Stránka 1 z 1

Napsal: pát 14.01.2011 15:37
od RomanM3
Zdravím chlapi!
Potřebuji poradit s výměnou napínáku řetězu na motoru S50B30. Je to to v červeném kroužku na fotce? Stačí to jen vyšroubovat a uvnitř vyměnit díly číslo 11311307782 a 7119963418?
Jednak se mi v tomto místě trochu rosí olej a hlavně po delším stání, jako třeba teď v zimě je po nastartování slyšet pár vteřin takový zvláštní zvuk. Pátral jsem tady na fóru a někde jsem vyčetl že už netěsní napínák řatězu. V BMW tyhle díly stojí jen něco kolem 1500kč. Tak bych to raději vyměnil i když je auto na prodej.
Jen potřebuji vědět jestli je ta výměna složitá? co všechno se musí rozebrat? Nebo stačí jen ten napínák vyšroubovat a vyměnit uvnitř výše uvedené díly? Na co si dát pozor?
Díky moc za rady!

Napsal: čtv 20.01.2011 00:53
od Speedy
Ano, v kroužku je napínák řetězu. Stačí vyndat a vyměnit díly, pokud nejosu nějaký jiný další opotřebovaný. Napínák těsní alu nebo měděným kroužkem na dosedací ploše a pak gumovou čepičkou na konci. Trocha oleje z toho vyteče, tak si tam dej hadr.
To chrastění nemusí být tím napínákem, těžko ale přes net poradím :-)

Napsal: pát 21.01.2011 03:52
od Fatal Design
Kolik ten napínák přežije kilometrů ? Jinými slovy : jak často by se měl měnit ?

Napsal: úte 25.01.2011 22:43
od Speedy
nevím, 200tis km? Moc zalezi na tom, jeslit se do nej nedostane nejaka spona z oleje a vydre se. Pravdepodobnejsi je, ze se drive vydrou lagry na klice, coz kolem 200kkm je bezny stav.

Napsal: čtv 27.01.2011 13:29
od Fatal Design
Tak to je to co mi tam vrčá :) ... tak teď už vím co mě čeká :)

Je lepší dát origo, nebo existuje nějaká náhrada ? Nejde mi tak ani o prachy, ale koukal jsem, že na "normální" R6 už jsou jakési jednodílné náhrady místo těch skládaček ...

Díky.