Stránka 1 z 1

BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: čtv 17.03.2022 19:34
od LTCar
Ahoj, obsah motoru 523 a 525 je stejny, Delal uz nekdo prestavbu? co je vse potreba? Sani, vstriky, jednotka, jeste neco?

Koupil jsem hodne peknou e39 523 a rad bych aby to auto aspon vyjelo kopec, a 523 je hodne slaba.. Diky za info....

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: pát 18.03.2022 16:50
od Itchythefirst
523 ma M52, 525 je M54, podle meho skromneho nazoru bude treba vymenit pulka auta a bude to stat nekolikanasobek cele E39 :-|

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: sob 19.03.2022 12:21
od Totic
Je to 170 vs 193 hp, tohle řeší spíš 528i. Bohužel u E39 motorů pokud vzpomínám jde už o M52TU, kde nelze dát rovnou sání z M50B25 aby se to otevřelo.
Kámoš měl 525i (M54B25), aby to jelo musí se točit což pak žere moc olej. 530i s manualem krásná volba, ale 523i/528i je "nesmrtelná" a bez dolívání.

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: ned 20.03.2022 10:22
od Jirke
LTCar píše: Koupil jsem hodne peknou e39 523
Jesti je hodne pekna, tak zachovej originalitu, to ma vzdy nejvetsi hodnotu.

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: úte 22.03.2022 08:21
od Fx
Vykašlal bych se na to. Užitná hodnota versus náklady bude diskutabilní a vznikne z toho zbastlenej bastard, kterého bude problém servisovat, protože nikdo v budoucnu nebude tušit, co se tam kde změnilo proti sérii.

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: stř 23.03.2022 14:02
od Filozof
523i jedině nejjednodušší dát M52b28 co se dávala taky do 528i od 95 - 98 roku. 193koní už jede slušně.

Ověřil bych si stav motoru pokud je mrtvé čidlo vačky tak to auto se jeví jako chcíplotina co má o 30hp méně.
Případně svíčky, cívky a další komponenty.

Ale nejprve bych si dal motor do kupy pokud je ok jinak a pokud ne poradil se s autoservisem co BMW dělá a toto už dělali a mají zkušenosti.

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: stř 23.03.2022 14:36
od Don
528i jede trochu lepe, ale zadna slava to neni. Proti FL 525 jede pekne - vetsi odpich, ale celkove to proste moc nejede

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: stř 23.03.2022 14:43
od Fx
Ono stejně těžko radit, nepadlo tu ani, jestli to je M52 nebo M52TU... :-D

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: sob 26.03.2022 23:31
od LTCar
Dekuji a vazim si nazoru. Jeste to zvazim, Uz mam e39 dve na svezeni mam V8 a tuhla asi klidne necham orig. Ale pokud by nekdo vedel zda staci prehodit sani, vstriky, jednotka, tak bych do toho sel...

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: ned 27.03.2022 08:50
od Fx
No a je to teda jednovanos, nebo double?

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: úte 05.04.2022 22:47
od LTCar
Filozof píše:523i jedině nejjednodušší dát M52b28 co se dávala taky do 528i od 95 - 98 roku. 193koní už jede slušně.

Ověřil bych si stav motoru pokud je mrtvé čidlo vačky tak to auto se jeví jako chcíplotina co má o 30hp méně.
Případně svíčky, cívky a další komponenty.

Ale nejprve bych si dal motor do kupy pokud je ok jinak a pokud ne poradil se s autoservisem co BMW dělá a toto už dělali a mají zkušenosti.

Dal jsem nove svicky Denso Iridium, nove civky vsechny, cidlo vacky dam taky nove regulace vanos dam taky nove, Tlaky na vsech valcich 12. Motor chyta na pul otacky, vrci krasne... To cidlo vacky nahlasi diag nebo ne?

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: úte 05.04.2022 22:48
od LTCar
Fx píše:No a je to teda jednovanos, nebo double?
Je to singl Vanos,

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

Napsal: stř 06.04.2022 19:26
od Totic
Tak to by se dalo prdnout sání z M50B25, ne? Teď nevím jak je u E39 řešené lanko/klapka. Taky by to odcenilo výfuk dvourouru v celé délce kvůli výplachu až třeba uhnije. Tam zas nevzpomínám jak jsou u E39 řešený katy ?