Stránka 1 z 3

Napsal: ned 20.09.2009 13:01
od Fildik
Pustil jsem se do přestavby, v první fázi instalace kompresoru s dvojitým šroubem. Balení obsahovalo vše potřebné, montáž mi zabrala dva dny.

Výkon by měl být kolem 340 koní, ještě si budu muset zaject na brzdu, abych si to ověřil. První pocity jsou dobré, jen to ještě nedokážu úplně posoudit, protože zatím zajíždím...

Obrázek

Napsal: ned 20.09.2009 13:12
od MattyX
tak todle muze jet opravdu zajimave 8) :lol:

Napsal: ned 20.09.2009 18:31
od DAVe_1
nechces se vic rozepsat a hodit vic fotek? :)

Napsal: ned 20.09.2009 19:27
od martas11
Fildik píše:Pustil jsem se do přestavby, v první fázi instalace kompresoru s dvojitým šroubem. Balení obsahovalo vše potřebné, montáž mi zabrala dva dny.

Výkon by měl být kolem 340 koní, ještě si budu muset zaject na brzdu, abych si to ověřil. První pocity jsou dobré, jen to ještě nedokážu úplně posoudit, protože zatím zajíždím...



Na kolik tě prišla ta sranda?

Napsal: pon 21.09.2009 00:41
od Fildik
Jedná se o kompresor s dvojitým šroubem, který je mnohem výkonnější a mám podstatně lepší vlastnosti, než klasické odstředivé kompresory. Základem tohoto kytu je kompresor od výrobce Lysholm, který dodává kompresory např. do aut Ford GT, Mercedes SLR, Koeniggsegg CC8S & CCR, Mazda Millenia S atd.

Kompresor je úpravcem přimontován na kovové vzduchové rozdělovací potrubí ESS Tuning, které přivádí stlačený vzduch do válců.

Součástí balení je tedy kompresor, vzduchové "potrubí", chladič + vodní pumpa, nádržka serva, kladky + nová řemenice a veškerý potřebný instalační materiál. Vzduchový box s filtrem zůstává původní, škrtící klapka taky. Podle testů úpravce se prý sériový airbox osvědčil nejvíc.

Jelikož je tahle sada určená pro 330 E46 a já mám Z3, občas něco nepasovalo, nebo jsem musel pár maličkostí dokoupit. Jinak by se dalo říct, že je montáž prakticky "plug&play". Ve zkratce:
1. Odmontovat komplet vzduchové sání (airbox, hadice, celé rozdělovací potrubí až k hlavě motoru)
2. Odmontovat přední nárazník a instalovat nový mezichladič
3. Odmontovat chladič motoru včetně hlavní vrtule
4. Namontovat nové pomocné kladky k řemenici
5. Připravit si kompresor (připevnit k němu volnoběžný ventil, škrtící klapku, hadici pro ventilaci nádrže a hadici od posilovače brzd)
6. Uložit kompresor do motoru, natáhnout nový hnací řemen
7. Zapojit chlazení kompresoru, včetně nové vodní pumpy
8. Vrátit vše ostatní na původní místo, připojit airbox

Největší svízel byla s vrtulí u chladiče motoru. Protože je kvůli kladce kompresoru součástí dodávky jinak tvarovaná horní hadice mezi chladičem a motorem, zavazí tahle hadice vrtuli. Vrtuli je potřeba podložit podložkama, aby se posunula co nejblíž chladiči, navíc je nutné lopatky trochu seříznout :roll:

Pak už jen počkat na vrácení řídící jednotky od úpravce, protože tam musí nahrát nový software a vše je hotovo.

Tahle sranda mě vyšla na necelých 200.000,- Kč, takže pokud nemáte takový vztah ke svému autu jako já, radši ho prodejte a kupte M-ko :)

Napsal: pon 21.09.2009 18:28
od Fildik
Přidávám ještě pár dalších fotek:

1. Pro srovnání - stav před instalací
Obrázek


2. Mezichladič v nárazníku pro chlazení kompresoru
Obrázek


3. Pár pohledovek
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


4. Seřezané lopatky vrtule :roll:
Obrázek

Napsal: pon 21.09.2009 23:25
od psena
Tomu fandim!
Dej pak nejaky videa zrychleni, nebo casy 100-200km/h (ocekavam 12-13s??) a podobne. (nebo i klasika 0-100, ale to je pro me ne moc vypovidajci udaj a zbytecne se nici komponenty)

Napsal: úte 22.09.2009 01:37
od matal
Kamarád ho má taky v e46 330i a je spokojený, párkrát jsem s tím jel a je to docela mazec..
Jen pro moje info, klidně do SZ, kde jsi ho kupoval, platil jsi clo?

Napsal: úte 22.09.2009 08:48
od Leveler
Jojo zajed na brzdu a pak by mě zajímal čas z 0-400m.
Každopádně pěkná zástavba :wink:

Napsal: úte 22.09.2009 13:47
od Fildik
matal píše:Kamarád ho má taky v e46 330i a je spokojený, párkrát jsem s tím jel a je to docela mazec..
Jen pro moje info, klidně do SZ, kde jsi ho kupoval, platil jsi clo?


Kupoval jsem to přímo od ESS Tuning, konkrétně z Norska. Clo jsem bohužel platil, páč jsem to kupoval na firmu a hlavně s tím byly malinko obstrukce, protože Norsko nepatří do EU.

Napsal: úte 22.09.2009 13:50
od Fildik
Leveler píše:Jojo zajed na brzdu a pak by mě zajímal čas z 0-400m.
Každopádně pěkná zástavba :wink:


Nejsem (už) moc fandou čtvrtmílí, víc se mi líbí jízdy po okruhu, tam je to i o tom naučit se auto ovládat. Letos už nebude moc šancí zazávodit na nějakém sraze na 400m, tak snad příští rok.

Napsal: čtv 24.09.2009 11:38
od Mirda328
cus, kolik to plni?

Napsal: čtv 24.09.2009 18:36
od macam3
řekl bych tak 8-9psi,akorát tam nikde nevidím větší vstřikovače :) jinak držím palce a ať nejsou neočekávané problémi 8)

Napsal: čtv 24.09.2009 21:38
od Lion
Čoveče vypadá to opravdu parádně, vzhledově jak kdyby to tam už bylo přímo od BMW. Jsem pak zvědavej na časy jaký to bude mít. Tak snad Ti to bude jezdit hodně dlouho bez nějakých problémů. Skvělá práce. :wink: :cool2:

Napsal: pát 25.09.2009 00:42
od matal
macam3 píše:řekl bych tak 8-9psi,akorát tam nikde nevidím větší vstřikovače :) jinak držím palce a ať nejsou neočekávané problémi 8)


Pokud vím, tak vstřiky byly součástí stavebnice..

Napsal: pát 25.09.2009 15:21
od Fildik
Plní to max. 8,5 psi. Kolik a za jakých podmínek ale netuším, co jsem jednou našel na internetu, tak nějaký maník si tam napojil čidlo a tlačilo to při běžné jízdě v průměru 2 až 5 psi. 8,5 tlačil jen pod plným plynem. Ale jak říkám, nemám to přímo ověřeno, takže nechci tlumočit nějaké nesmysly...

Napsal: pát 25.09.2009 15:22
od Fildik
macam3 píše:řekl bych tak 8-9psi,akorát tam nikde nevidím větší vstřikovače :) jinak držím palce a ať nejsou neočekávané problémi 8)


Větší vstřikovače skutečně byly součástí dodávky.

Napsal: pát 25.09.2009 15:22
od Fildik
Lion píše:Čoveče vypadá to opravdu parádně, vzhledově jak kdyby to tam už bylo přímo od BMW. Jsem pak zvědavej na časy jaký to bude mít. Tak snad Ti to bude jezdit hodně dlouho bez nějakých problémů. Skvělá práce. :wink: :cool2:


Díky moc...

Napsal: čtv 08.10.2009 23:42
od Mirda328
jo je to pekny, software jsi tam dostal jak?

Napsal: pát 09.10.2009 00:23
od kosh
:) konečně něco co má hlavu a patu
Pořád zajíždíš nebo už si uživáš srandy?