Prozkoumejte výhody členství v jediném oficiálním českém BMW klubu ZDE a rozšiřte naše řady 😉 - info ZDE

FAQ - Exx Vibrace kol - Zkušenost,průběh,závěr

Návody, fotopostupy na opravy, úpravy, implementace a výměny
Zpráva
Autor
zrob
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: ned 03.06.2007 00:00
Bydliště: Praha 7

#1 Příspěvek od zrob »

Vibrace předních kol-Zkušenost,průběh a finalni vyřešní problému.

Je to pouze osobní zkušenost,ale snad někomu pomůže při hledání zavad.

Základní informace o voze a jeho uprávě (Velmi duležitá informace):

BMW 325 i,coupe,r.v 1992,sportovní tlumiče a sportovní snížené pružiny KONI (čumák 6cm nad zemí),podvozek na dorazech ze Škody felicie,původní kotouče-drážkované Bremba,destičky-ferodo DS2000 obojí najeto max 10 tis km.Kola Ronal 7,5x17 na gumách 205x40x17 (velmi tvrdy vůz),podvozek původní (čepy,ramena atd).6 let ježděno jen na dalnici Praha-Brno,poslední 3 roky 60% na dálnici,40% po Praze.

V roce 2008 v zimě,na zimních gumách,mi ze dne na den začal vibrovat volant při brždění v rozmezí rychlosti 120-70km/h ,začlo to při jízdě v Praze.Při levotočivé zatáčce od 120km/h a výše se rozvibroval cely volant cca 5cm.Sám sem usoudil špatný spodní čep řízení-PRAVY (Velký lisovany čep za brzdičem na rameni).Vyměnil jsem ho,tak sice vibrace při levotočivé zatačce zmizeli,ale vibrace do volantu při brždění nezmizelo.Volant vibroval do stran v rozmezí 5cm.Upozornuji,že jen při brždění,ne při plynulé jizde,auto ani netáhlo do stran.

Tak šlo auto na servis,to byla první etapa.Vymenily se díly :

-L. spodní čep řízení
-L.spojovačka
-L. Silentblok na rameni
-L.Stabilizační tyč řízeni (v e-catu : L. táhlo řízení-MOOG)
-Nová geometrie
- Vyvážily se zimní kola
-Kompletní prohlídka podvozku-v pořádku

Cena 8.000 kč.

Nepomohlo to,stále to dělalo,i když mírněji,ale stále volant vibroval v rozmezi 3 cm.Nasadily jsme narovnané,vyvážené elektrony s funglovkama gumama a nic.Žádna změna.
Nějaky čas (asi 4měsice) sem s tím jezdil.
Stále se to zhoršovalo a zhoršovalo,až to dospělo do fáze vibrací opět cca 5 cm do stran na volantu při brždění a uzavřeli to vibrace kol při plynule jízde 120km/ a výše do levotočivé zatáčky.

Tak šlo auto na servis znova a at´ to stojí co to stojí.druhá a naštesti
poslední etapa.Vyměnilo se:Upozornuji že předtím toto bylo v pořádku.

- P.stabilizační tyč řízení (opět na odpis)
- P.Silentblok řízení
- P.Spojovačka
-Nové brzdové kotouče :drážkováne ATE power disc (původní kotouče měli najeto jen max 30tis.)
-Nové brzdové destičky ATE
-Nove zadní destičky ATE (původní na odpis)
-Test tlumiču :Stav v pořádku
-Kontrola uložení tlumiču,ložisek a kompletního podvozku :v pořadku
-Nová geometrie
-Vyvážení kol

Cena 11.500 kč

ZÁVĚR:
Celé to způsobovalo z 80% že byly boule na kotoučích nebo byly zkroucené,10% stabilizační tyč řízení,10% nevyvážená kola.

Když projíždíte levotočivou zatačku 120km/h a výše a rozvibruje se volant a máte pocit že uletí kolo,máte v haji P. Spodní čep řízení nebo P.stabilizační tyčka řízení.

Dnes mám klid a pocit bezpeči a naprostého klidného volantu.

DOPORUČENÍ:
Kontrolujte pravidleně všechny brzdy,protože pokud máte v haji zadní brzdy,všechno brzdi potom předek a kotouče dostavají zahul.E36 je v předu težká a trpí na to.Auto bude trpět ještě více pokud je snížene a tvrde a bude jezdit po městě.

Nekupujte levné díly,nešetřete na nich,nikdy se to nevrátí zpět.Jakmile bude nějaký náznak špatnych čepu či cokoliv jiného,hned to měnte,jinak se vám od jedné věci poděla dalších 10 věcí a plácnete se přes kapsu.Kdybych vyměnil brzdy hned,nezničily by se ostatní dily.Snažte se vyhejbat díram.

Pevně doufám že tato zkušenost pomůže udělat obraz někomu,kdo má podobný problem. S pozdravem ,,zrob,,
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#2 Příspěvek od Killca »

Prosim vsechny, aby zde zverejnili jasne a strucne dalsi typy vibraci kol a jejich odstraneni, pak vse upravime a mame krasne dalsi FAQ

timto velmi dekuji zrobovi za spolupraci a namahu se sepsanim pro nasi sekci 3er :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#3 Příspěvek od Kami1 »

při 150km/h vibrovala karoserie
prohozeny kola (předek-zadek)
místo karoserie začal při stovce vibrovat volant
výměna gum (pův. zadních) a hotovo (kéž by byly všechny vady tak jednoduchý)
johnek
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: úte 14.10.2008 00:00
Bydliště: Lednice

#4 Příspěvek od johnek »

měl jsem uplně stejný problém...ve vysoké rychlosti v mírné zatáčce vibrace - vyměněn pravý čep který byl na odpis - výměna za minutu 12. Ted mi vibruje volant při brždění v rychlosti 80-120...mám vepředu rok staré kotouče Ferodo - taky tipuju že budou trošku vlnité...akorát teda nechápu důvod u rok starých kotoučů - najeto cca 10 000 km
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1127

#5 Příspěvek od Slavisimo »

johnek píše:měl jsem uplně stejný problém...ve vysoké rychlosti v mírné zatáčce vibrace - vyměněn pravý čep který byl na odpis - výměna za minutu 12. Ted mi vibruje volant při brždění v rychlosti 80-120...mám vepředu rok staré kotouče Ferodo - taky tipuju že budou trošku vlnité...akorát teda nechápu důvod u rok starých kotoučů - najeto cca 10 000 km
Obcas to delaj kola a pokud mas ty kola co na obrazku tak bych se ni nedivil :-)
johnek
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: úte 14.10.2008 00:00
Bydliště: Lednice

#6 Příspěvek od johnek »

to by snad dělalo furt a ne jen při brždění...kola jsou nové..
OndraZ
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Praha zapad
Klubové ID: 2012

#7 Příspěvek od OndraZ »

Taky jsem mel vibrace v rizeni pri brzdeni. Po vyvazeni kol to skoro zmizelo. Teda ne uplne, moje naprava/ulozeni tlumicu zrejme potrebuje repasi, ale jenom to vyvazeni kol to zlepsillo, placnu o 80%. Taky jsem byl hrozne prekvapenej, clovek by cekal ze nevyvazeny kolo bude delat bordel porad, ne jen pri brzdeni. Ale takova je moje zkusenost s E36.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#8 Příspěvek od Poldav6 »

E46 330xi: vibrace ve volantu pri brzdeni mezi cca 70 a 90km/h. Po vymene ramen, ktera byla na odpis (po 110tis. km) se to trochu zlepsilo, ale porad to bylo znat.
Pak mi Pupici vymenili silentbloky za nejake tuzsi (ctyrkolka je na to vic citliva) a ted je to skoro OK. Kotouce mam taky pred vymenou, asi tam i nejaka vlnka bude.. Ale zdroj hlavnich vibraci byly ty ramena a silentbloky. Otazkou je, jestli to vsechno nezaclo u tech kotoucu...
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1127

#9 Příspěvek od Slavisimo »

johnek píše:to by snad dělalo furt a ne jen při brždění...kola jsou nové..
Divil by ses :-) kola i gumy, proto neni spatny zkusit dat nejaky jiny. Pak je jasno.
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#10 Příspěvek od radekc »

Pokud volant vibruje pořád jen v určitých rychlostech, třeba 110-130km/h (a pri 120 nejvic) jsou to dost pravděpodobně šišatý kola (bud samotný kolo nebo špatná pneumatika) - dá se jednoduše poznat roztočením kola na vyvažovačce.

Pokud začne volant vibrovat od určitý rychlosti a se zvyšující rychlosti vibruje víc jako první bych zkontroloval vyváření kol.

Pokud vibruje celý auto ty samý problémy bych hledal na zadních kolech.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Další moudra "Vibrace" do FAQ.. co může pomoct
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=41076
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=19533

MOD Killca: tema pretazeno z 3er