Stránka 1 z 2
Napsal: úte 01.05.2007 13:55
od Hitman
tak jsem dnes byl na testu tlumicu a podle stroje jsou 90-ti % a podle mekanika KO ze prej kdyz kolo zmackne proti pruzine a pusti tak by melo jit dolu pomalu ale me spadne jak kamen:( jak se projevujou spatne tlumice ? auto je hrozne "tvrde" nevim jestli je to tim snizenim nebo 18-kama na nizkoprofilech nebo proste tlumicema, kdyz je budu menit mam vymenit i to horni ulozeni ?
Napsal: úte 01.05.2007 19:22
od Greg
Hitman píše:tak jsem dnes byl na testu tlumicu a podle stroje jsou 90-ti % a podle mekanika KO ze prej kdyz kolo zmackne proti pruzine a pusti tak by melo jit dolu pomalu ale me spadne jak kamen:( jak se projevujou spatne tlumice ? auto je hrozne "tvrde" nevim jestli je to tim snizenim nebo 18-kama na nizkoprofilech nebo proste tlumicema, kdyz je budu menit mam vymenit i to horni ulozeni ?
vseobecne plati ze tlusim ti ma "tlumit" vraceni pruziny do puvodniho stavu, tzn, kdyz zmackes prero, nemelo by zpet doslova vystrelit, ale plynule vyjet... pak zalezi na typu a nastaveni tlumice jak moc utlumuje (cim se pomaleji vraci, tim je podvozek vice tvrdsi a je to blize k tzv. "sporotvnimu podvozku")...
Napsal: stř 02.05.2007 08:32
od Toydolls
Hitman píše:tak jsem dnes byl na testu tlumicu a podle stroje jsou 90-ti % a podle mekanika KO ze prej kdyz kolo zmackne proti pruzine a pusti tak by melo jit dolu pomalu ale me spadne jak kamen:( jak se projevujou spatne tlumice ? auto je hrozne "tvrde" nevim jestli je to tim snizenim nebo 18-kama na nizkoprofilech nebo proste tlumicema, kdyz je budu menit mam vymenit i to horni ulozeni ?
Mechanik ma pravdu.
Mrkni na tento popis
http://lazo.czechian.net/slehofer/11%20 ... lumice.htm
Spatne tlumice se projevuji ruzne, od tveho problemu po delsi brzdnou drahu a hlavne spatne chovani auta na spatne vozovce, proste nekontakt s vozovkou - tlumic nestiha
Jinak ta "tvrdost" je samozhrejme take zpusobena snizenim a nizkoprofilama, ale vysledek bych resil po tech tlumicich a menil bych to komplet.
==
Ovsem z te tvrdosti bude tez dost delat to snizeni - ty pruziny uz muzou byt unavene a dou na doraz, nebo samotne snizeni proste uz ma tyto vlastnosti
Napsal: stř 02.05.2007 09:28
od Hanz
tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit

houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
Napsal: stř 02.05.2007 10:09
od Marty_
Kde jsi byl na testu? Ja byl u Pesicaka - podle testu tlumicu 3 uplne ok, jeden (pravy zadni) tak v 1/3 zivotnosti, ale taky jsem slysel pohadku od znameho jak byl na testu s uplne ko tlumicema a pritom na stroji mu vylezlo ze jsou uplne v pohode:o)
Napsal: čtv 03.05.2007 07:54
od Hitman
Martyn píše:Kde jsi byl na testu? Ja byl u Pesicaka - podle testu tlumicu 3 uplne ok, jeden (pravy zadni) tak v 1/3 zivotnosti, ale taky jsem slysel pohadku od znameho jak byl na testu s uplne ko tlumicema a pritom na stroji mu vylezlo ze jsou uplne v pohode:o)
no byl jsem na tom co tady koluje po meste, mam je prej vsechny jako nove

Napsal: čtv 03.05.2007 07:55
od Hitman
Hanz píše:tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit

houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
fakt to udelal, sice jen trochu ale ano koukal jsem na to, to kolo spadlo dolu jak sutr, auto se houpe jak prase a nerovnosti ani nema cenu rikat, skace jak koza

Napsal: čtv 03.05.2007 08:46
od psena
Docela cumim, protoze ja jsem jel na test v den kdy jsem nasadil Koni Sport a test ukazal 66%

(nastesti aspon obe kola na chlup stejne)
Napsal: pát 04.05.2007 20:59
od Huska
Hanz píše:tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit

houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
sakra Hanzi ty jsi mi to vzal z pusy..... chtěl bych vidět někoho kdo na sedmě dokáže stlačit při zvedlém autě kolo proti pružině.
IMHO na jakém testu jsi byl? ...respektive jak probýha. Je několik metod a některé jsou naprosto k ničemu.
Napsal: sob 05.05.2007 07:37
od giovanny
Ahoj ,,tak jsem byl také na testu tlumičů NA stk v Rožnově ,P Radhoštěm,, před tím jsem si už všiml že z obou mi začíná vzlínat olej 1 náznak že jsou v prdeli, tak po měření zjistili jedno kolo 40% a druhé 33% ale poznám to při jízdě je to nestabilní, DILEMA,,,
Důvěra v origo concesionaře.
SYNOT ZLÍN????
Obědnal jsem si 2 silenbloky dolů do ramen --ty 2 největší,,, po tydnu dojdu pani mi je dala,,v ušmourané krabičce!!?? jsem blbec že jsem si to neprohlídl .
doma to prohlížím u kafé,,a zjištuji??
jeden je od BOGE se znakem BMW,,JE ok ale rv 99,,
druhý je od CONTITECH taktéž se znakem BMW ale rok 97!!!!!!!!!
položím si otázku ,,to mám jako skoro za 6 tisíc dostat zboží které ja staré 10 let??? chci říct všem že už nikdy nekoupím nic v náhradě ,všechno stoji za hovno,vydrží to tak 2 měsíce,nekdy i nové je horší jak 10 let staré!?
ALTERNATIVA NENI ,,aspon ne v ČR,,
NEPRACOVAL TADY NĚKDO V BMW SERVISU ORIGINÁL??
je fakt normální že mi dají zboží 10 let stare,, mám pocit že na mou obědnávku zapoměli a dali mi to co našli ve skladě v regálu.i ta cena za 2 gumy se mi zdá byt dost,, ale to bych nějak schroupl,,, ale to stáří se mi nelíbí ,i guma stárne a už nemá ty vlastnosti,
Napsal: sob 05.05.2007 09:23
od Hitman
Huska píše:Hanz píše:tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit

houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
sakra Hanzi ty jsi mi to vzal z pusy..... chtěl bych vidět někoho kdo na sedmě dokáže stlačit při zvedlém autě kolo proti pružině.
IMHO na jakém testu jsi byl? ...respektive jak probýha. Je několik metod a některé jsou naprosto k ničemu.
kola napravy na kovovou desky hydralulika rozhejbe se snizijici se frekvenci dokud nezastavi, byla to od sachsu asi....
Napsal: sob 05.05.2007 09:24
od Hitman
giovanny píše:Ahoj ,,tak jsem byl také na testu tlumičů NA stk v Rožnově ,P Radhoštěm,, před tím jsem si už všiml že z obou mi začíná vzlínat olej 1 náznak že jsou v prdeli, tak po měření zjistili jedno kolo 40% a druhé 33% ale poznám to při jízdě je to nestabilní, DILEMA,,,
Důvěra v origo concesionaře.
SYNOT ZLÍN????
Obědnal jsem si 2 silenbloky dolů do ramen --ty 2 největší,,, po tydnu dojdu pani mi je dala,,v ušmourané krabičce!!?? jsem blbec že jsem si to neprohlídl .
doma to prohlížím u kafé,,a zjištuji??
jeden je od BOGE se znakem BMW,,JE ok ale rv 99,,
druhý je od CONTITECH taktéž se znakem BMW ale rok 97!!!!!!!!!
položím si otázku ,,to mám jako skoro za 6 tisíc dostat zboží které ja staré 10 let??? chci říct všem že už nikdy nekoupím nic v náhradě ,všechno stoji za hovno,vydrží to tak 2 měsíce,nekdy i nové je horší jak 10 let staré!?
ALTERNATIVA NENI ,,aspon ne v ČR,,
NEPRACOVAL TADY NĚKDO V BMW SERVISU ORIGINÁL??
je fakt normální že mi dají zboží 10 let stare,, mám pocit že na mou obědnávku zapoměli a dali mi to co našli ve skladě v regálu.i ta cena za 2 gumy se mi zdá byt dost,, ale to bych nějak schroupl,,, ale to stáří se mi nelíbí ,i guma stárne a už nemá ty vlastnosti,
no tak to je husty, bych jim to hodil na hlavu....
Napsal: stř 16.05.2007 10:23
od Hitman
jak poznam jake tlumice mam vzadu ? prijde mi ze tam jsou uplne obyc pritom 744i snad nejsou bez regulace ? jak to poznam ?
Napsal: stř 27.06.2007 13:57
od BaDDog
No to by ma tiež zaujímalo, mám 740iAL (44i) a tlmiče s nastavitelnou tustou...., v origo BMW povedali, že su ok.....ak budu pred koncom životnostou alebo budu KO....zistím to tým, že mi stále ubúda Servo olej..., alebo bude z nich z hora tiecť olej....
Ale ak idem po nejakej ceste, kde su náznaky kolají tak to so mnou hádže zo strany na stranu...
A vlastne aku majú životnosť...????
Napsal: stř 27.06.2007 17:33
od Atila
BaDDog píše:No to by ma tiež zaujímalo, mám 740iAL (44i) a tlmiče s nastavitelnou tustou...., v origo BMW povedali, že su ok.....ak budu pred koncom životnostou alebo budu KO....zistím to tým, že mi stále ubúda Servo olej..., alebo bude z nich z hora tiecť olej....
Ale ak idem po nejakej ceste, kde su náznaky kolají tak to so mnou hádže zo strany na stranu...
A vlastne aku majú životnosť...????
Zivotnost tlumicu zavisi na:
a) jejich kvalite
b) kvalite silnic
c) jizdnim stylu
obecne cokoliv mezi 8 az 180.000km.
Zivotnost tlumice poznas nejlepe na testeru Korunovacni smer Dejvicke namesti. Vezmes tu ostrou levou hned za prvnimi svetly nahoru v rychlosti tak osmdesat kilometru v hodine a pokud mas po projeti zatackou auto zaparkovane v tom plotu kolem novych bytovek, rozbity predek auta a vypalene airbagy, tak tlumice NEBYLY v poradku.

Napsal: čtv 28.06.2007 08:48
od RSak

a mě bylo divné, proč tam dost často někdo parkuje a on je tam tester, tak to jóó
Jinak můj kamarád tvrdí, že výměnu tlumičů za nové poznal i u auta v 45 tisících km.
Napsal: stř 04.07.2007 12:09
od Lucas87
Atila píše:BaDDog píše:No to by ma tiež zaujímalo, mám 740iAL (44i) a tlmiče s nastavitelnou tustou...., v origo BMW povedali, že su ok.....ak budu pred koncom životnostou alebo budu KO....zistím to tým, že mi stále ubúda Servo olej..., alebo bude z nich z hora tiecť olej....
Ale ak idem po nejakej ceste, kde su náznaky kolají tak to so mnou hádže zo strany na stranu...
A vlastne aku majú životnosť...????
Zivotnost tlumicu zavisi na:
a) jejich kvalite
b) kvalite silnic
c) jizdnim stylu
obecne cokoliv mezi 8 az 180.000km.
Zivotnost tlumice poznas nejlepe na testeru Korunovacni smer Dejvicke namesti. Vezmes tu ostrou levou hned za prvnimi svetly nahoru v rychlosti tak osmdesat kilometru v hodine a pokud mas po projeti zatackou auto zaparkovane v tom plotu kolem novych bytovek, rozbity predek auta a vypalene airbagy, tak tlumice NEBYLY v poradku.


tak to bude nejjistejsi zpusob....tak to je fakt dobry

Napsal: úte 06.05.2008 12:57
od dandy
tiež by ma zaujímalo ako zistiť spoľahlivo či sú tlmiče OK.Mám E39 530D r.2002 M-podvozok cca 200k km v BMW tlmiče OK niečo cez 50% ,ale zdá sa mi, že sa auto húpe viac ako by sa malo, tak som zašiel ešte na STK na kontrolu podvozka a tlmičov, všetko OK tlmiče okolo 70%.
Ak je na ceste najaký hupák, tak mám pocit, akoby auto chcelo urobiť skok.Neviem, či to správne opisujem, ale je to nepríjemné o to viac, že cez jeden taký hupák chodím denne keď idem domov.Ak idem tak 80km/h tak celkom OK, ale ak idem 100 a viac tak auto nadskočí.Fakt neviem, či to je OK alebo nie.
Napsal: stř 15.07.2009 23:49
od bas2
jak poznam na vymontovanom tlumici z auta, ci je OK nebo KO? da se to nejak?
Napsal: pát 17.07.2009 20:33
od HAMANN
Jeden takovy dotazek, kdyz u auta povolim dole zadni tlumic a necham ho jakoby viset, muze se mu takhle neco stat? Nekde jsem slysel ze se tlumice nemaji vytahovat co to jde....