Stránka 1 z 4
Napsal: pon 21.12.2009 23:05
od Lion
Začal sem jen tak pokukovat po E46 M3, ale zjistil jsem, že sehnat takovou, která by byla přesně podle mých představ, tak je oříšek. Většinou taková, která by byla tzv. Echtovní kousek, tak je jak na potvoru s SMG převodovkou. Nastává tedy taková myšlenka, zda se dá bez problému vyměnit SMG převodovka za fofr klacek. Říkal jsem si co by bylo potřeba pro tuhle operaci udělat? Napadají mě tyhle věci: Výměna celé manual převodovky, dodělání spojkového pedálu (doufám, že je tam v podlaze nějaká plastová záslepka) a předpokládám jiný soft do řídící jednotky. Nic jinýho tam asi nebude. Ted je otázka jestli už jste to někdo dělal či jste slyšeli, že to jde a funguje. Je to takový ďábelský nápad, ale manual je holt manual.

Času je zatím ještě dost, ale je dobré dopředu vědět, co to vše obnáší a jestli radši nehledat dál než se opravdu objeví v originálním manual nastavení.
Napsal: pon 21.12.2009 23:08
od kosh
převodovka je stejná. Myslím, že stačí vyhodit ten elektrohydraulický bazmek.
Napsal: úte 22.12.2009 11:30
od Lion
Pokud by stačilo jen to, tak by úprava nemusela být až tak složitá. Zhodit převodovku, očesat ten bazmek, přidat pár detailů a mohl by z toho být plnohodnotný manual.
Napsal: úte 22.12.2009 23:34
od macam3
převodovka je stejná,jen má pár maličkostí navíc,na manual není problém ji upravit,každej tu psal aretace neutrálu,je to pravda,ale nikdo mi neporadil jak,tak sem ji rozkopl a už je zní normálni manual,ale pokud by ti nevadilo že řadička je v neutrálu mezi 5-6kou,a není tam takovy ten odpor při řazení,hlavně u zpátečky,asi by nebyl na semaforech tam místo jedničky dát zpátečku,není tam taková ta pojistka,tak můžeš jezdit i tak,jen misto toho hydr řazení dát z manualní.........ale jde to hravě dodělat

,pak se samo poprat s el,ale to je asi jasné

Napsal: ned 27.12.2009 01:52
od Speedy
macam3 píše:převodovka je stejná,jen má pár maličkostí navíc,na manual není problém ji upravit,každej tu psal aretace neutrálu,je to pravda,ale nikdo mi neporadil jak,tak sem ji rozkopl a už je zní normálni manual,ale pokud by ti nevadilo že řadička je v neutrálu mezi 5-6kou,a není tam takovy ten odpor při řazení,hlavně u zpátečky,asi by nebyl na semaforech tam místo jedničky dát zpátečku,není tam taková ta pojistka,tak můžeš jezdit i tak,jen misto toho hydr řazení dát z manualní.........ale jde to hravě dodělat

,pak se samo poprat s el,ale to je asi jasné

Nenapsla by jsi prosim navod, jak na to? Byl by jsi asi prvni, kdo by to popsal!
Napsal: ned 27.12.2009 13:01
od MattyX
ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalel

bud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual

Napsal: ned 27.12.2009 14:52
od RuDoSh
MattyX píše:ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalel

bud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual

vidim to stejne, myslim, zebych si i na to SMG zvyknul....

Napsal: ned 27.12.2009 16:40
od Vlasta
Což o to, asi zvyknul, ale ta představa, až se to posere...
Napsal: ned 27.12.2009 21:03
od MattyX
Vlasta píše:Což o to, asi zvyknul, ale ta představa, až se to posere...
a kdyz se vysere ten sestikvalt tak oprava nebo vymena vyjde ne o tolik levneji

a pokud uz clovek premysli pri koupi ze se neco vysere tak to by nemohl jezdit nicim...chod pesky to je nejlevnejsi

Napsal: ned 27.12.2009 22:36
od Becx
taky pokukuju, bohuzel zatim jen pokukuju a dlouho pokukovat budu...
na bastl se vyser... vyckej a kup manual:-) ikdyz ja bych si asi u solichoveho kousku zvyknul i na to smg:)
Napsal: pon 28.12.2009 00:18
od macam3
MattyX píše:ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalel

bud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual

jo

nová kulisa 20é,tyčka řazení taky tak a šatrj páku můžeš dát třeba z e36 316i jako já,a nemusel sem za ranec kupovat zkrácené řazení na netu za 2k a vejš

,jo pak kůži atd, řadičku na vrch sem objednal s logem M a 6kvl taky v BMW cca za 55é,když nebude nikdo věřit mohu mu vyfotiti fakturu

Napsal: pon 28.12.2009 00:20
od macam3
Speedy píše:macam3 píše:převodovka je stejná,jen má pár maličkostí navíc,na manual není problém ji upravit,každej tu psal aretace neutrálu,je to pravda,ale nikdo mi neporadil jak,tak sem ji rozkopl a už je zní normálni manual,ale pokud by ti nevadilo že řadička je v neutrálu mezi 5-6kou,a není tam takovy ten odpor při řazení,hlavně u zpátečky,asi by nebyl na semaforech tam místo jedničky dát zpátečku,není tam taková ta pojistka,tak můžeš jezdit i tak,jen misto toho hydr řazení dát z manualní.........ale jde to hravě dodělat

,pak se samo poprat s el,ale to je asi jasné

Nenapsla by jsi prosim navod, jak na to? Byl by jsi asi prvni, kdo by to popsal!
až bude trocha času hodím to sem,co se pěnez týče stálo to nulanulaprd,spíš čas než sme na to přišli,pak sme se chytli za hlavu jaka je to prkotina ,soudruzi v NDR ví co dělaj,že to bylo na vše připravené

Napsal: pon 28.12.2009 13:22
od MattyX
macam3 píše:MattyX píše:ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalel

bud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual

jo

nová kulisa 20é,tyčka řazení taky tak a šatrj páku můžeš dát třeba z e36 316i jako já,a nemusel sem za ranec kupovat zkrácené řazení na netu za 2k a vejš

,jo pak kůži atd, řadičku na vrch sem objednal s logem M a 6kvl taky v BMW cca za 55é,když nebude nikdo věřit mohu mu vyfotiti fakturu

takze chces rict ze jen vyndanim toho bazmektuje tam na vsechno udelana priprava co se tyce kulisy atd. ?! a pak uz jen dodelani pedalu ?!
Napsal: pon 28.12.2009 22:05
od macam3
MattyX píše:macam3 píše:MattyX píše:ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalel

bud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual

jo

nová kulisa 20é,tyčka řazení taky tak a šatrj páku můžeš dát třeba z e36 316i jako já,a nemusel sem za ranec kupovat zkrácené řazení na netu za 2k a vejš

,jo pak kůži atd, řadičku na vrch sem objednal s logem M a 6kvl taky v BMW cca za 55é,když nebude nikdo věřit mohu mu vyfotiti fakturu

takze chces rict ze jen vyndanim toho bazmektuje tam na vsechno udelana priprava co se tyce kulisy atd. ?! a pak uz jen dodelani pedalu ?!
jasny,ten hydr system je zakončen uplně stejně,i zajištěn na vypínací tyčce do přev.,defakto pokud nikomu nevadí ta páka mazi 5-6kvlt a že múže kdikoliv dát zpátečku,tak přesně tak ,vyhodíš a dáš man kulisu

Napsal: pon 28.12.2009 23:56
od Lion
Takže jestli tomu dobře rozumím, tak pokud "jen" vyhodím ten hydr. systém můžu už jezdit, ale bude tam to řazení s možností kdykoliv zařadit zpátečku. Pokud bych tohle chtěl eliminovat, tak stačí koupit novou kulisu pro manual a dát jí místo té z SMG a už to bude plnohodnotná Manual převodovka i se správným vedením fofr klacku bez toho aniž bych zařadil zpátečku. Je to tak? Pochopil sem to správně?
Dál mě napadlo, že by se musela vyměnit přístrojovka s budíkama páč u SMG je tam speciální okénko ve kterém se zobrazují aktuálně zařazený rychlosti.
Či mě kamarád poukázal na to zda nebude i jinak objemově velká brzdová nádobka jelikož manuál bere olej rovněž z ní. Koupit rovněž spodní i horní spojkový válec.
No ono, aby to vše bylo jak má být, tak to zase taková sranda asi nebude. Možná mě nezbude opravdu nic jinýho než si opravdu počkat na originální manual.

Napsal: úte 29.12.2009 00:20
od matal
Osobně bych se na to vy****.. Kamarád má 330iSMG, občas s tím jezdím a musím říci, že je to zajímavé ježdění a zvykneš si velmi rychle, má to i automat režim, ideální do města.. Mě by SMG nevadila, chce si to vyzkoušet..

Napsal: úte 29.12.2009 00:27
od macam3
Lion píše:Takže jestli tomu dobře rozumím, tak pokud "jen" vyhodím ten hydr. systém můžu už jezdit, ale bude tam to řazení s možností kdykoliv zařadit zpátečku. Pokud bych tohle chtěl eliminovat, tak stačí koupit novou kulisu pro manual a dát jí místo té z SMG a už to bude plnohodnotná Manual převodovka i se správným vedením fofr klacku bez toho aniž bych zařadil zpátečku. Je to tak? Pochopil sem to správně?
Dál mě napadlo, že by se musela vyměnit přístrojovka s budíkama páč u SMG je tam speciální okénko ve kterém se zobrazují aktuálně zařazený rychlosti.
Či mě kamarád poukázal na to zda nebude i jinak objemově velká brzdová nádobka jelikož manuál bere olej rovněž z ní. Koupit rovněž spodní i horní spojkový válec.
No ono, aby to vše bylo jak má být, tak to zase taková sranda asi nebude. Možná mě nezbude opravdu nic jinýho než si opravdu počkat na originální manual.

néé tak úplně,pokud chceš aby byla fakt man tak jí musíš rozpůlit,vyměnit jednu maličkost,do obalu nechat vyfrézovat dvě díry(jsou skoro hotové z fabriky ,jen projet cca 3mm stěny)do nich dát chybějící aretáční válečky+pružinky(to vše koupit za pár éček nebo použít z jakékoliv manBMW přev ja to vzal z e36/316i), udělat výčka a je z ní čistokrevny manual(viz obr díly 5,6,11,12,13,14)
spojkovy váleček použiješ,i spojka je stejná atd,jen dodáš pedál,nádobka je taky ok,jen oddělat zaslepenou dírumnebo použít prostě jinou
padál s válcem zas prostě použiješ z jiného báwa
v budíkách odpojíš jeden štekr a nic ti tam svítit nebude jen tam hold nebude ukazatel tep oleje
z té zaměnitelnosti dílu sem byl prostě unešenej ,prostě to pásne z e36 do e46 atd

Napsal: úte 29.12.2009 00:33
od macam3
matal píše:Osobně bych se na to vy****.. Kamarád má 330iSMG, občas s tím jezdím a musím říci, že je to zajímavé ježdění a zvykneš si velmi rychle, má to i automat režim, ideální do města.. Mě by SMG nevadila, chce si to vyzkoušet..

já taky nevím o co jim de

já byl s SMG v Mku max spokojenej jen po té tragédii sem si ji(převodovku) raději nechal a použil do E46 jako manual

přece jen se 6kvlt špatně shání
co se mě týče je to fakt hezký svezení a nebál bych se toho,a ty meziplyny co si to dáva

prostě fakt nádhera
Napsal: úte 29.12.2009 00:53
od Lion
Aha, tak to pak jo. No zřejmě by to asi problém teda nebyl. Popsal si to velice pěkně, takže při případný úpravě by se už vědělo kam konkrétně šáhnout.
Ono je fakt, že jsem se ještě v SMG nesvezl, takže nemůžu s klidným svědomím říct, že je to o ničem. Kámen stavím na základech manuálu, který mě doposud velice dobře vyhovoval. Rovněž mě jde o ten divnej pocit, že najednou budu mít pod nohama jen 2 pedály místo krásných 3. Je to asi o zvyku a člověk si na to musí zvyknout. Ale v tuhle chvíli pořád víc tíhnu k tomu Manualu.

Člověk ví, že prostě přesedne z jednoho auta do druhýho a nemusí nic řešit.
Napsal: úte 29.12.2009 00:55
od Lion
BTW.: Ted si tak říkám, že v klubu má BMW E46 M3 v SMG člen WinCent. Tak se s ním budu muset na jaře setkat a omrknout to.
