Stránka 1 z 2
Napsal: úte 05.04.2011 19:31
od ARI
zdravim vas.chci menit olej.predchozi majitel tam daval 5w40 helix sheel ale tabulkove tam ma prijit 10w40 a snad i 10w50-60 kvuli teplote aby se neprehral.muzu tam tedy dat ten 10w nebo ne.a ma toto auto chladic oleje,jeden znamy ma to stejne auto ale 3,8 a rikal ze chladic oleje nema.diky vsem.
Napsal: úte 05.04.2011 19:40
od Rendis
3,6 chladič oleje má.Myslím cca 0,7l a patří tam 10w-60
Napsal: úte 05.04.2011 19:41
od LiborM
Originál ta 3,8i má určitě olej.chladič a pokud ho tam nemá,tak ho někdo oddělal a to teda není dobře. Spíš ho tam má a neví o tom, i M5 3,6 ho má.
10w 60 tam určitě dát můžeš,ale je to spíš doporučeno na leplé období,kdy olej je hodně zahřátej,tedy pokud M5 využíváš jen v létě,tak to na dej.
Napsal: úte 05.04.2011 22:00
od Danny
10W-40 je psaný origo ale pokud se auto honí v otáčkách tak určitě 10W-60 který si zachová mazací vlastnosti i při vyšší teplotě
já mám 10W-60 jak v M-ku tak v 325-ce
určitě doporučuji 10W-60
zahřívání je stejně rychlé jako 10W-40
Napsal: úte 05.04.2011 22:07
od ARI
nemuze se tedy stat neco s motorem pri zmene.vim ze nekdy pri zmenach oleju ze v aute bylo 10w a pak nekdo dal 5w tak to uvolnil v motoru a rozpustil veskere usazeniny atd a byl konec.ale pri teto zmene by se nemelo stat nic.radeji se ptam.a co ten chladic oleje ma se nekdy demontovat a cistit nebo ne.nebo proplach udelat.asi blbost.diky
Napsal: úte 05.04.2011 22:53
od LiborM
ARI píše:nemuze se tedy stat neco s motorem pri zmene.vim ze nekdy pri zmenach oleju ze v aute bylo 10w a pak nekdo dal 5w tak to uvolnil v motoru a rozpustil veskere usazeniny atd a byl konec.ale pri teto zmene by se nemelo stat nic.radeji se ptam.a co ten chladic oleje ma se nekdy demontovat a cistit nebo ne.nebo proplach udelat.asi blbost.diky
Demontáží chladiče a vyčištěním proplachem nic nezkazíš. S těma usazeninama neměj strach,to by někdo musel jezdit na M6AD nebo nějakou šitozní 15w40 a měnit olej po 20tis. , aby v tom motoru bylo zakarbonovaný svinstvo,který by následně zacpalo sací koš. To by se to už dávno švihlo,kdyby tam byl takovej olej. Bezstarosti to můžeš zaměnit.
Napsal: úte 05.04.2011 23:25
od psena
Zmeny z 5w-40 na 10w-60 se bat nemusis, tam usazeniny nehrozi. Kdybys to provadel naopak, tak by byly obavy na miste.... ale kdo tam vubec 5w-40 narval? To je pro tohle auto asi nejmene vhodnej olej.
Teda jeste horsi by byl treba 0w-30

Napsal: stř 06.04.2011 07:30
od MattyX
s 5w40 když tomu dáš kašu tak olej musel jit okamžitě přes 100 a víc ... nesmysl

každopádně dneska už jedině 10w60 , nejvhodnější olej

Napsal: stř 06.04.2011 18:53
od ARI
co auto mam,no asi najel jsem kolem 1500km od vanoc.jako ne v zime koupil jsem v prosinci kdyz bylo sucho dal jsem si kolo a az ted jezdim.zadny sracky a zimni sul auto nevydelo.ale to jsem odbocil.teplota oleje i 5w40 mi nesla pres 100 stupnu.tak snad se nic neodehralo.sem tam jsem mu slapl ale jak moc bych musel abych to hodne zahral nevim asi nejaky okruh.jeste jak jde dolu chladic oleje a cim vyplachnout a je k nemu pristup.a ten 10w60 olej jakou znacku mam koupit.diky.
Napsal: stř 06.04.2011 21:13
od mpowerm
Olejovy chladic je zasunuty do vodneho chladica, tak ze vyberes to ako celok. Samozrejme pred tym treba odobrat vrtulu chladenia s napornikom. Myslim, ze vrtula ma opacny zavit. Pozor na visco spojku!
Preplachni hoci cim, aj tlakom vody uz naraz oba chladice.
Castrol tws 10W60, ale teraz sa to uz asi vola Edge nieco 10W60.
Napsal: stř 06.04.2011 21:28
od ARI
prave premyslim jestli to mam delat tu zmenu.ono ten motor ma 265tis najeto.neklepe nekouri,alw prece tento 10w60 je ridsí a ten motor urcite nejake vule uz ma,a aby ten olej nebyl za chvilku pryc jako prehnane pryc.tyto motory maji papirove ubytek oleje za provozu tak jsem jeste myslel co treba 10w30.diky
Napsal: stř 06.04.2011 22:21
od psena
Pokud ti olej nebere s 5w-40 tak s 10w-60 to brat nebude tim tuplem... samozrejme ze 10w-60 je daleko hustsi a dokaze naopak vule vytesnit a spotreba oleje radikalne klesa.
Napsal: stř 06.04.2011 22:56
od ARI
myslel jsem ze 10w60 je ridsi nez 5w40.rikal to i jeden v obchode.tak pokud je to jistota tak nebudu vahat.dik
Napsal: stř 06.04.2011 23:23
od psena
V obchode?

Ten vi jen jak vypada obal...
Napsal: čtv 07.04.2011 07:28
od LiborM
Napsal: čtv 07.04.2011 08:21
od Rendis
Neřeš.Prostě tam dej 10w-60. Je jasný,že s M-kem se pomalu nejezdí a ten olej je na to stavěný.
Napsal: čtv 07.04.2011 11:38
od ARI
ok.poslechnu a dam ho tam.dik vsem.
Napsal: čtv 07.04.2011 11:47
od Danny
značka je v podstatě jedno pokud to bude nějaký rozumný výrobce
já mám Valvoline, jezdím ho v závodním a v poho
u Castrolu bacha na podezdřele levné - mohou to být kopie z Polska
Napsal: čtv 07.04.2011 18:23
od ARI
tak objednano.6 litru tws castrol.10w60 cena 470 litr. sleva v obchode 360kc za litr pro odberatele.plus vlozka filtru 160kc.hned jsem objednal i olej do diferu castrol 75w140 ten saf xj.do prevodovky jsem nemohl vzit protoze nevim co mam na prevodovce za stitek jestli zeleny nebo ted nevim jeste jaky..musim mrknout.
Napsal: pát 08.04.2011 12:48
od Syrup
ARI: Kolik je potreba ty 10w60ky? Ted musim na M5 taky menit, tak abych vedel kolik mam objednat litru... a taky kolik litru ty 75w140 do toho diferaku, diky
