Prozkoumejte výhody členství v jediném oficiálním českém BMW klubu ZDE a rozšiřte naše řady 😉 - info ZDE

FAQ - E36 X-Brace, montáž, foto

Návody, fotopostupy na opravy, úpravy, implementace a výměny
Zpráva
Autor
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633

#1 Příspěvek od castro »

BMW Motorsport X-Brace,

(číslo dílu v BMW: 51 71 8 410 212 cca 3000,-Kč )

( pro Z3 a E36 )

Pro ty kteří nevědí o co se jedná mam stručný vysvětlení. Jde v podstatě o křížovou rozpěru spojující podlahu a přední nápravu.

Ptáte se jaké to má výhody?

- zvyšuje tuhost přední nápravy a snižuje kroucení kastle
- zlepšuje jízdní vlastnosti a reakci řízení
- chrání olejovou vanu


Žádné velké další zázraky bych v tom už asi nehledal.

Každopádně z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se mi v zatáčkách cca o 50% zmenšilo naklánění předku na sériovém podvozku a zpřesnilo řízení. Jde to pocítit hlavně při prudčejším zatočení v rychlejší reakci kol na zatočení volantu.

Ještě bych na úvod popsal jednu nedílnou součást celého X-Brace.

Jedná se tzv. BUFFER STOP ( číslo dílu v BMW: 11 81 1 095 700 cca 300,-Kč )

Buffer Stop je tvarovanej kus silné gumy kterej dosedá na čelo X-Brace. Po nasazení vytváří malý prostor mezi olejovou vanou a tato mezera je navržena pro minimalizování posunu a kroucení motoru.



Teď už k samotné instalaci.


Tady X-Brace
Obrázek



Umístění Buffer Stop

Obrázek


Nýtovací matky M8 se šroubem

Obrázek

Obrázek

Pro případnou budoucí demontáž raději použít kratší šrouby aby nezarezly

Obrázek


Takto vypadá sériová náprava bez úprav

Obrázek


Na každé straně nápravnice je potřeba vrtákem č.11 zvětšit otvory aby se tam vlezli nýtovací matice

Obrázek

Obrázek


Kvuli navařování nýtovacích matic je potřeba obrousit okolí děr.

Obrázek

Obrázek

Obrázek



Navaření nýtovacích matic…

Obrázek


Zbroušení dosedací plochy + antikorozní nástřik

Obrázek

Obrázek


A samotné namontování X-Brace

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek



Hotovo a může se jet…. ;-)
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#2 Příspěvek od CZAirwolf »

Pod touto vyztuhou by mel byt jeste plechovy kryt...ale pak by tam uz nemohl byt plastovy kryt motoru :wink:

Jinak X-Brace by mely mit Cabria v zakladu :P
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1145

#3 Příspěvek od fix »

super! ale bylo nutný to vařit? koukám že ty "nýtovací" vložky co použili tady http://www.unofficialbmw.com/e36/suspen ... stall.html asi nebyly součástí balení...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6220
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nebylo to nutny varit, proto to jsou "nytovaci" vlozky, vsunou se do diry a dotazenim se zborti a tim take drzi a neprotaci se... nicmene pekne fotky :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633

#5 Příspěvek od castro »

tak vařit se to asi nemusí, ale přijde mi to teď pevnější...

jinak doba dodání byla u bmw něco přes měsíc...

a jak píše Airwolf, cabria to mývají v základu ale ne všechna! + to dostávali některé M3. Proto u ostatních nejsou v nápravnici závity a musí se to takto dodělávat...

řekl bych že je to vynikající věc pro sériové podvozky, tím že se sníží naklánění, ale zrovna tak pro snížené díky lepší ochraně vany.
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou

#6 Příspěvek od aggama »

mám Z3 2,8 a je to tam už z výroby, nicméně žádný kryt motoru nad tim už neni..., nedokážu si představit jak by se Z3 chovala bez tohodle vynálezu, když už takhle její tuhost neni na jedničku...každopádně jako dodatečné řešení na ne-kabrio vozy to musí být super věc
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633

#7 Příspěvek od castro »

X-Brace váží pod 4kg
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6220
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Lion píše:
Hanz píše:rozperu mezi tlumicema nepoznas, tohle pozna i uplnej trouba, je z toho jine auto... rozperka do kufru mezi zadni tlumice je uplne zbytecna...
To je ten rozdíl s X-bracem tak velkej? 8O
za 3-4tsi je to nejlepší investice do e36 co znám...
-ad boční náraz: když se podívate nekdy pod auto, tak pricnou vyztuhu tam uz ted mate, takze se to bude chovat stejne, navic si neumim predstavit jak narazis bokem spodkem auta do "neceho" a pak te bude mrzet, zes tam neco mel...
“Ability is what you're capable of doing.”