Stránka 1 z 2
G20/G21 Podvozek
Napsal: pát 26.03.2021 11:25
od Hertl
Zdravim,
hledam rady ohledne podvozku na G20/21.
Premyslim o koupi, ale zajima me nazor nekoho kdo se u teto znacky pohybuje delsi dobu a to :
1, Mezi mirne ojetymi, do tech 30tkm se pohybuji hodne podvozky M sport, videl jsem uz dost informaci ze je strasne tvrdy a nema smysl ho brat ( bavime se o beznem jezdeni do prace apod. ), je to tak, nebo nekdo nesouhlasi?
2, Je pro pracovni auto a semtam taky na pozitek z jizdy nejrozumnejsi brat standartni a adaptivni podvozek?
3, Nazory na zadokolku tady u nas v cechach? letos byla sice tuzsi zima, ale neprijde mi ze by byl nejak extra potreba xdrive
4, samozrejme zhodnoceni od nekoho znaleho moc uvitam i co se tyce takoveho shrnuti, napriklad adaptivni podvozek M sport - narocnost na servis
5, rozdily normal/ sportovni prevodovka?
Skupina aut jsou primo od dealera bmw tu cechach do 30tkm najezdu.
Jsou to takove otazky do pranice, rad bych si vyslechl nazor ostatnich lidi, diky
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: sob 27.03.2021 10:47
od MattyX
Rozdíl mezi Msport a obyčejným je klasicky jen v pružinách a tlumičích a stabilizátorech a v dalších detailech ... náklady na údržbu defacto identické
Adaptivní podvozek je fajn, ale tam počítej s dost výrazně vyššími náklady na servis pak ... ale možná se tě to nebude týkat, když si auto necháš max 150tis km
Xdrive - v našich podmínkách naprosto zbytečná věc : 1. jízdní vlastnosti zadokolky jsou díky kinematice přední nápravy daleko lepší , 2. trakční režim u zadokolky je pro sníh v pohodě , už u e90 je DTC úplně boží (samozřejmě to vyžaduje dobré obutí a průměrně schopného řidiče), pokud napadne 20cm sněhu tak tam už budeš mít trable , kdy ta trakce nebude a xdrive by se hodil - jestli bydlíš na horské Kvildě, tak pak do něho jdi klidně

3. nesmyslně to prodražuje servis - samoté VTG je na opravu drahé a sere se a srát se bude a komplikuje to servis i přední nápravy, motoru a tak ... nenávidím to, jak to všude zavazí

Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: úte 30.03.2021 19:31
od LiborX50dM
nenapsal jsi jakou chceš motorizaci, ono je rozdíl jestli chceš 316d nebo M340i
1) podle použítí auta, pokud to chceš jako víkendovku na svezení tak je i M sport fajn
2) tím pádem si odpověděl sam - adaptivní, chceš auto adaptivně využívat, chceš s tím jezdit na pohodu a ale taky se povozit - jasně adaptivní
3) pokud nebydlíš na horách nebo tam netrávíš celé zimy, tak je xdrive nesmysl
4) do 100-150tkm nemusíš podvozek řešit, pak je lepší prodat celé auto
5) podle toho jaka převodovka, jaka motorizace.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: úte 30.03.2021 22:14
od ladovina
No hele k otazce Xdrive vs zadokolka: Ja mam F30 320d, bydlim na Vysocine v kopci a proste stim obcas bojuju

(ne ze by me to nebavilo) obcas vycouvavam kopec, parkart jsem musel dojit pro neco co hodim pod zadni kola atd. proste rozjezd v kopci hruza. Otec v Yeti 4x4 se jen smeje...
V Xdrive jsem nikdy nejel, ale docela bych veril tomu nazoru, ze to 80% lidi ani nepozna (kdyz se nebavime o nejakym driftovani), takze bych si to vyzkousel, ale uz bych to tak neodmital jak driv... Jasny naklady na servis budou vetsi...
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: úte 30.03.2021 22:53
od MattyX
ladovina píše: V Xdrive jsem nikdy nejel, ale docela bych veril tomu nazoru, ze to 80% lidi ani nepozna (kdyz se nebavime o nejakym driftovani), takze bych si to vyzkousel, ale uz bych to tak neodmital jak driv... Jasny naklady na servis budou vetsi...
Ano, drtivá většina uživatelů to asi nepozná, proto BMW v řadě 1 dělá předokolku, protože to mají všichni majitelé na párku
Každopádně ty náklady rozhodují o tom jestli to vlastně fakt jako potřebuješ ... a když potřebuješ 4x4 asi bych si určitě nekoupil BMW zase na druhou stranu

Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: stř 31.03.2021 06:16
od LiborX50dM
přesně moje slova, pokud nepoznám jestli je to auto čtyřkolka nebo zadokolka, tak si nemusím kupovat BMW a pokud chci 4x4 tak bych hledal v jinych vodách.
k čemu je taková 320D 4x4 když bude 10cm sněhu tak to stejně sedne na břicho, to ten Yeti se bude furt smát.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: stř 31.03.2021 06:55
od m4zzy
Ono stačí trochu břečky po ránu a s RWD po Vysočině už je to o držku. Ale ať si každý koupí co chce. Já mám xdrive v E91 a i v G20.
Podvozek za mě taky adaptivní.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: stř 31.03.2021 09:09
od LiborX50dM
tak na té vysočině to nějaký smysl má. otázka fakt jak člověk funguje.
kolik lídí jezdí v oktávkách s předohrabem co je horší jak zadohrab a taky fungujou.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: stř 31.03.2021 09:34
od m4zzy
NO já si právě myslím opak, že ty předokolky v břečkách a na sněhu jsou pro širokou veřejnost lepší. Sice s RWD dojedeš asi stejně ale kdyby dnešní lidi co z větší části auta neřeší jezdili s rwd ve sněhu tak to bude v každé zatáčce nějaký nýmand.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: stř 31.03.2021 12:37
od LiborX50dM
tak to ale není autem

Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: stř 31.03.2021 21:25
od Filozof
strašně moc jsou znát kvalitní pneumatiky vs staré co jsou tvrdé ikdyž třeba se vzorkem už nefungují.
Hodně jsem vyjel s novejma pneu až jsem se sám divil.
Plus ještě umět vypínat dsc v určitých situacích apod.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: čtv 01.04.2021 17:02
od Hertl
Abych to doplnil, rešímm 320d - 330d... Jeste nevím kde to skončí na 100%
Díky moc za rady, názory
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: čtv 01.04.2021 18:07
od LiborX50dM
a není lepší koupit třeba Fko 340i než Gčko 320D?
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: čtv 01.04.2021 19:04
od pavproch
Můžu, k tomu xDrive vs RWD když moje zkušenost je jen s e9x a nikoli f nebo g?
Měl sem e91 xDrive 330i a najel s ním za 8 let 1/4mio km, mám RWD e89 30i (35tis km @7 let) a mám e90 RWD 330i (60tis km@2 roky), všechny auta snížená a přitvrzená a se všema jezdím hodně "zaníceně" (čti využívám plný výkon motoru a redline), ale preferuju "čistou stopu", žádné drifty aj. "píčoviny".
xDrive (aspoň dle mých zkušeností) umožňuje jet opravdu plynulý "smooth" oblouk, tam kde sem s xDrive jel zatáčku jako po kolejích a nemusel vůbec hýbat s volantem, tam s RWD "mám plné ruce práce" abych ten oblouk vykroužil hladce a plynule.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: pát 02.04.2021 07:37
od Stickler
Naprostý souhlas, stejná zkušenost s upravenou 335i (420HP)

Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: ned 04.04.2021 10:04
od MattyX
pavproch píše:
xDrive (aspoň dle mých zkušeností) umožňuje jet opravdu plynulý "smooth" oblouk, tam kde sem s xDrive jel zatáčku jako po kolejích a nemusel vůbec hýbat s volantem, tam s RWD "mám plné ruce práce" abych ten oblouk vykroužil hladce a plynule.
To něco děláš špatně, protože zrovna E90 v Xdrive je vždycky na limitu pod plynem nedotáčívá a tak moc, že toho dosáhne i cvičená opice

o nějakým kroužení oblouků pod plynem využítí zadního náhonu nemůže být ani řeč

Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: ned 04.04.2021 13:24
od Hanz
Když s tím nejedeš na limitu (myslím auta, ne mentálním), máš pocit “jak po kolejích”...

pak tě ale sveze někdo, kdo umí skutečně řídit a zjistíš, že stejnou zatáčku lze jet o xy km rychleji, byť jde prdel trochu šejdrem, příp. se sune celá kára bokem, ale dotyčný nedělá nic zběsilého s volantem...
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: ned 04.04.2021 13:39
od pavproch
Proto sem spal, že ráth jezdím čistou stopu, moje zkušenost je, že xDrive v rychle projížděných čistých obloucích (bez driftu, bez "bokem", bez "šejdrem"atd) je klidnější než rwd.
Ta klikatice rwd je samozřejmě přehnaná.
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: ned 04.04.2021 14:14
od Hanz
Jen dotaz - všechny pomocné “na pozadí” DSC fce máš vypnuté?
viz odkaz (nahoře jsou blbosti, dole řeší ty asistence)
http://dreamingin302ci.blogspot.com/201 ... e.html?m=1
Ohledně e9x podvozku musíš číst tady
https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=956039
Re: G20/G21 Podvozek
Napsal: ned 04.04.2021 14:17
od pavproch
DSC "on".