Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klakson na alarm.... kde je?
Mám takový dotaz.... Mám E38725tds a nevím kde se nachází klakson na alarm, alarm funguje, blikají blinkry, ale netroubí mi klakson po dobu cca půl minuty, jak má a jak mi to troubilo při otevření kapoty, odpojení aku a po 3. nastartování bez správného kódu u E28 a E32. Tady u E 38 přibyla ještě prostorová ochrana kabiny a náklon vozu.
Chci se tedy podívat na klakson, proč netroubí, tím bych začal.
Díky za odpověď.
Chci se tedy podívat na klakson, proč netroubí, tím bych začal.
Díky za odpověď.
Sice tam je, ale dostat se k němu je dobrej vopruz.
1. sundat pr. zad. kolo
2. otevřít kryt štekrů na čidlo ABS a optřebení brzd. desek, odpojit štekry
3. odšroubovat šroubky upevňující plas. podběh
4. to nejlepší - sundat plast. podběh
Mě se to zcela nepodařilo, stačilo mi však, odstrčit uvolněný plast. podběh, strčit do prostoru nad podběh strčit svítilnu, škvírou prostrčit ruku a odšroubovat tu sirénu. Zjistil jsem ale, že má na konektoru 4 kontakty a vedou k ní 4 dráty, z čehož 2 byly pod stálým napětím 12v.
Pokud se spustí poplach- čidlem náklonu, nebo prostorovou ochranou, blikají blinkry, ale klakson nehouká. Čekal jsem jen 2 dráty - plus a mínus. Napadlo mě, že ty další dráty jsou na vydávání takových těch pípnutí a pod. při zamykání a odemykání, nevíte někdo?
Takže jsem klakson oddělal a nechám ho u autoelekrikáře přeměřit.
1. sundat pr. zad. kolo
2. otevřít kryt štekrů na čidlo ABS a optřebení brzd. desek, odpojit štekry
3. odšroubovat šroubky upevňující plas. podběh
4. to nejlepší - sundat plast. podběh
Mě se to zcela nepodařilo, stačilo mi však, odstrčit uvolněný plast. podběh, strčit do prostoru nad podběh strčit svítilnu, škvírou prostrčit ruku a odšroubovat tu sirénu. Zjistil jsem ale, že má na konektoru 4 kontakty a vedou k ní 4 dráty, z čehož 2 byly pod stálým napětím 12v.
Pokud se spustí poplach- čidlem náklonu, nebo prostorovou ochranou, blikají blinkry, ale klakson nehouká. Čekal jsem jen 2 dráty - plus a mínus. Napadlo mě, že ty další dráty jsou na vydávání takových těch pípnutí a pod. při zamykání a odemykání, nevíte někdo?
Takže jsem klakson oddělal a nechám ho u autoelekrikáře přeměřit.
S dovolením se k vám takhle přicmrdnu, řeším ten samý problém, mám origo alarm + neorigo v autě.Neorigo frčí jak má, ale origo alarm pouze bliká nehouká, v autě jsem origo sirénu nenašel, vše pouze jen od neoriga, ale origo čidla atd vše v autě je a vše origo hlídá, ale pouze blikají blinkry, nejdříve jsem myslel, že je napojený na klakson, ale není, vše se tváří jak má.Čili jsem pátral a zjistil jsem, origo siréna má být v pravé části ( z pohledu řidiče) našel jsem tam konektor pouze jeden volný a má v sobě 4ry dráty, jeden je upadlý.Myslel jsem nejdříve, že je to jen nějaká příprava na něco, protože jsem myslel, že k siréně jde pouze + a - ale po předčtení příspěvku od Normanna mě napadlo, že je to ono.Ani jsem to neproměřoval, protože jsem nebral v úvahu, že to může být od sirény, no mrkněte na to pokusil jsem se ho vyfotit.



Jasně to je ten štekr! Tudíž buď ti tam ten klakson chybí, nebo tam je, ale je odpojen. Je pod tím plastovým podběhem, zpod auta není vidět. Někdo mi radil, že pokud sundám nárazník, taxe ke klaksonu dostanu. Za a) nebudu quli tomu sundavat zadní nárazník
a za b) mi to vůbec nepomůže, páč je ten klakson přidělanej ke stěně, která sousedí s akumulátorem (u +pólu), akorát že zevnitř blatníku. Takže bych se po sundání nárazníku pod ten plast. podběh stejně nedostal. Až budu ten klakson vracet zpátky na místo, bude to ještě větší vopruz, než ho sundavat.
Ale co, bylo už pod autem hůř. 



Ještě jsem zapomněl napsat, že jsem slyšel názor,že někteří majitelé E38 a E39 tyhle klaksony radši odpojili, páč jim ten alarm každou chvíli spouštěl planej poplach.
Sám jsem toho byl u jednoho známýho, co má E38 svědkem. Tak nevím, jestli si na sebe tou opravou nepletu bič a ještě to nakonec rád neodpojím a nedám tam nějaký neorigo alarm. 


no právě klakson na alarm tam nemám, kabel mě tam vysel až k mlhovce, bohužel jsem si do teď myslel, že vedou pouze dva póly, kdybych věděl o 4rech tak už to dávno řeším
jen nechápu proč 4ři zrovna no
Bylo mi řečeno, že prý dost odchází, proto ho někdo vyhodil a neorigo alarm nechal, zkusím to proměřit jak se to chová, někde doma mám mít ještě jednu sirénu tak bych ji zkusil připojit


Bylo mi řečeno, že prý dost odchází, proto ho někdo vyhodil a neorigo alarm nechal, zkusím to proměřit jak se to chová, někde doma mám mít ještě jednu sirénu tak bych ji zkusil připojit

Nevím do jaký míry to moje měření bylo správný, do toho konektoru přijdou jehlový piny, takže jsem do toho strkal špendlíky a nějaký tenký drátek. Klakson jsem zkoušel na akumulátoru, ale se 4 pinama a 2 propojovacíma kabelama toho moc nezměřím, nevím esli nemá být pro zatroubení víc kontaktů pod proudem a ještě který. Na klaksonu jsou 3 šroubky, dělící rovina je asi něčím zatavená, po odšroubování šroubků, nelze odpáčit obě půlky, používal jsem přiměřené násilí. 

Já změřil jen konektor, rozlouskl jsem ho a změřil, pak jsem jako spustil alarm změřil vypnul alarm změřil, origo klakson nebo sirenu nemám čili nemůžu se na ní podívat
Mám jen dvě na levé straně, ale to je klasický klakson pro troubení
Ale dle mého úsudku, asi musí v origo siréně být nějaké relé, když vede do ní tolik kabelů a dva jsou pod proudem a jak se spustí alarm jeden pin ztratí šťávu čili pak musí něco sepnout a začne to houkat.

Mám jen dvě na levé straně, ale to je klasický klakson pro troubení

Ale dle mého úsudku, asi musí v origo siréně být nějaké relé, když vede do ní tolik kabelů a dva jsou pod proudem a jak se spustí alarm jeden pin ztratí šťávu čili pak musí něco sepnout a začne to houkat.
tohle je sirena číslo 8 pro 4pólový konektor čili co máme my montuje se jak koukám v ETK snad do všeho, se divím že jsem se ještě nikdy nekoukl kolik vede kablů do ní
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-65_1008/

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-65_1008/
Taxem se už po několikátý kouknul na stránky BMW Zubehör und Teile katalog, což je to samý jako BMWfans.info.... akorát v němčině a klakson tam mám jinej, než máš ty a i než je v tom katalogu, tvarem mi to připomíná víc sirénu, než klasickej klakson. ale víc funkcí, než troubení, bych od toho nečekal. i ten držák vypadá jinak, ale je zřejmé už na 1. pohled, že je to originál.