Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 E53 4.8 iS

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Killingman »

Byl bych moc rád, kdyby sem šly příspěvky jen k iS E53 - jelikož jsem se stal "šťastným" majitelem 4.8iS a občas mě něco maličko potrápilo a trápí :-(

A protože jsem hnidopich tak stejně jako ze své původní E39 dělám i z E53 v podstatě nový auto, tak semka budu psát to co jsem udělal + co to dělalo a moc rád bych aby mi kdyžtak někdo poradil popřípadě třeba sem ostatní majitelé napsali své zkušenosti s tímto autem :lol:

Pro začátek - kolik nás tu vůbec je? :-D

Obrázek
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#2 Příspěvek od vlastnemec »

Ahoj moc jich tady nebude tak nečekej moc lidí co sem napíšou, u nás byla jedna 4,6is, ale už je pryč, jinak IS moc nepotkávám. Vím že motor je velmi podstatná část výbavy, ale viděl jsem dvě které byly proti mojí výbavě holoty, podstatný je u poface IS komplet vzduchový podvozek v základu, jinak jsou x5 trakaře, ale ten mám taky.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Killingman »

Koukam, ze tady je lidi osm pulek :-)
Obecne k vybave si myslim ze iS by mohlo byt vybavenejsi, je jasne, ze se najdou kousky ktere jsou v skoroholobyty a naopak vybavenejsi, i když nějak nevím, co na mém iS chybí :-)

K memu iS (budu prubezne doplnovat)
Zakoupeno v DE, rv 12/2004, provoz 2005, v CR od 2006 (auto Mach), prodejni cena 3.2mega najeto pri nakupu z DE 17.000km, kdyz jsem kupoval ja tak najeto 98.040 km (09/2013)

98.040 - v ramci vyjednavani o kupni cene vymenen olej, svicky, vzduchove filtry - 0 Kc
98.760 - vymena jednoho valvetronic motoru, silentbloky na predni naprave, palivovy filtr, nove remeny (kladky v poradku), olej vzadu - 16.200 Kc
98.800 - nova autobaterie Exide 100 - spise preventivni vymena, byla tam puvodni, 2.854 Kc
98.820 - vymena prednich stabilizatoru, pokusy se zadnimi plovaky - 3.000 Kc
99.200 - nove predni mechy s tlumicema - v jednom dira jak palec, druhy unikal taky. Po prijezdu do Brna rana a auto bylo na dorazech - 31.000 Kc
99.200 - oprava rozvadece vcetne vymeny oleje v prevodovce, rozvodovce, prednim diferencialu - 18.000 Kc
99.800 - výměna pomocného vodního čerpadla (vrčelo, ale fungovalo) - 2.600 Kč
100.700 - opraven ukazatel palivoměru za pomocí druhých budíků - 2.000 Kč
100.700 - odblokování TV za jízdy - 0 Kč
101.500 - opravena kosmetika po původním majiteli - 8.000 Kč
102.200 - přerod na LPG (80l toroid) - 35.000 Kč
102.200 - membrány, mytí motoru, kontrola ala JaraX (diagnostika, kódování jednotek, výměna krytu volantu, oprava ucházející pneu, dodělávky po plynaři a bambilion dalších věcí) - 7.000 Kč
102.300 - upgrade jednotek MatiZ - 4.000 Kč
102.500 - lišta vzadu - 3.500 Kč
104.000 - nalezení BT modulu, oprava chyby výšky podvozku, výměna hadic u LPG, pokusy s váhou vzduchu, kódování US denního svícení, geometrie, seřízení LPG var.2 - 2.500 Kč
110.000 - výměna oleje Castrol 10W60 včetně filtru, vzduchový a kabinový filtr, výměna prachovky na PP kole - 4.000 Kč - Mr. Snejk
125.000 - výměna oleje Castrol 10W60 včetně filtru, svíček NGK, vzduchový filtr, kabinový filtr s aktivním uhlím - 6.000 Kč - Mr. Snejk
127.000 - seřízení LPG, výměna filtrů u LPG - 3.600 Kč p. Vaněk

Zatim neodstranene zavady + dodelavky:
Upgrade na denni sviceni krouzkama
Zapojeni vestaveneho DVD prehravace tak, aby sel zvuk i obraz dopredu

Spotreba benzín - průběžně doplňováno:
prumer za 1800km - 13.7 (4.80 Kč/km)
nejlepe 12.1 (z Brna do Prahy po D1),
nejhure 16.9 (couracka po Praze)
- celkem na benzín ujeto 4.260 Km

LPG: průměr 16.7 (2.75 Kč/km)
- celkem na LPG již ujeto 25.108 km
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Killingman »

Baví to někoho vůbec? :twisted:
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Daudgen »

Mě moc!!!

Hledal už jsem na moc fórech. Zajímají mě adaptivní světla, respektive jaký to ma lichtmodul, dál mě zajíma ten vzduchový podvozek, jak je udělaný atd. jestli by třeba nešel napáchat do E39 a taky mě zajímájí ty tlačítka vzdadu v kufru, která slouží asi k ovládání podlahy ne?
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Killingman »

Lightmodul netuším, chceš to zjistit z impy? Vzduchový podvozek na E39 asi nedostaneš a ani bych ti to nedoporučoval - třeba ty přední tlumiče jsou zároveň s vrchním uložením - začne klepat a 15.000 za kus pryč :-)))

Tlačítka vzadu v kufru slouží ke sklápění zadních sedaček, resp. opěrek vzadu
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Daudgen »

jo chtěl bych zjistit. Když budeš tak hodnej.

Jenom hlavovek? k čemu to sakra je?
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Killingman »

Ne hlavovek - celých zad :-) Funguje to tak, že se zezadu vysunuje vrchní část uchycení a tím se mění úhel sedáku a zad.
Je to imho k hovnu - prý to má zvětšit úložný prostor kufru, ale praktický smysl postrádám, stejně tak když sedí dcera vzadu tak to nechá tak jak to je :-D
Jednou jsem to použil, když jsem vezl starý tlumiče z Brna a v krabici se tam nevešly na délku tak jsem s tím posunul a už se vešly :-D
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Daudgen »

Takže se pohybuje v nějaké kolejnici ten vrchní úchyt sedačky, ze kterého jde oběradlo vycvaknout když potřebuješ sklopit sedačku?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#10 Příspěvek od vlastnemec »

Daudgen píše:Mě moc!!!

dál mě zajíma ten vzduchový podvozek, jak je udělaný atd. jestli by třeba nešel napáchat do E39?


Mrkni do etk jak je udělaný do e39 se nedával, do e38 ano. e53 jde o nivelaci spodní poloha při nakládání střed pro jízdu a vršek jako offroad v e38 spodek pro dálnice atd + při naložení si dofoukne na stejnou výšku. Nejde jenom i tyto funkce, ale o jízdní vlastnosti, klasická e53 hrůza houpavá, sportpacket koza a nivo je v porovníním jíná liga a zase v porovnání s DD u e70 tragédie. Jinak jsem si nevšim že by součástí tlumiče s měchem bylo uložení a určitě tam není, životnost 150-200tis km.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#11 Příspěvek od vlastnemec »

Daudgen píše:Mě moc!!!

dál mě zajíma ten vzduchový podvozek, jak je udělaný atd. jestli by třeba nešel napáchat do E39?


Mrkni do etk jak je udělaný do e39 se nedával, do e38 ano. e53 jde o nivelaci spodní poloha při nakládání střed pro jízdu a vršek jako offroad v e38 spodek pro dálnice atd + při naložení si dofoukne na stejnou výšku. Nejde jenom i tyto funkce, ale o jízdní vlastnosti, klasická e53 hrůza houpavá, sportpacket koza a nivo je v porovníním jíná liga a zase v porovnání s DD u e70 tragédie. Jinak jsem si nevšim že by součástí tlumiče s měchem bylo uložení a určitě tam není, životnost 150-200tis km + samozřejmě věk guma není věčná.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Killingman »

Tak to jsi se koukal velmi špatně :-) Tlumič je zároveň s vrchním uložením, číslo dílu 37116761443, resp 37116761444...
Obrázek

Co se týká mého auta tak najeto 100.000km, rv 12/04... Ta guma je hrozně hubená a chodí v podstatě na kousku, takže je jen otázkou času, kdy to chcípne... V každém případě se ale vzduchový podvozek na mé X5 chová jinak než popisuješ.
Ručně si ho nařídíš jak jak říkáš - dolů a nebo nahoru jen do cca 50km/hod, pak se sám srovná na prostředek. Jenže to sice ukazuje prostředek, ale když se podíváš do impy do analogových hodnot, tak třeba při 140ti na dálnici je to o cca 2cm níž než když jedeš 90 po okresce. Prostě se to nějak seřizuje v závislosti na rychlosti samose a hejbá si to s autem nahoru dolů i za jízdy samo
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Killingman »

Daudgen píše:Takže se pohybuje v nějaké kolejnici ten vrchní úchyt sedačky, ze kterého jde oběradlo vycvaknout když potřebuješ sklopit sedačku?


Přesně tak, totální lameřina :-D Pohybuje se celý vrchní úchyt do kterého zacvakceš sedačku...
Tady je to taky vidět...
http://www.youtube.com/watch?v=c_zFwowzR4Q
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Daudgen »

No moc to tam vidět není. Třeba se někdy někde potkáme. Jsem nevěděl že se ten podvozek nastavuje sám od sebe, pak nechápu v podstatě proč je tam možnost nastavení podvozku.

Doufám, že budeš postupně přidávat nějaká videa a fotky.

E53 4.8 is bych moc chtěl, ale bohužel bych neměl peníze na jeho provoz. Jak údržbu tak benzín. Já jsem totiž hroznej odpůrce LPG :D
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Killingman »

Mno - v manuálu píšou, že ta spodní poloha je pro vykládku nákladu a ta horní pro offroad :-D
K tomu LPG - zatím to mám na benzín a dá se s tím jet kombinvaně za 12-13l/100. Vzhledem k tomu, že 3.0D jezdí za 10/100 tak to takový rozdíl není. Je to velký a těžký auto, za 5/100 to prostě nepojede. Měl jsem kdysi E30 316i na LPG a i když to byl ještě systém dva roky potom co vynalezli kolo v rakousku, tak to fungovalo spolehlivě přes 100.000km než jsem to prodal. Na Opelu Omega 3.0 máme LPG se sekvenčním vstřikem už 150.000km a funguje to taky. Spotřeba jde o cca 10% nahoru a cena o 50% dolů :-D
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#16 Příspěvek od vlastnemec »

No jestli říkáš tomu kusu plecha se třemi šrouby co je vlastně těsnící vršek měchu tak potom jo, zkusím někde najít manuál od bmw ke vzduchovému podvozku co to vlastně všechno umí, je to celkem mazec, někde jsem sem dával odkaz. Se spotřebou souhlasím, kombinovaná 10, ale když letím dál itálie atd. a moc se nehrnu dostanu se i na 6.8.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Killingman »

vlastnemec píše:No jestli říkáš tomu kusu plecha se třemi šrouby co je vlastně těsnící vršek měchu tak potom jo, zkusím někde najít manuál od bmw ke vzduchovému podvozku co to vlastně všechno umí, je to celkem mazec, někde jsem sem dával odkaz. Se spotřebou souhlasím, kombinovaná 10, ale když letím dál itálie atd. a moc se nehrnu dostanu se i na 6.8.


Vlastnemec: Kdyz ono tam uz nic jinyho neni, kus plechu a hup do kastle na tři šrouby :-D Takže je to vlastně uložení vrchního dílu tlumiče společně s měchem :-( Manuál mám v češtině - dolů vyložit/naložit náklad, nahoru offroad, prostřední poloha - normální jízda. Ke spotřebe je mi jasný, že nafta bude jezdit úsporněji než benzín, ale při kvalitách český nafty a bez vedlejšího zdroje nafty mi přijde mnohem smysluplnější benzín s LPG - čímž prosím:

Je tu moc prosím NĚKDO, kdo by mi doporučil NĚKOHO kdo mi předělá 4.8is na LPG? Jarax? :-D
Zatím vyhrávají levnelpg.cz ale pokud víte o někom kdo s tím má zkušenosti, sem s ním? Jaký systém? MAGIC? 1 a nebo 2 reduktory? Jaký vstřikovače? Co přimazávání ventilů Flash lube, JLM?

Chci určitě toroid (85 l?), plnění vedle hrdla benzínový nádrže a hlavně OVĚŘENOU KVALITU a bezproblémový provoz. Jestli to bude stát 32 a nebo 40.000 je míň podstatný, rád si připlatím za to, že nebudu muset 6x jezdit k technikovi, kterej tam dá vstřikovače z felicie a otočí vedení k reduktoru...
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#18 Příspěvek od vlastnemec »

Do nafty bych taky znova nešel e70 bude taky 8V a to mě nic nepotkalo, nevím jak jede IS ale 4.4 no v té naftě s tím krouťákem je to zase dobrá kombinace. Jinak já jsem pro plyn těmhle motorům to nevadí.

JaraX 721772364 - ne jenom že se dobře známe, ale jeho práce stojí zato doporučuji.

Vono tam to uložení totiž není, všechno je v tom měchu a určitě se Ti nebude srát, jinak mám ty tlumiče na půdě pokud budu někdy dělat repas, můžu nafotit.

Jinak nemyslím manuál k autu, ale celkově manuál se vším jen ke vzduchovému podvozku od BMW.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Killingman »

Vlastnemec: Ahoj, díky, s JaraXem jsem už mluvil, sehnat pár peněz a jedu k němu :-)
Mě po 100.000km právě bouchalo levý uložení na tom měchu, když prasknul pravej, tak jsem vyměnil oba a je po bušení. Na český silnici by si zlámal hnáty i mamut a ty 20tky na léto jsou asi moc i na BMW kvalitu v ČR...
Ten manuál na vzduchový podvozek sem určitě dej, bude se hodit :-)

Jo a slibíl jsem fotky těch zadních sedaček, tak jsem se k tomu konečně dostal :-D Na první je vidět mechanismus jak to "funguje" a na té druhé maximální rozdíl, kdy je jedna nevíc zklopená dovnitř do auta a druhá do kufra...

Obrázek
Obrázek
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Daudgen »

Děkuju za foto, aspoň vím co zase shánět za dodatečnou výbavu do E39 :D
Odpovědět