Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jakou cestou se vydat ? 645Ci vs. 650i

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Zpráva
Autor
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#1 Příspěvek od iFilda »

Zdravím tady na foru jakožto nováček. Rád bych získal pár rad. Rozhodl jsem se po zdlouhavém váhání čím si udělat radost :-) Měl jsem nějaký ten pátek 328i E46 v úpravě od p. Krámského tak mne lákala opět E46 M3 v cabriu ale nakonec jsem dospěl k rozhodnutí pro 6-tku.

630i jsem zavrhl - prostě mě láká V8 :-) ale co jsem četl zkušenosti tak jsem se dočetl že 645Ci je více poruchovější?
Objevil jsem 650i v pěkný výbavičce s tiptronicem pak i jednu 645Ci s SMG a pár manuálů, zase už chci nějakou tu lepší výbavu a trochu si vybírat co se týče barev takže kvůli mým požadavkům mi zůstaly dva vozy - 650i a 645Ci cenově se pohybují stejně i když výbavou mě láká více 650i - je to i navíc ročník 2006 + má i projekci na sklo.

Na co bych si měl při koupi dát pozor ? Na co se zaměřit ?

Díky moc :-)
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#2 Příspěvek od iFilda »

jsem doufl že alespoň nějaká odpověď přijde teda :roll:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#3 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

to máš těžko, tady moc lidí s 645 nebo 650 není :wink: hledej spíš na německých fórech. Jinak bych se 645 ky nebál...je to kus od kusu a o člověku jak se k tomu chová....a v šestce bych se SMG vyhnul raději :wink: je to auto stavěné na automat. Prostě pěkné cestovní GT :wink:
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#4 Příspěvek od iFilda »

díky moc, je mi to jasný že moc lidí ji zrovna mít nebude i proto mě to láká. Prolejzám hodně anglický fora a americký, německy zrovna nešprechtim :-) vim že v M3 byla smg II fajn i když manuál je manuál. Proto mě u šestky lákal protože manuál se schání hodně špatně, aspoň že automat je v tiptronicku tak si může aspoň trošku hrát.. Budu kupovat v anglii a první podmínka je plná servisní historie z bmw :-)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#5 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

no jestli si chceš hrát a řadit tak si určitě kup M3 e46 :wink: je lehčí ,obratnější a rychlejší a taky provozně levnější :wink: šestka je na pohodu,na hraní je M3 :wink:
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od Marda »

Osobně bych šel raději do 650i, motor N62B48 je přeci jen modernější než N62B44, ale osmihrnky neznám...
Proč chceš SMG? Jak píše M3maniac, do tohoto auta je ideální hydroměnič, není to auto na blbnutí na okruhu, je to pohodlná kára s image sporťáku. A manuál v 6er? To je tak pro smích a ostudu :)
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od Marda »

iFilda píše:díky moc, je mi to jasný že moc lidí ji zrovna mít nebude i proto mě to láká. Prolejzám hodně anglický fora a americký, německy zrovna nešprechtim :-) vim že v M3 byla smg II fajn i když manuál je manuál. Proto mě u šestky lákal protože manuál se schání hodně špatně, aspoň že automat je v tiptronicku tak si může aspoň trošku hrát.. Budu kupovat v anglii a první podmínka je plná servisní historie z bmw :-)


Jak myslíš to "automat je v tiptronicu tak si může aspoň trošku hrát" :lol:
Tak to by jsi se spíše vyhrál právě s SMG 8) rychlou spojkovou převodovkou.
Tiptronic je obchodní označení AP s hydroměničem, navíc BMW užívá označení Steptronic (označení Tiptronic používali v Audi) :wink:
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#8 Příspěvek od iFilda »

po SMG koukám co to jde, ale moc jich není.. Nemyslel jsem hrát jako hrát jen víceméně to že to není jen nudnej automat, tady si aspoň člověk může tak trochu v manuálnim režimu "zařadit" ber to s nadsázkou to slovo řadit..
Aj za prohození tiptronicu se steptronicem se omlouvám
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#9 Příspěvek od iFilda »

jinač vím že 6tka je na pohodovou jízdu a rozhodně to nehodlám tahat nikde na okruhy - to bych jinač opravdu šel do M3 E46 i když na ty okruhy by byla lepší už Z4M. Jinač nevím proč by měla bejt 6tka v manuálu pro smích a ostudu ? Jen proto že mám rád manuál a radši spoléhám na svoje schopnosti než na automatický řazení by to mělo bejt pro smích a ostudu ?
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Dally »

Zdar zájemci o velké GT z Mnichova. 8) Mezi N62 motory v 650i a 645Ci je minimální rozdíl, normální "převrtání", bez větších úprav (narozdíl např M62 vs. S62). Rozhodoval bych se spíš podle skutečného stavu. Nevím, co kdo vykládal o poruchovosti, jsou to spolehlivé, evolucí vytříbené agregáty. Je třeba neplést si poruchovost a náklady na běžnou údržbu (víc válců víc stojí...). Například oblíbený N54 (335i aj.) má mnohem víc slabin.

Údajné problémy s SMG do značné míry vyplývají z nepochopení uživatelů. Nemá se používat jako automat (v auto režimu je opravdu neohrabaná), ale jako manuál ovládaný na volantu. A v manuálním režimu, s ohledy na spojku a hydrauliku (např. trochu ubrat plyn při přeřazení, ostatně jako u "3 pedálového" manuálu atd...) funguje bez problémů. Hází meziplyny při podřazení rychle a přesně, drží otáčky, nedovolí přetáčet motor atd., s novějším softwarem a drobnou úpravou (CDV ventilu...) je i odezva z jedničky na dvojku velmi rychlá a bez škubání z prodlevy.
Dal jsem SMG přednost před automatem a nelituju. A doporučuji se poohlédnout po Individual interiéru, v 6er to auto posouvá pocitově o hodně výš (standard jsou plast a fake hliník), vůně kůže a zpracování, nádhera...
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#11 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

přesně jak si psal, pokud rád auto řídíš a cítíš a chceš ho na hraní a na užití si jízdy v krásných zatáčkách bude vždy pro Tebe ideální právě M3 :wink:

6ka je nádherné GT a ikdyž zvládne sportovnější jízdu i zatáčky lépe než 90% běžných aut tak na obratnost a mrštnost M3 nikdy mít nebude. Pravdou je ,že je okázalejší, luxusnější ikdyž uvnitř malinká :wink: a co se týče SMG, většinou je problém v lidech....rychlost řazení dají na max a v omezovači bez ubrání plynu tam kopou další kvalt. Chce to trochu citu a lehce ubrat na půl vteřinky plyn jak je psáno výš :wink:
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#12 Příspěvek od iFilda »

Díky za info ! tak s dražší údržbou je třeba počítat, holt není to E46 :) mě se líbila 650i i víc díky tomu že už je novější - pokud se nepletu začali je dlat 2005 a 645CI pak už nědělali. hlavně 650 má i HUD plus klíč alá jenom ta krabička fakt nevím jak to nazvat :-D individual určitě - jedna s podmínek jsou sportovní sedačky, navigace profi a pokud pánbůh dá tak krémovou kůži inter a Logik 7 aparaturu. Je jich na výběr dost ale s postupným přidáváním krytérií docela mizej :-) nehledě na to že SMG se shání ještě hůř než manuál :(

M3Maniac : hodiny a hodiny jsem ztrávil rozhodováním supr zážitek z jízdy vs V8 a komfortnější GT kde nakonec šestka vyhrála ale do budoucna se koupi M3 nebránim :-) jinak řaze s ubráním plynu - je to blbý srovnání ale když sem míval Smarta For Two tak ten byl se sekvenčkou a vždycky sem decentně ubíral plyn - omezilo se tím škubnutí a proběhlo to plynulejš tak s tím problém mít ebudu pokud SMG ale seženu.. Jen pořád nechápu komentář že manuál je v šestce k smíchu a pro ostudu...


každopádně ještě jednou díky za info
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Dally »

iFilda píše:Díky za info ! tak s dražší údržbou je třeba počítat, holt není to E46 :) mě se líbila 650i i víc díky tomu že už je novější - pokud se nepletu začali je dlat 2005 a 645CI pak už nědělali. hlavně 650 má i HUD plus klíč alá jenom ta krabička fakt nevím jak to nazvat :-D individual určitě - jedna s podmínek jsou sportovní sedačky, navigace profi a pokud pánbůh dá tak krémovou kůži inter a Logik 7 aparaturu. Je jich na výběr dost ale s postupným přidáváním krytérií docela mizej :-) nehledě na to že SMG se shání ještě hůř než manuál :(


Facelift proběhl u E63 až pro Model Year 2008, novější iDrive byl až od 2010. Takže např. mezi MY2004 645Ci a MY2007 650i je jediný rozdíl jen to tlačítko start... ostatní je o navolené výbavě. Třeba pro mě je panorama vyklápěčka a všechny povrchy v kůži důležitější než HUD :wink: ...
Přílohy
Můj Individual interiér...
Můj Individual interiér...
IMG_2845rez800.jpg (196.57 KiB) Zobrazeno 6605 x
IMG_2875rez800.jpg
IMG_2875rez800.jpg (178.59 KiB) Zobrazeno 6600 x
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#14 Příspěvek od iFilda »

nádhera ! no panorama se mi líbí taky, jen mě trochu mrzí že nejde odsouvat, vzhledem k velikosti není bohužel kam.. jsem netušil že individual sahal až i k čalounění volantu! každopádně opravdu paráda, kombinace světlého dřeva a béžový kůže je moje nejoblíbenější !
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od Marda »

Promiň, jestli jsem se tě nějak dotkl s tou ostudou s manuálem v 6er.. :)
prostě to tak cítím. Je to luxusní auto a ten automat k tomu patří. Stejně tak nechápu, proč se učit zacházet se spojkovým automatem, kdy ubrat plyn při řazení aby to necukalo, když existuje pohodlný hydroměnič. Chtělo by si to ujasnit, na co auto chci, to udělej v první řadě: jestli chceš blbnout, závodit a líbí se ti 6er, tak běž do M6 - tam tu převodovku SMG chápu. Každopádně každý má rád něco jiného, takže pokud chceš manuál protože tě baví kvedlat pákou, tak si kup manuál. V poslední generaci 6er ale asi budeš mít smůlu, tam manuál už není možný :wink:
Hlavně přeji šťastný výběr, šestka je mazel, sám jsem maximálně spokojenej, pohodlné na běžné ježdění a vypadá pořád hodně dobře...
iFilda
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#16 Příspěvek od iFilda »

Hoj, nn já spíš nechápal jak to myslíš že by to bylo pro ostudu, nejde o to že by se mě to nějak dotklo ;-) jen moc nemusím plnej automat kterej za mě dělá všechno, se potom v autě skoro nudím. Na M6 bohužel nejspíš peníze nebudou proto se mi líbí 645 nebo 650, jak jsem psal 630 jsem dumal ale V8 je V8 :-)
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#17 Příspěvek od Dally »

iFilda píše:Hoj, nn já spíš nechápal jak to myslíš že by to bylo pro ostudu, nejde o to že by se mě to nějak dotklo ;-) jen moc nemusím plnej automat kterej za mě dělá všechno, se potom v autě skoro nudím. Na M6 bohužel nejspíš peníze nebudou proto se mi líbí 645 nebo 650, jak jsem psal 630 jsem dumal ale V8 je V8 :-)


Navíc má klasický auto transmission typu steptronic větší ztráty, takže na kola jde o pár koní míň a z principu přenáší krouťák se zpožděním...
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od Marda »

Dally píše:
iFilda píše:Hoj, nn já spíš nechápal jak to myslíš že by to bylo pro ostudu, nejde o to že by se mě to nějak dotklo ;-) jen moc nemusím plnej automat kterej za mě dělá všechno, se potom v autě skoro nudím. Na M6 bohužel nejspíš peníze nebudou proto se mi líbí 645 nebo 650, jak jsem psal 630 jsem dumal ale V8 je V8 :-)


Navíc má klasický auto transmission typu steptronic větší ztráty, takže na kola jde o pár koní míň a z principu přenáší krouťák se zpožděním...


Ano, přesně tak, je to daň za komfort. Hydroměnič je prostě komfortní a patří do luxusních aut. Spojkovej automat nemá ztráty, je rychlej a patří proto do sportovně zaměřených aut.
Jinak i se steptronicem můžeš řadit ručně, nebo si zvolit sportovní režim, takže pohrát si můžeš taky :wink:
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#19 Příspěvek od janbrasna »

iFilda píše:vim že v M3 byla smg II fajn i když manuál je manuál. Proto mě u šestky lákal protože manuál se schání hodně špatně, aspoň že automat je v tiptronicku tak si může aspoň trošku hrát


Bacha na to SMG, v non–M šestkách je jiná generace SMG a jinak nastavená, než co znáš z ///M a je upřímě dost tragická a problémová, doporučuju se vyhnout obloukem.

Co se Steptronicu týče (aspoň v těch letech 2004–6 cca), tak si moc nepohraješ, je pomalej a např. fyzicky "podřadí" až s plynem, tj. na agresivní ježdění s nim spíš nepočítej.

Dally píše:a drobnou úpravou (CDV ventilu...) je i odezva z jedničky na dvojku velmi rychlá a bez škubání z prodlevy


Aaaa, takže přeci tady je někdo, kdo to má… Ptal jsem se na to v technickym fóru ( http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=108943 …) a dost bez reakce, vypadalo to, jako by to nikdo neměl udělaný… Můžu tě poprosit o zkušenosti?

iFilda píše:hlavně 650 má i HUD plus klíč alá jenom ta krabička […] jedna s podmínek jsou sportovní sedačky, navigace profi a pokud pánbůh dá tak krémovou kůži inter a Logik 7 aparaturu


Tak HUD byla i v 645, záleželo na příplatkové výbavě… Ale doporučuju jí, koukal jsem na HUD–retrofit a 60k jen to hvízdne. Takže pokud máš možnost vzít auto s HUD, jedině lépe…

Sportovní sedačky oproti komfortním taky můžu jedině doporučit, spodní podpěra je super. Aspoň člověk z té sedačky nevypadne ;) Tehdejší sportovní jsou jakés takés použitelné minimum, dneska už se přifukujou bočnice a kdesicosi, tehdy to člověka ještě tolik nedrželo na místě, t.j komfortní jen pokud jezdíš po rovné dálnici, sportovní pokud máš po cestě jedinou zatáčku… 0:)

Dally píše:Třeba pro mě je panorama vyklápěčka a všechny povrchy v kůži důležitější než HUD…


Hmm… luxusní… asi se budu muset brzy stavit za čalouníkem, aby mi nacenil potažení palubky kůží ;]

(BTW super fotky, co to je? Canon 5D + 24–70L?)

Marda píše:A manuál v 6er? To je tak pro smích a ostudu


Smích a ostuda nastupuje spíš pokud ti pak ujede Mondeo, protože to není úplně na superrychlé řazení ;) Resp. ten manuál (=spojka) úplně dobře neumí 1–2 stupeň, takže rozjezdy jsou oproti automatu nebo SMG dost pomalejší.

Marda píše:Je to luxusní auto a ten automat k tomu patří. […] Chtělo by si to ujasnit, na co auto chci […] Každopádně každý má rád něco jiného, takže pokud chceš manuál protože tě baví kvedlat pákou, tak si kup manuál. […] Hlavně přeji šťastný výběr, šestka je mazel, sám jsem maximálně spokojenej, pohodlné na běžné ježdění a vypadá pořád hodně dobře…


Přesně, jde o to, jakou má člověk povahu a jak moc chce buď přesunovadlo A–B, nebo srandu na víkendy (a když zároveň třeba nemá rozpočet na M6…). Mám jedno GTčko v automatu a jedno v manuálu a oboje má svoje…

No jinak vypadá skutečně pořád skvěle, ještě i dneska přitahuje pozornost i v centru Prahy, kde jinak ulice lemují úplně jiné ligy (parkuje kolem mě Alpina, S8, RR Phantom Coupe, X6 M…) a i cajti si při namátkovkách radši povídají o autě, než že by na něm něco hledali… :D

Přestože muj kousek je o rok starší, než AMGčko který měl nahradit, tak vypadá stokrát líp a "současně": http://cl.ly/2E1a423p012b0z2O1T0A
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#20 Příspěvek od Dally »

V "neM" E63 je SMGII, žádná jiná generace (SMG I byla v E36 M3, SMGIII je v M6), že je nastavená jinak než v M3 CSL je logický, ale je to identická jednotka s E46 M3. A funguje jak má. Jen při rozjezdu nechá zbytečně dlouho klouzat spojku a je tam ta "povinná" prodleva mezi 1. a 2. stupněm (ta je v 6er i u manuálu). Tyhle dvě věci řeší update sw převodovky a úprava CDV. Mám CDV od Zeckhausen doma, na auto půjde při velkým servisu na jaře. Jen doufám, že mi ho v BMW Niederlassung v D neodmítnou namontovat. Kdyžtak poreferuju, snad pozitivně...



janbrasna píše:Hmm… luxusní… asi se budu muset brzy stavit za čalouníkem, aby mi nacenil potažení palubky kůží ;]

(BTW super fotky, co to je? Canon 5D + 24–70L?)


A všechny povrchy dveří, boků, středovýho tunelu a stropu... 8)
1Ds+35L

Mimochodem tuhle 2010 M6 Competition jsem dneska potkal u Staromáku. Origo matná šedá Frozen Grey a bicolor šedočernej interiér s bílým prošitím. A ta vroubkovaná kapota... údajně limitovaná edice 100 kusů.
Přílohy
M6CPmatt.jpg
M6CPmatt.jpg (199.16 KiB) Zobrazeno 6492 x
Odpovědět