Ahoj,
e34 540i M60....mám únik servokapaliny někde v místě za alternártorem....potřebuju vyndat alternátor a kvůli tomu potřebuju dát pryč i domek olejového filtru.
Sundal jsem vrtuli, řemen, napínák řemenu.
Povolil jsem domek filtru a zkouším ho vytáhnout směrem k chladiči. A ten zmetek nejde ven....drží ho hadice č.5 a 6. Ty hadice jsou držený matkou č.9 ke který se nejde dostat...
V Istě píšou, že k demontáži alternátoru stačí domek filtru jen vysunout a dát stranou...o žádném odpojování hadic ani slovo...ale já ho nemohu vytáhnout dopředu k chladiči...drží ho zezadu ty hadice...hadice č. 12 je přístupná, tu jsem odpojil...ale to nepomohlo....drží ho ty dvě mrchy zezadu...
Zkoušel jsem to dost silou odtáhnout, ale prostě to nejde...chtělo by to ještě tak 1cm....bojim se, abych ty hadice neohnul v místě napojení do motoru....
Nemáte s tím někdo zkušenost....dělám něco blbě nebo prostě víc síly ?
Dík.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Domek olejového filtru M60
Domek olejového filtru M60
- Přílohy
-
- IMG_5296 - kopie.JPG (952.42 KiB) Zobrazeno 3448 x
-
- oil filter housing - kopie.JPG (79.89 KiB) Zobrazeno 3448 x
-
- IMG_5288.JPG (1.34 MiB) Zobrazeno 3448 x
Re: Domek olejového filtru M60
neporadím ti jak domek sundat ale když jsem vyndaval altik na mé m60 (e32) tak jsem domek nesundaval a jen jsem ho odsunul.
Už je to delší čas co jsem to dělal ale napadá mě že mně tam možná zlobil červenej drát k altiku abych domek odsunul.
Taky mě tekla hadice. U mě to byla hadice nádobka-servo.
Nechal jsem vyrobit novou a bylo po uniku. Je tam docela teplo od svodů pravě na tu hadicu.
Altik jsem nechal zrepasnout pro muj klid
Už je to delší čas co jsem to dělal ale napadá mě že mně tam možná zlobil červenej drát k altiku abych domek odsunul.
Taky mě tekla hadice. U mě to byla hadice nádobka-servo.
Nechal jsem vyrobit novou a bylo po uniku. Je tam docela teplo od svodů pravě na tu hadicu.
Altik jsem nechal zrepasnout pro muj klid

Re: Domek olejového filtru M60
Čtu si to ještě jednou a v Bentleys píšou, že se má domek filtru posunout dopředu a alternátor otočit po směru hodinových ručiček pod domkem....tak třeba to, že posunu domek jen o 1-2cm bude stačit....zkusím...alternátor jsem ještě nepovoloval....zasekl jsem se na tom, že mi nejde ten domek filtru vyndat....v Istě to popisujou podobně, ale pochopil jsem to tak, že ho mám posunout dopředu a zároveň dát stranou....
Ale když bych chtěl domek úplně vyndat, tak to se mi teď jeví prostě nemožný....
Odšroubování kabelu k altíku píšou až jako další krok....
Mě taky tekla hadice servo-nádobka. Netěsnil ten spoj u nádobky - tam už byla hadice zpuchřelá a praskla v místě spony. Ale mě to teče ještě někde jinde...musím jít hlouběji do velmi stísněného prostoru
Co se na alternátoru repasuje? Počítám, že když ho budu mít venku, tak se podívám na uhlíky. Ale jinak nevím...ložisko?
Ale když bych chtěl domek úplně vyndat, tak to se mi teď jeví prostě nemožný....
Odšroubování kabelu k altíku píšou až jako další krok....
Mě taky tekla hadice servo-nádobka. Netěsnil ten spoj u nádobky - tam už byla hadice zpuchřelá a praskla v místě spony. Ale mě to teče ještě někde jinde...musím jít hlouběji do velmi stísněného prostoru

Co se na alternátoru repasuje? Počítám, že když ho budu mít venku, tak se podívám na uhlíky. Ale jinak nevím...ložisko?
Re: Domek olejového filtru M60
repas spočival ve vyměně ložisek, uhlíku a komutatoru (ten byl pěkně ojetej.
Ten drát k altiku měl nějaky vedení který mě zavazelo.
Jsem samouk a nepoužívám Tis ani žadnej návod a šlo to bezproblemu vyndat
Ten drát k altiku měl nějaky vedení který mě zavazelo.
Jsem samouk a nepoužívám Tis ani žadnej návod a šlo to bezproblemu vyndat

Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Domek olejového filtru M60
Tak alternátor venku...nicméně Ista lehce zklamala...píše se v ní povolte domek a dejte ho na stranu a šipka je tak nějak šikmo...a to u M60 není možné....
Dál Ista píše, že se má z alternátor odšroubovat zezadu matka držící kabel. To v případě M60 znamená 2x prodloužení na velkou golu a dole kloub s ořechem...jinak bez šance. To jsem zvědav, jak to budu dávat zpátky...
Dál Ista píše, že se má alternátor vysunout dopředu a vyndat nahoru...proto jsem předpokládal, že to je ten důvod, proč se musí dát domek filtru na stranu ve směru šipky - aby se mohl ten alternátor vytáhnout nahoru....
Ale toto není u M60 možné....alternátor musí jít ven spodem - nejspíš je ten návod pro jinou motorizaci....ale měl jsem zadán svůj VIN...takže v tom prostě mají bordel...
Kouknul jsem kouknul do Bentleys manuál a tam už je to popsáno správně...samotný domek filtru stačí povolit a posunout kousek dopředu, co ty hadice dovolí - cca 1-2cm (žádné hadice se povolovat nemusí).
Potom odšroubovat a sundat rolnu ze servopumpy (v manuálu píšou špatně vodní pumpu) a odšroubovat šrouby na alernátoru. Alternátor se natočí trochu po směru hodinových ručiček a pak se vytáhne dopředu ke chladiči a pak už jde spodem ven.
Takže kdyby se do toho někdy někdo pouštěl, tak poslední dva obrázky jsou správný postup.
Dál Ista píše, že se má z alternátor odšroubovat zezadu matka držící kabel. To v případě M60 znamená 2x prodloužení na velkou golu a dole kloub s ořechem...jinak bez šance. To jsem zvědav, jak to budu dávat zpátky...

Dál Ista píše, že se má alternátor vysunout dopředu a vyndat nahoru...proto jsem předpokládal, že to je ten důvod, proč se musí dát domek filtru na stranu ve směru šipky - aby se mohl ten alternátor vytáhnout nahoru....
Ale toto není u M60 možné....alternátor musí jít ven spodem - nejspíš je ten návod pro jinou motorizaci....ale měl jsem zadán svůj VIN...takže v tom prostě mají bordel...

Kouknul jsem kouknul do Bentleys manuál a tam už je to popsáno správně...samotný domek filtru stačí povolit a posunout kousek dopředu, co ty hadice dovolí - cca 1-2cm (žádné hadice se povolovat nemusí).
Potom odšroubovat a sundat rolnu ze servopumpy (v manuálu píšou špatně vodní pumpu) a odšroubovat šrouby na alernátoru. Alternátor se natočí trochu po směru hodinových ručiček a pak se vytáhne dopředu ke chladiči a pak už jde spodem ven.
Takže kdyby se do toho někdy někdo pouštěl, tak poslední dva obrázky jsou správný postup.
- Přílohy
-
- bm 2.JPG (64.65 KiB) Zobrazeno 3400 x
-
- bm 1.JPG (173.53 KiB) Zobrazeno 3400 x
-
- Ista 5.JPG (36.37 KiB) Zobrazeno 3400 x
-
- Ista 3.JPG (50.25 KiB) Zobrazeno 3400 x
-
- Ista 2.JPG (59.68 KiB) Zobrazeno 3400 x
-
- Ista 1.JPG (66.63 KiB) Zobrazeno 3400 x