Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda má/měl někdo stejný problém jako já.
Koupil jsem BMW E46 316ti a už od začátku mi nejdou ostřikovače (ani jedny). Zadní stěrač mi fungoval asi měsíc a také přestal fungovat. Jediný co mi funguje je přední stěrač, tak jsem se chtěl zeptat jestli to nemůže být přepínací páčkou na stěrače/ostřikovače nebo jestli mi opravdu odešly motůrky obou ostřikovačů a jednoho stěrače.
Předem moc děkuji za odpovědi.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nefunkční ostřikovače a jeden stěrač
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: Nefunkční ostřikovače a jeden stěrač
Přední stěrače a ostřikovače řídí jednotka General Module, do které vedou (některé) dráty z ovládací páčky. Připojte se na tu jednotku Inpou před diagnostickou zásuvku. Inpa má funkce aktivovat stěrače a ostřikovače, čímž se přesvědčíte, že fakt fungují. Také umí číst vstupy, kde zobrazí, jestli "vidí" zmáčklou páčku.
Zadní stěrače a ostřikovač řídí nezávislá jednotka která je součástí motorku zadního stěrače. Nedá se do ní dostat diagnostikou a působí dojmem, jako by ji do elektroniky auta konstruktéři přidali dodatečně.
Vedou do ní 2 dráty z páčky u volantu (zcela nezávisle na přední jednotce GM).
Má 2 konektory.
Třípinový s tlustými dráty - těma vede dovnitř trvalé napájení, kostra a výstup do motorku zadního ostřikovače.
Pin 1 - Kostra/zem (hnědý drát)
Pin 2 - Napájení (trvalé) "svorka 30", z pojistky č.45
Pin 3 - Výstup do motorku ostřikovače
6-pinový signálový - tama vedou 2 dráty z páčky, napětí "svorka R" že je otočený klíček, zpáčka (pro chod střerače bez cyklování), signál ze zámku zadního skla (že je zavřené) a bezpečnostní výstup do alarmu.
Pin 1 - Drát z páčky (bez napětí), pokud sepnete páčku, propojí se vodívě se zemí.
Pin 2 - Drát z páčky, už si nepamatuji, který z těchto dvou se ukostří při zapnutí zadního stěrače a který až při zmáčknutí ostřikovače.
Pin 3 - "svorka R" z pojistky č.15, přivede 12V když otočíte klíčkem - bez toho se stěrač i ostřikovač vypne.
Pin 4 - Spínač se zámku zadního skla, už si nepamatuji, jestli ukostřuje když je okno zavřené, nebo naopak. Pokud není zavřené, stěrač i ostřikovač se vypne.
Pin 5 - K-bus do jednotky GM, reálně k ničemu neslouží, měl by dávat info alarmu, že se něco děje. K funkci není potřeba.
Pin 6 - 12V signál světla zpátečky. Přepne střerač z cyklování do nepřerušovaného chodu.
Před měsícem jsem si nad tím zadním stěračem lámal hlavu. Jako vždy, problém je některý zlomený drát v průchodu kabeláže, jako u všech kombíků BMW. Zrovna si lámu hlavu nad tím, jak tu kabeláž vyměnit. U E39 i E91 jsou vzadu ve stropnici repráky, které stačí jednoduše sundat a za nima tu kabeláž střihnout a napojit novou. U E46 ale vzadu ve stropnici nic není. A sundávat stropnici mi příjde moc masakr.
EDIT: Teď koukám, že máte komposta, ne touringa, tam není otvírací zadní sklo, jen celé dveře a něco tedy bude jinak.
Zadní stěrače a ostřikovač řídí nezávislá jednotka která je součástí motorku zadního stěrače. Nedá se do ní dostat diagnostikou a působí dojmem, jako by ji do elektroniky auta konstruktéři přidali dodatečně.
Vedou do ní 2 dráty z páčky u volantu (zcela nezávisle na přední jednotce GM).
Má 2 konektory.
Třípinový s tlustými dráty - těma vede dovnitř trvalé napájení, kostra a výstup do motorku zadního ostřikovače.
Pin 1 - Kostra/zem (hnědý drát)
Pin 2 - Napájení (trvalé) "svorka 30", z pojistky č.45
Pin 3 - Výstup do motorku ostřikovače
6-pinový signálový - tama vedou 2 dráty z páčky, napětí "svorka R" že je otočený klíček, zpáčka (pro chod střerače bez cyklování), signál ze zámku zadního skla (že je zavřené) a bezpečnostní výstup do alarmu.
Pin 1 - Drát z páčky (bez napětí), pokud sepnete páčku, propojí se vodívě se zemí.
Pin 2 - Drát z páčky, už si nepamatuji, který z těchto dvou se ukostří při zapnutí zadního stěrače a který až při zmáčknutí ostřikovače.
Pin 3 - "svorka R" z pojistky č.15, přivede 12V když otočíte klíčkem - bez toho se stěrač i ostřikovač vypne.
Pin 4 - Spínač se zámku zadního skla, už si nepamatuji, jestli ukostřuje když je okno zavřené, nebo naopak. Pokud není zavřené, stěrač i ostřikovač se vypne.
Pin 5 - K-bus do jednotky GM, reálně k ničemu neslouží, měl by dávat info alarmu, že se něco děje. K funkci není potřeba.
Pin 6 - 12V signál světla zpátečky. Přepne střerač z cyklování do nepřerušovaného chodu.
Před měsícem jsem si nad tím zadním stěračem lámal hlavu. Jako vždy, problém je některý zlomený drát v průchodu kabeláže, jako u všech kombíků BMW. Zrovna si lámu hlavu nad tím, jak tu kabeláž vyměnit. U E39 i E91 jsou vzadu ve stropnici repráky, které stačí jednoduše sundat a za nima tu kabeláž střihnout a napojit novou. U E46 ale vzadu ve stropnici nic není. A sundávat stropnici mi příjde moc masakr.
EDIT: Teď koukám, že máte komposta, ne touringa, tam není otvírací zadní sklo, jen celé dveře a něco tedy bude jinak.
Re: Nefunkční ostřikovače a jeden stěrač
Vezmi multimetr, vycvakni konektor z motorku, zapoj do něj měřák. Dej si ho tak aby jsi na něj viděl a vyzkoušej, zda se tam po stisku páčky objeví 12v.
Pokud ano. Tak nejspíše motor. Pokud ne, tak elektrika.
Co se týče zadku. Víš o druhé nádobce ostřikovačů u pravého zadního světla?
Pokud ano. Tak nejspíše motor. Pokud ne, tak elektrika.
Co se týče zadku. Víš o druhé nádobce ostřikovačů u pravého zadního světla?