Prozkoumejte výhody členství v jediném oficiálním českém BMW klubu ZDE a rozšiřte naše řady 😉 - info ZDE

FAQ - Jak poznat vadný setrvák ?

Návody, fotopostupy na opravy, úpravy, implementace a výměny
Zpráva
Autor
bavorak
Registrovaný
Příspěvky: 215
Registrován: čtv 08.11.2007 01:00

#1 Příspěvek od bavorak »

Jak se pozná že je vadný?Jak se to projevuje?Může to nějak poškodit auto,resp.převody,motor?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477

#2 Příspěvek od xSAFA »

Mě se KO setrvák projevuje tak, že při rozjezdech když nedám hodně plynu tak mi auto začně hodně vibrovat a i když to vytočím víc je to prostě znát, i při přeřazování jsou cítit nepříjemné vibrace... Jinak když pohledáš řešilo se to tu a někdo psal že při vypínátí motoru něco zaklepe ale nevím jestli je to spolehlivá diagnostika...
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#3 Příspěvek od Mirda328 »

Koukam jak se kilometry nacitaj a auta starnou bude o toto tema vetsi zajem

Typy na poznani odchazejiciho dvouhmothmotniho strvacniku, dle kamarada motorare je realna prumerna zivotnost cca 160tis km, kde se zacne projevovat, samozrejme zalezi na zachazeni, muze to byt vice i mene.

1.auto musi drzet volnobeh bez vybraci, nejlip otevri dvere apoloz na ne ruku pokud ti budou skakat, je to jeden z priznaku
2.pri plynulem seslapavani plynu se musi motor plynule bez jakych koliv vybraci dostavat do otacek- slapanim na plyn nemyslim podlaha ale plynule pomalu pouze tolik aby se otacky zvysovaly
3.ostrejsi skubnuti pri prerazeni
4.muze chrastit lehce
5.motor na volnobeh poskakuje
6.pri chcipani se oklepe a muze i zachrastit
7.pri plynule jizde vybruje cele auto napr pri 1800ot/min po prekroceni teto hranice auto ustane ajede bez vybraci, urcita mez je pro auto nejhorsi jelikoz kazdy motor ma tkzvn. "kryticke otacky" kde se objevuji nejvetsi vybrace, byva to okolo 2 tis ale neni to pravidlo a tato mez byva vybracemi nejvice postizena, pokud je v se ok nic nepocitite
8.kdyz budete kupovat jiny, (nejlepe novy) nesmi mit vule do stran mezi dvema setrvacniky" ksobe a odsebe ", muze mit vule pouze v ose otaceni a to tak, ze zatocite li jimi proti sobe rukou bude tam cca 3mm a pak narazite na velmi tuhy odpor pri pouziti vetsi sily by vas dale nemel pustit, nejlepe koupit uplne novy, nebo s nejakeho malo jeteho motoru- nesmi chrastit, nejlepe aby nebyl vyhraty, krivy a podobne

vybrace auta muze zpusobovat v mensi mire i popraskana lamela ci opadane oblozeni

doporucena vymena za novy- nejlepe kompletni set" setrvacnik+lamela+pritlacak + vystavovaci lozisko

zamena je na 100% znat, vsechny rady jsou z me prakticke zkusenosti, pokud nekdo neco ma tak me treba ukamenujte, nerad bych siril nepravdu