Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M3 E92
M3 E92
Ahoj,
posilhavam po E92 m3, puvodne jsem koukal na e92 335i bi-turbo 2007-2010 kolem 450tis, ale m3 jsou tak k 700tis, coz by jeste slo, vzhledem k tomu, ze pry m3 nepada moc na cene. Videl bych to neco s najezdem do 150 v automatu DKG. Rok neresim, ale byvaj v tehle relaci tak 2011.
- spolehlivost? cetl jsem ze snad i vetsi nez 335i, protože u atmosféry m3 odpadaji problemy s turby a vstriky, ovsem nevim jestli m3 nema nejakou svoji slabinu. Prevodovka? Nebo neco co je sakra drahy a rado odchází?
- servis? v zasade jestli jsou dily na m3 vyrazne drazsi nez na standard E92, myslim bezny spotrebak jako tlumice, desticky, svicky, olej... respektive jestli je i nejaky after market, aby nebylo nutne vse kupovat za plnou v BMW. Eventuelne mate nekdo predstavu, kolik stoji rocni servis pri najezdu 15tis za predpokladu, ze se nevysype neco neplanovaneho?
- co doporucujete udelat na takovem aute po koupi? vymena oleje a filtru motoru i prevodovky, pokud nebudou desticky a pod ko, tak neco specialniho?
posilhavam po E92 m3, puvodne jsem koukal na e92 335i bi-turbo 2007-2010 kolem 450tis, ale m3 jsou tak k 700tis, coz by jeste slo, vzhledem k tomu, ze pry m3 nepada moc na cene. Videl bych to neco s najezdem do 150 v automatu DKG. Rok neresim, ale byvaj v tehle relaci tak 2011.
- spolehlivost? cetl jsem ze snad i vetsi nez 335i, protože u atmosféry m3 odpadaji problemy s turby a vstriky, ovsem nevim jestli m3 nema nejakou svoji slabinu. Prevodovka? Nebo neco co je sakra drahy a rado odchází?
- servis? v zasade jestli jsou dily na m3 vyrazne drazsi nez na standard E92, myslim bezny spotrebak jako tlumice, desticky, svicky, olej... respektive jestli je i nejaky after market, aby nebylo nutne vse kupovat za plnou v BMW. Eventuelne mate nekdo predstavu, kolik stoji rocni servis pri najezdu 15tis za predpokladu, ze se nevysype neco neplanovaneho?
- co doporucujete udelat na takovem aute po koupi? vymena oleje a filtru motoru i prevodovky, pokud nebudou desticky a pod ko, tak neco specialniho?
Naposledy upravil(a) Lukas S dne ned 23.02.2020 13:19, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: M3 E92
Je to sice atmosfétra, ale "bardzo motorsportowa" takže dost trpí tím výkonem a stylem použití. Kolem 100-150tis. je potřeba udělat generálku spodku - ojniční šály a další údržba motoru, např. Vanos atd., dále repas LSD difu, což asi není ve výsledku levnější než serie 335i.
Jinak ano ///M si drží hodnotu a výkony nejdýl, ale na nějakou investici ke zhodnocení financí si nejsem jistej jestli pokaždý klapne.
Vzhledem k servisu a individualitě mě zaujalo tohle: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=102890
Ale jak takový výkon do budoucna pobere drivetrain jsem zvědavej.
Jinak ano ///M si drží hodnotu a výkony nejdýl, ale na nějakou investici ke zhodnocení financí si nejsem jistej jestli pokaždý klapne.
Vzhledem k servisu a individualitě mě zaujalo tohle: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=102890
Ale jak takový výkon do budoucna pobere drivetrain jsem zvědavej.
Re: M3 E92
No vzhledove jsem jeste nevidel krasnejsi kus, ten interier je uplne bezchybicky a zvenku to auto ma vse co bych chtel, cira skla, csl 19", cerny spoiler. Akorat by mne zajimalo, proc clovek co do auta dal vloni 600tis to letos prodava za 890tis. Bud je to dobrak od kosti a nebo skutecne nevim.
No jinak k tem opravam cos psal, tahle generalka o ktere pises, mas tuseni o kolika penezich se bavime, 50? plus za predpokladu ze tohle udelas a nevysere se neco necekanyho, tak obvykle rocni servis jaky?

No jinak k tem opravam cos psal, tahle generalka o ktere pises, mas tuseni o kolika penezich se bavime, 50? plus za predpokladu ze tohle udelas a nevysere se neco necekanyho, tak obvykle rocni servis jaky?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: M3 E92
To záleží od nájezdu a zacházení v kombinaci jak moc jsem smolař a looser, nebo lucker 
Může to být jen 10tis. za olej a filtry 2x do roka až po 100tis. za geneální opravy. Ty ojnice se říká do 60k se to dá zfouknout v OEM.
Do toho můžou přijít brzdy, nebo nějakej tuning a jseš na kile, žejo.
S druhovýrobou bych si u tohodle Mka moc nezačínal, je potřeba mít přesné a odolné díly. Něco od majitelů k počtení bylo myslím tady: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=100634

Může to být jen 10tis. za olej a filtry 2x do roka až po 100tis. za geneální opravy. Ty ojnice se říká do 60k se to dá zfouknout v OEM.
Do toho můžou přijít brzdy, nebo nějakej tuning a jseš na kile, žejo.
S druhovýrobou bych si u tohodle Mka moc nezačínal, je potřeba mít přesné a odolné díly. Něco od majitelů k počtení bylo myslím tady: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=100634
Re: M3 E92
dik, no ty brzdy jsem koukal jsou solidni peklo, kotouce 7 jeden a desticky 10 naprava, takze delat brzdy je za 60, to je dost dobry i na ramba... doufam ze aspon vydrzi 60 tkm normalniho jezdeni
jinak nechat vycistit saly, to je asi u najezdu 150okamzita jistota po koupi
jinak nechat vycistit saly, to je asi u najezdu 150okamzita jistota po koupi
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: M3 E92
Většina exemplářů ve 120k by tuhle repasi už měla mít za sebou, jinak radši hned protože se to přidírá na klice jak točí 8tis ot. a lítá ven z motoru atd.
Zrovna ta bílá kráska jak píše má pro jistotu rovnou novej motor. Spotřebák origo cívky, svíčky, nevím jak vydrží vstřikovače to je taky x8. Aspoň DCT 7mi kvalt co čtu tady celkem drží.
Chce to počíst po netu, já to auto nevlastním tak nechci moc napovídat.

Chce to počíst po netu, já to auto nevlastním tak nechci moc napovídat.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: M3 E92
Ještě, že tu máme odborníky na S65, mě by třeba zajímal ten repas toho vanosu
Jakože vyměnit selenoidy a rozvodová kola ?
U M3 vždycky platilo, že když máš připravený kilo ročně na servis, který si to auto může vzít za střední servis, tak tě nic nepřekvapí
Počítej s revizí ojničních ložisek, nové motorky klapek (nebo levnější repas), EDC tlumiče v kaši, u DKG minimálně kompletní servis, pak lehne diferáček, polosa, brzdy budou furt v prdeli, jelikož M3 proti běžné E90 nemá žádné náfuky na brzdy. Zborcené brzdové hadičky zejména na zadní nápravě - ruku v ruce ukroucené trubky, zadní náprava má už téměř na většině utahané silentbloky a bla bla bla
Prostě stará bába to je už, takže prostě člověk musí počítat se vším - a jsou i nepříjemnosti typu vyjetý motor, mrtvá převodovka a tak
Na druhou stranu , V8 a 8000rpm s nějakým zpěvnějším výfukem je famózní zážitek


U M3 vždycky platilo, že když máš připravený kilo ročně na servis, který si to auto může vzít za střední servis, tak tě nic nepřekvapí

Počítej s revizí ojničních ložisek, nové motorky klapek (nebo levnější repas), EDC tlumiče v kaši, u DKG minimálně kompletní servis, pak lehne diferáček, polosa, brzdy budou furt v prdeli, jelikož M3 proti běžné E90 nemá žádné náfuky na brzdy. Zborcené brzdové hadičky zejména na zadní nápravě - ruku v ruce ukroucené trubky, zadní náprava má už téměř na většině utahané silentbloky a bla bla bla


Na druhou stranu , V8 a 8000rpm s nějakým zpěvnějším výfukem je famózní zážitek

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: M3 E92
pekny no, diky, abych to nejak uchopil, kdyz privezu r 2010-2011, neco mezi 140-150 najezd, DKG, vidim to takto, muzes doplnit/opravit?
udelat ihned po privezeni domu (pokud jeste nebylo delano, coz na 90% nebude a proto to nemec prodava)
vycistit saly na klice _ 40tis vydrzi 100tkm?
vymena oleje motoru, DKG a diferaku_14tis komplet (vymeny motor kazdych 7-12tkm, dkg a diferak kazdych 100tkm)
kontrola, pokud nebude mrtve ted, tak do 50tkm (200 celkem) zcela jiste bude
revize ojničních ložisek _?
nové motorky klapek (nebo levnější repas) _repas 3tis, vydrzi 80tkm?
EDC tlumiče v kaši = 50.000, vydrzi 100tkm?
u DKG minimálně kompletní servis = ?
pak lehne diferáček = ?
polosa = 30.000, vydrzi 100tkm?
brzdy = desticky 3500x2, kotouce 7000x4, prace...39.000, vydrzi 60tkm?
Zborcené brzdové hadičky zejména na zadní nápravě = 3.000, vydrzi 100tkm?
ukroucené trubky = 3.000, vydrzi 100tkm?
zadní náprava silentbloky = 3.000, vydrzi 100tkm?
+ katastroficke scenare, predpokladejme ze koupim opatrne jety a setrne budu i sam jezdit a menit naplne, potom pravdepodobnost ze odpadne 5%?
vyjetý motor = jety +-50tkm z ebay 200 tis, prace 25? nebo jina zverstva
mrtvá převodovka = 50repas?
Pricemz zasadni problem vidim v tom, ze na m3 je nutne asi vetsinu veci kupovat origo, protoze to v aftermarketu nenachazim, narozdil od 335i, ktere je v nahradach dost. Myslim tim v "nahradach" blizkych az shodnych s originalem, ovsem za 30-50% ceny, ktere delaji provovyrobci BMW (sachs, bosch, TRW, hella, siemens atd.). Takze to skutecne vypada tak, ze sice se mozna sere vic 335 nez m3, ale vzhledem k cene dilu pak celkovy servis vyjde levneji. Ano, pokud servisuju v origo BMW, pak budou naklady vyrovnanejsi, ale pokud "svepomoci" ceska klasika dily v elitu a namontuje zkuseny garaznik, tak je podle mne 335 cenove jinde.
udelat ihned po privezeni domu (pokud jeste nebylo delano, coz na 90% nebude a proto to nemec prodava)
vycistit saly na klice _ 40tis vydrzi 100tkm?
vymena oleje motoru, DKG a diferaku_14tis komplet (vymeny motor kazdych 7-12tkm, dkg a diferak kazdych 100tkm)
kontrola, pokud nebude mrtve ted, tak do 50tkm (200 celkem) zcela jiste bude
revize ojničních ložisek _?
nové motorky klapek (nebo levnější repas) _repas 3tis, vydrzi 80tkm?
EDC tlumiče v kaši = 50.000, vydrzi 100tkm?
u DKG minimálně kompletní servis = ?
pak lehne diferáček = ?
polosa = 30.000, vydrzi 100tkm?
brzdy = desticky 3500x2, kotouce 7000x4, prace...39.000, vydrzi 60tkm?
Zborcené brzdové hadičky zejména na zadní nápravě = 3.000, vydrzi 100tkm?
ukroucené trubky = 3.000, vydrzi 100tkm?
zadní náprava silentbloky = 3.000, vydrzi 100tkm?
+ katastroficke scenare, predpokladejme ze koupim opatrne jety a setrne budu i sam jezdit a menit naplne, potom pravdepodobnost ze odpadne 5%?
vyjetý motor = jety +-50tkm z ebay 200 tis, prace 25? nebo jina zverstva
mrtvá převodovka = 50repas?
Pricemz zasadni problem vidim v tom, ze na m3 je nutne asi vetsinu veci kupovat origo, protoze to v aftermarketu nenachazim, narozdil od 335i, ktere je v nahradach dost. Myslim tim v "nahradach" blizkych az shodnych s originalem, ovsem za 30-50% ceny, ktere delaji provovyrobci BMW (sachs, bosch, TRW, hella, siemens atd.). Takze to skutecne vypada tak, ze sice se mozna sere vic 335 nez m3, ale vzhledem k cene dilu pak celkovy servis vyjde levneji. Ano, pokud servisuju v origo BMW, pak budou naklady vyrovnanejsi, ale pokud "svepomoci" ceska klasika dily v elitu a namontuje zkuseny garaznik, tak je podle mne 335 cenove jinde.
Re: M3 E92
U 335i počítej s tím, že musíš hned vyměnit komplet podvozek (M3 ramena vpředu jsou základ), brzdy, IC a věci spojené s přeplňováním... k tomu při nájezdu na 150tis km přičti přetěsnění motoru...
Takže to kilo tam velmi střízlivě padne také a to si budeš hodně věcí dělat sám a v aftermarket...
ve finále to má větší potenciál, ale pro většinu budoucích zájemců to bude “vylítaná vrána” jakmile uvidí silikon podtlakové hadičky nebo sport filtry
Takže to kilo tam velmi střízlivě padne také a to si budeš hodně věcí dělat sám a v aftermarket...
ve finále to má větší potenciál, ale pro většinu budoucích zájemců to bude “vylítaná vrána” jakmile uvidí silikon podtlakové hadičky nebo sport filtry

“Ability is what you're capable of doing.”