Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Takhle ne, pánové.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

Takhle ne, pánové.

#1 Příspěvek od Michal-E39 »

Spousta oprav se dá zjednodušit oproti oficiálním postupům. Někdy se tím dá ušetřit mnoho práce. A mnozí včetně profesionálů to tak dělají.
Tohle je příběh jedné takové vychytávky...


Koupil jsem za pár korun pěkné ale nepojízdné auto, že si ho opravím. Motor KO - fouká do bloku i do vody, bez tlaku oleje, nemá smysl se ho pokoušet zachránit.
Pustil jsem se do pitvy s tím, že ty nejlepší díly použiju do druhého motoru co jsem sehnal.

A teď to překvapení - mazací soustava byla plná plastového granulátu. Olejový domek, kde to prolezlo a ucpalo obtok filtru, mazací kanálky všude, dokonce jsem to našel i v klikovce pod šálou ojnice. Hlavně to ale ucpalo regulátor tlaku oleje, takže to mazalo špatně, později vůbec.
Obrázek
Takto vypadá olejová pumpa po té, co přechroupe plastové vodítko rozvoďáku.
5cm kus vodítka zůstal ve vaně, malé kousky ucpaly sací koš, který je v N42 celoplastový včetně sítka. To se časem prolomilo a vše to prošlo čerpadlem a následně motorem.

A teď k tomu zajímavému. Vodítko rozvoďáku, tedy tu plastovou soustavu, jsem vymontoval, prohlídl a k velkému překvapení zjistil, že vůbec nic nechybí a dle datumovky odlitku je to 10 let starý origo BMW díl. Tedy před max 10 lety měněný. Stejně tak tam byl nový (delší) typ napínáku. Zato těsnění vany bylo původní a už všude teklo. A tím je záhada vyřešena.
Servisák v Německu byl koumák - vana se má při výměně rozvodů sundat pro jistotu, aby se zajistily vyvažováky proti pootočení v okamžiku, kdy je vyndaný šroub držící rozvodová kola. Servisák věděl, že se samovolně nepootočí, zas tak lehce se neotáčejí. Sundat vanu znamená nejdřív sundat nápravnici co je pod ní a ve výsledku je to 3x tolik práce než samotná výměna rozvodů. Auto po takto optimalizované opravě normálně fungovalo, všichni byli spokojeni...

Nutno dodat, že plastové sítko sání olejové pumpy je ze strany konstruktéra skoro sabotáž. Plast v oleji křehne a mazání je nejkritičtější část motoru. Ten sací koš jsem rozdrolil na drobky mezi prstama. Nevím zda je plastový na všech Nxx motorech, pokud ano, při výměně rozvodů ho preventivně vyměňte.

Máte podobné příklady, kdy někdo něco posral tím, že si zjednodušil práci? Podělte se.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Takhle ne, pánové.

#2 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

S tím plastovým sítkem to je dobré vědět... :thumbsup:
martin440 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1109
Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
Bydliště: irgendwo in Westböhmen

Re: Takhle ne, pánové.

#3 Příspěvek od martin440 Člen Klubu »

klasika kurvítko ...plast sem vůbec nepatří , stejně jako "spojení" AL-CU
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Takhle ne, pánové.

#4 Příspěvek od horan »

Nebo rozvodový řemen v oleji. :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Takhle ne, pánové.

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Zas na druhou stranu, když by tam bylo ocelové sítko a začalo se sypat napáchalo by ještě větší škody. Těžko říct co se konstruktérům tehdy honilo hlavou? Je fakt, že olejové čerpadlo ve vaně (M52) je kovové celé včetně sýta tuším.
Odpovědět