Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E36 M3 - při častějším řazení jde hůře řadit...

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Lion »

Chlapi už se mě to stalo 2x. Poprvé, když jsme jeli spanilou jízdu na ///Mordu, hodně se řadilo (zastavovalo se a zase rozjíždělo) a pak mě tam šla hůře dávat rychlost 1 či 2 či zpátečka ( někdo říkal, že s tím měl problém i LOPOLO a muselo se chvíli stát, aby se vůbec rozjel). Po vychladnutí a klidnou jízdou vše ok. O weekendu se mě to stalo podruhý, sice né v takovým rozsahu, jel sem svižnější jízdu ( proháněl sem motorkáře) a když jsem pak zastavil na benzince, tak sem měl pocit, že opět jde malikno hůře řadit. Nevíte čím by to mohlo být, zda todle jde nějak eliminovat (něco už je opotřebované) či je to normální jev u E36 M3? Stalo se to i někomu jinýmu? Rád bych to vyřešil, ale zatím nevím s čím mám tu čest. :roll: Díky.
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Lion »

Nikdo neví? Nikomu se nepřihodilo?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V převodovce problém nebude, ale špatně Ti vystavuje nebo už trochu prokluzuje spojka. Prostě při vyšlápnutí pedálu se lamela sice uvolní od přítlačného kotouče, ale ne dostatečně. Při tom tření se materiál ohřeje, roztáhne se a tře se ještě více, hlavně když tomu dáš "čočku". Takže spojka i při vyšlápnutí tzv. vede - nepřeruší přenos mezi motorem a převodovkou. Potom synchronizačním kroužkům v převodovce trvá déle, než vyrovnají úhlové rychlosti převodových koleček a umožní zařazení převodu.

Pro řešení koukni sem : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
Je třeba zkontrolovat nastavení vůle a délku vysunutí vypínacího válečku 14, zkontrolovat jestli neteče brzdová kapalina z válečku, jestli je systém ovládání odvzdušněn (šroub 15), brzdová kapalina se tam má taky měnit jako v brzdách (co 2roky). Pokud se už vůle nastavit nedá, je to na výměnu lamely, u ///M se asi mění i s přítlačákem, t.j. do servisu.

Dočasné řešení :
Pokud se Ti to zase stane a nechceš čekat, až to zase zchladne, před zařazením "jedničky" tam se spojkou dej něco většího (3 nebo 4), trošku povol spojku, vyšlápni a hned přeřaď na 1. To se zpravidla podaří, protože 3 nebo 4 se zařadit podaří, mají menší rozdíl úhlových rychlostí, předlohový hřídel se zpomalí a pak už tam ta jednička zařadit jde. Se zpátečkou ten trik už moc nefunguje. Takže seřízení nebo opravu to chce.
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Nevra »

kdyby jsi potřeboval vědět jak na spojčici tak dej vědět :) ..já si už brigadku udělal :wink:
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Diablo330Ci »

starML píše:V převodovce problém nebude, ale špatně Ti vystavuje nebo už trochu prokluzuje spojka. Prostě při vyšlápnutí pedálu se lamela sice uvolní od přítlačného kotouče, ale ne dostatečně. Při tom tření se materiál ohřeje, roztáhne se a tře se ještě více, hlavně když tomu dáš "čočku". Takže spojka i při vyšlápnutí tzv. vede - nepřeruší přenos mezi motorem a převodovkou. Potom synchronizačním kroužkům v převodovce trvá déle, než vyrovnají úhlové rychlosti převodových koleček a umožní zařazení převodu.

Pro řešení koukni sem : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
Je třeba zkontrolovat nastavení vůle a délku vysunutí vypínacího válečku 14, zkontrolovat jestli neteče brzdová kapalina z válečku, jestli je systém ovládání odvzdušněn (šroub 15), brzdová kapalina se tam má taky měnit jako v brzdách (co 2roky). Pokud se už vůle nastavit nedá, je to na výměnu lamely, u ///M se asi mění i s přítlačákem, t.j. do servisu.

Dočasné řešení :
Pokud se Ti to zase stane a nechceš čekat, až to zase zchladne, před zařazením "jedničky" tam se spojkou dej něco většího (3 nebo 4), trošku povol spojku, vyšlápni a hned přeřaď na 1. To se zpravidla podaří, protože 3 nebo 4 se zařadit podaří, mají menší rozdíl úhlových rychlostí, předlohový hřídel se zpomalí a pak už tam ta jednička zařadit jde. Se zpátečkou ten trik už moc nefunguje. Takže seřízení nebo opravu to chce.


Sorry za OT ale myslis ze by podobny problem by mohl byt i u me?Me zase prijde ze cim vic to honim tim min to pak jede-respektive nejede to tak jako hned po ohrati?330Ci 6/2000
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Lion »

starML píše:V převodovce problém nebude, ale špatně Ti vystavuje nebo už trochu prokluzuje spojka. Prostě při vyšlápnutí pedálu se lamela sice uvolní od přítlačného kotouče, ale ne dostatečně. Při tom tření se materiál ohřeje, roztáhne se a tře se ještě více, hlavně když tomu dáš "čočku". Takže spojka i při vyšlápnutí tzv. vede - nepřeruší přenos mezi motorem a převodovkou. Potom synchronizačním kroužkům v převodovce trvá déle, než vyrovnají úhlové rychlosti převodových koleček a umožní zařazení převodu.

Pro řešení koukni sem : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
Je třeba zkontrolovat nastavení vůle a délku vysunutí vypínacího válečku 14, zkontrolovat jestli neteče brzdová kapalina z válečku, jestli je systém ovládání odvzdušněn (šroub 15), brzdová kapalina se tam má taky měnit jako v brzdách (co 2roky). Pokud se už vůle nastavit nedá, je to na výměnu lamely, u ///M se asi mění i s přítlačákem, t.j. do servisu.

Dočasné řešení :
Pokud se Ti to zase stane a nechceš čekat, až to zase zchladne, před zařazením "jedničky" tam se spojkou dej něco většího (3 nebo 4), trošku povol spojku, vyšlápni a hned přeřaď na 1. To se zpravidla podaří, protože 3 nebo 4 se zařadit podaří, mají menší rozdíl úhlových rychlostí, předlohový hřídel se zpomalí a pak už tam ta jednička zařadit jde. Se zpátečkou ten trik už moc nefunguje. Takže seřízení nebo opravu to chce.


Moc děkuju za tuto radu, moc mě to pomohlo. Přesně takhle jsem si představoval odpověd. Převodovka řadí dobře, ale ted jak si to popsal k čemu tam zřejmě dochází, bych to přikládal opravdu k té spojce. Určitě koupím komplet spojku novou, už sem to i plánoval. :wink:
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Lion »

Nevra píše:kdyby jsi potřeboval vědět jak na spojčici tak dej vědět :) ..já si už brigadku udělal :wink:


Ahoj ahoj, klidně se rozepiš, bude mě to holt čekat taky. Co to všechno obnáší? Stačí koupit za těch cca 15 tis všechny díly co sou v ETK kolem spojky a nebo i něco jinýho?..A co se musí všechno sundat, aby se to v pořádku vyměnilo a jak to dlouho trvá?..Už ted vidím jaká to bude šílenost. 8)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Lion píše:
Nevra píše:kdyby jsi potřeboval vědět jak na spojčici tak dej vědět :) ..já si už brigadku udělal :wink:


Ahoj ahoj, klidně se rozepiš, bude mě to holt čekat taky. Co to všechno obnáší? Stačí koupit za těch cca 15 tis všechny díly co sou v ETK kolem spojky a nebo i něco jinýho?..A co se musí všechno sundat, aby se to v pořádku vyměnilo a jak to dlouho trvá?..Už ted vidím jaká to bude šílenost. 8)


Jestli jsi to nikdy nedelal, tak pocitej cca 6-8hodin prace. Budes potrebovat hlavne gola sadu s hvezdickovyma orechama a dlouhyma nastavcema. Nejaky ockovy klice, sroubovaky a nejlepe navod jak na to. Take stredici trn na usazeni lamely, dobry imbusy na povoleni pritlacaku(myslimm, ze je to 5 nebo 6). Kup rovnou gufera na mrkev a tahlo razeni. Jo a je to prace pro dva lidi.
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2300
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od DC Výkonná rada »

na tvym místě bych nejdřív vyměnil oba spojkový válečky a do jejich okruhu dolil novou brzdovku - stejně je to u většiny starších aut potřeba a nevyjde to na takovou dardu jako celá spojka...

to že ti to nechtělo řadit při častym řazení je způsobeno zavdušnením spojkovýho hydraulickýho okruhu přes zpuchřelý gumičky spojkovejch válečků

a to že ti to nechtělo řadit je přehřátím staré hydraulické kapaliny v okruhu
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Lion »

Kapalinu sem měl ted měněnou, vlastně všechny kapaliny v autě. Takže ještě to může teda být těma spojkovýma válečkama. Hele a ty spojkový válečky to je pozice 1 a 14 na tomdle odkazu ETK?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10

BTW.: Ted mě tak vlastně napadlo, kolik zhruba vydrží spojka v autě než je nutné jí vyměnit. Cca 200 tis. km?
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Leveler »

Lion píše:BTW.: Ted mě tak vlastně napadlo, kolik zhruba vydrží spojka v autě než je nutné jí vyměnit. Cca 200 tis. km?


200tkm ani náhodou.To by stím musel jezdit nákej děda, kterej by řadil podle přiručky..U Mka bych to viděl tak 50tkm až 100tkm..záleží na stylu no..Někdo odvaří spojku už po pár tkm :wink:
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2300
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od DC Výkonná rada »

jj 1 a 14

co se týče tý kapaliny, tak na vypuštění kapaliny ze spojkovýho okruhu většina autoservisů při výměně brzdovky kašle... tak aby to taky nebyl tvůj případ

na válečku u převodovky je výpustní/odvzdušňovací šroubek a na válečku u pedálu je nápust od nádobky s brzdovou kapalinou (číslo 9 na nákresu)

okruh je koncipován jako samoodvzdušňovací, ale nějakou dobu mu to trvá (pár hodin při kompletním zavzdušnění)
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#13 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

no origo spojka uměla doopravdy na M3 3,0 vydržet i 200tkm ! Podivej se do etk jestli je stejná z 3,2ky...pokud jo mám jeden origo repset komplet od bmw ,nikdy nerozbalenej a dám ti ho s 20% slevou :wink:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#14 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Ja mam podobnej problem a nikdo neodhalil proc to tak je ..
Jandy
Registrovaný
Příspěvky: 1937
Registrován: úte 24.10.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jandy »

Podobná sranda nás potkala taky a vyřešila to nová spojka, lamela byla ještě ok ale přítlačák už to moc nedával. Po výměně bez problémů a plně funkční.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

LOPOLO píše:Ja mam podobnej problem a nikdo neodhalil proc to tak je ..


Jj, a přitom se tam dávala nová komplet sada včetně nové brzdovky DOT 5.1.
Vyřeší to prodloužení vypínací tyčky v pomocném spojkovém válečku.


Jinak před 14dny jsem dával na M3 3.0 spojkovou sadu z 3,2.
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Lion »

Speedy píše:Jinak před 14dny jsem dával na M3 3.0 spojkovou sadu z 3,2.


A ta spojková sada z 3,2 tam sedne Radku dobře? Bez úprav? Koukal sem do ETK a vše je stejné s 3,0 až na jeden díl, který je i o něco lehčí než u 3,0.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Hele, dal jsem to tam, nic jsem nepředělával funguje to. V čem se liší přítlačák nevím, ale základníma parametrama je stejný.
Odpovědět