Trasa: Kutná Hora – JaraXov, provoz tam slabý, zpět skoro žádný, cca 180km
Auto1: Jaraxova 745Li – EDC+DD, 19ky style 95, LPG
Auto2: Moje 750Li – Adaptive drive, 18ky style 152 s RFT pneu, LPG
Měl jsem auto u JaraXe na servisu a jelikož měl cestu kolem, domluvili jsme se, že mě nabere a já si u něj auto vyzvednu. K mému překvapení se stala věc, která se opakuje max. jednou za 1000 let – JaraX nechtěl, lépe řečeno nemohl řídit


Motor – nejsem žádný závodník (JaraX určitě potvrdí), jak 745i tak 750i mají pro mě dostatek výkonu. Rozdílný je ovšem jejich projev. 45i je takové víc lážo plážo, furt to zrychluje, ale tak nějak nenuceně, hlavně aby to nenarušilo komfort jízdy. 50i je taková dravější, ta jde rázněji za plynem a pocitově i o něco pružnější. Dojmy pocházejí z klidné jízdy 100-110km/h, nějaké malé předjíždění, žádný kickdown.
Podvozek – 745Li je určitě daleko více do komfortu, je tam silnější taková ta plavnost. I posilovač mi přišel vyloženě měkký. Na 19kách naprostá pohoda, to auto na tom jezdí jako jiné na 16kách. 750Li je oproti tomu takové pevnější auto - nehoupe tolik, ale zase to budí větší pocit jistoty na silnici. U mě je ta měkkost zkreslená také RFT pneu, ale na prvním hrbolu prostě citelný rozdíl. Také se mi zdálo, že u face „ztvrdne“ trochu dříve Servotronic – u mě už tak po 90km/h, u předface až tak na dálniční rychlosti.
Automat – pokud si chce někdo udělat benchmark, jak moc má dobrej automat, ať porovná s tím v JaraXovo autě. Úplně hladkej za jakékoliv situace. Obecně se dá zase říct, že v 50i řadí trochu hruběji, přesto pořád úplně v pohodě. Toto srovnání může být také ovlivněno konkrétním kusem – JaraX si udělal měnič, já mám ještě původní.
Suma sumárum – chceš velkej komfort, kupuj předface, chceš trochu sportovnější auto s lepší odezvou a takovým lepším pocitem pevnosti a bytelnosti, tak si kup face.
P.S. – zkoušel jsem si zapnout/vypnout klapku na výfukách a ten zvuk je boží. Až udělám světla, tak tohle bude určitě další upgrade!