Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e32 servotronic, jak to funguje?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od krishna »

Dneska při hlubinný expedici v útrobách e32 jsem našel dva konektory.. v ostatních e32 jsem se začal pídit po tom, k čemu jsou a v jedný z nich (735i rv. 1990) jsem našel krabičku s nápisem servotronic, vedle ní relé a do ní zapojený tyhle dva konektory. Chápu k čemu servotronic je, ale vůbec nechápu, jak funguje. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Snažil sem se filtrovat, ale nic sem nenašel. ďakujem :)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

No jednodušše, tlakový olej z pumpy jde do převodky kde projde posilovačem a vykoná svou práci - takhle to funguje bez servotroniku. Převodka pro servotronik má na sobě elmgn. ventil který se dle pokynů ECU servotroniku otevře a tím pustí ten tlakový olej ze vstupu do převodky přímo do jejího výstupu tím ten tlakový olej nemůže "posilovat" tak jako při plným tlaku.

A jinak funkce srvotronik (teoreticky) je čím jedu rychleji tím jde řízení více ztuha, prakticky je asi nastavena nějaká rychlost pod kterou posiluje na max a nad kterou se posilovací účinek sníží.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Snejk »

to je přesně ten rozdíl že u běžné starší 730 de posilovač pořád tak těžce a u všech 750 mužeš na místě točit malíčkem, ale jen se rozjedeš tak to ztuhne. je tam ventil co ten tlak reguluje. přečti si bentley, tam je to krasně popsane pomalovane i s těma tabulkama tlaku, udržba, testy apod...
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od krishna »

Skvělý dík :) Tak mě teda ale zaráží, že ten elektrickej modul servotronic jsem našel v autě, který má obyč převodku, nebo jsem si teda žádnýho ventilu nevšim, zejtra ještě prozkoumam :)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#5 Příspěvek od Fugo »

ventil je zespodu na převodce, a je taky možný že někdo měnil převodku a dal tam obyč, taky jsem to takhle jeden čas měl.
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od krishna »

Tak skutečně jsem to zkoumal a ten konektor tam je, tak že mam převodku se servotronic, kdybych to věděl o den dřív, tak jsem jí dal na svoje auto. No škoda.. .)

Tak že kdyby měl někdo zájem o tuhle převodku, nechť se mi ozve
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#7 Příspěvek od Fugo »

my čekáme na cenu nové od T613 :)
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od krishna »

skutočně? Takovou věc bych skoro tipoval na cenu v řádech desetitisíců.. :)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#9 Příspěvek od Fugo »

nonecháme se překvapit
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od T613 »

tak nova samotna jedine origo primo od vyrobce 40t, snad by to slo udelat pry za 30t :lol: nevim co mi tehda rikal cenu asi na jine auto ... takze se omluvam za omyl ... jinak rizeni treba na renault espace 01 stoji taky 20t origo takze to tak hrozne neni ta cena, vlastne normal :lol:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#11 Příspěvek od Fugo »

myslel jsem si že to byl asi omyl. Jo kdysi se do našich převodek dal koupit rep set přímo od bmw a obsahoval šneka s protikusem atd. vlastně to co odchází ale dnes už to není v nabídce. Ale pokud někdo z vás má nějakého známého v Jhlavské firmě PAKRA tak od nich by se asi sehnat dalo protože jsou výhradní zástupci ZF pro čr, ale ceny mají trošku vyšší - přetěsnění převodky řízení od 8tis.kč (sada o kroužku origo od bmw stojí 1200kč).
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od T613 »

to budu taky resit zda to jde aspon nejak "zrepasovat" nebo co se da na tom udelat vubec ... mam tu prevodky tri dalsi ale vsechny maji neco za sebou tak je to z blata do sracky
hoboj
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od hoboj »

tu sadu toho origo tesneni mam a nechal bych ho za 1000
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od krishna »

A já teď vyhazuju jednu převodku s vůlí, kdyby někdo chtěl, třeba na pokusy nebo tak.. :)
pauli328i
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: sob 04.08.2012 00:00

#15 Příspěvek od pauli328i »

mám otázku mám v autě servotronik kterej má vůli tak bych chtěl vymenu tak jse chci zeptat jestli je mozne vymenit ho za obyc rizeni dekuji
durnbach
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: ned 16.03.2014 01:00
Bydliště: Zlín

#16 Příspěvek od durnbach »

Možné to je ale bude potřeba vyměnit i hadice, nádobka je také jiná. Píš bych hledal jiný servotronic.

Mám dvě naprosto stejné 730 V8 jedna ho má a druhá ne a ta s tím servotronic je lepší na ovládání.
Odpovědět