Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Ahoj Hoši
Chystám se na výměnu oleje, filtru a těsnění pod mechatronikem v automatu u 545i
Převodovka zf6hp26
Koukal jsem na různý videa na youtube a vesmeš jsem tam neviděl že by někdo dělal proplach.
Jak to měníte vy? Necháváte to dělat i s proplachem nebo to jen vypustit dát nový filtr, nový těsnění a napustit?
Chystám se na výměnu oleje, filtru a těsnění pod mechatronikem v automatu u 545i
Převodovka zf6hp26
Koukal jsem na různý videa na youtube a vesmeš jsem tam neviděl že by někdo dělal proplach.
Jak to měníte vy? Necháváte to dělat i s proplachem nebo to jen vypustit dát nový filtr, nový těsnění a napustit?
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
No tak nejlepší je to komplet s proplachem, ale ten v domácích podmínkách neuděláš.
Nejlépe uděláš, když se objednáš do ZF pakra v Jihlavě, tam udělají diag převodovky a řeknou ti, co pro ní bude nejlepší.
Také tu převodovku můžeš poslat do kopru, záleží, kolik máš najeto.
Nejlépe uděláš, když se objednáš do ZF pakra v Jihlavě, tam udělají diag převodovky a řeknou ti, co pro ní bude nejlepší.
Také tu převodovku můžeš poslat do kopru, záleží, kolik máš najeto.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Opakovaně (po ujetí třeba 100 km, prohřátí) vyměnit olej, menší šok než proplach... po 3tí výměně bys měl mít novou celou náplň...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Najeto je 127tis km. Náplň bude patrně původní. Díky teda za info. Zítra mám volat do servisu kde mají mašinu na proplach tak uvidim co mě ještě řeknou tam.
Díky hoši.
Díky hoši.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Nezabudni vymenit tesnenie pod mechatronikom, 4 valceky, bryle a priechodku, ale to vsetko tu uz je popisane.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Ano vím všechny potřebný těsnění mám připravené ale děkuji za upozornění 

Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
No to já právě nevím jestli to ten první majitel někdy dělal.
Spíš asi ne. Byl to Němec a ty věří na celoživotní náplně....
Budu mluvit s člověkem co dělá ty proplachy tak snad má nějaký zkušenosti a třeba mi taky radši řekne že to bude lepší bez proplachu a spíš to několikrát vyměnit.
Spíš asi ne. Byl to Němec a ty věří na celoživotní náplně....

Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
fakt si nech poradit a žádnej proplach, když něco dobře funguje, tak do toho zasahovat co nejmíň
ZF prodává komplet sadu s vanou a olejema, je tam superdetailní návod, jak to udělat, pokud si troufneš sám

ZF prodává komplet sadu s vanou a olejema, je tam superdetailní návod, jak to udělat, pokud si troufneš sám
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
zddan01:
Ano tu sadu od ZF jsem zakoupil tak mrknu do těch návodů. V sadě je 7l oleje což je zřejmě jedna náplň převodovky.
Dnes jsem ještě objednal 3 litry navíc na ten proplach do tý proplachovací mašiny ale jak říkáte tak asi dokoupím ještě dalších X litrů oleje a nechám to postupně několikrát asi vypustit a napustit bez toho proplachu teda.
Převodovka řadí krásně plynule , ani o ní nevím že řadí stupně jak jde hladce.
jinak kupuju olej ten orig. ZF lifeguard6...zrovna dvakrát levnej teda není ale zase je to orig. náplň tak co by jsme pro ty naše stroje přece neudělali.
cheater: Jinak sníženej termostat jsem už sehnal, zítra mi ho pošle , jen furt váhám jestli ho tam teda namontovat.. horší emise..horší spotřeba...horší účinnost motoru ale zase lepší životnost gufer.
Ano tu sadu od ZF jsem zakoupil tak mrknu do těch návodů. V sadě je 7l oleje což je zřejmě jedna náplň převodovky.
Dnes jsem ještě objednal 3 litry navíc na ten proplach do tý proplachovací mašiny ale jak říkáte tak asi dokoupím ještě dalších X litrů oleje a nechám to postupně několikrát asi vypustit a napustit bez toho proplachu teda.
Převodovka řadí krásně plynule , ani o ní nevím že řadí stupně jak jde hladce.
jinak kupuju olej ten orig. ZF lifeguard6...zrovna dvakrát levnej teda není ale zase je to orig. náplň tak co by jsme pro ty naše stroje přece neudělali.

cheater: Jinak sníženej termostat jsem už sehnal, zítra mi ho pošle , jen furt váhám jestli ho tam teda namontovat.. horší emise..horší spotřeba...horší účinnost motoru ale zase lepší životnost gufer.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Že olej měnil poznáš tak, že na vaně bude mladší datum její výroby než 2004.stellaM3 píše:No to já právě nevím jestli to ten první majitel někdy dělal.
Spíš asi ne. Byl to Němec a ty věří na celoživotní náplně....![]()
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Ten proplach nevadí novějším autům co mají malej nájezd. Naopak většinou vadí autum co mají už vysokej nájezd a buhví co za sebou a jsou před smrtí.
Takže pokud mám převodovku co má 127k najeto proplachu bych se osobně nebál.
Pokud mám 20leté auto co má 400k najeto auto skoro nejede a převodovka kope jak bejk tam je to s otazníkem.
Proto tady zase vzniká vlna odporu kvuli proplachu kterej škodí spíše převodovkám co mají odžito a už jsou na posmrtné hranici života, ne převodovkám co jsou v pořádku, těm proplach nevadí. Mám pocit že to je zase propaganda servisů kteří nemají mašinu a dělají to starým zpusobem vylejt / nalejt.
Špičkoví odborníci co dělají automaty desetiletí všech značek MB či BMW a AUDI apod. i já sám na své 728i si nechal 2x měnit olej komplet s proplachem a funguje parádně už 40tis km--- Pak i několik dalších e38 a e60 a e61 a e90 a dalších pár lidí a všichni spokojení takže bych se toho nebál pokud je převodovka ok a není před smrtí.
Jinak ZP v Blučině dělali i repas hydroměniče na ZF6 za 35k včetně oleje otci před cca 80tis km na 530xd a velká spokojenost.
Já když to auto řídím tak převodovka funguje luxusně už třetím rokem i on velmi spokojenej a sám jsem dal na ohlasy tady jednoho odborníka na BMW co tam servisuje všechny BMW co měl a má.
http://www.zp-automatic.cz/
Super je že vše nafotí a pošlou na mail postup výměny oleje a stav před a po výměně a je na ně spoleh.
Takže proplachu bych se na certifikované mašině nebál u dobré převodovky.
Takže pokud mám převodovku co má 127k najeto proplachu bych se osobně nebál.
Pokud mám 20leté auto co má 400k najeto auto skoro nejede a převodovka kope jak bejk tam je to s otazníkem.

Proto tady zase vzniká vlna odporu kvuli proplachu kterej škodí spíše převodovkám co mají odžito a už jsou na posmrtné hranici života, ne převodovkám co jsou v pořádku, těm proplach nevadí. Mám pocit že to je zase propaganda servisů kteří nemají mašinu a dělají to starým zpusobem vylejt / nalejt.
Špičkoví odborníci co dělají automaty desetiletí všech značek MB či BMW a AUDI apod. i já sám na své 728i si nechal 2x měnit olej komplet s proplachem a funguje parádně už 40tis km--- Pak i několik dalších e38 a e60 a e61 a e90 a dalších pár lidí a všichni spokojení takže bych se toho nebál pokud je převodovka ok a není před smrtí.
Jinak ZP v Blučině dělali i repas hydroměniče na ZF6 za 35k včetně oleje otci před cca 80tis km na 530xd a velká spokojenost.
Já když to auto řídím tak převodovka funguje luxusně už třetím rokem i on velmi spokojenej a sám jsem dal na ohlasy tady jednoho odborníka na BMW co tam servisuje všechny BMW co měl a má.
http://www.zp-automatic.cz/
Super je že vše nafotí a pošlou na mail postup výměny oleje a stav před a po výměně a je na ně spoleh.
Takže proplachu bych se na certifikované mašině nebál u dobré převodovky.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
K termostatu:
To zhoršení emisí a spotřeby je znatelný možná tak v laboratorních podmínkách, ale v reálnym životě to člověk nepozná.
Já ho dával hlavně kvůli odlehčení zátěže pro chladící soustavu, ono těch 105° udělá celkem slušněj tlak, hadice jsou tvrdý jako kámen. Ty auta už nejsou nejmladší a nechci se dočkat toho, že mi někde hadice nebo expanzka bouchne.
Další výhodou je delší životnost všeho gumovýho na motoru - gufera, těsnění atd.
Navíc je s vodním chladičem propojeno i chlazení převodovky, takže i teplotu převodovky srazíš cca o 10°.
Já teď budu dávat už 2. snížený termostat
2 roky zpět jsem koupil ten z Ameriky od logicseven (dnes bavlogic).
Za 1. stál hroznou raketu 200USD + 40USD doprava + clo = skoro 7k
2. ten termostat moc nefunguje, je sníženej pouze o malinko. Většinu roku auto drží za jízdy 98-99, ve městě vyleze klidně až na originálních 105,-. Začíná fungovat až ve chvíli, kdy auto zapne příhřev. Když je venku 30° a víc, tak teplota motoru paradoxně letí dolů, a ve vedrech opravu motor drží 91-93. Asi mají chlapci v Texasu horka a odladili ten termostat na jejich teploty
Takže já teď budu dávat JaraXův sníženej, který by měl držet 90 za každých podmínek.
Kdyby někdo chtěl ten Americkej, budu ho mít na prodej.
To zhoršení emisí a spotřeby je znatelný možná tak v laboratorních podmínkách, ale v reálnym životě to člověk nepozná.
Já ho dával hlavně kvůli odlehčení zátěže pro chladící soustavu, ono těch 105° udělá celkem slušněj tlak, hadice jsou tvrdý jako kámen. Ty auta už nejsou nejmladší a nechci se dočkat toho, že mi někde hadice nebo expanzka bouchne.
Další výhodou je delší životnost všeho gumovýho na motoru - gufera, těsnění atd.
Navíc je s vodním chladičem propojeno i chlazení převodovky, takže i teplotu převodovky srazíš cca o 10°.
Já teď budu dávat už 2. snížený termostat

2 roky zpět jsem koupil ten z Ameriky od logicseven (dnes bavlogic).
Za 1. stál hroznou raketu 200USD + 40USD doprava + clo = skoro 7k
2. ten termostat moc nefunguje, je sníženej pouze o malinko. Většinu roku auto drží za jízdy 98-99, ve městě vyleze klidně až na originálních 105,-. Začíná fungovat až ve chvíli, kdy auto zapne příhřev. Když je venku 30° a víc, tak teplota motoru paradoxně letí dolů, a ve vedrech opravu motor drží 91-93. Asi mají chlapci v Texasu horka a odladili ten termostat na jejich teploty

Takže já teď budu dávat JaraXův sníženej, který by měl držet 90 za každých podmínek.
Kdyby někdo chtěl ten Americkej, budu ho mít na prodej.
e66 750Li
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Horsi spotreba asi tak o 0,1 l/100 km, pokud vubec, to na to ma mnooohem vetsi vliv tvuj jizdni stylstellaM3 píše:Jinak sníženej termostat jsem už sehnal, zítra mi ho pošle , jen furt váhám jestli ho tam teda namontovat.. horší emise..horší spotřeba...horší účinnost motoru ale zase lepší životnost gufer.


Jeste doplnim, ze casto ty motory jezdi na 5W30 (davalo BMW kvuli nizsi viskozite a tedy nizsim emisim/spotrebe), kde se ten olej doslova pece zaziva

Mam ho zhruba dva roky. Zda se, ze funguje dobre. Nejvic jsem se s vodou dostal snad na 98° a s olejem se prakticky nedostanu pres 120°. Beznou jizdou ani na tech 120°, coz je u OEM termostatu "normalni" teplota olejeHyndaDan píše:Takže já teď budu dávat JaraXův sníženej, který by měl držet 90 za každých podmínek.

Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Tak jsem dnes vyměnil ten termostat a zatím dobrý . Drží mezi 90-93 stupňi. Tak doufám že to autu Teda jen prospěje 

Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Ty proplachy nejsou úplně nejlepší volba z vlastní zkušenosti mužů říct že to co se mi dostalo pod ruky po proplachu automatu tak bych si proplach dělat určitě nenechal.
Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
LUKASI _ můžeš to trochu více rozebrat ? Proč a z jakého důvodu ? V jakém stavu byla převodovka ? Nájezd a stáří a stav ?Lukas40 píše:Ty proplachy nejsou úplně nejlepší volba z vlastní zkušenosti mužů říct že to co se mi dostalo pod ruky po proplachu automatu tak bych si proplach dělat určitě nenechal.
Tekl z toho snad mazut ?

Re: Výměna oleje v automatu ZF6HP26 postup???
Auto BMW 530D XDrive 2010 km 320 000.Po proplachu přístrojem po rozdělení převodovky ZF 6HP26 vytekl z převodovky místo oleje med. Výsledek spálená převodovka slepené lamelove spojky a pridreny mechatronik. Diagnostika vykázala chybu premostovaci spojku hydromenice. Špatný Lock-UP hydromenice tak proto.