Zdar a silu!
Mel bych dotaz na mistni majitele historickych vozidel s motorem M62TUBxx v kombinaci s automatem ZF5HP24/30.
Situace: za studena i za tepla radi jak duchodce (pomalu) a prijde mi, ze mu dlouho trva zamknuti menice*. Kickdown asi funguje, ale nejak jsem za dobu vlastnictvi vozu nemel potrebu ho ani zkouset a kdyz chci odnekud zmizet - treba z krizovatky - staci cca 3/4 plynu. Tu a tam se chova skoro jako CVTecko, polozim nozku lehce na plyn a pri konstantnich cca 1500 RPM se rozjedeme ... pak nekdy okolo cca 60tky akcelerace ustane a automatka teda zaradi nejakou rychlost (asi 4ku?). Obcas je po meste znat lehke cuknuti jak teda nakonec zaradi/zamkne menic.
Jeste se nahodne vyskytuje chyba, za studena/za tepla nehraje roli, ale zasadne po delsi jizde z kopce (mam chalupu v horach), pri rozjeti z klidu na vyssi rychlost okolo 80 km/h pri cca 1/2 plynu (vyjezd ze stopky na statovku) je jakoby dira v plynu, je znat ze radi 1-2 pak nic, vypadek "vykonu", podrzi 2 a pak jedeme normalne - cela akce trva max 3 vteriny. Jindy tohle nedela dela to opravdu nahodne, stalo se to zatim 2x.
Razeni "manualem" funguje - ale na to sem linej. Sport regime taky (asi) funguje, ale opet, nemam pro nej vyuziti.
*- dlouha doba zamceni/premosteni menice je znat nejvice na dalnici pri jizde na tempomat. Valim pianko 140 a prede mnou kamion a vedle v pruhu zdivocela fabie valici se 143 km/h ... co zbyva, vypnout tempomat, pockat az letec v fabii dokonci manevr a pak resume. Tu je problem, automat vse zaridi, podradi, dostane se na puvodnich 140 ochotne, rychle a bez kecu ale pak, pak mu trva cca minutku nez zamkne menic - je to poznat na otackomeru.
Kontrolka zadna nesviti, error hlaska zadna neni pritomna.
Mam najeto cca 270k km, olej z automatu nikde netece a je ho tam snad teda dost, kdysi byl menen v ZF Pakra Brno (odhad pri 120k km) a debatuji nad tim, jestli ho nevymenit znovu.
Dotaz: je mnou popsana situace normalni vzhledem k memu stylu jizdy, mam ten olej menit nebo to proste neresit, jezdit ...
P.S. : auto mi vyhovuje pomerne dost, neni zatim zrezle a rad bych ho mel co nejdele i kdyz to nikdy nebude srazova kralovna.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 535i - automat
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: E39 535i - automat
první udělej olej..ten je základ + vše co k tomu patří zkouknout .... i do mechatroniky bych kouk , jsou tam pokud se neplatu takový gumový "tlumiče rázů" mužou bejt vymačkaný ....olej by se měl dělat max 100K podle stylu jízdy i dřív...... ..zkoukni vnitřek na špony....nech vymazat adaptační časy ..."nauč" to znova řadit dle postupu....a pak laboruj dál, pokud bude problém.... 

auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: E39 535i - automat
Udělal bych olej a filtr, mechatronika tady ještě žádný gumy nemá, měl jsem to před lety ze zvědavosti rozdělané.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: E39 535i - automat
Rejchy... dík za info..já to beru podle svý , ale mám 6kvalt ....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: E39 535i - automat
Olej určitě nepomůže jsou to vyhozené peníze.
Re: E39 535i - automat
To možná nepomůže,ale je to levnější než to dát někomu ať se v tom hrabe,případně repas.
Však nemusí jezdit na výměnu do Pakry,vyměnit olej v téhle převodovce zvládne každý zručnější mechanik.
Však nemusí jezdit na výměnu do Pakry,vyměnit olej v téhle převodovce zvládne každý zručnější mechanik.
Re: E39 535i - automat
Automaty dělám 20 let tak vím o čem je řeč. V Pakre to je zbytečné drahé, berou úplně nesmyslné částky.
- El Bobr
- Registrovaný
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř 09.09.2020 10:07
- Bydliště: La Praga, Repubblica Ceca
Re: E39 535i - automat
Zdar!
Diky za rady
Co se tyce vymeny oleje - to zvladnu sam, konec koncu, mel bych se stydet kdyby ne. Je kde, je naradi a co jsem koukal, da se sehnat "sada" kde jsou podle fotek snad i nove magnety do vany. Vim ze to tehle prevodovky patri "Lifeguard 5" a ne cervene ATF.
Jedine s cim jsem si nejisty je postup kontroly hladiny po vymene.
Postup je udajne - nastartovat, proradit rychlosti a u kazde par vterin pockat, projet (?) ale ne moc, protoze pry teplota mereni je idealni mezi 30-50°C. Tady prichazi 'problem', nemam diag do 20ti pinu pod kapotou, zatim, takze mereni teploty me napada jen infrateplomerem na vane - pocitam s chybou mereni, takze teplota vany by nemela byt pres 40°C.
Kdybych napsal uplny nesmysl - dejte mi vedet.
Dat to mechanikovi, slo by, ale kteremu? Zatim lidi co znam a co jim verim, tak mi rekli ze do automatu nejdou. Prave kvuli rizikum, ze po vymene oleje v automatu se muze stat, ze automat umre. To chapu. S tim rizikem do toho jdu.
Diky za rady
Co se tyce vymeny oleje - to zvladnu sam, konec koncu, mel bych se stydet kdyby ne. Je kde, je naradi a co jsem koukal, da se sehnat "sada" kde jsou podle fotek snad i nove magnety do vany. Vim ze to tehle prevodovky patri "Lifeguard 5" a ne cervene ATF.
Jedine s cim jsem si nejisty je postup kontroly hladiny po vymene.
Postup je udajne - nastartovat, proradit rychlosti a u kazde par vterin pockat, projet (?) ale ne moc, protoze pry teplota mereni je idealni mezi 30-50°C. Tady prichazi 'problem', nemam diag do 20ti pinu pod kapotou, zatim, takze mereni teploty me napada jen infrateplomerem na vane - pocitam s chybou mereni, takze teplota vany by nemela byt pres 40°C.
Kdybych napsal uplny nesmysl - dejte mi vedet.
Dat to mechanikovi, slo by, ale kteremu? Zatim lidi co znam a co jim verim, tak mi rekli ze do automatu nejdou. Prave kvuli rizikum, ze po vymene oleje v automatu se muze stat, ze automat umre. To chapu. S tim rizikem do toho jdu.