Stránka 1 z 1

36ka na nedělní rána

Napsal: stř 29.07.2020 02:46
od ondrej
Zdravím,

měl bych na staré harcovníky dotaz, vím, že odpověd by se tady asi dala na těch 750 stránkách najít, ale bohužel na to nemám čas ani sílu. Stavím dům, narodil se mi právě druhej prcek a postupně jsem tedy přišel o svobodu, bankovní konto a taky veškerej volnej čas. Abych nepřišel i sám o sebe, upnul jsem se k 36kovýmu coupé, po kterým toužím už dlouho.

No a po náročném hledání a vybírání jsem si právě přivezl krásnou 320i, 1998, M52 a svor... A samozřejmě chci koně..

Potřeboval bych tedy pomoci s rozhodnutím, jestli 2,5 bez vanos, 2,5 vanos nebo 2,8. Ať koupím kterýkoliv, půjde rovnou na GO, tedy minimálně pístní kroužky, hlavni loziska, ojnicni loziska, honování válců, srovnání bloku a repasy hlavy. Rád bych i vačky, ale na ně už myslím nedosáhnu finančně. Převod bych chtěl 3,91 nebo 4,10.
Tuším správně, že okolo těch 215-220 koní se dá u těchto motorů dostat různou kombinací sání, svodů a výfuku? Je třeba plně programovatelná jednotka?

Dá se přibližně vyčíslit, kolik těch cca 30 koní vyjde finančně a co vše je potřeba sehnat?
Řidit umím a taky vím, že ten seriovej výkon je fajn, ale víte jak.. Ideálně by tam samozřejmě měl být Mkovej motor, ale na to bohužel teď nedosáhnu.

Auto bude použiváno jako sportovní víkendovka a občas nějakej sranda závod. Budou tam samozřejmě velký brzdy a asi Bilstein podvozek, tvrdší uložení všeho, silentbloky atd. Mám v plánu auto mít dlouho, ale nájezd bych rád udržel mezi 5-10tis ročně.

Pokud si někdo najde čas na odpověd, budu moc rád. Osobně jsem nakloněn 2,5 bez vanos, ale nevím jestli je ten náklon správnej :)

Díky, O.

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: stř 29.07.2020 08:08
od StMartin
Řeším něco podobného, tak snad ti moje poznatky k něčemu budou.

M50b25 NV- vyšší pořizovací cena motoru, výhody: litinový blok, silnější ojnice, dvojité pružinky na ventilech. Podle mě dražší na následnou atmosferickou úpravu. Kdybych nechtěl stavět turbo, asi bych nepořizoval.

M50b25 Vanos- menší pořizovací cena motoru než NV, litinový blok, lepší průběh výkonu a krouťáku než M50b25 NV

M52b28- Pořizovací cena motoru podobná jako M50b25 Vanos, hliníkovej blok, větší potenciál pro atmo úpravy

Píšeš že chceš dělat komplet GO motoru. V tomto případě bych zvážil možnost stavby, když už bude vše rozdělané.
Tj. Koupit motor m52b25 (323i) je levnější na pořízení než motory vypsaná nahoře. Je shodný s m52b28. Jediný rozdíl je klika, ojnice, písty jsou nejspíš stejné, nejsem si teď jistý. A do tohoto motoru naskládat kliku, ojnice, písty z m54b30. Sací vačku dát taktéž z m54b30 a na místo výfukové vačky dát sací vačku z m50b25 NV.
Sací manifold použít z m50b25, výfukové svody a výfuk z m3. Jednotka se dá použít seriová, samozřejmotí je tohle vše odladit na brzdě.

Pokud se ti takovouto stavbou nechce ztrácet čas, můj názor je pořídit motor m52b28 z funkčního auta, kde si můžu motor před koupí poslechnout, změřit tlaky na válcích a změřit tlak oleje. Tyto hodnoty by ti měly dát představu o stavu motoru. Pokud se ti takovýto motor ve slušném stavu podaří sehnat, udělal bych u něj jen základní servis, přetěsnění, koupil nové snímače kliky, vačky, lambda sondy a repas Vanosu. A do ničeho jiného bych nesahal. Na tento motor dát sání z m50b25. Svody, výfuk m3 (nebo kvalitní aftermarket). Naladit jednotku a užívat si auto :)

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: čtv 30.07.2020 08:18
od MattyX
Dám ti jednu užitečnou radu, pokud koupíš funkční motor M52B28 kterej bude mí tlaky 13-14 , dopřej mu 10w60 a vůbec do toho nehrabej, nebo si zaděláš jen na velkej problém. Ty motory mají často v háji stěny válců , který stejně vůbec nijak nevyřešíš. Větší problém je, že se velice často po demontáži hlavy nepodaří už znovu dotahnout, jelikož se potrhají závity a máš blok v hajzlu a budeš řešit složité vyvložkování atd ...
M50 ať už vanos nebo non vanos, jsou drahý, protože je všichni zkurvili na jejich pseudopokusech na turbostavby a je to nedostatkové zboží a taky jich je většina stejně v prdeli.
Když už by jsi chtěl dávat silnější motor, swapnul bych m52TU, která je poměrně spolehlivý motor a zůstane ti hliníkový blok, který výrazně pomáhá agilitě přední nápravy, protože furt je tam dost kg rozdíl ve váze :)

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: čtv 30.07.2020 11:14
od ondrej
Moc dekuju obema! Mam možnost koupit 2,8, která je ještě v aute, ale ve 46tce. Je to zbytečná komplikace a mam shanet přímo z 36tky, nebo to tak velkej problem neni?

Diiiky

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: čtv 30.07.2020 23:26
od Totic
Ono ten dvouVanos v E36 proč ne, M52TU má myslím ještě lanko-plyn pokud se nepletu, takže jistá podobnost zůstává. Jednotka Siemens '98 už bude programovatelná jelikož 205-220hp se p&p úpravama dá dostat, je toho po YT plno. V kombinaci se svorem coupé na zábavu ano. Akorát je tady otázka "rzi", v jakým stavu ta víkendovka má kastli, stav výbavy atd.
To co plánuješ ale rozhodně časově kompatibilní není.

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: pát 31.07.2020 10:27
od Hanz
Měl jsem od m50 bez vanos, vanos, m52b28, m54b30, n52b30, n53b30 a n54... m52 je jednoznačně nejspolehlivější a s rozumnou spotřebou, pokud jej můžeš mít s ověřeným stavem, nic bych neřešil (krom víka, vany, domečku filtru, gufera kliky, možná okrouzky na sání a těsnění pod svody) a dal do kastle... ovšem nevím, kde neshnilou e36 seženeš...

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: sob 01.08.2020 01:26
od ondrej
Joo, vše co píšete dává smysl a uz jsem rozhodnutý ze to bude 2,8

Mam to stesti, ze mam kolem sebe spoustu kamarádů, kteří mi pomůžou, poradi, pomůžou sehnat... Jeden napriklad vlastní vyhlášenou brusirnu a o případnou generálku je tedy postaráno.

Taky jsem si myslel, ze neshnilych 36tek moc neni. Ale ještě se to docela dá. Samozrejme jde o rozpočet. Věnoval jsem hledání měsíc, mam docela slusnej přehled o vsech nemeckejch 36tkach a je jich porad docela dost. Ta moje je na důležitých mistech uplne bez rzi, je chycenej spodní pertl jedněch dveri, kapota a kufr pod baterii. Je to 98, servis jen Bmw, posledni záznam je duben 2020, výměna zárovky za 7,80€ :)
Co se tyka výbavy, tak pro me naprosto ideální, žádná klima, zadnej šíbr, žádný radio a špéra jako bonus :)

Když by nahodou vedel někdo o pěkné 2,8, moc ocenim tip. Dneska jsem na aute udelal geometrii a zažívam při řízení až euforicky pocity. Je brutalni, jak se auta za 25let zmenili.. je to čistá radost i s tim dvoulitrem. Jak to zataci, jak to kominukuje, jakej to má zvuk a jak vevnitr voní.. Proste krasa :)

A Zdravim Hanzi ;)

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: sob 01.08.2020 16:11
od Hanz
Zdar :-) pak se pochlub... 98 by mohla byt fajn...

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: pon 03.08.2020 01:06
od ondrej
Tech motoru primo z 36tek evidentne moc neni, naopak z 39tek jich je dost.

Co to obnáší navíc? Nevedel by někdo?

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: čtv 06.08.2020 13:12
od honzabiker1
V e39 je do 8/98 single vanos - tzn. uplne stejny motor jako v e36. Od 8/98 M52TU s double vanosem..

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: pát 07.08.2020 10:25
od paveld
Mám dojem, že ten E39 motor má akorát jinou vanu a sací koš čerpadla oleje, takže ideálně tohle sundat a dát tam verzi z E36. Možná to ale pasuje i s tou E39 vanou, myslím, že to tu někdo kdysi psal...

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: sob 08.08.2020 00:02
od ondrej
Tak mam motor! :) podařilo se mi sehnat v podstatě novej, je to m52b28 primo z 36tky a je po kompletní generalce včetně kliky. Bylo to připraveny pro projekt kterej se nekoná, ani nebezel a je na nej půlroční záruka, mam radost :)

Měl bych Tedy ještě Par dotazu prosim.

1. Mám sehnat saní z m50b25? Pomuze to realne nějak?
2. Mám možnost koupit vstriky z s50. Je to k necemu?
3. Poslední dotaz je ohledně výfuku. Mam sehnat origo z 328 a laborovat jen s koncakem, nebo poresit komplet celej? Potrebuju aby s tim v nizkejch otáčkách slo přejet potichu mesto, nahore naopak rad kovový peklo, slo by me nasměrovat prosim?

Diky, jestli si někdo udělá cas.

Re: 36ka na nedělní rána

Napsal: ned 09.08.2020 14:39
od Totic
Pohledej po foru, nebo v klubovkách. Videa po netu atd. kde jsou mraky odpovědí na tvoje otázky, namátkou forum/viewtopic.php?f=24&t=91072&hilit=serge

1. Inu 10-20hp pomůže, ale chce to udělat komplexně s odladěním ŘJ a adekvátním výfukem
https://www.youtube.com/watch?v=g89-NwTDpqw
2. To nevím vhodnější jsou prý růžový z M52B28
3. Origo 328i řešení s klapkou je právě na to dělaný
https://www.youtube.com/watch?v=UmYkbhvcXe0