Dneska při hlubinný expedici v útrobách e32 jsem našel dva konektory.. v ostatních e32 jsem se začal pídit po tom, k čemu jsou a v jedný z nich (735i rv. 1990) jsem našel krabičku s nápisem servotronic, vedle ní relé a do ní zapojený tyhle dva konektory. Chápu k čemu servotronic je, ale vůbec nechápu, jak funguje. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Snažil sem se filtrovat, ale nic sem nenašel. ďakujem
No jednodušše, tlakový olej z pumpy jde do převodky kde projde posilovačem a vykoná svou práci - takhle to funguje bez servotroniku. Převodka pro servotronik má na sobě elmgn. ventil který se dle pokynů ECU servotroniku otevře a tím pustí ten tlakový olej ze vstupu do převodky přímo do jejího výstupu tím ten tlakový olej nemůže "posilovat" tak jako při plným tlaku.
A jinak funkce srvotronik (teoreticky) je čím jedu rychleji tím jde řízení více ztuha, prakticky je asi nastavena nějaká rychlost pod kterou posiluje na max a nad kterou se posilovací účinek sníží.
to je přesně ten rozdíl že u běžné starší 730 de posilovač pořád tak těžce a u všech 750 mužeš na místě točit malíčkem, ale jen se rozjedeš tak to ztuhne. je tam ventil co ten tlak reguluje. přečti si bentley, tam je to krasně popsane pomalovane i s těma tabulkama tlaku, udržba, testy apod...
Skvělý dík Tak mě teda ale zaráží, že ten elektrickej modul servotronic jsem našel v autě, který má obyč převodku, nebo jsem si teda žádnýho ventilu nevšim, zejtra ještě prozkoumam
Tak skutečně jsem to zkoumal a ten konektor tam je, tak že mam převodku se servotronic, kdybych to věděl o den dřív, tak jsem jí dal na svoje auto. No škoda.. .)
Tak že kdyby měl někdo zájem o tuhle převodku, nechť se mi ozve
tak nova samotna jedine origo primo od vyrobce 40t, snad by to slo udelat pry za 30t nevim co mi tehda rikal cenu asi na jine auto ... takze se omluvam za omyl ... jinak rizeni treba na renault espace 01 stoji taky 20t origo takze to tak hrozne neni ta cena, vlastne normal
myslel jsem si že to byl asi omyl. Jo kdysi se do našich převodek dal koupit rep set přímo od bmw a obsahoval šneka s protikusem atd. vlastně to co odchází ale dnes už to není v nabídce. Ale pokud někdo z vás má nějakého známého v Jhlavské firmě PAKRA tak od nich by se asi sehnat dalo protože jsou výhradní zástupci ZF pro čr, ale ceny mají trošku vyšší - přetěsnění převodky řízení od 8tis.kč (sada o kroužku origo od bmw stojí 1200kč).
to budu taky resit zda to jde aspon nejak "zrepasovat" nebo co se da na tom udelat vubec ... mam tu prevodky tri dalsi ale vsechny maji neco za sebou tak je to z blata do sracky