Stránka 1 z 1

Problémy s topením E39 530D

Napsal: pon 12.10.2020 22:22
od Misanek
Zdar lidi!

Tak po dlouhé odmlce mi to nedalo, navštívil jsem zase tohle forum a rovnou bych s vama rád rozvinul konverzaci na téma jednoho troubleshootingu co se týče topení u e39 a u které mi zatím nikdo nedokázal přesně říct po čem jít :)
Jde o to, že už nějakou dobu řeším problém, že auto mi odmítá v závislosti na otáčkách topit - cca od 1800 ot./min. výš topení slábne a vzhledem k rychlosti prostě začíná foukat s topení studený vzduch, což mi s nadcházející zimou začíná být poněkud nepříjemné.
"Vyměň ventily topení, bude to na 100% nima!" jako bych slyšel :D JENOMŽE to je právě ten problém - ventily už tam mám asi třetí nové, protože pokaždé s nima byl v poslední době nějaký problém, a u těch půvpdních to začalo tím že zůstávaly viset otevřené. U těch posledních aftermarket se to začalo chovat tak, jak jsem popsal výše tak už jsem ztratil nervy, hodil je (tuším Vemo original quality) do 3,14če a šel do bmw koupit originály. Ale jaké bylo mé zklamání když problém i tak přetrvává :evil:
Na celé věci je ale největší paradox ten, že když na ventilech fyzicky odpojím kabeláž ovládající šoupata a ventily se bez napětí otevřou naplno (vychozí poloha - 0V=100% flow) tak auto topí jak oheň ať se děje co se děje a ať jsou otáčky jakékoliv.
Zkoušel jsem i přepinovat ten tří pinový konektor na svazku v doměnce že je třeba studeňák tam, ale i tak beze změny. Když jsem si multimetrem zkoušel měřit napětí na tomto konektoru tak hodnota se měnila v závislosti na nastavení klimapanelu, což je dle mého allright. Zkoušel jsem dokonce měnit i celý klimapanel za druhý. Ovšem vše se minulo účinkem... :roll:
Zajímavé je, že pokud jede bufik, tak topení topí v klidu i nad výše zmíněné otáčky, což jakoby možná značí na nějaký problém v okruhu, ale vodní pumpa je měněná, termostat taky. No a vzhledem k tomu že topení jinak topí tak předpokládám že ucpané taky nebude..

Setkal se někdy někdo s tímhle problémem? Napadá někoho i čistě hypotetický důvod tohohle průseru? Budu rád za jakýkoliv nápad či debatu.

Díky moc borci :wink:

Re: Problémy s topením E39 530D

Napsal: úte 13.10.2020 17:55
od ACDC
Teplota chladící kapaliny asi OK, že. Funguje ventilátorek v jednotce klimy? Ten dokáže zblbnout topení. U předface auta nám taky moc netopilo a bylo to tím.

Re: Problémy s topením E39 530D

Napsal: úte 13.10.2020 20:15
od JaraX
kolik má voda v motoru když takle jedeš?
máš v pořádku všechny čerpadla, jak na webastu, tak u ventilů jeslti tam je?
jaky jsou hodnoty na výměníkách?
co solenoidový ventil?

Re: Problémy s topením E39 530D

Napsal: stř 14.10.2020 09:28
od Misanek
Díky za reakce pánové :wink:

Teplota chladící kapaliny kolísá v rámci zátěže od 90 do cca 97 až 100 stupňů.
ventilátorek dle mého funguje, ale jak jsem psal výše, zkoušel jsem měnit i celý klimapanel a beze změny.
Čerpadlo na webastu bude předpokládám v pořádku, jelikož webasto normálně v pohodě topí jak na časovač, tak i jako příhřev nebo přes gsm pager. Navíc když zrovna jede tak mi přijde, že auto topí v pohodě i nad inkriminované otáčky.
V Inpě/Istě jsem se na hodnoty ve výměníkách na live datech nedíval, to se přiznávám :oops: Ale nejsem si jistý jestli tam vůbec jsou, ale asi tam budou. Nicméně si myslím, že jediné co tam uvidím bude propad teploty v dané situaci, jinak si to nedovedu vysvětlit. Otázkou je, jestli je na live datech vidět aspoň proporcionalita ventilů nebo aktuálný napětí na výstupech ihka. Musím na to mrknout co vše tam je možno číst..
JaraX píše: co solenoidový ventil?
Který konkrétně myslíš a kterou jeho vlastnost máš na mysli? :D
Jiank čerpadlo mám jenom jedno, a to právě jen to u bufíku. Pomocné u ventilů neni