Takhle ne, pánové.
Napsal: čtv 12.05.2022 09:19
Spousta oprav se dá zjednodušit oproti oficiálním postupům. Někdy se tím dá ušetřit mnoho práce. A mnozí včetně profesionálů to tak dělají.
Tohle je příběh jedné takové vychytávky...
Koupil jsem za pár korun pěkné ale nepojízdné auto, že si ho opravím. Motor KO - fouká do bloku i do vody, bez tlaku oleje, nemá smysl se ho pokoušet zachránit.
Pustil jsem se do pitvy s tím, že ty nejlepší díly použiju do druhého motoru co jsem sehnal.
A teď to překvapení - mazací soustava byla plná plastového granulátu. Olejový domek, kde to prolezlo a ucpalo obtok filtru, mazací kanálky všude, dokonce jsem to našel i v klikovce pod šálou ojnice. Hlavně to ale ucpalo regulátor tlaku oleje, takže to mazalo špatně, později vůbec.

Takto vypadá olejová pumpa po té, co přechroupe plastové vodítko rozvoďáku.
5cm kus vodítka zůstal ve vaně, malé kousky ucpaly sací koš, který je v N42 celoplastový včetně sítka. To se časem prolomilo a vše to prošlo čerpadlem a následně motorem.
A teď k tomu zajímavému. Vodítko rozvoďáku, tedy tu plastovou soustavu, jsem vymontoval, prohlídl a k velkému překvapení zjistil, že vůbec nic nechybí a dle datumovky odlitku je to 10 let starý origo BMW díl. Tedy před max 10 lety měněný. Stejně tak tam byl nový (delší) typ napínáku. Zato těsnění vany bylo původní a už všude teklo. A tím je záhada vyřešena.
Servisák v Německu byl koumák - vana se má při výměně rozvodů sundat pro jistotu, aby se zajistily vyvažováky proti pootočení v okamžiku, kdy je vyndaný šroub držící rozvodová kola. Servisák věděl, že se samovolně nepootočí, zas tak lehce se neotáčejí. Sundat vanu znamená nejdřív sundat nápravnici co je pod ní a ve výsledku je to 3x tolik práce než samotná výměna rozvodů. Auto po takto optimalizované opravě normálně fungovalo, všichni byli spokojeni...
Nutno dodat, že plastové sítko sání olejové pumpy je ze strany konstruktéra skoro sabotáž. Plast v oleji křehne a mazání je nejkritičtější část motoru. Ten sací koš jsem rozdrolil na drobky mezi prstama. Nevím zda je plastový na všech Nxx motorech, pokud ano, při výměně rozvodů ho preventivně vyměňte.
Máte podobné příklady, kdy někdo něco posral tím, že si zjednodušil práci? Podělte se.
Tohle je příběh jedné takové vychytávky...
Koupil jsem za pár korun pěkné ale nepojízdné auto, že si ho opravím. Motor KO - fouká do bloku i do vody, bez tlaku oleje, nemá smysl se ho pokoušet zachránit.
Pustil jsem se do pitvy s tím, že ty nejlepší díly použiju do druhého motoru co jsem sehnal.
A teď to překvapení - mazací soustava byla plná plastového granulátu. Olejový domek, kde to prolezlo a ucpalo obtok filtru, mazací kanálky všude, dokonce jsem to našel i v klikovce pod šálou ojnice. Hlavně to ale ucpalo regulátor tlaku oleje, takže to mazalo špatně, později vůbec.

Takto vypadá olejová pumpa po té, co přechroupe plastové vodítko rozvoďáku.
5cm kus vodítka zůstal ve vaně, malé kousky ucpaly sací koš, který je v N42 celoplastový včetně sítka. To se časem prolomilo a vše to prošlo čerpadlem a následně motorem.
A teď k tomu zajímavému. Vodítko rozvoďáku, tedy tu plastovou soustavu, jsem vymontoval, prohlídl a k velkému překvapení zjistil, že vůbec nic nechybí a dle datumovky odlitku je to 10 let starý origo BMW díl. Tedy před max 10 lety měněný. Stejně tak tam byl nový (delší) typ napínáku. Zato těsnění vany bylo původní a už všude teklo. A tím je záhada vyřešena.
Servisák v Německu byl koumák - vana se má při výměně rozvodů sundat pro jistotu, aby se zajistily vyvažováky proti pootočení v okamžiku, kdy je vyndaný šroub držící rozvodová kola. Servisák věděl, že se samovolně nepootočí, zas tak lehce se neotáčejí. Sundat vanu znamená nejdřív sundat nápravnici co je pod ní a ve výsledku je to 3x tolik práce než samotná výměna rozvodů. Auto po takto optimalizované opravě normálně fungovalo, všichni byli spokojeni...
Nutno dodat, že plastové sítko sání olejové pumpy je ze strany konstruktéra skoro sabotáž. Plast v oleji křehne a mazání je nejkritičtější část motoru. Ten sací koš jsem rozdrolil na drobky mezi prstama. Nevím zda je plastový na všech Nxx motorech, pokud ano, při výměně rozvodů ho preventivně vyměňte.
Máte podobné příklady, kdy někdo něco posral tím, že si zjednodušil práci? Podělte se.