23 A Positive activation, front right tweeter Right front speaker

24 A Negative activation, front right tweeter Right front speaker

25 A Positive activation, front left mid-range speaker Left front speaker

26 A Negative activation, front left mid-range speaker Left front speaker

:roll:
--------------------------------------

A18 Amplifier
Plug connector overview
Number X-pin, colour Description
X18771 15-pin, black Plug connector A Amplifier
X18772 18-pin, black Plug connector B Amplifier
X18773 26-pin, black Plug connector C Amplifier

Pin assignments at plug connector X18771
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 A Positive signal, subwoofer speaker 1 Subwoofer speaker

2 A Positive signal, subwoofer speaker 2 Subwoofer speaker

3 A Positive activation, rear left woofer Left rear speaker

4 A Antenna signal Connector, antenna amplifier

5 E Negative activation, rear right woofer Right rear speaker

6 E Negative signal, subwoofer speaker 4 Subwoofer speaker

7 E Negative signal, subwoofer speaker 3 Subwoofer speaker

8 E Terminal 30 Fuse F69

9 E Negative signal, subwoofer speaker 1 Subwoofer speaker

10 E Negative signal, subwoofer speaker 2 Subwoofer speaker

11 E Negative activation, rear left woofer Left rear speaker

12 A Positive activation, rear right woofer Right rear speaker

13 A Positive signal, subwoofer speaker 4 Subwoofer speaker

14 A Positive signal, subwoofer speaker 3 Subwoofer speaker

15 M Ground Ground point


Pin assignments at plug connector X18772
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 Not used

2 E Negative signal, low frequency Transceiver/charging electronics

3 Not used

4 Not used

5 E/A I-bus signal line I-bus connector

6 Not used

7 Not used

8 E Negative activation, front right loudspeaker Radio

9 E Negative activation, front left loudspeaker Radio

10 Not used

11 A Positive signal, low frequency Transceiver/charging electronics

12 Not used

13 E Telephone mute signal Transceiver/charging electronics

14 Not used

15 E Signal line, night lights Eject box

16 Not used

17 Positive activation, front right loudspeaker Radio

18 E Positive activation, front left loudspeaker Radio


Pin assignments at plug connector X18773
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 A Positive activation, front left woofer Left front speaker

2 A Negative activation, front left woofer Left front speaker

3 Not used

4 A Negative activation, front right medium-range speaker Right front speaker

5 A Positive activation, front left mid-range speaker Left front speaker

6 Not used

7 Not used

8 Not used

9 A Positive activation, front right medium-range speaker Right front speaker

10 A Negative activation, front left mid-range speaker Left front speaker

11 A Positive activation, rear right tweeter Right rear speaker

12 A Positive activation, front right tweeter Right front speaker

13 A Positive activation, front right woofer Right front speaker

14 A Positive activation, front left tweeter Left front speaker

15 A Negative activation, front left tweeter Left front speaker

16 A Negative activation, rear left tweeter Left rear speaker

17 Not used

18 Not used

19 A Positive activation, rear left tweeter Left rear speaker

20 Not used

21 Not used

22 Not used

23 Not used

24 A Negative activation, rear right tweeter Right rear speaker

25 A Negative activation, front right tweeter Right front speaker

26 A Negative activation, front right woofer Right front speaker
:roll:

Napsal: ned 24.08.2008 20:53
od dexter
Lolita píše:
Snejk píše:to si to vyřešil ale napojil si to na ty vysokoimpedančni vstupy a ne na ty obyč linkový, nebo ne? jinak je to dobrá rada jak ten nový.. i ten zesilovač v autě poslat na onen svět. pouštět silovej signál do linkovejch vstupů to by byla pěkná kravina. no a nebo by to pěkně zkreslovalo
Skoro kazdej autozesilovac ma dneska uz i hi-input, ne? Teda ja si kupoval onehda magnata za nejakych patnactset a mel to, tak usuzuji, ze to bude mit kazdej :)
Každej né a už vůbec u aktívniho subwofru
:roll:

Napsal: pon 25.08.2008 08:54
od 3man3
Snejk píše:to si to vyřešil ale napojil si to na ty vysokoimpedančni vstupy a ne na ty obyč linkový, nebo ne? jinak je to dobrá rada jak ten nový.. i ten zesilovač v autě poslat na onen svět. pouštět silovej signál do linkovejch vstupů to by byla pěkná kravina. no a nebo by to pěkně zkreslovalo
samozřejmě že na ty linkové, je to tak dáno i koncepcí zapojení audia v bmw, nevím jak u ostatních ale mě vedou tenké cinchové signální kabely od rádia do zesilovače v kufru, z něj pak pomocí osmižilového konektoru jde zesílený výstup přímo do reproduktorů.

Signál jsem tedy vzal z těch sinchů pomocí rozdvojek. Natáhl jsem je do nízko úrovňového vstupu druhého zesilovače pro subwoofer. Mimochodem sub. jsem vyráběl vlastoručně a použil i zesilovač s hi-imput konektorem, čili i druhá tebou popisovaná varianta by přicházela do úvahy, nicméně by byla zbytečně komplikovaná.

Napsal: pon 25.08.2008 13:28
od Snejk
nj to je dobrá varianta že máš vzadu na radiu audio výstup, ja mam navi a ta radio má v kufru jako jednotkua zaroven zesilovač v jednom, a tam sem druhej, a navíc pak by to fungovalo jen na radio a ne na TV, changer atd... takže jedině se chytnout na repráku, mít zesilovač s hi-input a nemít aktivní sub (i když na některých sem už hi-input taky viděl). všecko to radím jen pro uživatele NAVI, jak je řešené audio pokud to má original bavaria radio nevím, to asi dozadu nějaké linkové (nebo taky ale možná už jen silové do repráku) vedou. protože i když je vepředu ta bavaria tak vzadu zesilovač být nemusí. tu velkou krabici tam určitě nemám a nedavnosem studoval e38 s radiem origo bez navi a také jí tam neměl. pouze jednotku na telefon. takže asi veškeré silové audio šlo přímo z rádia

Napsal: pon 25.08.2008 13:42
od Lolita
On bude asi rozdil i v tom, kolik je v tom origo sytemu zapojenych repraku, nejspsi bude rozdil mezi 4 a 12.

Napsal: pon 25.08.2008 16:32
od airbone
jeden taky zosik ako hore na obrazku sa mi doma povaluje keby nahodou niekto chcel riesit jeho dodatocnu montaz...

Napsal: pon 25.08.2008 17:21
od Snejk
4 repraky snad v zakladu nema žadna e38:)

Napsal: stř 27.08.2008 10:30
od Effa
Zdravím kolegy,
pro upřesnění přikládám odkaz na foto mýho zesilovače ( asi zesilovače :) ):

http://effas.czweb.org/Cars/BMW/E38/zesilovac.jpg

info: SUBWOOFER mám pouze pasivní, bude potřeba další zesilovač/výhybka :?: :roll:



Předem díky za zkušenosti.

S pozdravem.