Tak po dlouhé odmlce mi to nedalo, navštívil jsem zase tohle forum a rovnou bych s vama rád rozvinul konverzaci na téma jednoho troubleshootingu co se týče topení u e39 a u které mi zatím nikdo nedokázal přesně říct po čem jít

Jde o to, že už nějakou dobu řeším problém, že auto mi odmítá v závislosti na otáčkách topit - cca od 1800 ot./min. výš topení slábne a vzhledem k rychlosti prostě začíná foukat s topení studený vzduch, což mi s nadcházející zimou začíná být poněkud nepříjemné.
"Vyměň ventily topení, bude to na 100% nima!" jako bych slyšel


Na celé věci je ale největší paradox ten, že když na ventilech fyzicky odpojím kabeláž ovládající šoupata a ventily se bez napětí otevřou naplno (vychozí poloha - 0V=100% flow) tak auto topí jak oheň ať se děje co se děje a ať jsou otáčky jakékoliv.
Zkoušel jsem i přepinovat ten tří pinový konektor na svazku v doměnce že je třeba studeňák tam, ale i tak beze změny. Když jsem si multimetrem zkoušel měřit napětí na tomto konektoru tak hodnota se měnila v závislosti na nastavení klimapanelu, což je dle mého allright. Zkoušel jsem dokonce měnit i celý klimapanel za druhý. Ovšem vše se minulo účinkem...

Zajímavé je, že pokud jede bufik, tak topení topí v klidu i nad výše zmíněné otáčky, což jakoby možná značí na nějaký problém v okruhu, ale vodní pumpa je měněná, termostat taky. No a vzhledem k tomu že topení jinak topí tak předpokládám že ucpané taky nebude..
Setkal se někdy někdo s tímhle problémem? Napadá někoho i čistě hypotetický důvod tohohle průseru? Budu rád za jakýkoliv nápad či debatu.
Díky moc borci
