Výměna svodů na motoru M50B25TU (e36 coupe)
každopádně podobně aplikovatelné na všech e36 R6
Svody repliky Supersprint –eBay
Zprvu bych chtěl říct, že práce je daleko časově náročnější, než se zdá, ideální je dělat ve dvou lidech. Sám bych to za boha nezvládl.
Potřebné vybavení:
• WDčko
• Ořechy 12,13,14,15,11 prodloužený (pro demontáž paroží z hlavy)
• Ideální je malá ráčna
• Stranový klíč 11(pro ulehčení práce ráčnový očkový klíč)-ten jsem neměl
• + čím hubenější ruce tím líp,Rambo nemá šanci,sám mám modřiny po celém předloktí
Postup montáže:
1)• Klasika,den předem vystříkat WDčkem veškeré šroubované spoje,hlavně drátěným kartáčkem důkladně očistit šrouby,které přitahují paroží k hlavě a nakonec také cmrndnout WDčkem
2)• Tímto by se snad mělo odstranit to, že se Vám podaří vytočit celé šrouby z hlavy jako mne a ne pouze odtočit matku
3)• Teď nastává čas povolit 2x3 šrouby (příruby u starých parohů) 15kou ořechem,jde to velmi ztuha ale jde
4)• 14kou povolíme držák výfuku umístěný na převodovce,silentblok a demontujeme je
5)• Klíči(ořechy) 12,14, rozmontujeme spojení středního dílu a zadního dílu,dáváme pozor na kovové kroužky(těsnění) aby někam nezapadly.V táto fázi je takřka nutné mít k dispozici další pár rukou,sami střední díl asi z pod auta nedostanete.POZOR na odpojení LAMBDAsondy.
6)• Prodlouženým ořechem 11 povolíme všech 24 šroubů držících paroží …….šílený ojeb,a demontujeme oba díly.Vymontované šrouby dáme do olejové lázně.(takto jsem postupoval JÁ , jelikož jsem vytočil i šrouby)
7)• Na demontovaný střední díl nasadíme původní paroží,postupujeme nejprve od zadní trojice.Vezmeme si k ruce nové parohy a oměříme, kde bude potřeba uříznout stávající výfukové potrubí.Doporučuji měřit velmi pečlivě.To samé provedeme s přední trojicí.DŮKLADNĚ UTÁHNEME ŠROUBY,KTERÉ JSOU PŘPRAVENY NA MONTÁŽ LAMBDASOND,NA KAŽDÉ VĚTVI NOVÉHO PAROŽÍ (klíč 19)
8)• Uřízneme stávající trubky
9)• Nyní budeme montovat svody ,pokud se Vám podařilo vytočit pouze matky, tak máte skoro vyhráno.Nejprve montujeme trojici,která je „dále od kokpitu“ a nesmíme zapomenout na těsnění.Ten samý postup provádíme i s druhou trojicí.
10)• Pokud bych mohl poradit, tak by bylo vhodné,před započnutím utahování si šrouby prohlédnout i ze spodku a rozvrhnout, jaké utahovat nejprve.
11)• První trojice je utažená velni rychle,všude je dostatek místa i na velkou ráčnu a dostatečný prostor pro ořech,avšak některé spodní musíte vzít, jak se říká do teplejch a utáhnout zespoda klíčem.Máte ale štěstí,že je zatím všude dostatek místa na ruce..Zadní trojice je v utahování o poznání horší, shora jde utáhnout z 12ti šroubů pouze asi 4-5,ostatní musíte utáhnout ze spodu auta a nyní doporučuji očkový ráčnový klíč, jinak z toho zmagoříte.Místo pro objemnější předloktí není……sám jsem musel utahovat pouze levou a to ještě velmi , velmi těžko.
12)• Po úspěšném utažení namontujeme převlečné manžety, které spojují svody a stávající výfuk
13)• Následně s pomocí dalších rukou nasadíme střední díl výfuku,přišroubujeme, všude kde má být a poctivě utáhneme manžety
Sám musím říct, že samotné manžety špatně těsní i při poctivém utažení.Takže je potřeba buď sehnat tepelně odolnej silikon,nebo jinou flexibilní hmotu, kterou eliminovat možné netěsnosti.
Pak již zbývá pouze nastartovat a vyrazit……
MOD Killca: v přípravě
FAQ - E36 Výměna svodů r6
-
Paavo
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: pát 01.08.2008 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 2218
-
Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648

a vpravo Killca 