Stránka 1 z 1

Napsal: úte 05.02.2008 01:16
od krishna
Dneska při hlubinný expedici v útrobách e32 jsem našel dva konektory.. v ostatních e32 jsem se začal pídit po tom, k čemu jsou a v jedný z nich (735i rv. 1990) jsem našel krabičku s nápisem servotronic, vedle ní relé a do ní zapojený tyhle dva konektory. Chápu k čemu servotronic je, ale vůbec nechápu, jak funguje. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Snažil sem se filtrovat, ale nic sem nenašel. ďakujem :)

Napsal: úte 05.02.2008 07:05
od Fugo
No jednodušše, tlakový olej z pumpy jde do převodky kde projde posilovačem a vykoná svou práci - takhle to funguje bez servotroniku. Převodka pro servotronik má na sobě elmgn. ventil který se dle pokynů ECU servotroniku otevře a tím pustí ten tlakový olej ze vstupu do převodky přímo do jejího výstupu tím ten tlakový olej nemůže "posilovat" tak jako při plným tlaku.

A jinak funkce srvotronik (teoreticky) je čím jedu rychleji tím jde řízení více ztuha, prakticky je asi nastavena nějaká rychlost pod kterou posiluje na max a nad kterou se posilovací účinek sníží.

Napsal: úte 05.02.2008 13:38
od Snejk
to je přesně ten rozdíl že u běžné starší 730 de posilovač pořád tak těžce a u všech 750 mužeš na místě točit malíčkem, ale jen se rozjedeš tak to ztuhne. je tam ventil co ten tlak reguluje. přečti si bentley, tam je to krasně popsane pomalovane i s těma tabulkama tlaku, udržba, testy apod...

Napsal: stř 06.02.2008 01:11
od krishna
Skvělý dík :) Tak mě teda ale zaráží, že ten elektrickej modul servotronic jsem našel v autě, který má obyč převodku, nebo jsem si teda žádnýho ventilu nevšim, zejtra ještě prozkoumam :)

Napsal: stř 06.02.2008 07:25
od Fugo
ventil je zespodu na převodce, a je taky možný že někdo měnil převodku a dal tam obyč, taky jsem to takhle jeden čas měl.

Napsal: čtv 07.02.2008 23:29
od krishna
Tak skutečně jsem to zkoumal a ten konektor tam je, tak že mam převodku se servotronic, kdybych to věděl o den dřív, tak jsem jí dal na svoje auto. No škoda.. .)

Tak že kdyby měl někdo zájem o tuhle převodku, nechť se mi ozve

Napsal: pát 08.02.2008 07:18
od Fugo
my čekáme na cenu nové od T613 :)

Napsal: pát 08.02.2008 12:36
od krishna
skutočně? Takovou věc bych skoro tipoval na cenu v řádech desetitisíců.. :)

Napsal: pát 08.02.2008 12:39
od Fugo
nonecháme se překvapit

Napsal: pát 08.02.2008 13:19
od T613
tak nova samotna jedine origo primo od vyrobce 40t, snad by to slo udelat pry za 30t :lol: nevim co mi tehda rikal cenu asi na jine auto ... takze se omluvam za omyl ... jinak rizeni treba na renault espace 01 stoji taky 20t origo takze to tak hrozne neni ta cena, vlastne normal :lol:

Napsal: pát 08.02.2008 13:25
od Fugo
myslel jsem si že to byl asi omyl. Jo kdysi se do našich převodek dal koupit rep set přímo od bmw a obsahoval šneka s protikusem atd. vlastně to co odchází ale dnes už to není v nabídce. Ale pokud někdo z vás má nějakého známého v Jhlavské firmě PAKRA tak od nich by se asi sehnat dalo protože jsou výhradní zástupci ZF pro čr, ale ceny mají trošku vyšší - přetěsnění převodky řízení od 8tis.kč (sada o kroužku origo od bmw stojí 1200kč).

Napsal: pát 08.02.2008 13:56
od T613
to budu taky resit zda to jde aspon nejak "zrepasovat" nebo co se da na tom udelat vubec ... mam tu prevodky tri dalsi ale vsechny maji neco za sebou tak je to z blata do sracky

Napsal: pát 08.02.2008 19:08
od hoboj
tu sadu toho origo tesneni mam a nechal bych ho za 1000

Napsal: sob 09.02.2008 16:19
od krishna
A já teď vyhazuju jednu převodku s vůlí, kdyby někdo chtěl, třeba na pokusy nebo tak.. :)

Napsal: pon 27.04.2015 10:38
od pauli328i
mám otázku mám v autě servotronik kterej má vůli tak bych chtěl vymenu tak jse chci zeptat jestli je mozne vymenit ho za obyc rizeni dekuji

Napsal: úte 28.04.2015 20:03
od durnbach
Možné to je ale bude potřeba vyměnit i hadice, nádobka je také jiná. Píš bych hledal jiný servotronic.

Mám dvě naprosto stejné 730 V8 jedna ho má a druhá ne a ta s tím servotronic je lepší na ovládání.