Ahoj všem,
mám poměrně špatně identifikovatelný problém, třeba někdo ze zkušenosti poradí..
Auto (E92 335xi N54 2008) mi teď kvůli přestavbě stálo 4 měsíce s občasným popojížděním v rámci zahrady. Když s ním teď poměrně intenzivně jezdím, všiml jsem si, že po zahřátí motoru se objevuje nový pazvuk - bez jediné chybové hlášky, či jediné od pohledu zřejmé příčiny. Přesněji se objevuje až po opravdu intenzivním zahřátí motoru a jak hodiny jízdy rostou, roste i intenzita s níž se zvuk objevuje.
Těžko to popsat, ale zkusím to:
Jakmile jedu ustálenou rychlostí (většinou v nízkých otáčkách kolem 50km/h - při vyšších otáčkách a rychlostech tento jev neslyším, ale neříkám, že tam není, možná jen není slyšet), ozývá se "odněkud" - asi to jde od motoru? - takové zvláštní "kovové šustění". Na první pohled to zní podobně jako když na předek fouká vítr, po zaposlouchání to zní jako když se třou dva kovy o sebe. Možná jako nějaké zaseklé ložisko?
Mám dojem, že se to ale děje jen když je motor v zápřahu v D-čku, v neutralu jsem ten zvuk neslyšel.
Alternátor by to být neměl, je rok po repase. Kladka, či řemen příslušenství taky ne, měnili to v dubnu. Auto jede naprosto bez problémů, no jak píšu, ze začátku jízdy i po zahřátí NIC, až třeba od 2-3 hodin jízdy se začíná ten zvuk objevovat a spolu s dalším časem jízdy je častější a častější. Bez ohledu na otáčky, zároveň je nijak nesnižuje, ani nezvyšuje, neovlivňuje ani rychlost a ten jev je zcela nahodilý - někdy "jednou za", někdy pořád dokola za sebou, někdy trvá 2s, někdy X sekund..
Nemá někdo tip/zkušenost, co by toto mohlo být?
Děkuji předem za rady.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E92 335xi - divné zvuky po zahřátí motoru
Re: E92 335xi - divné zvuky po zahřátí motoru
A předtím to nedělalo? Ventilator topeni/bordel v nem to není? Zkus uplne vypnout ventilaci, kdyz se to objeví...? Na motoru me napadá jen nejaky kryci plech u svodu (na silentbloku, drzaku motoru) nebo na druhé strana povolené servocerpadlo, ale to uz bys poznal... no a jestli se ti naredil olej a pridira se ti klika, tak se to taky brzo dozvíš...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: E92 335xi - divné zvuky po zahřátí motoru
No dřív jsem to neslyšel..
Jo, díky za připomenutí té ventilace, to jsem zapomněl napsat - zkoušel jsem, bohužel tou to není
Auto si řeklo po té době stání po první delší jízdě o litr oleje, být to klika, třeba dočasně by se to myslím aspoň trochu zlepšilo - no ani po doplnění vlastně žádná změna, bohužel pořád totéž.
Zvláštní spíše je, že je opravdu potřeba 2-3 hodin jízdy, aby se to objevilo - do té doby je i se zahřátým motorem klid. Možná to zvukem po zaposlouchání trochu připomíná třeba zrezlou tyč v těsném uložení, která se otáčí a přidírá, čímž dělá lehký kovový zvuk tření. Ale ne stejný a souvislý, jen nahodilý asi stejně jako když ti nahodile foukne na předek.
Ještě mě napadla jedna věc, jestli to nemůže souviset. Hned při oné první jízdě, ještě než se to poprvé objevilo (nebo než jsem to poprvé uslyšel) jsem na zlomu v nadzemkách bouchl středem podvozku (mám to docela nízké). Když jsem byl téhož dne tak po 2 hodinách venku u nastartovaného auta, jakoby ze středu podvozku se ozývalo něco připomínající typické "tikání" motoru, jen několikanásobně zrychlené. Nevím, jestli to nebyl jen několikanásobný odraz zvuku od baráku, nenapadá mě ani co ve středu auta by to způsobilo (podvozek jsem od té doby - pátek - ještě neviděl) a ani nevím, jestli to může být místem toho divného zvuku (při jízdě fakt těžko identifikovat odkud to jde), no napadlo mě to v tomto kontextu teď napsat.
Jo, díky za připomenutí té ventilace, to jsem zapomněl napsat - zkoušel jsem, bohužel tou to není

Auto si řeklo po té době stání po první delší jízdě o litr oleje, být to klika, třeba dočasně by se to myslím aspoň trochu zlepšilo - no ani po doplnění vlastně žádná změna, bohužel pořád totéž.
Zvláštní spíše je, že je opravdu potřeba 2-3 hodin jízdy, aby se to objevilo - do té doby je i se zahřátým motorem klid. Možná to zvukem po zaposlouchání trochu připomíná třeba zrezlou tyč v těsném uložení, která se otáčí a přidírá, čímž dělá lehký kovový zvuk tření. Ale ne stejný a souvislý, jen nahodilý asi stejně jako když ti nahodile foukne na předek.
Ještě mě napadla jedna věc, jestli to nemůže souviset. Hned při oné první jízdě, ještě než se to poprvé objevilo (nebo než jsem to poprvé uslyšel) jsem na zlomu v nadzemkách bouchl středem podvozku (mám to docela nízké). Když jsem byl téhož dne tak po 2 hodinách venku u nastartovaného auta, jakoby ze středu podvozku se ozývalo něco připomínající typické "tikání" motoru, jen několikanásobně zrychlené. Nevím, jestli to nebyl jen několikanásobný odraz zvuku od baráku, nenapadá mě ani co ve středu auta by to způsobilo (podvozek jsem od té doby - pátek - ještě neviděl) a ani nevím, jestli to může být místem toho divného zvuku (při jízdě fakt těžko identifikovat odkud to jde), no napadlo mě to v tomto kontextu teď napsat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: E92 335xi - divné zvuky po zahřátí motoru
Zdarec,
podle mě je to některá kladka,dnes neznamená,že když je něco nové,tak je to OK. Na e 39 tds jsem měl kladky INA cca 10 tis km nové,když začaly "šustit" a po nastartování ve městě se kladka napínáku kousla na tvrdo,cinklo to a urvalo i kolébkový napínák řemene. A to jsem s tím byl tejden před tím v Praze,stát se to za plné rychlosti,dopadlo by to kurevsky hůř. Řemen když praskne z nejen z důvodu zadřené kladky, ti zasukuje okolo hlavní řemenice,rozbije zpravidla chladič ,vrtuli a když je moc štěstí,tak dokáže zkurvit motor i tak,že se potká.
Ty kladky mívají obvykle 2 řadá ložiska s kosoúhlým stykem a když se zadírají šustí,projevuje/zvyšuje se to mírou zahřátí,to by odpovídalo popisu - shoď plochý řemen na teplém motoru,zda to přestane - kladka musí jít zcela volně bez pazvuků a zadrhávání.
podle mě je to některá kladka,dnes neznamená,že když je něco nové,tak je to OK. Na e 39 tds jsem měl kladky INA cca 10 tis km nové,když začaly "šustit" a po nastartování ve městě se kladka napínáku kousla na tvrdo,cinklo to a urvalo i kolébkový napínák řemene. A to jsem s tím byl tejden před tím v Praze,stát se to za plné rychlosti,dopadlo by to kurevsky hůř. Řemen když praskne z nejen z důvodu zadřené kladky, ti zasukuje okolo hlavní řemenice,rozbije zpravidla chladič ,vrtuli a když je moc štěstí,tak dokáže zkurvit motor i tak,že se potká.
Ty kladky mívají obvykle 2 řadá ložiska s kosoúhlým stykem a když se zadírají šustí,projevuje/zvyšuje se to mírou zahřátí,to by odpovídalo popisu - shoď plochý řemen na teplém motoru,zda to přestane - kladka musí jít zcela volně bez pazvuků a zadrhávání.
Re: E92 335xi - divné zvuky po zahřátí motoru
Ahoj,
díky za tip, kdyby to bylo tím, byla by to ta nejlepší možnost
díky za tip, kdyby to bylo tím, byla by to ta nejlepší možnost

Re: E92 335xi - divné zvuky po zahřátí motoru
Tak všechno je jinak. Opusťme motor.
Dnes se při cca 6h jízdě 3x objevilo hnusné třepání auta pod plynem, které se následně zase ztratilo. Po kontrole kol mi došlo, že problém bude jinde. Navíc motor přede jako kotě.
Zkusil jsem tedy vypnout xDrive (xDelete) a auto tichouňké a bez jediného problému. Zapnu xDrive zpět a při sebemenším doteku plynu se zvuk objevuje.
Otázka tedy zní - hledat problém jinde, než v předním kardanu? Řekl bych, že na něj všechno sedí.
Ad2: Ten zvuk od podvozku když auto stojí je pořád, dnes jsem ho nahrál - ale zmizí jakmile se sešlápne brzda. Myslíte, že to bude taky od toho kardanu, nebo to je zase něco specifického?
https://youtu.be/PsX3znjaAF4
Dnes se při cca 6h jízdě 3x objevilo hnusné třepání auta pod plynem, které se následně zase ztratilo. Po kontrole kol mi došlo, že problém bude jinde. Navíc motor přede jako kotě.
Zkusil jsem tedy vypnout xDrive (xDelete) a auto tichouňké a bez jediného problému. Zapnu xDrive zpět a při sebemenším doteku plynu se zvuk objevuje.
Otázka tedy zní - hledat problém jinde, než v předním kardanu? Řekl bych, že na něj všechno sedí.
Ad2: Ten zvuk od podvozku když auto stojí je pořád, dnes jsem ho nahrál - ale zmizí jakmile se sešlápne brzda. Myslíte, že to bude taky od toho kardanu, nebo to je zase něco specifického?
https://youtu.be/PsX3znjaAF4