E39 535i - automat
Napsal: úte 08.06.2021 15:30
Zdar a silu!
Mel bych dotaz na mistni majitele historickych vozidel s motorem M62TUBxx v kombinaci s automatem ZF5HP24/30.
Situace: za studena i za tepla radi jak duchodce (pomalu) a prijde mi, ze mu dlouho trva zamknuti menice*. Kickdown asi funguje, ale nejak jsem za dobu vlastnictvi vozu nemel potrebu ho ani zkouset a kdyz chci odnekud zmizet - treba z krizovatky - staci cca 3/4 plynu. Tu a tam se chova skoro jako CVTecko, polozim nozku lehce na plyn a pri konstantnich cca 1500 RPM se rozjedeme ... pak nekdy okolo cca 60tky akcelerace ustane a automatka teda zaradi nejakou rychlost (asi 4ku?). Obcas je po meste znat lehke cuknuti jak teda nakonec zaradi/zamkne menic.
Jeste se nahodne vyskytuje chyba, za studena/za tepla nehraje roli, ale zasadne po delsi jizde z kopce (mam chalupu v horach), pri rozjeti z klidu na vyssi rychlost okolo 80 km/h pri cca 1/2 plynu (vyjezd ze stopky na statovku) je jakoby dira v plynu, je znat ze radi 1-2 pak nic, vypadek "vykonu", podrzi 2 a pak jedeme normalne - cela akce trva max 3 vteriny. Jindy tohle nedela dela to opravdu nahodne, stalo se to zatim 2x.
Razeni "manualem" funguje - ale na to sem linej. Sport regime taky (asi) funguje, ale opet, nemam pro nej vyuziti.
*- dlouha doba zamceni/premosteni menice je znat nejvice na dalnici pri jizde na tempomat. Valim pianko 140 a prede mnou kamion a vedle v pruhu zdivocela fabie valici se 143 km/h ... co zbyva, vypnout tempomat, pockat az letec v fabii dokonci manevr a pak resume. Tu je problem, automat vse zaridi, podradi, dostane se na puvodnich 140 ochotne, rychle a bez kecu ale pak, pak mu trva cca minutku nez zamkne menic - je to poznat na otackomeru.
Kontrolka zadna nesviti, error hlaska zadna neni pritomna.
Mam najeto cca 270k km, olej z automatu nikde netece a je ho tam snad teda dost, kdysi byl menen v ZF Pakra Brno (odhad pri 120k km) a debatuji nad tim, jestli ho nevymenit znovu.
Dotaz: je mnou popsana situace normalni vzhledem k memu stylu jizdy, mam ten olej menit nebo to proste neresit, jezdit ...
P.S. : auto mi vyhovuje pomerne dost, neni zatim zrezle a rad bych ho mel co nejdele i kdyz to nikdy nebude srazova kralovna.
Mel bych dotaz na mistni majitele historickych vozidel s motorem M62TUBxx v kombinaci s automatem ZF5HP24/30.
Situace: za studena i za tepla radi jak duchodce (pomalu) a prijde mi, ze mu dlouho trva zamknuti menice*. Kickdown asi funguje, ale nejak jsem za dobu vlastnictvi vozu nemel potrebu ho ani zkouset a kdyz chci odnekud zmizet - treba z krizovatky - staci cca 3/4 plynu. Tu a tam se chova skoro jako CVTecko, polozim nozku lehce na plyn a pri konstantnich cca 1500 RPM se rozjedeme ... pak nekdy okolo cca 60tky akcelerace ustane a automatka teda zaradi nejakou rychlost (asi 4ku?). Obcas je po meste znat lehke cuknuti jak teda nakonec zaradi/zamkne menic.
Jeste se nahodne vyskytuje chyba, za studena/za tepla nehraje roli, ale zasadne po delsi jizde z kopce (mam chalupu v horach), pri rozjeti z klidu na vyssi rychlost okolo 80 km/h pri cca 1/2 plynu (vyjezd ze stopky na statovku) je jakoby dira v plynu, je znat ze radi 1-2 pak nic, vypadek "vykonu", podrzi 2 a pak jedeme normalne - cela akce trva max 3 vteriny. Jindy tohle nedela dela to opravdu nahodne, stalo se to zatim 2x.
Razeni "manualem" funguje - ale na to sem linej. Sport regime taky (asi) funguje, ale opet, nemam pro nej vyuziti.
*- dlouha doba zamceni/premosteni menice je znat nejvice na dalnici pri jizde na tempomat. Valim pianko 140 a prede mnou kamion a vedle v pruhu zdivocela fabie valici se 143 km/h ... co zbyva, vypnout tempomat, pockat az letec v fabii dokonci manevr a pak resume. Tu je problem, automat vse zaridi, podradi, dostane se na puvodnich 140 ochotne, rychle a bez kecu ale pak, pak mu trva cca minutku nez zamkne menic - je to poznat na otackomeru.
Kontrolka zadna nesviti, error hlaska zadna neni pritomna.
Mam najeto cca 270k km, olej z automatu nikde netece a je ho tam snad teda dost, kdysi byl menen v ZF Pakra Brno (odhad pri 120k km) a debatuji nad tim, jestli ho nevymenit znovu.
Dotaz: je mnou popsana situace normalni vzhledem k memu stylu jizdy, mam ten olej menit nebo to proste neresit, jezdit ...
P.S. : auto mi vyhovuje pomerne dost, neni zatim zrezle a rad bych ho mel co nejdele i kdyz to nikdy nebude srazova kralovna.