všechny V12 a snad i V8 (R6 nevím) mají externí nádobu na olejový filtr (vložku) tato nádoba je spojena s motorem pomocí dvou tlakových ocelí opletených hadic z nichž spodní (A) slouží na přívod oleje od čerpadla a horní (B) vede vyčištěný olej zpět do systému mazání motoru, na tomto vývodu je zároveň umístěno olejové čidlo. Dále z této nádoby vede gumová hadice zpět do olejové vany, a otázka zní na co tam je tato hadice?
Nádobu mám upnutou ve svěráku, filtr tam není, pokud nádobu zaleju olejem vyteká olej hadicí B a pokud je oleje dost tak zároveň začne vytékat otvorem pro čidlo oleje, ale nejvíce teče tou gumovou hadicí která vede zpět do vany. Hadicí A nic neteče ,zde je pravděpodobně zpětný ventil který se při zastavení motoru (klesne tlak oleje) zavře aby olejové čerpadlo bylo zalito a připraveno hned dávat olej.
Jak si jistě všimnete tak ale olej z nádoby filtru nám odteče zpět do vany a po startu motoru je třeba nejprve naplnit tuto nádobu a teprve potom začne proudit olej do motoru, na tohle mě přivedl fakt že s autem moc nejezdim a stále stojí a po startu (když stojí min 1den teď v zimě) jsou slyšet hydra než dostanou svůj olej, trvá to sice chvíli ale vadí mě to, v létě jsem toto nepozoroval.
Takže co s tou hadicí, na co tam je? Je tam potřeba?
Díky za názory.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Olej. filtr housing, externí nádoba olejového filtru- dotaz
Je to obtoková hadice a mělo by to sloužit k tomu, že když olej do filtru teče rychleji než se stačí přefiltrovat, tak bez filtrace rovnou odtéká zpět do vany. Jinak by se mohlo stát to, že čerpadlo začne přetlačovat samo sebe, respektive prodění díky pomalý filtraci v kanálech poklesne a začne se motor přidírat. Doufám, že se nepletu 

To nee, to je nesmysl, jednak ta obtoková hadice jde zpět až po filtraci, a čerpadlo má na sobě obtokový ventil který vlastně udává max tlak oleje a pokud by byl fitr "ucpaný" a tlak stoupl tak to odpustí ten ventil na čerpadle, a věc druhá musí to fungovat tak i kdyby byl filtr neprůchodný tak musí olej jít dál do systému nefiltrovaný protože je lepší mazat nějak než vůbec.Speedy píše:Je to obtoková hadice a mělo by to sloužit k tomu, že když olej do filtru teče rychleji než se stačí přefiltrovat, tak bez filtrace rovnou odtéká zpět do vany. Jinak by se mohlo stát to, že čerpadlo začne přetlačovat samo sebe, respektive prodění díky pomalý filtraci v kanálech poklesne a začne se motor přidírat. Doufám, že se nepletu
Zatím jediná odpověď kterou jsem obdržel z 7er.com , tak se jedná o přepad hlavně proto když se mění filtr aby se nemusel olej z tý nádoby odsávat tak po chcípnutí motoru prostě odteče do vany, udajně tento vývod také ucpávají. Ale zas si myslím že v BMW nejsou blbci a kvůli něčemu to udělali, počkám ještě na další názory.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
http://bmwe32.masscom.net/Fugo píše:Speedy píše:Zatím jediná odpověď kterou jsem obdržel z 7er.com , tak se jedná o přepad hlavně proto když se mění filtr aby se nemusel olej z tý nádoby odsávat tak po chcípnutí motoru prostě odteče do vany, udajně tento vývod také ucpávají. Ale zas si myslím že v BMW nejsou blbci a kvůli něčemu to udělali, počkám ještě na další názory.
engine/oilfilter canister removal(v12) - tam to taky potvrzují
No co som pred par dnami menil olej (na V8 ), tak som zistil, ze v nadobe je cudlik so spruzinou (ventil), na ktory tlaci filter. Ked tam neni filter, tak sa otvori ventil a olej vytecie do vany, tak ako pises, aby sa nemusel odsavat pri vymene. Ale ked tam das filter tak ten olej sa tam drzi (bo filter zatlaci ten cudlik), bolo to vidiet po naliati noveho oleja, po nastartovani mi mazanie svietilo asi tak 4-5 sek, pokial sa nenaplnila nadoba olejom, ked tam uz raz ten olej je, tak to maze vlastne okamzite.Fugo píše:Zatím jediná odpověď kterou jsem obdržel z 7er.com , tak se jedná o přepad hlavně proto když se mění filtr aby se nemusel olej z tý nádoby odsávat tak po chcípnutí motoru prostě odteče do vany, udajně tento vývod také ucpávají. Ale zas si myslím že v BMW nejsou blbci a kvůli něčemu to udělali, počkám ještě na další názory.Speedy píše:Je to obtoková hadice a mělo by to sloužit k tomu, že když olej do filtru teče rychleji než se stačí přefiltrovat, tak bez filtrace rovnou odtéká zpět do vany. Jinak by se mohlo stát to, že čerpadlo začne přetlačovat samo sebe, respektive prodění díky pomalý filtraci v kanálech poklesne a začne se motor přidírat. Doufám, že se nepletu
Inak na cerpadle je pretlakovy ventil, ktory otvara pri velkom tlaku oleja a vracia ho naspat do vany, dalej pri filtre musi byt obtokovy ventil, ktory sa otvori ked je ucpany filter, aby to mazalo aj vtedy, cize vlastne bajpas filtra.
Tak já jsem si žádnýho čudlíku nevšiml, ještě na to kouknu, a jak jsem četl na tom odkazu tak se celkem často stává že tento ventil netěsní apak se ztrácí tlak oleje, takže hadici zruším.bas píše: No co som pred par dnami menil olej (na V8 ), tak som zistil, ze v nadobe je cudlik so spruzinou (ventil), na ktory tlaci filter. Ked tam neni filter, tak sa otvori ventil a olej vytecie do vany, tak ako pises, aby sa nemusel odsavat pri vymene. Ale ked tam das filter tak ten olej sa tam drzi (bo filter zatlaci ten cudlik), bolo to vidiet po naliati noveho oleja, po nastartovani mi mazanie svietilo asi tak 4-5 sek, pokial sa nenaplnila nadoba olejom, ked tam uz raz ten olej je, tak to maze vlastne okamzite.
Díky všem.
takže jsem na to koukal a je to takhle, ta gumová hadice jde ze sekce nefiltorvaného oleje a ne filtrovaného jak jsem psal, opravdu se tato hadice spojí s nádobou až po odšroubování deklu, stisk ventilu zde zajištuje ten šroub kterým se dekl přitahuje, pokud se vyšroubuje tak vyteče olej jednak z nádoby ze sekce nevyčištěný olej a zároveň ten ventil otevře i sekci čistý olej a vypustí olej zpět do vany, takže pokud tento ventil nefunguje nic se "neděje" (pokud se ten přepad ucpe) jen je třeba při výměně oleje odsát zbytek oleje stříkačkou, otázkou zůstává kolik nečištěného oleje se dostane do sekce oleje čistého.