Stránka 1 z 2
Napsal: stř 13.06.2007 05:07
od dexter
Nazdarek kluci.Odporučili by jste mi koupit 730i rv96 v automatu?Momentalne mam 520i 94 a jsem spokojenej,ale ta 7 vypadá docela zajimavě.Mužete mi kdxyž tak napsat na co si dát určitě bacha,abych s tím neměl víc starosti jak slasti?Předem dík.
Napsal: stř 13.06.2007 06:38
od FilM
Necitim se jako osbornik, nehlede na to ze jsem mel mladsi kusy E38. Nicmene pokud vim tak E38 nema zadne vylozene "prusvihove" veci. Takze takova klasika - snad si dej pozor na EDC+Nivo, pokud ho auto ma - opravy jsou drahe. E38 ma take dle meho soudu dost subtilni prvky naprav - takze ramena, stabilizatory, tyc rizeni, atd. se stavaji na ceskych silnicich spotrebnim zbozim. Ty dily nejsou neijak neobvykle drahe, ale je treba s tim pocitat.K motoru a prevodovce nic nepovim, mel jsem 735 a 730d. Snad posledni, ale velmi subjektivni rada. Kupuj sedmu vybavenou. Za vybavu u ojetiny v podstate neplatis. Sice to na to nejezdi, ale nevybavena sedma te proste bude stvat

a to co se u aut stredni tridy bere jako superluxus, byva v sedme povazovano za zaklad

)
Napsal: stř 13.06.2007 08:24
od Birkoff
No já si dovolím poznámku k tomu automatu. Nevím co přesně tam je (Klasika/Steptronic), ale hodně záleží jak se k němu choval předchozí majitel a zda měnil olej. Každopádně by měl řadit bez výrazného škubání ap. Doporučuji důkladně se mu pověnovat. Pokud je v pořádku tak je s ním jízda "těžká" pohoda a já osobně bych si ho koupil znovu.
Napsal: stř 13.06.2007 10:40
od Greg
z 96 roku ten automat bude jeste klasika (tzn. s moznosti zaradit kvalty 1,2,3), co se tyka automatu moc radit nemuzu. co se tyka 730i, tak jednou jiz pres rok jezdim, sice manual petikvalt... sportebu mezi 8 a 12 podle toho kde a jak jedu... motor v8 kor tento slabsi je prakticky nesmrtelny. pri koupi hodne projdi ten predni podvozek a tlumice... pochybuji ze koupis v poradku, ale aspon na tom stlacis cenu a oprava neni az tak draha... co byva u sedem ale problem je elektronika, precijen je to technologie nekdy z roku 94 kdy to nebyla jeste zadna slava, a i v tvem potencionalnim aute bude mit uz vic jak deset let provozu... doporucuji aby ti nekdo kdo ma e38 nejprve poradne vysvetlil jak co ma v aute fungovat (moduly + elektronika) a pri koupi jsti to poradne prosel... zminuji to pro to ze snad kazda sedma co jsem potkal nejaky ten zadrhelik v elektronice mela, byt je to drobnost a da se s tim vetsinou v pohode jezdit, tak pokud by te to stvalo uz to stoji hodne penez. stejne tak ji prohledni po vizualnim stavu, kazda origo listicka v interieru pak jde do tisicu a pod...
Napsal: stř 13.06.2007 10:49
od d.aemon
Birkoff píše:No já si dovolím poznámku k tomu automatu. Nevím co přesně tam je (Klasika/Steptronic), ale hodně záleží jak se k němu choval předchozí majitel a zda měnil olej. Každopádně by měl řadit bez výrazného škubání ap. Doporučuji důkladně se mu pověnovat. Pokud je v pořádku tak je s ním jízda "těžká" pohoda a já osobně bych si ho koupil znovu.
Troufl bych si to ještě trochu zpřísnit - neměl by
ani trochu škubat. Sem tam zaškubnutí nemusí znamenat nic, ale taky začínající potíže končící u repasu nebo výměny.
Napsal: stř 13.06.2007 14:52
od JaraX
sedma není auto ne přepravu, alespon pro nás ne, je to koníček, je to obrovská porce luxus a zároven špicově jede, já nedám na 740i dopustit, i když spotřeba je trošku výš jak u 730i, dost tomu přidává taky automat ve mšstě kterej zase sníží spotřebu na dálnici, nicméně jsem rád že mám právě automata. Chce to cely auto prolízt, to auto není nijak kazový, jen je tam mrtě věcí co se můžou posrat, já koupil ve fajn stavu, ale furt je tam co řešit, klima, el klapka topení, zadni silentbloky, tyčka stabilizatoru apod, takže nečekej žadny auto bez investic, ale pořádně to prolez a očíhni.
Napsal: stř 13.06.2007 15:19
od FrANTOMAS
Mam 730d 2000/5 měsíc a v podstatě se připojím k tomu co zde všichni píší. Podvozek můžeš opravovat do aleluja...elektrika zlobí celkem v mezích a pokud máš někoho šikovného, nemusí to být ani záhuba. Automat k naladění vozu padne jako ulitej...Můj subjektivní dojem z 7 je, že se nechá ráda hýčkat a nemá ráda hrubé zacházení. Třeba vjezd do díry ti dá náležitě sežrat...Je to prostě trochu přerostlá modelka. P.S. třeba dost sexy sou zrcátka, maj krásnej design a svou masivností dávaj najevo zbytek toho všeho okolo. A u nich to teprve začíná...
Hodně štěstí u koupě
Napsal: čtv 14.06.2007 08:42
od Birkoff
d.aemon píše:Birkoff píše:No já si dovolím poznámku k tomu automatu. Nevím co přesně tam je (Klasika/Steptronic), ale hodně záleží jak se k němu choval předchozí majitel a zda měnil olej. Každopádně by měl řadit bez výrazného škubání ap. Doporučuji důkladně se mu pověnovat. Pokud je v pořádku tak je s ním jízda "těžká" pohoda a já osobně bych si ho koupil znovu.
Troufl bych si to ještě trochu zpřísnit - neměl by
ani trochu škubat. Sem tam zaškubnutí nemusí znamenat nic, ale taky začínající potíže končící u repasu nebo výměny.
Máš pravdu. Zrovna včera jsem mluvil s podle mně hodně šikovným mechanikem u BMW a při slovech Lifetime Oil se hlasitě smál a že tomu nevěří ani omylem. Měli tam jednu E46 se Steptronikem (najeto 165tis) co občas škubala a po výměně oleje+filtru v pohodě. Tím chci jen říct, že lehké cuknutí občas nemusí nic znamenat, ale taky to může být začátek konce převodovky. Ještě říkal že pokud to auto tahá auta na káře tak ta převodovka dostává opravdu hodně zabrat a většinou odejde v předstihu. Jinak bez výměny oleje odejde tak kolem 300tis a prý jeho kamarád stihl najezdit 400tis, ale pak byla totálně mrtvá. Repase (komplet vnitřek nový) cca 100tis (origo BMW). Tolik moje postřehy.
Napsal: čtv 14.06.2007 08:57
od gogoho
Přesně tak , olej měnit....První výměna by se měla dělat kolem 200tkm. Protože v první náplni je aditivum a další výměna po 100 tkm....A samozdřejmě i filtr... Jinak osmiválne jsou fakt super a nesmrtejný...Je to nejlepší volba...Mluvim z vlastních zkušeností.

Napsal: čtv 14.06.2007 09:00
od JaraX
btw ted budu měnit olej v automatu, co dát za olej a filtr? cena? trošku mi chčije hadice od automatu k chladiiči tak to rychle vyměním, buhvi kolik tam toho ještě je,
Napsal: čtv 14.06.2007 10:48
od RedBaron
Kamarád, který dělá de facto jen automaty, říká, že u ZF znamená lifetime 160 tis. km

Dobré je vyměnit i lifetime náplň jednou za 80.000 km a je pokoj. Už po těchto kilometrech je znát jemnější a rychlejší řazení.
Napsal: čtv 14.06.2007 14:38
od Hitman
JaraX píše:btw ted budu měnit olej v automatu, co dát za olej a filtr? cena? trošku mi chčije hadice od automatu k chladiiči tak to rychle vyměním, buhvi kolik tam toho ještě je,
taky chci menit, co tam do toho mame dat ?:)
Napsal: čtv 14.06.2007 14:48
od Birkoff
Hitman píše:JaraX píše:btw ted budu měnit olej v automatu, co dát za olej a filtr? cena? trošku mi chčije hadice od automatu k chladiiči tak to rychle vyměním, buhvi kolik tam toho ještě je,
taky chci menit, co tam do toho mame dat ?:)
Myslím že tam originál patří EssoLT 71141 (Steptronic ZF 5HP24). Asi by stačila i plnohodnotná náhrada, né. Je to jen ATF s určitou specifikací. Někde to tu je taky napsaný (na fóru).
Napsal: čtv 14.06.2007 16:01
od gogoho
Pokud vim,tak ty oleje jsou přímo pro BMW je to jen po 30 litrovejch kanistrech.... jinak si ho sám určitě nekoupíš....A ATF tam klidně nalej a pak kupuješ novou převoovku.....

Atf tam nepatří...Znám člověka co to tam nalil a jezdil 30 km a pak převodovka total.....Nevim jestli je to to esso jak se píše, ale řekl bych, že je lepší si to nechat udělat v BMW...Mě to vyšlo NA 5000kč i s fitrem a těsněnim..... Takhle dáš 15000 jen za kanistr s olejem:)
Napsal: čtv 14.06.2007 20:22
od giovanny
FrANTOMAS píše:Mam 730d 2000/5 měsíc a v podstatě se připojím k tomu co zde všichni píší. Podvozek můžeš opravovat do aleluja...elektrika zlobí celkem v mezích a pokud máš někoho šikovného, nemusí to být ani záhuba. Automat k naladění vozu padne jako ulitej...Můj subjektivní dojem z 7 je, že se nechá ráda hýčkat a nemá ráda hrubé zacházení. Třeba vjezd do díry ti dá náležitě sežrat...Je to prostě trochu přerostlá modelka. P.S. třeba dost sexy sou zrcátka, maj krásnej design a svou masivností dávaj najevo zbytek toho všeho okolo. A u nich to teprve začíná...
Hodně štěstí u koupě
Mno ,, mám 730d 6/2000, kupoval jsem ji se 153 tisíci,ted mám 225000, mám ji 6 měsíců, olej v automatu si dělám sám , krom asi 30 tisíc za kotouče,tlumiče a silenbloky to auto nic nechce , díly nápravy mám origo, takže do aleluja nic nedělám lol: , jen jsem udělal to co bylo po 150 tis už nutné, s elektronikou žádný problém nemám.automat nesmí cukat,, pokud ano vždy to může už něco znamenat!!

Napsal: pát 15.06.2007 00:02
od RedBaron
gogoho píše:Takhle dáš 15000 jen za kanistr s olejem:)
Takhle nedáš 15000 jen za kanistr z olejem, takhle totiž přesně vznikají fámy. Ten olej ti i v BMW prodají za 420,- Kč litr když jsem ho posledně kupoval a pak je lepší to nechat udělat třeba někoho lepšího než je Bychl, u kterýho mi za 6.000,- Kč za výměnu nedotáhli výpušťák a málem jsem cestou z Prahy přišel o převodovku. A přesně ten olej Esso, jehož typ je vypsán výše, tam patří a nalejt ho tam za chodu než teče ven zvládne každej mechanik, kterej nemá v hlavě piliny.
Napsal: ned 17.06.2007 20:56
od FrANTOMAS
To Giovanny: jezdim převážně město (malá strana, staromák, vinohrady nusle) a to tak že samý kostky. Na autě 18 alu a neni měsíc kdy by se neobjevil z podvozku nějakej rachot (kterej je obvykle slyšet pouze při otevřenym okně v průjezdech), jsou to malé položky, ale otravuje to. Mám v současné době najeto o 45 tis míň než ty, takže 180 a auto má předpisovou péči. Měněný jeden vstřik a nějaké čidlo, které působilo el. závadu, že při startu někdy nepoznalo polohu klikovky a tudíž se nenahodilo...Jinak opravoval nějaká relé, parkovací čidlo,... Jinak výbava uvnitř mi funguje bez problému. Mám téměř plnou- jen né nivo podvozek a třeba věci typu pal desku obšitou kůží. Od el otvírání a zavírání kufru, přes másážní sedačky, šíbr, roletu, zadní vyfřívání vše funguje jak má. Automat mi někdy trochu cukne při dojezdu před zastavením, ale je to minimální, nevím jestli to neni běžné. Při rozjíždění a běží hladce. Názor?
Napsal: pon 18.06.2007 09:12
od Birkoff
gogoho píše:Pokud vim,tak ty oleje jsou přímo pro BMW je to jen po 30 litrovejch kanistrech.... jinak si ho sám určitě nekoupíš....A ATF tam klidně nalej a pak kupuješ novou převoovku.....

Atf tam nepatří...Znám člověka co to tam nalil a jezdil 30 km a pak převodovka total.....Nevim jestli je to to esso jak se píše, ale řekl bych, že je lepší si to nechat udělat v BMW...Mě to vyšlo NA 5000kč i s fitrem a těsněnim..... Takhle dáš 15000 jen za kanistr s olejem:)
Kde ti to dělali? Mě v ACR ČB řekli že to bude stát cca 8000,- Jinak ten olej se dá koupit třeba na
http://obchod.csmarketing.cz/productsBy ... mobilov%E9
Je to 20l za cca 3500,- bez DPH. A máš to na dvě výměny

Napsal: úte 19.06.2007 10:40
od ryba1979
zdar, mám 740 iL,E38, rv. 10/95, naprostá spokojenost. Je na prodej, jestli chceš, automat, plná výbava, bez investic. Za 120 000,- Nutně potřebuju peníze. Petr, 728 699 987
Napsal: úte 19.06.2007 11:56
od Hitman
tak ukaz fotky
