Stránka 1 z 1
Napsal: úte 27.05.2008 18:54
od Lion
Chlapi už se mě to stalo 2x. Poprvé, když jsme jeli spanilou jízdu na ///Mordu, hodně se řadilo (zastavovalo se a zase rozjíždělo) a pak mě tam šla hůře dávat rychlost 1 či 2 či zpátečka ( někdo říkal, že s tím měl problém i LOPOLO a muselo se chvíli stát, aby se vůbec rozjel). Po vychladnutí a klidnou jízdou vše ok. O weekendu se mě to stalo podruhý, sice né v takovým rozsahu, jel sem svižnější jízdu ( proháněl sem motorkáře) a když jsem pak zastavil na benzince, tak sem měl pocit, že opět jde malikno hůře řadit. Nevíte čím by to mohlo být, zda todle jde nějak eliminovat (něco už je opotřebované) či je to normální jev u E36 M3? Stalo se to i někomu jinýmu? Rád bych to vyřešil, ale zatím nevím s čím mám tu čest.

Díky.
Napsal: čtv 29.05.2008 20:39
od Lion
Nikdo neví? Nikomu se nepřihodilo?
Napsal: čtv 29.05.2008 23:59
od starML
V převodovce problém nebude, ale špatně Ti vystavuje nebo už trochu prokluzuje spojka. Prostě při vyšlápnutí pedálu se lamela sice uvolní od přítlačného kotouče, ale ne dostatečně. Při tom tření se materiál ohřeje, roztáhne se a tře se ještě více, hlavně když tomu dáš "čočku". Takže spojka i při vyšlápnutí tzv. vede - nepřeruší přenos mezi motorem a převodovkou. Potom synchronizačním kroužkům v převodovce trvá déle, než vyrovnají úhlové rychlosti převodových koleček a umožní zařazení převodu.
Pro řešení koukni sem :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
Je třeba zkontrolovat nastavení vůle a délku vysunutí vypínacího válečku 14, zkontrolovat jestli neteče brzdová kapalina z válečku, jestli je systém ovládání odvzdušněn (šroub 15), brzdová kapalina se tam má taky měnit jako v brzdách (co 2roky). Pokud se už vůle nastavit nedá, je to na výměnu lamely, u ///M se asi mění i s přítlačákem, t.j. do servisu.
Dočasné řešení :
Pokud se Ti to zase stane a nechceš čekat, až to zase zchladne, před zařazením "jedničky" tam se spojkou dej něco většího (3 nebo 4), trošku povol spojku, vyšlápni a hned přeřaď na 1. To se zpravidla podaří, protože 3 nebo 4 se zařadit podaří, mají menší rozdíl úhlových rychlostí, předlohový hřídel se zpomalí a pak už tam ta jednička zařadit jde. Se zpátečkou ten trik už moc nefunguje. Takže seřízení nebo opravu to chce.
Napsal: pát 30.05.2008 07:43
od Nevra
kdyby jsi potřeboval vědět jak na spojčici tak dej vědět

..já si už brigadku udělal

Napsal: pát 30.05.2008 13:40
od Diablo330Ci
starML píše:V převodovce problém nebude, ale špatně Ti vystavuje nebo už trochu prokluzuje spojka. Prostě při vyšlápnutí pedálu se lamela sice uvolní od přítlačného kotouče, ale ne dostatečně. Při tom tření se materiál ohřeje, roztáhne se a tře se ještě více, hlavně když tomu dáš "čočku". Takže spojka i při vyšlápnutí tzv. vede - nepřeruší přenos mezi motorem a převodovkou. Potom synchronizačním kroužkům v převodovce trvá déle, než vyrovnají úhlové rychlosti převodových koleček a umožní zařazení převodu.
Pro řešení koukni sem :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10Je třeba zkontrolovat nastavení vůle a délku vysunutí vypínacího válečku 14, zkontrolovat jestli neteče brzdová kapalina z válečku, jestli je systém ovládání odvzdušněn (šroub 15), brzdová kapalina se tam má taky měnit jako v brzdách (co 2roky). Pokud se už vůle nastavit nedá, je to na výměnu lamely, u ///M se asi mění i s přítlačákem, t.j. do servisu.
Dočasné řešení :
Pokud se Ti to zase stane a nechceš čekat, až to zase zchladne, před zařazením "jedničky" tam se spojkou dej něco většího (3 nebo 4), trošku povol spojku, vyšlápni a hned přeřaď na 1. To se zpravidla podaří, protože 3 nebo 4 se zařadit podaří, mají menší rozdíl úhlových rychlostí, předlohový hřídel se zpomalí a pak už tam ta jednička zařadit jde. Se zpátečkou ten trik už moc nefunguje. Takže seřízení nebo opravu to chce.
Sorry za OT ale myslis ze by podobny problem by mohl byt i u me?Me zase prijde ze cim vic to honim tim min to pak jede-respektive nejede to tak jako hned po ohrati?330Ci 6/2000
Napsal: pát 30.05.2008 18:37
od Lion
starML píše:V převodovce problém nebude, ale špatně Ti vystavuje nebo už trochu prokluzuje spojka. Prostě při vyšlápnutí pedálu se lamela sice uvolní od přítlačného kotouče, ale ne dostatečně. Při tom tření se materiál ohřeje, roztáhne se a tře se ještě více, hlavně když tomu dáš "čočku". Takže spojka i při vyšlápnutí tzv. vede - nepřeruší přenos mezi motorem a převodovkou. Potom synchronizačním kroužkům v převodovce trvá déle, než vyrovnají úhlové rychlosti převodových koleček a umožní zařazení převodu.
Pro řešení koukni sem :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10Je třeba zkontrolovat nastavení vůle a délku vysunutí vypínacího válečku 14, zkontrolovat jestli neteče brzdová kapalina z válečku, jestli je systém ovládání odvzdušněn (šroub 15), brzdová kapalina se tam má taky měnit jako v brzdách (co 2roky). Pokud se už vůle nastavit nedá, je to na výměnu lamely, u ///M se asi mění i s přítlačákem, t.j. do servisu.
Dočasné řešení :
Pokud se Ti to zase stane a nechceš čekat, až to zase zchladne, před zařazením "jedničky" tam se spojkou dej něco většího (3 nebo 4), trošku povol spojku, vyšlápni a hned přeřaď na 1. To se zpravidla podaří, protože 3 nebo 4 se zařadit podaří, mají menší rozdíl úhlových rychlostí, předlohový hřídel se zpomalí a pak už tam ta jednička zařadit jde. Se zpátečkou ten trik už moc nefunguje. Takže seřízení nebo opravu to chce.
Moc děkuju za tuto radu, moc mě to pomohlo. Přesně takhle jsem si představoval odpověd. Převodovka řadí dobře, ale ted jak si to popsal k čemu tam zřejmě dochází, bych to přikládal opravdu k té spojce. Určitě koupím komplet spojku novou, už sem to i plánoval.

Napsal: pát 30.05.2008 18:53
od Lion
Nevra píše:kdyby jsi potřeboval vědět jak na spojčici tak dej vědět

..já si už brigadku udělal

Ahoj ahoj, klidně se rozepiš, bude mě to holt čekat taky. Co to všechno obnáší? Stačí koupit za těch cca 15 tis všechny díly co sou v ETK kolem spojky a nebo i něco jinýho?..A co se musí všechno sundat, aby se to v pořádku vyměnilo a jak to dlouho trvá?..Už ted vidím jaká to bude šílenost.

Napsal: sob 31.05.2008 10:01
od Speedy
Lion píše:Nevra píše:kdyby jsi potřeboval vědět jak na spojčici tak dej vědět

..já si už brigadku udělal

Ahoj ahoj, klidně se rozepiš, bude mě to holt čekat taky. Co to všechno obnáší? Stačí koupit za těch cca 15 tis všechny díly co sou v ETK kolem spojky a nebo i něco jinýho?..A co se musí všechno sundat, aby se to v pořádku vyměnilo a jak to dlouho trvá?..Už ted vidím jaká to bude šílenost.

Jestli jsi to nikdy nedelal, tak pocitej cca 6-8hodin prace. Budes potrebovat hlavne gola sadu s hvezdickovyma orechama a dlouhyma nastavcema. Nejaky ockovy klice, sroubovaky a nejlepe navod jak na to. Take stredici trn na usazeni lamely, dobry imbusy na povoleni pritlacaku(myslimm, ze je to 5 nebo 6). Kup rovnou gufera na mrkev a tahlo razeni. Jo a je to prace pro dva lidi.
Napsal: sob 31.05.2008 13:26
od DC
na tvym místě bych nejdřív vyměnil oba spojkový válečky a do jejich okruhu dolil novou brzdovku - stejně je to u většiny starších aut potřeba a nevyjde to na takovou dardu jako celá spojka...
to že ti to nechtělo řadit při častym řazení je způsobeno zavdušnením spojkovýho hydraulickýho okruhu přes zpuchřelý gumičky spojkovejch válečků
a to že ti to nechtělo řadit je přehřátím staré hydraulické kapaliny v okruhu
Napsal: sob 31.05.2008 18:31
od Lion
Kapalinu sem měl ted měněnou, vlastně všechny kapaliny v autě. Takže ještě to může teda být těma spojkovýma válečkama. Hele a ty spojkový válečky to je pozice 1 a 14 na tomdle odkazu ETK?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
BTW.: Ted mě tak vlastně napadlo, kolik zhruba vydrží spojka v autě než je nutné jí vyměnit. Cca 200 tis. km?
Napsal: sob 31.05.2008 23:09
od Leveler
Lion píše:BTW.: Ted mě tak vlastně napadlo, kolik zhruba vydrží spojka v autě než je nutné jí vyměnit. Cca 200 tis. km?
200tkm ani náhodou.To by stím musel jezdit nákej děda, kterej by řadil podle přiručky..U Mka bych to viděl tak 50tkm až 100tkm..záleží na stylu no..Někdo odvaří spojku už po pár tkm

Napsal: ned 01.06.2008 07:20
od DC
jj 1 a 14
co se týče tý kapaliny, tak na vypuštění kapaliny ze spojkovýho okruhu většina autoservisů při výměně brzdovky kašle... tak aby to taky nebyl tvůj případ
na válečku u převodovky je výpustní/odvzdušňovací šroubek a na válečku u pedálu je nápust od nádobky s brzdovou kapalinou (číslo 9 na nákresu)
okruh je koncipován jako samoodvzdušňovací, ale nějakou dobu mu to trvá (pár hodin při kompletním zavzdušnění)
Napsal: ned 01.06.2008 11:36
od M3maniac
no origo spojka uměla doopravdy na M3 3,0 vydržet i 200tkm ! Podivej se do etk jestli je stejná z 3,2ky...pokud jo mám jeden origo repset komplet od bmw ,nikdy nerozbalenej a dám ti ho s 20% slevou

Napsal: ned 01.06.2008 20:50
od LOPOLO
Ja mam podobnej problem a nikdo neodhalil proc to tak je ..
Napsal: ned 01.06.2008 22:29
od Jandy
Podobná sranda nás potkala taky a vyřešila to nová spojka, lamela byla ještě ok ale přítlačák už to moc nedával. Po výměně bez problémů a plně funkční.
Napsal: pon 02.06.2008 14:46
od Speedy
LOPOLO píše:Ja mam podobnej problem a nikdo neodhalil proc to tak je ..
Jj, a přitom se tam dávala nová komplet sada včetně nové brzdovky DOT 5.1.
Vyřeší to prodloužení vypínací tyčky v pomocném spojkovém válečku.
Jinak před 14dny jsem dával na M3 3.0 spojkovou sadu z 3,2.
Napsal: pon 02.06.2008 19:48
od Lion
Speedy píše:Jinak před 14dny jsem dával na M3 3.0 spojkovou sadu z 3,2.
A ta spojková sada z 3,2 tam sedne Radku dobře? Bez úprav? Koukal sem do ETK a vše je stejné s 3,0 až na jeden díl, který je i o něco lehčí než u 3,0.
Napsal: pon 02.06.2008 23:03
od Speedy
Hele, dal jsem to tam, nic jsem nepředělával funguje to. V čem se liší přítlačák nevím, ale základníma parametrama je stejný.