BMW X5 již nějakou řádku let brázdí silnice, a to takřka bez výraznějších zásahů do vnějšku či motoru. Současná a teprve druhá generace poprvé vyjela z výrobních linek již v roce 2006. Že se vozidlo takřka beze změny prodává takhle dlouho, jednoznačně svědčí o jeho technologické vyspělosti a dokonalosti. Zkušení automobiloví recenzenti i běžní řidiči vyzdvihují zejména výkon BMW X5 a také požitek z jízdy tohoto mohutného monstra. Ve srovnání s jeho přímými konkurenty Audi Q7 a Porsche Cayenne, se navíc bavorské diesely chovají mnohem ekonomičtěji. Sportovní charakter vozu a tužší odpružení ovšem mohou některým řidičům ubrat pocit pohodlí, takže spíše sáhnou po tradičnějších SUV s měkčím pérováním. Kde ale BMW jednoznačně vévodí, je interiér. Ušlechtilé materiály a naprosto perfektní sesazení zdobí celý vnitřek vozidla. Za kožené čalounění nebo parkovací senzory si ale budou muset zájemci připlatit; některé konkurenční vozy mají toto příslušenství v základní nabídce.
V minulých měsících poněkud pošramotily pověst kvality BMW X5 problémy s únikem olejem, který mohl následně vyřadit z provozu posilovač brzd. BMW svolalo ve Spojených státech na 30 000 kusů ikspětky k opravě. Žádné nehody ale v souvislosti s touto závadou BMW zatím nezaznamenalo.
Protože BMW X5 tak dlouhou dobu neprodělalo nějakou zásadní změnu, představí v příštím roce mnichovská automobilka novou generaci. Informace o nové ikspětce se objevují pouze sporadicky, manažeři se snaží úzkostlivě utajit, co se dá. Na veřejnost uniklo pár fotografií maskovaného prototypu. Z nich je patrné, že vůz by měl v ještě více zmohutnět. Ve srovnání se starší verzí bude BMW X5 jak znatelně širší, tak delší. Většina automobilových odborníků se pak nechává slyšet, že vůz bude také o několik set kilogramů odlehčen. Kritici tak hlavně spekulují o tom, jaké motory budou v nabídce nové ikspětky. V úvahu připadá 2l diesel o výkonu 245 koňských sil, dále 3l diesel (302 koní) a konečně čtyřlitrový osmiválec s dvojitým turbem, který se pyšní monstrózním výkonem 402 koňských sil. Novinku by měl tvořit hybrid - benzínový 3l s dvojitým turbem v kombinaci s elektromotorem. Přesnou nabídku se ale zájemci dozvědí už za pár měsíců, kdy se BMW X5 pro rok 2014 představí veřejnosti.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Můj názor na nové BMW X5
Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte 14.05.2013 00:00
Zpět na „BMW X1, X2, X3, X4, X5, X6, X7“
Přejít na
- Fórum a web
- ↳ Dotazy, připomínky a náměty ohledně chodu webu
- ↳ Pravidla používání fóra
- ↳ Pranýř
- BMW Auto klub ČR, z.s.
- ↳ Informace pro členy BMW Auto klub ČR, z.s.
- ↳ Dotazy a připomínky Výkonné radě
- ↳ Činnost Výkonné rady
- ↳ Účetnictví
- ↳ Klubová auta
- ↳ Fotky a videa z akcí
- ↳ Multimédia a odkazy
- ↳ Narozeninová sekce
- ↳ Fototechnika, počítače a jiná digi zařízení
- ↳ Pokec
- Servis, opravy a úpravy
- ↳ BMW 1er/2er RWD
- ↳ BMW 2er FWD
- ↳ BMW 3er/4er
- ↳ BMW 5er
- ↳ BMW 6er
- ↳ BMW 7er
- ↳ BMW 8er
- ↳ BMW X1, X2, X3, X4, X5, X6, X7
- ↳ BMW Z1, Z3, Z4, Z8
- ↳ BMW ///M Power
- ↳ BMW i3, i8
- ↳ BMW Motorrad
- ↳ Tuning
- ↳ Technické dotazy
- ↳ Krádeže a podvody
- ↳ Zkušenosti se servisy a prodejci
- ↳ Nabídky oprav na BMW
- Srazy, akce, zábava
- ↳ Srazy
- ↳ Napsali o nás
- Inzerce - BMW Auto klub ČR, z.s. nenese jakoukoli zodpovědnost za nabízené produkty
- ↳ Pravidla a ceník komerční inzerce
- ↳ Auta BMW - prodej
- ↳ Auta BMW - koupě
- ↳ Náhradní díly - prodej
- ↳ Náhradní díly - koupě
- ↳ Alu + Pneu - prodej
- ↳ Alu + Pneu - koupě
- ↳ Prodej - nabídka OT
- ↳ Koupě - poptávka OT