Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Regenerace laku
Regenerace laku
Potřebuji poradit jak dobře v domacích podmínkách a ručně zregenerovat starší lak který posledních 15let nebyl strojně leštěný a posledních 10let vůbec čištěný ani voskovaný. Něco jsem už trochu pročítal na netu ale stále nemám jasno jaký tvrdý vosk koupit. Dělat budu celkem asi 3-4 auta kde barva je stříbrná a modrá. Leštěnku už mám jen musím koupit vosk a clay včetně lubrikace myslím že mám i pár litrů šamponu a aktivní pěny. Určitě bych koupil ještě něco na poletavou rez
Re: Regenerace laku
Jestli stím nemáš zkušenosti, tak to nedělej, jinak to bude ještě horší.
Nejlepší to nechat komplet strojově přeleštit a dát na to keramiku, voskem to uchráníš možná na měsíc.
Takhle vypadá má 545i po keramice.

Nejlepší to nechat komplet strojově přeleštit a dát na to keramiku, voskem to uchráníš možná na měsíc.
Takhle vypadá má 545i po keramice.

Re: Regenerace laku
Tak úplně stejně jak na fotce vypadá normálně umyté auto 
Jestli to chceš zkusit, tak máš na to ideální vozy, předpokládám, že jsou neudržované a již poškrábané, tak je to fuk. Doporučuji přečíst si tento web a pár hodin nad tím strávit. 6ádná věda to není, ale na krásném autě s pěkným lakem toho jde dost pokurvit.
https://www.detailingblog.cz/pruvodce-detailingem/
Takže za mě, nějaký základ máš. Je hlavně otázka, jestli chceš lak leštit leštičkou nebo jen pořádně umýt. Já prvě začal tím, že jsem se naučil auto pořádně a důkladně umýt a dekontaminovat a nanést kvalitní vosk. A ten vosk vydrží klidně i půl roku krásně chránit a kuličkovat. Ale v případě, že to budeš správně mýt.
Tzn ve zkratce, potřebuješ
- nějaký ph neutrální šampón/aktivní pěnu
- univerzální čistič (APC - all purpose cleaner) - ale pro začátek i postačí Jar, ikdyž se moc nedoporučuje
- chemii na poletavou rez jako Iron Out či obdobu
- Clay + lubrikace (opět, lubrikace postačí mýdlová voda) - tady můžeš nadělat největší paseku
- nějakou leštěnku jako Dod Juice Lime Prime
- kvalitní vosk s dobrou výdrží - Fusso Soft99 například
- mikrovlákna a hadry
- mycí rukavice
Toť pro začátek asi vše. Dost je toho vysvětleno v odkazu, co jsem postoval
Good luck

Jestli to chceš zkusit, tak máš na to ideální vozy, předpokládám, že jsou neudržované a již poškrábané, tak je to fuk. Doporučuji přečíst si tento web a pár hodin nad tím strávit. 6ádná věda to není, ale na krásném autě s pěkným lakem toho jde dost pokurvit.
https://www.detailingblog.cz/pruvodce-detailingem/
Takže za mě, nějaký základ máš. Je hlavně otázka, jestli chceš lak leštit leštičkou nebo jen pořádně umýt. Já prvě začal tím, že jsem se naučil auto pořádně a důkladně umýt a dekontaminovat a nanést kvalitní vosk. A ten vosk vydrží klidně i půl roku krásně chránit a kuličkovat. Ale v případě, že to budeš správně mýt.
Tzn ve zkratce, potřebuješ
- nějaký ph neutrální šampón/aktivní pěnu
- univerzální čistič (APC - all purpose cleaner) - ale pro začátek i postačí Jar, ikdyž se moc nedoporučuje
- chemii na poletavou rez jako Iron Out či obdobu
- Clay + lubrikace (opět, lubrikace postačí mýdlová voda) - tady můžeš nadělat největší paseku
- nějakou leštěnku jako Dod Juice Lime Prime
- kvalitní vosk s dobrou výdrží - Fusso Soft99 například
- mikrovlákna a hadry
- mycí rukavice
Toť pro začátek asi vše. Dost je toho vysvětleno v odkazu, co jsem postoval
Good luck

Re: Regenerace laku
Pokud bys chtěl leštit, tak "leštěnka" na to nezabere. To už je víceméně věda a musíš mít dobrou leštičku, pro začátek Dual Action leštičku (orbitální) jelikož klasické rotační dokážou napáchat nenávratně škody (spálěný lak, prodřené hrany atd)
A pak nastává alchymie v podobě leštících kotoučů a past. Existují tzv jednokrovoké kombinace, kdy po jendom vyleštění odstraníš maximum škrábanců a vypadá to relativně dost dobře a tím jsem já začínal a i bych to doporučil. Hodně oblíbená pasta na jednokrok je Menzerna FG400 či Scholl S20 v kombinaci s nějakým středně tvrdým kotoučem (Hex od chemicla guys oranžový, Modrý spider pad od Scholl, kotouče od 3M nebo Zvizzer, Rupes atd je toho mraky a jsou rozdíly v ceně a kvalitě) a pak dost záleží na typu auta. Audi, bmw a mercedes mají obecně dost tvrdé laky, leštil jsem svou A6 kdysi, strávil jsem na tom celý víkend a svou nic moc leštičkou sem nevyleštil nic. Pak jsem is půjčil profi leštičku Rupes, lepší pasty i kotouče a to byla jiná jízda.
Rukou vyleštíš akorád prd, jen takový dodatek (nebo jako vyleštíš, ale nemá to moc smysl se s tím takto jebat)
Ce se týče leštiček, jestli máš nebo nemáš, tak se dají koupit už kolem 4K dost slučné DA leštičky na hobby leštění. Já koupil starou, jetou, a nakonec vyleští jen s malým 80mm kotoučem něco, jinak je slabá. Kdybych is mel teď kupovat já, vzal bych Liguid elemnts T2500 + druhý menší unašeč.
A pak nastává alchymie v podobě leštících kotoučů a past. Existují tzv jednokrovoké kombinace, kdy po jendom vyleštění odstraníš maximum škrábanců a vypadá to relativně dost dobře a tím jsem já začínal a i bych to doporučil. Hodně oblíbená pasta na jednokrok je Menzerna FG400 či Scholl S20 v kombinaci s nějakým středně tvrdým kotoučem (Hex od chemicla guys oranžový, Modrý spider pad od Scholl, kotouče od 3M nebo Zvizzer, Rupes atd je toho mraky a jsou rozdíly v ceně a kvalitě) a pak dost záleží na typu auta. Audi, bmw a mercedes mají obecně dost tvrdé laky, leštil jsem svou A6 kdysi, strávil jsem na tom celý víkend a svou nic moc leštičkou sem nevyleštil nic. Pak jsem is půjčil profi leštičku Rupes, lepší pasty i kotouče a to byla jiná jízda.
Rukou vyleštíš akorád prd, jen takový dodatek (nebo jako vyleštíš, ale nemá to moc smysl se s tím takto jebat)
Ce se týče leštiček, jestli máš nebo nemáš, tak se dají koupit už kolem 4K dost slučné DA leštičky na hobby leštění. Já koupil starou, jetou, a nakonec vyleští jen s malým 80mm kotoučem něco, jinak je slabá. Kdybych is mel teď kupovat já, vzal bych Liguid elemnts T2500 + druhý menší unašeč.
Re: Regenerace laku
Odkaz uložen a později vše projdu
- nějaký ph neutrální šampón/aktivní pěnu - UŽ MÁM ALE NENÍ PH NEUTRÁLNÍ
- univerzální čistič (APC - all purpose cleaner) - ale pro začátek i postačí Jar, ikdyž se moc nedoporučuje - NEMÁM ALE ZATÍM NEVÍM JESTLI JE TO NUTNÉ?
- chemii na poletavou rez jako Iron Out či obdobu - JASNÝ KOUPÍM
- Clay + lubrikace (opět, lubrikace postačí mýdlová voda) - tady můžeš nadělat největší paseku - KOUPÍM STŘEDNĚ TVRDÝ ALE PRÁVĚ NEVÍM JESTLI STAČÍ JEN TA MÝDLOVÁ VODA? NĚKDO ŘÍKÁ ŽE VŮBEC A DRUHÝ ZASE ŽE MŮŽE BEJT
- nějakou leštěnku jako Dod Juice Lime Prime - MRKNU NA TO I KDYŽ JSEM LEŠTĚNKU DOSTAL ZDARMA OD CARTECHNIC
- kvalitní vosk s dobrou výdrží - Fusso Soft99 například - TAM SE TO ASI MUSÍ ROZLIŠOVAT PODLE BARVY LAKU NE?
- mikrovlákna a hadry - MÁM
- mycí rukavice - NEMÁM
Jsou to moje auta takže můžu jedno auto dělat klidně celý víkend ale raději bych kvuli prachu měl jedno auto na celý den. Jinak jsou to staré pekáče jsou to e39, e38, e66 a pak možná bych udělal pár fordů a oplů co se mi doma valí
Jinak to strojní leštění mě nějak neláka protože se tomu moc nevěnuji a tu co jsem naposled koupil někdy v roce 2005 tak jsem pak prodal protože jsem jí nikdy nepoužil.

- nějaký ph neutrální šampón/aktivní pěnu - UŽ MÁM ALE NENÍ PH NEUTRÁLNÍ
- univerzální čistič (APC - all purpose cleaner) - ale pro začátek i postačí Jar, ikdyž se moc nedoporučuje - NEMÁM ALE ZATÍM NEVÍM JESTLI JE TO NUTNÉ?
- chemii na poletavou rez jako Iron Out či obdobu - JASNÝ KOUPÍM
- Clay + lubrikace (opět, lubrikace postačí mýdlová voda) - tady můžeš nadělat největší paseku - KOUPÍM STŘEDNĚ TVRDÝ ALE PRÁVĚ NEVÍM JESTLI STAČÍ JEN TA MÝDLOVÁ VODA? NĚKDO ŘÍKÁ ŽE VŮBEC A DRUHÝ ZASE ŽE MŮŽE BEJT
- nějakou leštěnku jako Dod Juice Lime Prime - MRKNU NA TO I KDYŽ JSEM LEŠTĚNKU DOSTAL ZDARMA OD CARTECHNIC
- kvalitní vosk s dobrou výdrží - Fusso Soft99 například - TAM SE TO ASI MUSÍ ROZLIŠOVAT PODLE BARVY LAKU NE?
- mikrovlákna a hadry - MÁM
- mycí rukavice - NEMÁM
Jsou to moje auta takže můžu jedno auto dělat klidně celý víkend ale raději bych kvuli prachu měl jedno auto na celý den. Jinak jsou to staré pekáče jsou to e39, e38, e66 a pak možná bych udělal pár fordů a oplů co se mi doma valí

m4zzy píše:Tak úplně stejně jak na fotce vypadá normálně umyté auto
Jestli to chceš zkusit, tak máš na to ideální vozy, předpokládám, že jsou neudržované a již poškrábané, tak je to fuk. Doporučuji přečíst si tento web a pár hodin nad tím strávit. 6ádná věda to není, ale na krásném autě s pěkným lakem toho jde dost pokurvit.
https://www.detailingblog.cz/pruvodce-detailingem/
Takže za mě, nějaký základ máš. Je hlavně otázka, jestli chceš lak leštit leštičkou nebo jen pořádně umýt. Já prvě začal tím, že jsem se naučil auto pořádně a důkladně umýt a dekontaminovat a nanést kvalitní vosk. A ten vosk vydrží klidně i půl roku krásně chránit a kuličkovat. Ale v případě, že to budeš správně mýt.
Tzn ve zkratce, potřebuješ
- nějaký ph neutrální šampón/aktivní pěnu
- univerzální čistič (APC - all purpose cleaner) - ale pro začátek i postačí Jar, ikdyž se moc nedoporučuje
- chemii na poletavou rez jako Iron Out či obdobu
- Clay + lubrikace (opět, lubrikace postačí mýdlová voda) - tady můžeš nadělat největší paseku
- nějakou leštěnku jako Dod Juice Lime Prime
- kvalitní vosk s dobrou výdrží - Fusso Soft99 například
- mikrovlákna a hadry
- mycí rukavice
Toť pro začátek asi vše. Dost je toho vysvětleno v odkazu, co jsem postoval
Good luck
Re: Regenerace laku
- nějaký ph neutrální šampón/aktivní pěnu - UŽ MÁM ALE NENÍ PH NEUTRÁLNÍ - na první umytí to nevadí, ale pokud naneseš vosk a pak to umyješ něčím jiným než pH neutrálním šamponem tak ten vosk umyješ taky, což pak postrádá smysl, takže doporučuju přikoupit pak nějaký kanistr pH neutrálního šampónu. Poučka je, že pokud chceš vosk sundat a auto pořádně umýt, použij agresivní šampón nebo do ph neutrálního šampónu přidej to APC. Pokud už na autě je vosk a chceš auto jen umýt, použij pouze pH neutrální šampón a vosk na autě zůstane
- univerzální čistič (APC - all purpose cleaner) - ale pro začátek i postačí Jar, ikdyž se moc nedoporučuje - NEMÁM ALE ZATÍM NEVÍM JESTLI JE TO NUTNÉ? nutné to není, ale hodí se to na v podstatě+ cokoliv i do interiéru
- chemii na poletavou rez jako Iron Out či obdobu - JASNÝ KOUPÍM
- Clay + lubrikace (opět, lubrikace postačí mýdlová voda) - tady můžeš nadělat největší paseku - KOUPÍM STŘEDNĚ TVRDÝ ALE PRÁVĚ NEVÍM JESTLI STAČÍ JEN TA MÝDLOVÁ VODA? NĚKDO ŘÍKÁ ŽE VŮBEC A DRUHÝ ZASE ŽE MŮŽE BEJT je to na pováženou, jestli chceš mít trochu větší jistotu, klu i tu lubrikaci
- nějakou leštěnku jako Dod Juice Lime Prime - MRKNU NA TO I KDYŽ JSEM LEŠTĚNKU DOSTAL ZDARMA OD CARTECHNIC
- kvalitní vosk s dobrou výdrží - Fusso Soft99 například - TAM SE TO ASI MUSÍ ROZLIŠOVAT PODLE BARVY LAKU NE?
není potřeba, jako ten Fusso má verzii pro světlý a tmavý lak, ale podle mého je to na normální auto uplně jedno. Ostatní vosky jsem neviděl, že by byly na různé barvy laku tříděné.
- mikrovlákna a hadry - MÁM
- mycí rukavice - NEMÁM - doporučuju koupit asponě něco v autkelly, takovou tu chlupatou (vypadá to jak takové afro válečky/hovna
- univerzální čistič (APC - all purpose cleaner) - ale pro začátek i postačí Jar, ikdyž se moc nedoporučuje - NEMÁM ALE ZATÍM NEVÍM JESTLI JE TO NUTNÉ? nutné to není, ale hodí se to na v podstatě+ cokoliv i do interiéru
- chemii na poletavou rez jako Iron Out či obdobu - JASNÝ KOUPÍM
- Clay + lubrikace (opět, lubrikace postačí mýdlová voda) - tady můžeš nadělat největší paseku - KOUPÍM STŘEDNĚ TVRDÝ ALE PRÁVĚ NEVÍM JESTLI STAČÍ JEN TA MÝDLOVÁ VODA? NĚKDO ŘÍKÁ ŽE VŮBEC A DRUHÝ ZASE ŽE MŮŽE BEJT je to na pováženou, jestli chceš mít trochu větší jistotu, klu i tu lubrikaci
- nějakou leštěnku jako Dod Juice Lime Prime - MRKNU NA TO I KDYŽ JSEM LEŠTĚNKU DOSTAL ZDARMA OD CARTECHNIC
- kvalitní vosk s dobrou výdrží - Fusso Soft99 například - TAM SE TO ASI MUSÍ ROZLIŠOVAT PODLE BARVY LAKU NE?
není potřeba, jako ten Fusso má verzii pro světlý a tmavý lak, ale podle mého je to na normální auto uplně jedno. Ostatní vosky jsem neviděl, že by byly na různé barvy laku tříděné.
- mikrovlákna a hadry - MÁM
- mycí rukavice - NEMÁM - doporučuju koupit asponě něco v autkelly, takovou tu chlupatou (vypadá to jak takové afro válečky/hovna

Re: Regenerace laku
Ten šampon neutrální koupím protože právě vím že pokud na vosk použiju normální šampon třeba ten co je normálně v myčce na benzínkých tak je to hned dole. Vosk na autě ještě není takže to pak vezmu servošamponem.
ten univerzalní čistič možná koupím protože se to může hodit pak do interieru protože plánuji u e38 vyndat vnitřek a sedačky vyčistič mimo auto.
rukavici koupím už jsem jí dřív měl jen mě sralo že se mi točila na ruce ale asi to bylo tím ýže jsem koupil tu nejlevnější.
ten univerzalní čistič možná koupím protože se to může hodit pak do interieru protože plánuji u e38 vyndat vnitřek a sedačky vyčistič mimo auto.
rukavici koupím už jsem jí dřív měl jen mě sralo že se mi točila na ruce ale asi to bylo tím ýže jsem koupil tu nejlevnější.
Re: Regenerace laku
Rukavice stačí pro začátek něco na tento způsob.
Já mám tyto dvě, jednu malou a druhou velkou. Velkou mám na karoserii, malou na prahy, spodky blatníků, prostě na ty více špinavá místa.
https://www.alza.cz/auto/compass-myci-r ... zgEALw_wcB
Ale jestli už sis prolouskal ten web, co jsem postoval, tak tam je mrtě základních informací pěkně napsáno. Horší je, že jakmile s tím začněš, tak budeš přikupovat a přikupovat
já už toho mám 2 velké IKEA krabice 
Já mám tyto dvě, jednu malou a druhou velkou. Velkou mám na karoserii, malou na prahy, spodky blatníků, prostě na ty více špinavá místa.
https://www.alza.cz/auto/compass-myci-r ... zgEALw_wcB
Ale jestli už sis prolouskal ten web, co jsem postoval, tak tam je mrtě základních informací pěkně napsáno. Horší je, že jakmile s tím začněš, tak budeš přikupovat a přikupovat

