Stránka 1 z 2

Napsal: pát 22.02.2008 10:21
od JaraX
jelikož pořád koumu nad výfukem v 7er tak si už musím nechat poradit z vašich zkušeností a načerpaných teoretických informací.

Cílem je dosáhnout decentního zvuku kterej by nejlíp ve vysokej otáčkách gradoval ale v kabině by se do 3500 otáček neozýval žádnej kravál.

když jsem auto koupil byli tam vyřezany katy a ladáky pruchozí s koncovkama, chyběli tedy katy a tlumiče, dutý katy zpusobili takovej chraplající zvuk, takže to bylo první co šlo pryč, takže se udělalo komplet nové vedení ze 60mm trubek, na konci zustali jen ladaky, ale hladina kravalu ještě stoupla, dokonce jsem zpozoroval že při vytočení motoru šlehají z vyfuku plameny a smrad z benzínu neskutečnej, auto šlo do bmw na diagnostiku kvuli hustote smesi, v bmw lambdy a vše ok, problem pry v tom že na vyfuku je maly odpor plynů proto je rychlý výplach, což přidá něco vykonu a hlavně dost na spotřebe. nasledovalo navaření dvou neorigo katů, lehce to stichlo ale furt se s tím nedá jet nikde dál bez bolestí hlavy nebo naplno puštenyho radia.

ted řeším jeslti - dát neorigo tlumiče mezi ladáky a katy
vykopat ladaky, dat neorigo tlumiče dozadu a dát nový koncovky.

Napsal: pát 22.02.2008 10:33
od JaraX
+ ještě řeším koncovky

asi todle

Obrázek

Napsal: pát 22.02.2008 12:06
od Fugo
otevření výfuku takovýmto způsobem u N/A motoru způsobí dle mého nzoru jen hluk a vyšší spotřeby a výkon spíše poklesne ik dyž si většina lidí myslí že když to je hlučný že výkon vylezl, prostě otevření ventilů versus protitlak ve výfuku je tak spočítaný aby to tu směs nevyplivlo hned do výfuku bez práce na píst motoru. Osobně bych katy nechal pokud jsou OK, pokud chceš zachovat zadní rezonátory (protože laďáky se tomu říkat nedá jelikož nevíme kdo a na co to ladil), tak hluk snížíš jedině vložením dalších rezonátorů, místo pod autem jistě je, a budeš muset přidávat tak dlou až to bude OK.

Ale musí ti to kurva řvát když to je slyšet až dovnitř, osobně mám jen jeden tlumič před zadním kolem a jinak holou trubku, ale jedná se o turbo motor kde jak tokový "tlumič" působí samotné TD. Auto je taky dost hlučný obvzlášť když jsem třeba přejížděl hranice tak mezi těma jejich budkama se to rozlejhalo jak svině, ale v autě pokud tedy neotevřu okno či šíbr nic rušivého neslyším.

Napsal: pát 22.02.2008 13:11
od 4am
tohle sem viděl někde na autoscout.de

Napsal: pát 22.02.2008 13:25
od 100RM
Jardo, davaj si pls taketo topicy do spravnej sekce. Presunuto.

Napsal: pát 22.02.2008 13:26
od Maslista
JaraX píše:+ ještě řeším koncovky

asi todle

Obrázek


co se koncovek týče tak za sebe říkám origo schovaný..! jakýkoliv jiný mi prostě na sedmu nesedí.. 8)

Napsal: ned 24.02.2008 14:07
od JaraX
kdo je pro čtyři kulaty koncovky, a kdo je proti?

Napsal: ned 24.02.2008 16:02
od Fugo
hele spíš se to musí líbit tobě (samozřejmě v nějakých mezích), ostatním je do toho prd. :)

Napsal: ned 24.02.2008 16:57
od Storm
Promiň za OT, ale zcela náhodou jsem vstoupil do tvého topicu a musím říct, že Fugo má pravdu, musí se to líbit hlavně tobě, mně se to moc moc líbí, ten obrázek sedmy se čtyřma koncovkama je super, paráda ! :D

Napsal: pon 25.02.2008 07:28
od bmw528
Zdar,začal jsem řešit výfuky nedobrovolně na mé 740 M62, vysypali se mi katy a přemýšlím stále co s tím, nejdřív jsem je vykuchal a nedá se v tom jezdit, hluk, jak v nějakým nepovedeným tuningu. Ptal jsem se známého u bmw jestli to udělat nějak bez katů,dát trubku durch, nebo rezonátor,či neorigo kat. Bylo mi řečeno,že to už taky snad zkoušeli,ale nebylo to dobrý a v několika případech začal motor pohupovat na otáčkách a počítačem to nešlo nijak srovnat-prý je to potrubí celý spočítaný na optimální výkon motoru. Asi budu muset sehnat origo katy a to bude asi problém,aby byli slušný. Mám jednu nabídku z německa, že mi nechá dva fungl nový katy za 320 EUR kus bez potrubí,ale jsou origo, tak nevím. U bmw stojí jeden nový asi 1100 EUR. Nebo ví někdo,kde sehnat za slušný prachy slušný katy. Jinak ty 4 díry v zadu vypadají super,osobně bych dal přednost hranatému provedení. :?:

Napsal: pon 25.02.2008 07:31
od Fugo
tím s těmi katy si asi prošel každý, lze to řešit buď jinými katy nebo rezonátory, jinak je zvuk hnusnej plechovej.

Napsal: pon 25.02.2008 13:01
od JaraX
tak sháním koncovy tlumiče a čtyři kulaty koncovky :)

Napsal: pon 25.02.2008 14:39
od Speedy
místo catu rezonátory a ladaky rozrizni a podivej se, co v nich je. pravdepodobne tam bude dobry dat skelou vatu na tlumeni, snese teplotu 600°C. uvidis, ze to bude lepsi.

Napsal: pon 25.02.2008 15:02
od bas2

Napsal: pon 25.02.2008 16:43
od JaraX
Speedy píše:místo catu rezonátory a ladaky rozrizni a podivej se, co v nich je. pravdepodobne tam bude dobry dat skelou vatu na tlumeni, snese teplotu 600°C. uvidis, ze to bude lepsi.


díky, ale čtětě pořádně, 14dní starý katy nevyhodím :)
spíš řeším co za katy chce to prostě univerzalní tlumič, což je děrovaná trubka obalená skelnou vatou. musím to někde sehnat, rezonator mu ten rozdíl že není vnitřní trubka děrovaná.

Napsal: pon 25.02.2008 16:47
od Fugo
rezonátor je vždy trubka děrovaná obalená vato nebo něčím jiným a obal, pokud je takto udělán ten univerzální tlumič tak je to taky rezonátor. Většinou označujeme slovem "tlumič", tlumič s přepážkami a rezonátor viz. výše i když oba jsou v podstatě tlumiče.

Napsal: pon 25.02.2008 22:35
od JaraX
dobře, ale rezonátor který má jen plašt a nemá děrování oproti toho s děrováním netlumí, jen "stabilizuje" ale nic moc neutlumí.

Napsal: pon 25.02.2008 22:36
od JaraX
je mi teda někdo schonpej nabídnout konkretní řešení čím utlumit vyfuk? jak moc to utlumí ten rezonátor typu trubka s vatou?

Napsal: úte 26.02.2008 10:57
od Fugo
to co nazýváš rezonátorem bez děr není rezonátor ale spíše nějaká atrapa katu (to tlumit nic nemůže), jak jsem psal aby to tlumilo musí tam být ty díry kterýma se dostane ten plyn do tý "vaty", všeobecně rezonátor vždy bude tlumit míň, u seriových výfuků když přejdu katy tak většinou 1 je rezonátor a potom tlumič s přepážkami. Takže abys to ztišil budeš buďto muset dát origo výfuk a nebo experimentovat s několika rezonátory za sebou.

Napsal: úte 26.02.2008 11:43
od JaraX
origo vyfuk stojí cca 150 000 :) to se mi moc nechce :)

du objednat rezonatory :)