Stránka 1 z 3
Napsal: ned 04.05.2008 23:05
od Nevra
zdravíčko...čeká mě výměna spojky a chci se zeptat jak moc je složitá výměna (montáž a demontáž skříně) ???? Jelikož s BMW zkušenosti nemám tak se raději ptám at při demontáži nenarazím na nějaký zádrhel

...kdyby měl někdo z etky schéma budu jen rád

díky za event. nějaké rady a pomoc!
Napsal: pon 05.05.2008 17:11
od Lion
Pokud s tím nemáš zkušenosti, tak to radči hod do servisu, já bych si to asi netroufl.
BTW.: Co tam budeš dávat za spojku? Nebyla tam ted keramická?
Napsal: pon 05.05.2008 18:17
od Nevra
....tak zase tak moc bych se toho nebál

Napsal: pon 05.05.2008 21:19
od Bohhy
Nevim jak u eMka, ale co na tom muze oproti klasikymu motoru bejt jiny. Pokud je to manual (ne SMG, tam nevim), tak odpojis razeni, kardan, cidlo zpetcky, odsroubujes prevodovku od motoru na sroubech dokola a sundas ji, odsroubujes pritlacak, sundas spojku, nasadis novou spojku, chytnes (novej) pritlacak, vycentrujes lamelu (bud trnem, nebo okometrem

) nasadis (nove) lozisko a namazes dosedaci plochu loza na pace a vse zase nasroubujes zpet.
Je u eMka neco jinak????rad se poucim.....
Napsal: pon 05.05.2008 21:35
od honzibmw
Bohhy píše:Nevim jak u eMka, ale co na tom muze oproti klasikymu motoru bejt jiny. Pokud je to manual (ne SMG, tam nevim), tak odpojis razeni, kardan, cidlo zpetcky, odsroubujes prevodovku od motoru na sroubech dokola a sundas ji, odsroubujes pritlacak, sundas spojku, nasadis novou spojku, chytnes (novej) pritlacak, vycentrujes lamelu (bud trnem, nebo okometrem

) nasadis (nove) lozisko a namazes dosedaci plochu loza na pace a vse zase nasroubujes zpet.
Je u eMka neco jinak????rad se poucim.....
ne jen ze je to M-ko je to prace max na dve hodky
Napsal: pon 05.05.2008 21:40
od Bohhy
honzibmw píše:Bohhy píše:Nevim jak u eMka, ale co na tom muze oproti klasikymu motoru bejt jiny. Pokud je to manual (ne SMG, tam nevim), tak odpojis razeni, kardan, cidlo zpetcky, odsroubujes prevodovku od motoru na sroubech dokola a sundas ji, odsroubujes pritlacak, sundas spojku, nasadis novou spojku, chytnes (novej) pritlacak, vycentrujes lamelu (bud trnem, nebo okometrem

) nasadis (nove) lozisko a namazes dosedaci plochu loza na pace a vse zase nasroubujes zpet.
Je u eMka neco jinak????rad se poucim.....
ne jen ze je to M-ko je to prace max na dve hodky
Presne jak sem si myslel.
A zalezi jestli je trn nebo ne, pokud neni a je spatny oko, tak se to muze o par hodin klidne natahnout

Napsal: pon 05.05.2008 21:55
od Nevra
ouuuu na 2 hodky ?

heh to rád slyším ale moc tomu něvěřím ..
ze spod by to šlo dobře ale když jsem se díval na šrouby které jsou blíž k podlaze tak se mi dělalo mdlo

... spíš mi přišlo že je tam dost málo místa na klíč ... pak ten startér :/
Napsal: pon 05.05.2008 22:02
od honzibmw
Nevra píše:ouuuu na 2 hodky ?

heh to rád slyším ale moc tomu něvěřím ..
ze spod by to šlo dobře ale když jsem se díval na šrouby které jsou blíž k podlaze tak se mi dělalo mdlo

... spíš mi přišlo že je tam dost málo místa na klíč ... pak ten startér :/
delam to cele ze spodu dostanes se vsude racnou a treba rti nastavce zadny klic nepotrebujes.kdyz neni zarezly starter na cepu tak ji mas za 25min venku.ne tedy kdyz ji delas po prve

Napsal: pon 05.05.2008 22:40
od Helldiver
ked odsrobujes silenty prevodovky a zhodis kardan, tak cely motor aj s prevodovkou mozes trocha naklonit dozadu a hned je k tym srobom lepsi pristup:))) akurat pozor aby sa ti motor vpredu neoprel o chladic, neviem kolko je tam miesta, radsej na to davaj bacha, nech nemusis kupovat novy chladic.
Napsal: pon 02.03.2009 17:57
od Lion
Nechci zakládat nový téma ohledně spojky, proto použiji toto.
Měl bych dotaz, když se vymění stará spojka za novou, tak zda se musí určitý čas zajíždět než se s ní začne "závodit"? A nebo stačí jen cca 200 - 500 km a může se jezdit ostřeji? Díky.
Napsal: pon 02.03.2009 19:12
od Speedy
zalezi, jak moc mas krivy setrvak. pokud je krivy(drazky), musi si lamela sednout a to chvilku trva. Pokud si nesedne celou plochou, tak bude klouzata brzo ji spalis a muzes to menit znova. Nejlepsi je setrvak sundata liznout ho na frezce do roviny a pak teprve poskladat z5.
Napsal: pon 02.03.2009 22:06
od Lion
Speedy píše:zalezi, jak moc mas krivy setrvak. pokud je krivy(drazky), musi si lamela sednout a to chvilku trva. Pokud si nesedne celou plochou, tak bude klouzata brzo ji spalis a muzes to menit znova. Nejlepsi je setrvak sundata liznout ho na frezce do roviny a pak teprve poskladat z5.
Aha, sakryš, tak ještě takovádle komplikace. No novej setrvák stojí cca 17 klacků. Pokud tam budou drážky (nebude to prostě ono), tak to by měli v servise hned vidět ne? V BMW mě to asi nikdo nepřeleští...

Snad to budu mít rovný.
Napsal: pon 30.03.2009 00:21
od Mirda328
No kdyz jste tu nakousli ten setrvacnik, uplne to sem nepatri, ale je rozdil ve venci na setrvacniku z M3 3.0 oproti setrvacniku z 2.8, kvuli starteru?respektive v ozubeni? chci polozim kopletni set z m3 3.0 (setrvak+lamela +pritlacak+lozo) na 328i a zajima me zda je kompatibilni i starter pro tuto zamenu, nebo zda budu muset dat jiny pastorek. Ja to liznu ty mam tak jsem zvedav jak se bude zakousavat. Diky
Napsal: úte 31.03.2009 16:32
od Speedy
mirda2 píše:No kdyz jste tu nakousli ten setrvacnik, uplne to sem nepatri, ale je rozdil ve venci na setrvacniku z M3 3.0 oproti setrvacniku z 2.8, kvuli starteru?respektive v ozubeni? chci polozim kopletni set z m3 3.0 (setrvak+lamela +pritlacak+lozo) na 328i a zajima me zda je kompatibilni i starter pro tuto zamenu, nebo zda budu muset dat jiny pastorek. Ja to liznu ty mam tak jsem zvedav jak se bude zakousavat. Diky
Tím věncem si nejsem jistej, ale v tom přehození nevidím žádnou výhodu, pokud zachováš seriový výkon motoru.
Napsal: úte 31.03.2009 21:34
od Mirda328
Speedy píše:mirda2 píše:No kdyz jste tu nakousli ten setrvacnik, uplne to sem nepatri, ale je rozdil ve venci na setrvacniku z M3 3.0 oproti setrvacniku z 2.8, kvuli starteru?respektive v ozubeni? chci polozim kopletni set z m3 3.0 (setrvak+lamela +pritlacak+lozo) na 328i a zajima me zda je kompatibilni i starter pro tuto zamenu, nebo zda budu muset dat jiny pastorek. Ja to liznu ty mam tak jsem zvedav jak se bude zakousavat. Diky
Tím věncem si nejsem jistej, ale v tom přehození nevidím žádnou výhodu, pokud zachováš seriový výkon motoru.
Ja vtom taky zadnou vyhodu nehledam, proste odchazi setrvacnik a naskytl se cely spojkovy set vcetne setrvacniku, ktery uz mam, resim to protoze si taky nejsem jisty tim ozubenim.
Napsal: pát 10.04.2009 20:03
od tukan
nevite někdo jestli je to na SMG nějak složitější?? taky mě to čeká

Napsal: pát 10.04.2009 20:17
od Lion
tukan píše:nevite někdo jestli je to na SMG nějak složitější?? taky mě to čeká

Dle ETK by měl být spojkový SET totožný s manualem (přítlačák, lamela, ložisko). Nerozlišuje se zde jestli je to pro SMG či Manual. Takže by si to měl mít v klídku.
Tohle sou mechanický díly, které u manualu ovládáš spojkovým pedálem.V tvým případě se o todle stará hydraulika sama.
Napsal: pát 10.04.2009 21:37
od tukan
jj to jo mě šlo spíš o demontáž jestli tam neni třeba nějaká p*kovina abych na to pak nečuměl jak tele na zamrzly piti až se do toho pustim

Napsal: pát 10.04.2009 22:11
od macam3
mám to už za sebou,je to samy jak u man.,kupoval sem set v elitu za 6ku
kdyby si třeba něco chtěl,klidně se ozvi,ten hydr.system nemusíš vůbec rozpojovat,jen se vyndaj ty čípky na řazeni a dá se to celé bokem

,ani to lanko od voliče raději ne,měl sem s tím pak trochu hoňku

Napsal: pát 10.04.2009 22:49
od tukan
ok thx za radu
