Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klakson na alarm.... kde je?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#1 Příspěvek od normann »

Mám takový dotaz.... Mám E38725tds a nevím kde se nachází klakson na alarm, alarm funguje, blikají blinkry, ale netroubí mi klakson po dobu cca půl minuty, jak má a jak mi to troubilo při otevření kapoty, odpojení aku a po 3. nastartování bez správného kódu u E28 a E32. Tady u E 38 přibyla ještě prostorová ochrana kabiny a náklon vozu.
Chci se tedy podívat na klakson, proč netroubí, tím bych začal.
Díky za odpověď.
henrich
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 25.10.2007 00:00

#2 Příspěvek od henrich »

klakson na poplasne je za zadnym pravym kolesom pod podblatnikom
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#3 Příspěvek od normann »

OK díky, mrknu se na to. :D
Ivo
Registrovaný
Příspěvky: 783
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Trvalé
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Ivo »

Jo Jo je tam taky jsem ho jednou hledal
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#5 Příspěvek od normann »

Sice tam je, ale dostat se k němu je dobrej vopruz.
1. sundat pr. zad. kolo
2. otevřít kryt štekrů na čidlo ABS a optřebení brzd. desek, odpojit štekry
3. odšroubovat šroubky upevňující plas. podběh
4. to nejlepší - sundat plast. podběh
Mě se to zcela nepodařilo, stačilo mi však, odstrčit uvolněný plast. podběh, strčit do prostoru nad podběh strčit svítilnu, škvírou prostrčit ruku a odšroubovat tu sirénu. Zjistil jsem ale, že má na konektoru 4 kontakty a vedou k ní 4 dráty, z čehož 2 byly pod stálým napětím 12v.
Pokud se spustí poplach- čidlem náklonu, nebo prostorovou ochranou, blikají blinkry, ale klakson nehouká. Čekal jsem jen 2 dráty - plus a mínus. Napadlo mě, že ty další dráty jsou na vydávání takových těch pípnutí a pod. při zamykání a odemykání, nevíte někdo?
Takže jsem klakson oddělal a nechám ho u autoelekrikáře přeměřit.
Ivo
Registrovaný
Příspěvky: 783
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Trvalé
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Ivo »

no auto mi občas houká když kolem projede někdo s nějaým hodě hlučným výfukem a pak už jen bliká ale nejdřív začne houkat
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#7 Příspěvek od Slid »

S dovolením se k vám takhle přicmrdnu, řeším ten samý problém, mám origo alarm + neorigo v autě.Neorigo frčí jak má, ale origo alarm pouze bliká nehouká, v autě jsem origo sirénu nenašel, vše pouze jen od neoriga, ale origo čidla atd vše v autě je a vše origo hlídá, ale pouze blikají blinkry, nejdříve jsem myslel, že je napojený na klakson, ale není, vše se tváří jak má.Čili jsem pátral a zjistil jsem, origo siréna má být v pravé části ( z pohledu řidiče) našel jsem tam konektor pouze jeden volný a má v sobě 4ry dráty, jeden je upadlý.Myslel jsem nejdříve, že je to jen nějaká příprava na něco, protože jsem myslel, že k siréně jde pouze + a - ale po předčtení příspěvku od Normanna mě napadlo, že je to ono.Ani jsem to neproměřoval, protože jsem nebral v úvahu, že to může být od sirény, no mrkněte na to pokusil jsem se ho vyfotit.
Obrázek
Obrázek
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#8 Příspěvek od normann »

Jasně to je ten štekr! Tudíž buď ti tam ten klakson chybí, nebo tam je, ale je odpojen. Je pod tím plastovým podběhem, zpod auta není vidět. Někdo mi radil, že pokud sundám nárazník, taxe ke klaksonu dostanu. Za a) nebudu quli tomu sundavat zadní nárazník :roll: a za b) mi to vůbec nepomůže, páč je ten klakson přidělanej ke stěně, která sousedí s akumulátorem (u +pólu), akorát že zevnitř blatníku. Takže bych se po sundání nárazníku pod ten plast. podběh stejně nedostal. Až budu ten klakson vracet zpátky na místo, bude to ještě větší vopruz, než ho sundavat. :x Ale co, bylo už pod autem hůř. :wink:
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#9 Příspěvek od normann »

Ještě jsem zapomněl napsat, že jsem slyšel názor,že někteří majitelé E38 a E39 tyhle klaksony radši odpojili, páč jim ten alarm každou chvíli spouštěl planej poplach. :D Sám jsem toho byl u jednoho známýho, co má E38 svědkem. Tak nevím, jestli si na sebe tou opravou nepletu bič a ještě to nakonec rád neodpojím a nedám tam nějaký neorigo alarm. :D
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#10 Příspěvek od Slid »

no právě klakson na alarm tam nemám, kabel mě tam vysel až k mlhovce, bohužel jsem si do teď myslel, že vedou pouze dva póly, kdybych věděl o 4rech tak už to dávno řeším :D jen nechápu proč 4ři zrovna no :roll:
Bylo mi řečeno, že prý dost odchází, proto ho někdo vyhodil a neorigo alarm nechal, zkusím to proměřit jak se to chová, někde doma mám mít ještě jednu sirénu tak bych ji zkusil připojit :D
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#11 Příspěvek od normann »

Měřil jsem při spuštění napětí multimetrem napětí na jednotlivých žílách. Jedna je mínus, 2 byly pod proudem 12v a jedna bez šťávy. Ty 2 žíly co byly pod proudem, jsou pod proudem stále. Spíš bych to viděl na autoelektrikáře. :D Navíc ten alarm si myslím, už je elektronika.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#12 Příspěvek od Slid »

jj také jsem měřil
jeden je kostra
druhý stálé napětí
třetí v klidu je pod napětím, ale jak se spustí alarm tak zmizí napětí
čtvrtý bez napětí jak při alarmu tak bez
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#13 Příspěvek od normann »

Nevím do jaký míry to moje měření bylo správný, do toho konektoru přijdou jehlový piny, takže jsem do toho strkal špendlíky a nějaký tenký drátek. Klakson jsem zkoušel na akumulátoru, ale se 4 pinama a 2 propojovacíma kabelama toho moc nezměřím, nevím esli nemá být pro zatroubení víc kontaktů pod proudem a ještě který. Na klaksonu jsou 3 šroubky, dělící rovina je asi něčím zatavená, po odšroubování šroubků, nelze odpáčit obě půlky, používal jsem přiměřené násilí. :D
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#14 Příspěvek od Slid »

Já změřil jen konektor, rozlouskl jsem ho a změřil, pak jsem jako spustil alarm změřil vypnul alarm změřil, origo klakson nebo sirenu nemám čili nemůžu se na ní podívat :D
Mám jen dvě na levé straně, ale to je klasický klakson pro troubení :lol:
Ale dle mého úsudku, asi musí v origo siréně být nějaké relé, když vede do ní tolik kabelů a dva jsou pod proudem a jak se spustí alarm jeden pin ztratí šťávu čili pak musí něco sepnout a začne to houkat.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#15 Příspěvek od Slid »

tohle je sirena číslo 8 pro 4pólový konektor čili co máme my montuje se jak koukám v ETK snad do všeho, se divím že jsem se ještě nikdy nekoukl kolik vede kablů do ní :roll:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-65_1008/
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#16 Příspěvek od normann »

Taxem se už po několikátý kouknul na stránky BMW Zubehör und Teile katalog, což je to samý jako BMWfans.info.... akorát v němčině a klakson tam mám jinej, než máš ty a i než je v tom katalogu, tvarem mi to připomíná víc sirénu, než klasickej klakson. ale víc funkcí, než troubení, bych od toho nečekal. i ten držák vypadá jinak, ale je zřejmé už na 1. pohled, že je to originál.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#17 Příspěvek od Slid »

no já nevím jaký tam má být :D já našel toto kde píšou 4 piny, když najdu sirenu tak nepíšou jaký kabel tam má být a s kolika piny :( proto jsem to napsal, důležité je, zda ten konektor co jsem blejskl tak zda je stejný co máš ty a pak u mě se bude vědět co mi tam chybí :wink:
Odpovědět