Stránka 1 z 1
Napsal: stř 05.12.2007 23:50
od krishna
Máte někdo představu o tom, jestli je lepší dvouhmotej setrvačník, nebo normální?
Budu na e32 měnit spojku a budu mít k dispozici asi oba dva, tak přemejšlim, kterou spojku a kterej setrvák tam dát.
Napsal: čtv 06.12.2007 19:06
od Atila
krishna píše:Máte někdo představu o tom, jestli je lepší dvouhmotej setrvačník, nebo normální?
Budu na e32 měnit spojku a budu mít k dispozici asi oba dva, tak přemejšlim, kterou spojku a kterej setrvák tam dát.
Dvouhmotovy setrvacnik je samozrejme komfortnejsi (proto se dela), ale servisne nakladnejsi.
Napsal: čtv 06.12.2007 19:09
od T613
tohle me taky zajima jaky je v tom rozdil a vyhody/nevyhody
jako nakladnejsi myslis tak ze se sype vic spojka a trpi vsechno vic?

Napsal: čtv 06.12.2007 21:01
od Vlasta
Konstruktéři přiznávají, že dvouhmoťák je ideální pouze ve spojení s automatem - eliminují se rázy, které při manuální almaře při nevhodném způsobu jízdy můžou nastat (podtáčení, nevhodné řazení rychlostních stupňů při konkrétních otáčkách motoru).
Napsal: čtv 06.12.2007 22:02
od krishna
Vlasta píše:Konstruktéři přiznávají, že dvouhmoťák je ideální pouze ve spojení s automatem - eliminují se rázy, které při manuální almaře při nevhodném způsobu jízdy můžou nastat (podtáčení, nevhodné řazení rychlostních stupňů při konkrétních otáčkách motoru).
Ale automat snad nemá setrvák ne? Akorát tu bábovku/ledvinu..? Aspoň já když jsem ho rozebíral, tak tam byl akorát takovej trojuhelník, na jehož vrcholech byly šrouby, který držely tu ledvinu a pak už byl samotnej automat
Napsal: čtv 06.12.2007 22:04
od Vlasta
krishna píše:Vlasta píše:Konstruktéři přiznávají, že dvouhmoťák je ideální pouze ve spojení s automatem - eliminují se rázy, které při manuální almaře při nevhodném způsobu jízdy můžou nastat (podtáčení, nevhodné řazení rychlostních stupňů při konkrétních otáčkách motoru).
Ale automat snad nemá setrvák ne? Akorát tu bábovku/ledvinu..? Aspoň já když jsem ho rozebíral, tak tam byl akorát takovej trojuhelník, na jehož vrcholech byly šrouby, který držely tu ledvinu a pak už byl samotnej automat
V tom připadku si pleteš setrvák s přítlačákem.
Napsal: čtv 06.12.2007 22:40
od krishna
Nepletu. Vim jak vypadá setrvák a vim, jak vypadá přítlačnej talíř. Možná jsem byl v nějakym pomatení smyslů, když jsem sundaval ten automat z motoru..Teda vlastně jsem byl v pomatení smyslů dvakrát (jednou u 750iA a podruhý u 735iA), ale toho setrvačníku jsem si prostě nevšimnul. Možná má automat něco, čemu se řiká setrvačník, rozhodně to ale nevypadá jako ten z manuálu.. Nechť jsem opraven.
Napsal: čtv 06.12.2007 23:01
od Vlasta
Setrvačník je součástí motoru, ne převodovky. Je to takovej velkej, kulatej kus železa, u dvouhmoťáku dva v sobě s pružným (kritický místo) spojením..
Napsal: čtv 06.12.2007 23:09
od krishna
Vlasta píše:Setrvačník je součástí motoru, ne převodovky. Je to takovej velkej, kulatej kus železa, u dvouhmoťáku dva v sobě s pružným (kritický místo) spojením..
Tak mi vysvětli, jak je řešenej přenost kroutícího momentu mezi setrvačníkem motoru a hřídelí automatický převodovky
Napsal: čtv 06.12.2007 23:12
od JaraX
todle na motoru je teda co?
to zubaty na co jde starter je setrvak a to velky je měnič nebo ne?

Napsal: čtv 06.12.2007 23:19
od krishna
JaraX píše:todle na motoru je teda co?
to zubaty na co jde starter je setrvak a to velky je měnič nebo ne?

No tak dobře.. sypu si popel na hlavu, stejně je u automatu tak malej, že bych řek, že tam je jen kvuli tomu startéru a hallový sondě. A dvouhmotnostní si tam nedovedu představit
Napsal: čtv 06.12.2007 23:39
od T613
jarda byl rychlejsi s fotkou

ano je to tak, to ozubene kolo je falesny setrvak a to druhe je samo menic prevodovky
Napsal: čtv 06.12.2007 23:44
od Vlasta
Čím větší počet válců, tím menší setrvák. Osmihrnek dokáže teoreticky fungovat i bez setrváku.
Napsal: čtv 06.12.2007 23:51
od JaraX
Vlasta píše:Čím větší počet válců, tím menší setrvák. Osmihrnek dokáže teoreticky fungovat i bez setrváku.
ono taky čím větší setrvák, tím mín to jde do otáček ne? přece klika se furt odlehčuje.
Napsal: čtv 06.12.2007 23:54
od T613
setrvak u V8 a V12 je stejny a kdyz vidim tento motor tak neni o nic mensi
Napsal: pát 07.12.2007 13:11
od Speedy
Tohle bych dal do sině kuriozit

I když uznávám, že ne každý je v tomhle oboru znalec, ani já nejsem
