Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Cvakání v motoru

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
micky
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.09.2004 00:00

#1 Příspěvek od micky »

Ahojík. Mám porblém.Mám E32 730i r.v. 4/91 a cosi mi klepe v motoru. Ale je to mechanický zvuk, který určitě není zdravý. Původně jsem myslel že to jsou ventily, ale poté co mě přesvedčili že nejsou nevím. Každý mi tvrdí cosi jiného, jeden že to můžou být pístní čepy, druhý zase jakési hydraulické nadzvedátka... Ale většina známých mě straší s tím že by se musel rozebrat celý motor aby se zjistilo čím to je. Do servisu jsem to nedával, protože momentálně nemám prachy.Ten zvuk klepání jde nejvíc slyšet v nízkých otáčkách ale hlavně když přidám plyn, když ho zase pustím tak už to tak neklepe.... Já se v motorech vůbec nevyznám takže bych byl rád za jakýkoliv názor, návrh či radu. Nejvíc mě zajímá jak moc je oprava náročná a kolik by to asi stálo....Předem moc děkuji.
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Lion »

Cus, no já bych to viděl na ty hydraulický zdvihátka (ventily), u mýho motoru mě to občas dělá taky ale hned po ujetí pár km to přestane...Rovněž mě hodně pomohlo výměna oleje v motoru, po výměně už to ted necvaká skoro vůbec, je možný že máš už špatnej olej a cvakání motoru se ted začalo projevovat... :wink:
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Lion »

Jinak s tou cenou tý opravy bych to viděl asi takhle, pokud bys chtěl vyměnit všechny ty zdvihátka tak jeden stojí cca 550,-Kč ty jich tam máš asi 24, vid?No a pak práce a co se popřípadě naskytne za další problémek, ale radči bych si udělal finanční reservu 15000 - 20000Kč...Nechci tě samozřejmě náko strašit je to jen informativní, cena opravy může být uplně jiná a to nižší...Pokud ted momentálně nemáš dost peněz tak bych investoval do celkový výměny motorovýho oleje...Uvidíš pak sám jestli ti to pomůže nebo ne pokud ne tak tě ten servis nemine...Vím že pro uši to neni pěknej zvuk...

P.S.: Mě ten olej pomohl a to dost... :wink:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

730 91 je určitě ještě 6vál, tkaže na hydra zapoměň ty tam nejsou, podle toho co popisuješ bych to viděl na spodek tj. kliku, budou to dělat šály ojniční, nevím zda se tam dá dostat od spodu když je motor v autě (u 316 to jde u 750 ne) zkrátka vypustíš olej sundáš vanu a uvidíš. Rozhodně bych s tím nejezdil.
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Lion »

Fugo píše:730 91 je určitě ještě 6vál, tkaže na hydra zapoměň ty tam nejsou, podle toho co popisuješ bych to viděl na spodek tj. kliku, budou to dělat šály ojniční, nevím zda se tam dá dostat od spodu když je motor v autě (u 316 to jde u 750 ne) zkrátka vypustíš olej sundáš vanu a uvidíš. Rozhodně bych s tím nejezdil.


No že je to 6vál to vím, ale myslel jsem, že je to obdobný jako u 4válu, pokud teda ne, tak to bohužel asi bude něčím jiným :( ...Jako příznaky co popisuje Micky byly hodně podobné jako s hydrama... :oops:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od darmon »

Lion píše:
Fugo píše:730 91 je určitě ještě 6vál, tkaže na hydra zapoměň ty tam nejsou, podle toho co popisuješ bych to viděl na spodek tj. kliku, budou to dělat šály ojniční, nevím zda se tam dá dostat od spodu když je motor v autě (u 316 to jde u 750 ne) zkrátka vypustíš olej sundáš vanu a uvidíš. Rozhodně bych s tím nejezdil.


No že je to 6vál to vím, ale myslel jsem, že je to obdobný jako u 4válu, pokud teda ne, tak to bohužel asi bude něčím jiným :( ...Jako příznaky co popisuje Micky byly hodně podobné jako s hydrama... :oops:

Jenze M30 zadny hydra nema a rozhodne ne 24 kdyz to je dvouventil !!!!!!
Anonymous

#7 Příspěvek od Anonymous »

No ja teda motory dělám ale spíš ty větší.Nejprv bych asi sundal dekl na ventyli a zkontroloval vahadla ventylů(u 524 td e34 mě to dělalo taky -vypadaný soudečkový vymezovače vůle vahadel)tím pádem taky možná uvidíš jestli ti něco zustalo v hlavě nebo ne.Přitom bych hned radši skouknul olejovou sprchu(tenká trubička nad vačkou-zespodu jsou dírky a sprchuje vačku)Jestli není zasraná,protože jakmile je zasraná tak ti to nemaže včku atd.Je těžký poznat takhle na dálku co to je kdzž to člověk sám nesliší je taky možný že je to ten spodek(klika ,ojnice)Záleží prostě na zvuku jakou frekvencí a jakým hlasem.Skus taky trochu lokalizovat odkud to vychází.Přeji hodně ůspechů p.s. v nejhorším bych koupil novej motor(myslím vrakárnu)
micky
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.09.2004 00:00

#8 Příspěvek od micky »

Takže pánové, každopdádně všem děkuji. A teď jak se tedy věci mají:
1)Olej jsem měnil před 2týdny a vůbec to nepomohlo.
2)Každý mi říkal že prý tam nějaké ty hydra jsou, ale tady v maloměstě jsou všichni blbí a nic o tom neví... :)
3)s tou frekvencí toho cvakání: při zvyšujících se otáčkách se svyšuje i frekvence cvakání.Ale zase to cvakání je tišší(no možná je to tím že je v autě větší hluk a tímpádem to přebije)
4)Vím že je to kruté, ale parkuju před panelákem protože nemám garáž a ani žádná zahrada není :oops: Takže je problém s tím rozděláváním motoru, ale to by se nějak vyřešilo.
5)Taky jsem zjistil, že když mám nastartovaný motor a odšroubuju víčko oleje(vím že by se to namělo ale...) tak okamžitě klesnou otáčky a jde krásně slyšet odkud to cvakání pochází protože se jakoby přesune dopředu motoru, tedy abych byl přesnější do části která je blíže přídi.
6)nevíte někdo kolik by stál takový motor?¨
To "hadice" : Odkud jsi?Třeba bych mohl přijet.
Předem všem děkuji za příspěvky.
Uživatelský avatar
TURBO_KrteK
Registrovaný
Příspěvky: 824
Registrován: úte 01.10.2002 00:00
Bydliště: Praha/Káraný

#9 Příspěvek od TURBO_KrteK »

nemenil si svicky ? :) u me to cvakani zpusobovala jedna nedotazena :D

to je tak kdyz si to neudelas sam :wink:
micky
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.09.2004 00:00

#10 Příspěvek od micky »

TURBO_KrteK píše:nemenil si svicky ? :) u me to cvakani zpusobovala jedna nedotazena :D

to je tak kdyz si to neudelas sam :wink:


To mě ani nenapadlo že by to mohlo být tímhle. ALe nicméně svíčky jsem neměnil ale je klidně možné že je nějaká nedotažená. Zkusím se podívat.Ale pochybuju že to bude tím. :?: I když by to bylo nejlepší řešení.
martinn
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pon 24.05.2004 00:00
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od martinn »

mam tiez ten isty motor, u mna to tiez cvaka a frekvencia stupa s otackami motoru. je to ale jasne pocut niekde z hornej casti motora z ventiloveho priestoru. Motor bol aj v servise (menil som zlomene vahadla ventilov) a nic mi na to cvakanie nehovorili (nepytal som sa).
Anonymous

#12 Příspěvek od Anonymous »

Rád bych ti s tím klidně pomoh ale jaksi jsem mimo ČR,to nevadí určitě ti pomůže nějakej zkušenej motorář v nějakým servisu na osobní auta.Hlavně prosím tě s tím nechod ofic.do servisu (neznačkového či značkového)tam je každej ten největší machr hlavně za hodně peněz,já už s takovejmadhle věcma vůbec nikam za nějakejma č.....a nechodím prostě si to rozdělám sám a pak taky vidím.Jinak jsem ze Ždáru n.Sáz tam je to s těm servisama ůplně v pr...i.Vrátím se k problému,to cvakání bude mít někde problém v pohonu rozvodu,nebo snad i v samotném mechanizmu rozvodu.Jestli si dobře vzpomínám tenhle motor má pohon rozvodovích kol jednořadým řetězem s napínací lištou a právě v ní muže být problém možná i vsamotném řetězu(zlý jazykové tvrdili že ten řetěz je doživotní)otázkou je na jakou životnost je načasovaný celí motor,jak už tomu tady bylo někde ve foru s těma převodovkama je to to samí.Nevím jak jsi třeba ochoten se v tom vrtat ale já si myslím že je lepší se v tom vrtat sám samodomo než jen solivari č...m.To potom putují po široké motoristické veřejnosti různé nesmysli že je to auto strašně drahý a apodobně ,vždyt to znáš? Drž se hesla co si neuděláš sám tak to nemáš a žádnýmu mladýmu frockovi někde v servise nevěř ,ten se jen vidí až vypadneš a pak je von ten největší frajer v 7 bávu,a na nějaký opravy se ti vysere jen vyplní nesmyslnej formulář že tam udělal to a tamto a stejně h...o.Klidně poé nich di a všechno mu překontroluj na mýstě a uvidíš jak bude nervozní.U nás lidi na tyhle auta nejsou ještě vůbec zviklí prostě každej nejvetší machr mápřece vochcávku nebo ještě něco libovějšího a on si nepřipustí to že když nemci jezdili v 7 s motorama který tenkrát nebyli ani v traktoru tak unás právě tyhle lidi nevěděli ještě vo ničem.Hlavně zachovej klid neničto ted zbytečně jak ti tady tvrdili už kluci a pořádně to prozkoumej,neboj se sundat nějáký dekl.Prostuduj si ten postup at neuděláš více škody.A ozvy se jak to dopadlo.
Anonymous

#13 Příspěvek od Anonymous »

Ted když vo tom tak uvažuju,zkus schodit dekl ventylů nakopnou motor,a když teda uslišíš to cvakání tak se koukni po celím mechanismu jestli má něco stejnou frekvenci pohybu s tím cvakáním skus si to osahat za chodu jestli to nemá nějaký abnormální vůle.Problém je taky v tom že poměr rychlosti otáčení mezi klikovkoua vačkou je 1:2 takže ta frekvence těch pazvuků nemusí být shodná s vačkou a jejími mechanismi.Čau.
micky
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.09.2004 00:00

#14 Příspěvek od micky »

Problém je v tom, že to fakt nemám kde rozebírat, ono na parkovišti před panelákem se to dělá blbě. A další problém je v tom, že já se v motorech vůbec nevyznám kdybych měl aspoň nejaké fotky a tam by bylo ukazané co je co tak bych to snad pochopil, ale já ani pořádně nevím co je to vačka :oops: Ale asi to vidím tak že si pronajmu garáž a fakt to celé rozdělám. Nevíte někdo o nějakých fotkách jestli nesjou na netu který by mi pomohli?Nebo kdyby někdo takový fotky měl mohl by mi je poslat na mail?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od darmon »

micky
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.09.2004 00:00

#16 Příspěvek od micky »

darmon píše:www.roadfly.org


Díky.Snad tam najdu co hledám
micky
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.09.2004 00:00

#17 Příspěvek od micky »

hadice píše:Ted když vo tom tak uvažuju,zkus schodit dekl ventylů nakopnou motor,a když teda uslišíš to cvakání tak se koukni po celím mechanismu jestli má něco stejnou frekvenci pohybu s tím cvakáním skus si to osahat za chodu jestli to nemá nějaký abnormální vůle.Problém je taky v tom že poměr rychlosti otáčení mezi klikovkoua vačkou je 1:2 takže ta frekvence těch pazvuků nemusí být shodná s vačkou a jejími mechanismi.Čau.

Ahojky. Tak jsem se dneska konečně dostal k tomu abych to rozdělal. Seřídil jsem ventily, těmi to fakt nebylo. Ale nakopnout to s oddělaným deklem ventilům jsem zkousel, ale problém je v tom, že z rozvoďáku mi krásně začal stříkat olej na celé auto takže jsem to raději vypl a nic jsem nezjistil. ...
Dále jsem zjistil že mám trošku vytahaný rozvoďák a propó nevíte někdo jestli je tam nějaký napínací zařízení a kde, nebo se musí měnit hned řetěz? Ale podle mě to v tomhle není, možná to tomu zvuku napomáhá ale hlavní důvod bude v něčem jiným. Ale už mě to jako dost sere- za1 to že nevím co to dělá a za 2 to že to kuwa vůbec dělá!!! :evil: Nevím co s tím mám dělat.
Prosím poraďte mi někdo něco. :(
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#18 Příspěvek od Fugo »

napínák je napravo zhruba v pulce motoru (na výšku) a samozřejmě v úrovni řetězu.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od darmon »

kolik to ma vubec najeto ?
micky
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.09.2004 00:00

#20 Příspěvek od micky »

darmon píše:kolik to ma vubec najeto ?

Podle tachometru 333000, ale nevím jestli tomu můžu věřit
Odpovědět