Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna oleje

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
FrANTOMAS
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#1 Příspěvek od FrANTOMAS »

příspěvků ohledně oleje je plné forum, ale zajímá mne rozhrešení. Do naftového motoru na e38, e39 3.0d při je optimální najet 15 tisíc, nebo s klidnym svědomim 20 tisíc. Používám longlife.
apropo přes 20 tisíc nejdu.
Dík za názory
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Olej v motoru je třeba měnit podle množství spotřebovaného paliva. Tohle množství sledují ty zelené kontrolky na palubní desce, které se při zapnutí klíčku do polohy 1 rozsvítí a po chvilce zhasnou. Postupně ubývají, až se rozsvítí červená. Při výměně oleje se provede reset tohoto množství a jedeš znova od začátku. U starších vozů radši tento interval nepřekračovat.

Množství paliva, které zbývá do doporučené výměny oleje najdeš tady :
http://sweb.cz/vs31/Test_palubniho_pristroje_CZ.doc v bodě - 3.0 1098 Used fuel in liters since last Service Inspection
Reset po výměně oleje tady:http://sweb.cz/vs31/Reset_oleje.doc
FrANTOMAS
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#3 Příspěvek od FrANTOMAS »

čtvereček zodpovědně sleduji, nicméně jsem v něj ztratil důvěru, neboť už je 7000-10 000 tisíc kilometrů na stále stejné úrovni. To u mě znamená poslední zelený (někdy z nepochopitelných důvodů dva zelené). V servisu, kde se mi o bramboru staraj, mě ubezpečujou, že je kontrola oleje v pohodě a ať v klidu jezdim. momentálně jsem od poslední výměny najel 15 tisíc.
Zajímalo by mě jestli je na tyto čtverečky spoleh a jestli to není podezřelé
Díky za rady
Odpovědět