E92 335xi - divné zvuky po zahřátí motoru
Napsal: pon 13.12.2021 08:55
Ahoj všem,
mám poměrně špatně identifikovatelný problém, třeba někdo ze zkušenosti poradí..
Auto (E92 335xi N54 2008) mi teď kvůli přestavbě stálo 4 měsíce s občasným popojížděním v rámci zahrady. Když s ním teď poměrně intenzivně jezdím, všiml jsem si, že po zahřátí motoru se objevuje nový pazvuk - bez jediné chybové hlášky, či jediné od pohledu zřejmé příčiny. Přesněji se objevuje až po opravdu intenzivním zahřátí motoru a jak hodiny jízdy rostou, roste i intenzita s níž se zvuk objevuje.
Těžko to popsat, ale zkusím to:
Jakmile jedu ustálenou rychlostí (většinou v nízkých otáčkách kolem 50km/h - při vyšších otáčkách a rychlostech tento jev neslyším, ale neříkám, že tam není, možná jen není slyšet), ozývá se "odněkud" - asi to jde od motoru? - takové zvláštní "kovové šustění". Na první pohled to zní podobně jako když na předek fouká vítr, po zaposlouchání to zní jako když se třou dva kovy o sebe. Možná jako nějaké zaseklé ložisko?
Mám dojem, že se to ale děje jen když je motor v zápřahu v D-čku, v neutralu jsem ten zvuk neslyšel.
Alternátor by to být neměl, je rok po repase. Kladka, či řemen příslušenství taky ne, měnili to v dubnu. Auto jede naprosto bez problémů, no jak píšu, ze začátku jízdy i po zahřátí NIC, až třeba od 2-3 hodin jízdy se začíná ten zvuk objevovat a spolu s dalším časem jízdy je častější a častější. Bez ohledu na otáčky, zároveň je nijak nesnižuje, ani nezvyšuje, neovlivňuje ani rychlost a ten jev je zcela nahodilý - někdy "jednou za", někdy pořád dokola za sebou, někdy trvá 2s, někdy X sekund..
Nemá někdo tip/zkušenost, co by toto mohlo být?
Děkuji předem za rady.
mám poměrně špatně identifikovatelný problém, třeba někdo ze zkušenosti poradí..
Auto (E92 335xi N54 2008) mi teď kvůli přestavbě stálo 4 měsíce s občasným popojížděním v rámci zahrady. Když s ním teď poměrně intenzivně jezdím, všiml jsem si, že po zahřátí motoru se objevuje nový pazvuk - bez jediné chybové hlášky, či jediné od pohledu zřejmé příčiny. Přesněji se objevuje až po opravdu intenzivním zahřátí motoru a jak hodiny jízdy rostou, roste i intenzita s níž se zvuk objevuje.
Těžko to popsat, ale zkusím to:
Jakmile jedu ustálenou rychlostí (většinou v nízkých otáčkách kolem 50km/h - při vyšších otáčkách a rychlostech tento jev neslyším, ale neříkám, že tam není, možná jen není slyšet), ozývá se "odněkud" - asi to jde od motoru? - takové zvláštní "kovové šustění". Na první pohled to zní podobně jako když na předek fouká vítr, po zaposlouchání to zní jako když se třou dva kovy o sebe. Možná jako nějaké zaseklé ložisko?
Mám dojem, že se to ale děje jen když je motor v zápřahu v D-čku, v neutralu jsem ten zvuk neslyšel.
Alternátor by to být neměl, je rok po repase. Kladka, či řemen příslušenství taky ne, měnili to v dubnu. Auto jede naprosto bez problémů, no jak píšu, ze začátku jízdy i po zahřátí NIC, až třeba od 2-3 hodin jízdy se začíná ten zvuk objevovat a spolu s dalším časem jízdy je častější a častější. Bez ohledu na otáčky, zároveň je nijak nesnižuje, ani nezvyšuje, neovlivňuje ani rychlost a ten jev je zcela nahodilý - někdy "jednou za", někdy pořád dokola za sebou, někdy trvá 2s, někdy X sekund..
Nemá někdo tip/zkušenost, co by toto mohlo být?
Děkuji předem za rady.