Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e32- starosti s řízením, potažmo třes zadní nápravy

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od guyver52 »

Zdravím vás všechny přátele Bavorských Motorových Vozidel, mám takový už dá se říci dlouholetý problém.

Třese se mi přední náprava, při cirka 70km/h a potom těsne pod 100km/h. Zdá se mi, že pokud kola nedostanou nějaký impuls, jako přejetí kanálu, či vymetení díry, tak je vše ok. Kola se pohybuji ve vodorovnem kmitu, nikoliv ve svislem, tedy vybrují doleva a doprava. Timto rozkmytají volant do obludných rozměrů, přičemž nevím, jestli řídim BMW, či bourací kladivo. Už nějakou dobu to předvádím šokované osádce jako atrakci , ale při delších cestách to po pravdě neni mif mof. Tento třes lze korigovat dvěma způsoby. Při začínajícím vibru, lze přejíždět ze strany na stranu, aby se vždy jedno kolo odlehčilo a druhé zakouslo do silnice, pokud neni prostor, milá baworačka se rozkmitá a pak pomůže hupsnout na brzdu a snížit rychlost pod 60km/h, nebo jít ostře na chvilku na brzdy. Sem z toho už poněkud rozladěn. Nedováženými koly to není, i když je pravda, že při každém dovážení cítím lehkou změnu k lepšímu. Hnutá těhlice by být neměla. Je lehká vůle v převodce, ale na tyči řízení ani na spojovačkách vůle není, ramena ok, tlumiče relativně nove cca 5000km. Už mě napadá jen případný odklon kol, jestli to vůbec jde štelovat a sbíhavost. Myslíte že by to mohla být sbíhavost? Kola se sjíždějí rovnoměrně a nemám dojem že nadměrně.

No a aby toho nebylo málo, nedávno jsem svého miláčka musel pustit ze silnice, neboť jistý řidič kamionu zřejmě zaspal či co, a mě nezbylo než si to namířit mezi stromy přes škarpu do pole. Chytil jsem pěknou pecku na zadní pravé kolo. Kolo přežilo bez úhony, leč od té doby pocíťuji třes, ovšem jen při akceleraci, při volnoběžné jízdě ani při brždění nic. Okolo 100km/h tento třes zmizí, koukal jsem na roztočené bubny bez kol a nic, vše ok, poloosa vypada ok, buben nijak nehází, po nasazení kola je vše ok, nic se nechvěje, na silnici ovšem ano. už jsem z toho vedle sebe. Posim posim pomoc, neměl již někdo podobnou anabázi?

Jinak, potřeboval bych zadní péra, ty moje už jsou sedlá, dám do kufru 50kg a připadám si že sedim na raketě země vzduch. A když už budu v tom, podložil bych si vzadu péro, abych auto zvedl, tak 3-4 cm by byly skvele, máte s tím někdo skušenost? připadně dá se někde pro tento účel koupit díly? Zřejmě horní sedlo, letmo sem na to koukal u kamaráda, který to má, ale nevím, jestli je to dodo, nebo to někde koupil a jestli to lze namontovat, nebo je to třeba natvrdo přivařit.

uf....diky za přečtení a případné rady

S úctou a pozdravem


Danny

Jestli máte pro mě někdo řešení, sem s nim
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od guyver52 »

Jo a ještě jedna věc, potřeboval bych Bentleye na CD, bohužel mi umřel disk v PC, kde jsem měl zálohu a své CD jsem někomu půjčil a už nevím komu. Jsem z Prahy 10, tak kdyby ho někdo měl a mohl by mi ho zkopnout, ja si přijedu. Díííík

Danny
honzin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Nový Bor

#3 Příspěvek od honzin »

přesně tohle chvění jsem měl na Mercedesu w124 ,po přejeti hrbu v určite rychlosti se rozklepal tak ,že jsem musel prudce šlapnout na brzdu , na vyvažovačce to ukazovalo nevyvažek kolem 10g , řekli mi že to nemužu poznat , po převaženi na 0 se to ohodně zlepšilo ,...... máš natlučeny kola , i když vyvažený , ale na vyvažovačce to kolo nejede po silnici ,ktera se ho snaži rozkmitat ,.... zkus dat zimaky,nebo jiny kola ,na tuti bude zmněna uvidiš.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od T613 »

honzin píše:přesně tohle chvění jsem měl na Mercedesu w124 ,po přejeti hrbu v určite rychlosti se rozklepal tak ,že jsem musel prudce šlapnout na brzdu , na vyvažovačce to ukazovalo nevyvažek kolem 10g , řekli mi že to nemužu poznat , po převaženi na 0 se to ohodně zlepšilo ,...... máš natlučeny kola , i když vyvažený , ale na vyvažovačce to kolo nejede po silnici ,ktera se ho snaži rozkmitat ,.... zkus dat zimaky,nebo jiny kola ,na tuti bude zmněna uvidiš.


sance ze je to timto je tak 5% :-)
me to dela to same a je neco klasicky v hajzlu na predni naprave, budu menit vse na naprave aj silenty na stabiku a pak se uvidi co dal
delalo mi to jak s origo 15" tak ted s 18" vic
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Snejk »

¨no me tohle dělalo a stačilo jen znova pořadně nasadit kotouče od brzd.. zlepšení 50% a po převážení kol už jsem v klídku, jezdí zas jako dřív. a to mám vůli v převodce jak prase. tim to neni.... jinak prostě uplně stejne jako popisuješ. kotouče.. kola... nic jineho mě nenapadá .
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od guyver52 »

Tak to zacnu resit radikalne, jedu do Helmutska pro napravu a rizeni komplet, pak necham udelat precizne sbihavost, pripadne odklony, pokud to nepomuze, udelam tehlice, a kdyz to taky nepomuze, tak bouram :rock:
honzin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Nový Bor

#7 Příspěvek od honzin »

..... a potom vsem udělej ty kola . :lol:
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od guyver52 »

honzin píše:..... a potom vsem udělej ty kola . :lol:


Kola jsou ok, hodili jsme je na jine auto, sli to prohnat a ani znamky po tresu, takze je to nekde v aute
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od guyver52 »

Jo...takze po vymene celeho predniho zaveseni to porad bylo citit...ale jemnoucce....po nahozeni jinych kol vse zmizelo

takze nakonec vse zpusobeno vetsi stredovou dirou nez byl stred naboje, ve spolupraci s ostatnimi vulemi a urcitou rychlosti se to dostalo do te spravne frekvence a rozklepalo se to jako prase.

co se tyka toho problemu po rane na zadni kolo, to zase zpusobylo stredove ulozeni kardanu. asi po te rane jak byl roztocenej kardan se to hlo na jednu stranu a zase pri urcite rychlosti (rychlost obratek kardanu) se tento pri urcite frekvenci rozklepal a rozhacelo to cele auto.

Vysvetleni pozde...ale prece ;)
Odpovědět