příspěvků ohledně oleje je plné forum, ale zajímá mne rozhrešení. Do naftového motoru na e38, e39 3.0d při je optimální najet 15 tisíc, nebo s klidnym svědomim 20 tisíc. Používám longlife.
apropo přes 20 tisíc nejdu.
Dík za názory
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
výměna oleje
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Olej v motoru je třeba měnit podle množství spotřebovaného paliva. Tohle množství sledují ty zelené kontrolky na palubní desce, které se při zapnutí klíčku do polohy 1 rozsvítí a po chvilce zhasnou. Postupně ubývají, až se rozsvítí červená. Při výměně oleje se provede reset tohoto množství a jedeš znova od začátku. U starších vozů radši tento interval nepřekračovat.
Množství paliva, které zbývá do doporučené výměny oleje najdeš tady :
http://sweb.cz/vs31/Test_palubniho_pristroje_CZ.doc v bodě - 3.0 1098 Used fuel in liters since last Service Inspection
Reset po výměně oleje tady:http://sweb.cz/vs31/Reset_oleje.doc
Množství paliva, které zbývá do doporučené výměny oleje najdeš tady :
http://sweb.cz/vs31/Test_palubniho_pristroje_CZ.doc v bodě - 3.0 1098 Used fuel in liters since last Service Inspection
Reset po výměně oleje tady:http://sweb.cz/vs31/Reset_oleje.doc
čtvereček zodpovědně sleduji, nicméně jsem v něj ztratil důvěru, neboť už je 7000-10 000 tisíc kilometrů na stále stejné úrovni. To u mě znamená poslední zelený (někdy z nepochopitelných důvodů dva zelené). V servisu, kde se mi o bramboru staraj, mě ubezpečujou, že je kontrola oleje v pohodě a ať v klidu jezdim. momentálně jsem od poslední výměny najel 15 tisíc.
Zajímalo by mě jestli je na tyto čtverečky spoleh a jestli to není podezřelé
Díky za rady
Zajímalo by mě jestli je na tyto čtverečky spoleh a jestli to není podezřelé
Díky za rady