Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 530i kurenie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ferdy91
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 13.06.2013 00:00

E61 530i kurenie

#1 Příspěvek od ferdy91 »

Zdravim
Pred nedavnom som sa stal majitelom e61 530i n52b30 190kw.Vsetko super okej pride mi ze sa celkom motor aj rychlo zohrieva avsak nie tak uplne uz v kabine.Vonku je sice -4 ale ajtak mi pride ze by sa to malo celkom skoro zohriat.Nuz k veci
Auto zohrejem cca na 80C nesiel som zatial dlhsiu trasu.Kurenie pustim na celne sklo priamo auto kuri teply vzduch ked chytim fukare bocne tam to je uz vlazne.Akonahle prepnem na fukanie na mna ide vlazny vzduch.Nohy ani nehovorim to je ze skoro zimny.V idrive som nastavil aby to bolo vsetko max teple ale bez zmeny.Co som si vsak vsimol ze na spolujazdca ide ovela teplejsi vzduch ako na sofera.Pokial spolujazdca vypnem zlepsi sa to tak o 20% aj u mna.Ale to kurenie je take no vlazne celkovo.Co som si este vsimol je ze pokial sltacim tlacidlo rest pri spolujazdcovi kde sa nastavuje teplota nic to nerobi.Taktiez ako keby pre sofera asi max clima tiez nic mozno koli tomu ze je vonku - ,neviem prvy krat mam e61.Rukou som orientacne pozrel ventil pred a za a nepride mi nejaky extra rozdiel v teplote vody je tiez dost.Hadice tvrde niesu a do prepadu do nadobky na volnobeh voda pekne nie curka ale taky jemny tlak ide.Neviem na co sa zamerat.Inpu mam ale priznam sa ucim sa len na nej.Mam mozno taky blby pocit ze to mozu byt klapky ale ako ich otestujem netusim.
Kazdopadne za rady diki
speedspider
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: ned 29.01.2017 19:18
Bydliště: Praha

Re: E61 530i kurenie

#2 Příspěvek od speedspider »

Ahoj, pokud ten ventil neotvírá, tak nebude rozdíl teploty před ním a za ním, když přes něj ta voda nemůže téct tak k němu ani nedoteče. Jinak by to mělo topit pořádně. Nebo můžeš mít ještě výměník zanesený bordelem. Jak je na tom chladící kapalina? Jestli někdo kašlal na výměny může tam být bahno...
ferdy91
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 13.06.2013 00:00

Re: E61 530i kurenie

#3 Příspěvek od ferdy91 »

Vies co kapalina vypada jako original taka zelena ci modra nejaky sajrajt tam nevypada ale kto vi.Avsak zaujimave je ze spolujazdcova strana kuri zadok tiez kuri ale jazdec vobec.Aj ked to kurenie je take vlazne.Motor sa ohreje rychlo ani netlakuje nic len to kurenie je zaujimave.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E61 530i kurenie

#4 Příspěvek od Filozof »

Zkus chvilku nechat auto na volnoběh.
Třeba když půjdeš do obchodu na 5-10min nech jej chvilku topit na 22-24celsia a prohřát zda je teplejší.

Mám taky 530i 190kw N52 a jezdím často kratší trasy do 10-12minut po městě a pokud jedu zpět z práce odpoledne, tak nechám třeba na městě auto chvilku prohřívat když jdu do obchodu cca 3-6min a jak přijdu zdá se mi vše teplejší. Po 20minutách je v autě příjemně i teplota motoru ukazuje tři čárky u otáčkoměru což by mělo bejt ideálně prohřáte pokud se nepletu cca 20min provozu auta.

Jinak souhlasím že přvních 5-10min nic moc. Starej žigulík topil hned z plna horkej vzduch během 2min tady nic takového.
Kapaliny taky čisté a ventily by měli bejt ok.


Autu to prostě moooooc dlouho trvá než jde teplej vzduch.

PS: Mrkni zda se ti neztrácí voda v chladiči a nemáš ji málo. Prej na to dost N52 trpí z ruzných důvodů...

PSS: Možná je to nějaká závada u těchto 530i jak u tvé tak u mé to netuším a je to zvláštní, když jsou to premiové vozy, přemýšlím taky nad prevencí nějakou.
ferdy91
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 13.06.2013 00:00

Re: E61 530i kurenie

#5 Příspěvek od ferdy91 »

Vies co zacal som sa teraz bavit trochu s autom kurenim a tak.Zapol som si skryte menu ked stojim na volnobeh je jedno kolko teplota motora vide na cca 80C viac nie ked som zapol kurenie isla ajtak len polka tak kurilo prijemne nie salavo ale prijemne.Ak som sa s nim uz pohol ked som siel po meste tak teplota povedzme okolo 70C +- zapol kurenie spadlo na 60C.Ak som uz siel 90-100km/h tak teplota 55-60 max ak som vypol kurenie islo to o 5C hore.Dost uvazujem ze by to mohol robit termostat podla prirucky bol meneny pred 45 000km ale buhvi ci ano ci ne len ta robota nanic.A s tymi palickami to mam tak prejdem par km palicky spadnu aj o 8 dole ale ked som siel aj 100km dialku tak najmenej co som mal tak bolo 6 paliciek cize sa neohrieva ako je trosku zima ale -1 nemoze byt pre motor zima...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E61 530i kurenie

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hej asi seklej temostat, ty paličky na budíku v E60 dodnes nechápu. Myslím že to moc neodpovídá ani teplotě vody, natož oleju a kdy podle toho považovat motoru připravenej k otáčkám a plnýmu výkonu, za 5minut co to spadne dolu?
Taky jsem kdysi odhalil termostat KO až podle teploty skrytýho menu. Však v létě to ani nepoznáte.. kktina.
ferdy91
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 13.06.2013 00:00

Re: E61 530i kurenie

#7 Příspěvek od ferdy91 »

Nedalo mi to tak som to dumal hladal a nakoniec nasiel.Vpodstate foto konkretneho pripadu asi prikladat nemusim ale k veci.Velmi som rozmyslal a uvazoval ze je aux pumpa fuc tak som ju chcel skontrolovat avsak co nevidim ziadnu aux pumpu nemam.Podla etky dole link prikladam vo vybave je dokonca mam vybavu high ale to nemeni na tom nic aj zakladna vybava cerpadlo ma.Zhruba som to nakreslil ako to je fakt tak ako to je nakreslene tak to tam je :D Pozeral som na to ci ja zle vidim alebo to tak je ale po dokladnejsom skumani vidiet ako su hadice prerezane cize to niekto prerabal predpokladam ze z dovodu nefunkcnej pumpy.Kokos ked uz odide uz keby som neviem ako setril tak na ali stoji smienych 30e viac ma vide prerabanie a spekulovanie hadic.Cize uz viem preco to nekuri ventily otvaraju pekne to uz je skontrolovane.Nuz teraz moja otazka skade ide konektor ku pumpe tej pomocnej? Chcem to dat do povodneho stavu co aj keby som mal prist po pin do RJ a tahat odtial proste tak ako to ma byt nevie niekto? Pozeral som okolo sania filterboxu altiku ale nikde ziaden konektor dikes
PS.Na foto keby ste nevedeli podla etky je to hadica diel c1 a prepojene T spojkou na diel c5
https://uloz.to/tamhle/HkUifGkSgSvl#!ZJ ... AZAJH1BD==
Odpovědět